De 3-dates vloek
dinsdag 22 maart 2022 om 19:02
Een goede maand geleden begon ik te daten met een jongen die ik op een feestje heb leren kennen. Gezellige dates, leuke klik. Twee weken terug hadden we eigenlijk weer wat afgesproken. In de loop van de middag stuurde hij een bericht of we het een week uit konden stellen, omdat hij zich nog beroerd voelde van de stapavond daarvoor. Geen probleem zei ik. Diezelfde dag nog wel bij hem langsgegaan om iets af te geven wat hij bij mij had laten liggen (hier had hij ook om gevraagd). Hij was niet thuis dus had een appje gestuurd dat ik dat bij hem afgegeven had. Bedankje terug geappt en vervolgens dagen lang radiostilte.
Een dag of 5 later stuurde hij een andere vraag aan mij gericht in een groepsapp waar we beiden inzitten. Hier op gereageerd, vervolgens weer geen reactie. Twee dagen hierna stuurde ik hem weer een bericht, kort casual gesprek over hoe het gaat, daarna vroeg ik of hij nog zin had om af te spreken en of dat weekje later eigenlijk nog doorging. Daarop reageerde hij dat hij het even druk heeft en contact met mij opneemt om een dag af te spreken. Maar ik heb niks meer gehoord sindsdien! Is nu een week geleden. We hebben wel eens vaker 1-2 dagen geen contact gehad, maar de laatste 2 weken merkte ik al een verandering in de enthousiasme in de appjes. Voorheen stuurde hij berichtjes dat ie zin had om me te zien en ernaar uit keek (en deed dit zelf ook).
De hele situatie spookt door m’n hoofd. Ik ben naar mijn inzicht helemaal niet opdringerig geweest. Het is de zoveelste keer dat het na 3-4 dates ineens zo eindigt. Ik snap het niet. Het doet me meer dan ik zou willen en ook nu kan ik het moeilijk loslaten. Waarom is het zo moeilijk om even eerlijk te laten weten dat je geen zin meer hebt om te daten dan iemand te gaan ghosten?
Een dag of 5 later stuurde hij een andere vraag aan mij gericht in een groepsapp waar we beiden inzitten. Hier op gereageerd, vervolgens weer geen reactie. Twee dagen hierna stuurde ik hem weer een bericht, kort casual gesprek over hoe het gaat, daarna vroeg ik of hij nog zin had om af te spreken en of dat weekje later eigenlijk nog doorging. Daarop reageerde hij dat hij het even druk heeft en contact met mij opneemt om een dag af te spreken. Maar ik heb niks meer gehoord sindsdien! Is nu een week geleden. We hebben wel eens vaker 1-2 dagen geen contact gehad, maar de laatste 2 weken merkte ik al een verandering in de enthousiasme in de appjes. Voorheen stuurde hij berichtjes dat ie zin had om me te zien en ernaar uit keek (en deed dit zelf ook).
De hele situatie spookt door m’n hoofd. Ik ben naar mijn inzicht helemaal niet opdringerig geweest. Het is de zoveelste keer dat het na 3-4 dates ineens zo eindigt. Ik snap het niet. Het doet me meer dan ik zou willen en ook nu kan ik het moeilijk loslaten. Waarom is het zo moeilijk om even eerlijk te laten weten dat je geen zin meer hebt om te daten dan iemand te gaan ghosten?
woensdag 23 maart 2022 om 20:54
Even een vraag uit nieuwsgierigheid:Depresso01 schreef: ↑23-03-2022 19:46Waarin dan?
Want als hij vraagt het een week uit te stellen en ik precies een week later vraag of hij nog wil daten, hoezo is dat opdringerig? Oprecht benieuwd hoor.
Dat ene terugbrengen vroeg hij zelf. Zoals hierboven geschreven.
Waarom ben jij gaan vragen of hij nog wil daten?
Is het niet logisch dat áls hij nog wil daten/jou wil zien hij vanzelf contact opneemt?
Op het moment dat jij als vrouw aan een man moet vragen of hij nog wil daten, dan gaat er al iets niet goed...
Dan roept je onderbuik al dat dat een NEE is!
En daarnaast was hij niet thuis terwijl die ziek was gemeld bij jou. Voel je je niet een beetje belazerd?
woensdag 23 maart 2022 om 21:03
Dat is absoluut niet waar. Lees wat beterviva-amber schreef: ↑23-03-2022 09:34En uit het niets langs toen hij de date had afgezegd.... het is allemaal nogal drammerig.
woensdag 23 maart 2022 om 21:15
Zijn apple watch.
En waarom ik zelf weer contact met hem opnam? Geen idee. Omdat ik slecht tegen vaag gedoe kan als ‘een week uitstellen’, maar vervolgens met niks concreets komen. Achteraf gezien had ik beter helemaal niks meer moeten appen nadat hij zich ziek meldde, maarja dat is nu te laat.
woensdag 23 maart 2022 om 21:38
Nou, ik zei eerder dat ik vind dat er geen vaagheid of moeilijkheid moet zijn, omdat dat vaak ook al signalen zijn. Maar dat wil niet zeggen dat je als vrouw zijnde nooit je hand mag uitsteken. Het is wel 2022, we mogen ook best eens initiatief tonen. Maar beter grijpt de ander het moment met beide handen. Je hebt een poging gedaan, hij antwoordt niet. Nou, dan niet hoor, híj is de sukkel.
woensdag 23 maart 2022 om 21:57
Moet toegeven dat ik het denk ik ook af zou kappen als iemand langs komt terwijl ik heb gezegd dat ik ziek ben en niet af wil spreken.. Zou ook nogal needy op me overkomen. Aan de andere kant, als ie je echt leuk had gevonden, dan had het hem niet uit gemaakt.Depresso01 schreef: ↑22-03-2022 19:02Diezelfde dag nog wel bij hem langsgegaan om iets af te geven wat hij bij mij had laten liggen (hier had hij ook om gevraagd). Hij was niet thuis dus had een appje gestuurd dat ik dat bij hem afgegeven had.
Als je heel zeker weet dat hij niet thuis was... tja, dan denk ik dat het een smoes was en niet durfde te zeggen dat het niks werd...
woensdag 23 maart 2022 om 22:56
Of je leest wat beter.Kit_Kat schreef: ↑23-03-2022 21:57Moet toegeven dat ik het denk ik ook af zou kappen als iemand langs komt terwijl ik heb gezegd dat ik ziek ben en niet af wil spreken.. Zou ook nogal needy op me overkomen. Aan de andere kant, als ie je echt leuk had gevonden, dan had het hem niet uit gemaakt.
Als je heel zeker weet dat hij niet thuis was... tja, dan denk ik dat het een smoes was en niet durfde te zeggen dat het niks werd...
donderdag 24 maart 2022 om 07:30
Ziek: een kater en niets eens een echte want hij hoefde er niet voor thuis te blijven. Je standaard is te laag.Depresso01 schreef: ↑23-03-2022 21:15Zijn apple watch.
En waarom ik zelf weer contact met hem opnam? Geen idee. Omdat ik slecht tegen vaag gedoe kan als ‘een week uitstellen’, maar vervolgens met niks concreets komen. Achteraf gezien had ik beter helemaal niks meer moeten appen nadat hij zich ziek meldde, maarja dat is nu te laat.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
donderdag 24 maart 2022 om 09:24
Is ook weer een leermoment.Depresso01 schreef: ↑23-03-2022 21:15Zijn apple watch.
donderdag 24 maart 2022 om 09:38
Dat zeker.
Ik date de laatste tijd sowieso weinig omdat ik ghosten na meerdere dates vaker heb meegemaakt (vandaar topic titel). Had dat van deze jongen niet verwacht, maar toch mijn neus weer gestoten.
donderdag 24 maart 2022 om 10:10
Hier precies hetzelfde, dus ik snap heel goed hoe je je voelt. Ook ik ben een aantal keer geghost terwijl ik dat totaal niet zag aankomen. Het doet zeer, maar ook goed om te weten hoe de man in elkaar zit. Want met ghosters wil je gewoon niets te maken hebben. Die kunnen simpelweg niet communiceren en daar zou je ook geen relatie mee moeten/willen hebben.Depresso01 schreef: ↑24-03-2022 09:38Dat zeker.
Ik date de laatste tijd sowieso weinig omdat ik ghosten na meerdere dates vaker heb meegemaakt (vandaar topic titel). Had dat van deze jongen niet verwacht, maar toch mijn neus weer gestoten.
Toen hij zich ziek meldde had hij er eigenlijk gewoon bij moeten zeggen dat ie ook niet meer wilde afspreken, omdat ie het niet meer ziet zitten. In plaats daarvan gaat ie ghosten, lomp en vaag doen. Gewoon de confrontatie niet aangaan.
Wat voor mij helpt is heel erg in mijn achterhoofd houden hoe ik het echt wil: ik ga niet achter een man aan, ik wil geen vaag/halfbakken gedoe maar gewoon duidelijkheid, ik wil niet dat ie dagenlang van de radar verdwijnt, ik wil niet 12 tot 36 uur wachten op een reactie op de app enzovoort.
Zodra ik merk dat er ook maar iets van bovenstaande gaande is? Dan ben ik weg en zijn we gewoon geen match.
donderdag 24 maart 2022 om 10:26
Hij wilde zijn Apple Watch terug. Had hij ook zelf kunnen ophalen die lamme, vooral als je al weet dat je niks meer wilt. 'Meldt' zich ziek, maar is niet thuis. Typisch gevalletje van lamlul.
Dit is zijn manier van aangeven ik wil je niet.
Blokken en deleten en lekker genieten van je vrijgezelle leventje.
donderdag 24 maart 2022 om 11:20
''Die lamme''Voltooid schreef: ↑24-03-2022 10:26Hij wilde zijn Apple Watch terug. Had hij ook zelf kunnen ophalen die lamme, vooral als je al weet dat je niks meer wilt. 'Meldt' zich ziek, maar is niet thuis. Typisch gevalletje van lamlul.
donderdag 24 maart 2022 om 11:59
donderdag 24 maart 2022 om 12:07
Ze durven dat soort berichten niet te sturen, omdat ze bang zijn voor een reactie daarop.
Ik heb zelden meegemaakt dat een man zo eerlijk was hoor. Het is echt veel makkelijker om vaag te doen/van de radar te verdwijnen. Want dan besparen ze zichzelf een moeilijk gesprek. Zeer zeer egocentrisch!
donderdag 24 maart 2022 om 12:12
Kattenvrouw schreef: ↑24-03-2022 12:07Ze durven dat soort berichten niet te sturen, omdat ze bang zijn voor een reactie daarop.
Ik heb zelden meegemaakt dat een man zo eerlijk was hoor. Het is echt veel makkelijker om vaag te doen/van de radar te verdwijnen. Want dan besparen ze zichzelf een moeilijk gesprek. Zeer zeer egocentrisch!
Ik vraag me af hoe de verhouding man / vrouw is onder 'ghosters'.
Zijn het voornamelijk mannen?
Of worden mannen ook vaak geghost door de vrouw?
Lijkt me wel leuk om hier een onderzoekje naar te doen...
donderdag 24 maart 2022 om 12:12
Wat voor moeilijk gesprek kan er nou in hemelsnaam volgen na drie (!) dates. Zelfs na 9 of 10 keer is het niet moeilijk zo'n gesprek te houden. Wel zonde van de tijd maar na drie keer afgesprokente hebben, zeg hee... je hebt geen afspraken over kinderen, woning en als het goed is zelfs nog niet eens over spullen die je nog zal komen ophalen.
Het is hooguit "jammer, ik zag jou wel een zitten. Bedankt voor je bericht en succes!"
Het is hooguit "jammer, ik zag jou wel een zitten. Bedankt voor je bericht en succes!"
donderdag 24 maart 2022 om 12:28
Depresso01 schreef: ↑24-03-2022 12:23Eens appeltje. Als je gewoon netjes een bericht stuurt om het af te sluiten zal iedere volwassen, zelf respecterende vrouw (of man) er fatsoenlijk op reageren. Denk dat bijna iedereen dit liever heeft dan geghost te worden.
Helaas, mannen zijn echt gehandicapt wat dat betreft. Laat je niets aanpraten over needy of drammerig, dat ben je absoluut niet geweest! Hij is een slappe zak hooi. Helaas niet de enige man die het zo 'aanpakt'. Niet gek om je daar naar over te voelen. Gelukkig gaat dat gevoel ook (best snel) weer weg.
Waarschijnlijk krijg je over een tijdje toch nog een nagekomen bericht met een smoes ofzo.
I wanna live my life with the volume full!
donderdag 24 maart 2022 om 13:00
Wie weetEidde schreef: ↑24-03-2022 12:28Helaas, mannen zijn echt gehandicapt wat dat betreft. Laat je niets aanpraten over needy of drammerig, dat ben je absoluut niet geweest! Hij is een slappe zak hooi. Helaas niet de enige man die het zo 'aanpakt'. Niet gek om je daar naar over te voelen. Gelukkig gaat dat gevoel ook (best snel) weer weg.
Waarschijnlijk krijg je over een tijdje toch nog een nagekomen bericht met een smoes ofzo.![]()