Wat te doen mbt collega ?

27-03-2022 11:44 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goh, wat zit ik hiermee in de maag en dat terwijl het niet eens om mij gaat !!!

Ken al ruim 20 jaar collega (man) waar ik al jaren een supergoeie band mee heb. Is naast collega ook een soort van vriend.
Zelfs in het verleden wel eens een kleine crush op gehad, maar gelukkig niks geworden.
Hij is een stuk ouder en ik heb altijd wel een beetje tegen hem opgekeken. Hij is trouwens getrouwd en ik ben single.

Bij toeval heb ik ontdekt dat ie dus een affaire heeft met een jongere collega. Ik confronteerde ze daarmee en ze leken net een ballon die leegliep.
Leken opgelucht dat ik het wist en ik was ineens het luisterende oor bij wie het hart werd uitgestort.

Ergens heb ik een houding van : ze zoeken het maar lekker zelf uit, is hun leven, ik bemoei me nergens mee etc.....

Maar de waarheid is dat het aan me vreet, ik maak me boos om het bedrog. Maak me boos om hun naïviteit omdat het er soms zo overduidelijk op ligt.
Wat een stomme onbezonnen actie, wat doen jullie nou voor stoms ? Dat idee......

Nu merk ik zelfs dat ik ze mijd, merk dat ik me niet meer comfortabel voel in hun nabijheid. Ik weet te veel zeg maar.....

De kern van het leuke contact was juist ook het onbevangene, het spontane, lekker lachen met elkaar etc...

Dat hele gevoel is weg.....

Ik ben er boos om, zelfs een verdrietig van...... en ik weet niet zo goed wat ik er mee moet.... het moge duidelijk zijn dat ik dit niet kan delen met andere collega's....

Wat moet ik ? Heb gedacht om afstand te nemen nu ik me zo ellendig voel en dit zo aan me vreet........
Altijd rot als je erachter komt dat iemand die je leuk vindt niet zo leuk blijkt te zijn. Afstand houden, zou ik doen. Ik zou ervoor passen de negatieve gedoetjes van hun affaire in vertrouwelijke gesprekjes tot je te nemen, ze zoeken maar een andere vertrouweling.
Voor zijn vrouw lijkt het me trouwens erger.
Niks, hij is getrouwd, het is zijn leven en relatie.

Zijn vrouw is niet je BFF, dus neem afstand. Beste voor jou en zijn vrouw.
Rondo2019 schreef:
27-03-2022 11:44

Ergens heb ik een houding van : ze zoeken het maar lekker zelf uit, is hun leven, ik bemoei me nergens mee etc.....
Te laat…. Je hebt je er al mee bemoeid. Had het lekker hun probleem gelaten!
Lastige situatie. Je zit in een spagaat.
Je kunt "dreigen" het te vertellen als ze er niet mee stoppen, maar dan is de vriendschap over. Bovendien gaan ze waarschijnlijk wel door, maar doen het stiekemer.

Ik zou beide erop aanspreken.
Zeggen dat ze het veels te opvallend doen.
En ook zeggen dat jij er graag buiten wilt staan. Er niets meer over wilt horen of zien.
Dat je het afkeurt, maar het hun niet kunt verbieden.
de wereld wacht om ontdekt te worden
Ik zou me daar buiten houden. Het beste ermee. Maar goed, ik ben sowieso niet zo’n moraalridder. Laat mensen lekker hun eigen fouten maken.
moizer schreef:
27-03-2022 11:52
Te laat…. Je hebt je er al mee bemoeid. Had het lekker hun probleem gelaten!
Ze is er per toeval achter gekomen, schrijft ze. Hoe is dat bemoeien?

To, ik zou me absoluut niet lenen voor uithuilen op jouw schouders omdat jij de enige bent die er vanaf weet. Dat ze dan met jou erover kunnen praten...no thanks!
Verder kun je niet zo veel. Je een beetje afzijdig houden.
Wat is precies het probleem nu voor jou? Dat zou ik proberen af te pellen en dan een keuze te maken wat te doen.

Gaat het je er om dat hij van zijn voetstuk is gevallen?

Dat jij best ook gehapt zou hebben een aantal jaren terug en stiekem een beetje jaloers bent dat je voor je gevoel van die bijzondere plek bent gestoten?

Dat ze bij jou van zich af komen praten?

Dat de sfeer nu anders is?
Ik zou alleen maar zeggen dat ik geen luisterend oor wil zijn voor hun problemen aangaande het bedriegen van anderen maar ik snap je wel, je bent toch teleurgesteld als mensen die je leuk vindt een heel naar kantje hebben.
Je bent er dan misschien bij toeval achter gekomen, maar je hebt er vervolgens voor gekozen ze ermee te confronteren. Je bent helemaal geen speler in dit toneelstuk, dus dit had ik al achterwege gelaten. Nu is het te laat en gebruiken ze je als luisterend oor. Dan nog zou ik zoveel mogelijk afstand nemen. Sowieso een beetje vreemd dat jij er zo verdrietig over bent. Dat betekent al dat jij veel te veel met die man bezig bent. Laat ze, laat hem, probeer je op andere dingen te richten!
Mij zou dat volkomen koud laten. Ik ben ‘getuige’ geweest van een opbloeiende romance van twee collega’s aan de andere kant van de cubicle. Ik heb wel eens gemeld dat er aan deze kant ook mensen zitten, dus toen hebben ze het geflirt wel wat afgezwakt. Inmiddels is zij overgeplaatst en hij al maanden overspannen, dus kennelijk heeft het ze niet gebracht wat ze hoopten.
Nu had ik verder geen last van een crush op een van hen. Ik kan me voorstellen dat het dan wat harder aankomt.
Eigenlijk begrijp ik niet zo goed wat het probleem voor jou is, to.
Jufjoke schreef:
27-03-2022 11:55
Ze is er per toeval achter gekomen, schrijft ze. Hoe is dat bemoeien?

To, ik zou me absoluut niet lenen voor uithuilen op jouw schouders omdat jij de enige bent die er vanaf weet. Dat ze dan met jou erover kunnen praten...no thanks!
Verder kun je niet zo veel. Je een beetje afzijdig houden.
Ze heeft daarna de keuze gemaakt om ze te confronteren. Dat is een keuze die naar bemoeien neigt.
Satchikoo schreef:
27-03-2022 11:59

Dat jij best ook gehapt zou hebben een aantal jaren terug en stiekem een beetje jaloers bent dat je voor je gevoel van die bijzondere plek bent gestoten?
Dit gevoel kreeg ik ook een beetje
Wat zonde van je tijd en energie dat je je hier zo druk om maakt.

Het zijn volwassen mensen. Bemoei je gewoon met je eigen zaken. Iedereen is verantwoordelijk voor zichzelf.
Waarom ben je boos? Omdat hij zijn vrouw bedriegt? Ben je altijd zo boos op vreemdgaande mensen? Want in dat geval kun je doorlopend boos zijn.

Of is er iets dat jou persoonlijk raakt? Ben je eigenlijk stiekem jaloers dat jij het niet bent? Of voel je je buitengesloten?
Ergo: ik zou eerder onderzoeken waarom dit jou zo raakt dan me druk maken om hen.
Hem geconfronteerd: echt waar bemoei je je mee.
Komt eerder over als jaloezie, dan als woede over bedrog: hij bedriegt jou toch niet?
Hij heeft alleen niet voor jou gekozen als minnares en nu zit je ego de vriendschap in de weg.

Waarom boeit zijn liefdesleven jou zo?

Niets doen, natuurlijk. Je gaat toch niet investeren in het drama van een ander en de sfeer op je werk verzieken, omdat je niet met je eigen jaloezie kunt omgaan. Gedraag je volwassen en professioneel. Het is werkvloer en niet de 2de klas middelbare school.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Yildizlar2 schreef:
27-03-2022 12:52
Dit gevoel kreeg ik ook een beetje
Ja precies. Het is slechts een suggestie en misschien is het helemaal niet zo. Maar zoals iemand daarna al schreef vind ik het wel opvallend dat het je zo raakt TO. Ga bij jezelf na waarom dat zo is.

Het feit dat je benoemd dat je ooit een crush op hem had zegt voor mij namelijk wel veel.
Nou ja, er zijn genoeg mensen die niet bevriend willen zijn met mensen waarvan ze weten dat ze vreemdgaan. Ook hier op Viva hebben mensen daar vrij uitgesproken meningen over. Maar zelf heb ik daar niet zo’n moeite mee.
Loepen
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Satchikoo schreef:
27-03-2022 12:59
Ja precies. Het is slechts een suggestie en misschien is het helemaal niet zo. Maar zoals iemand daarna al schreef vind ik het wel opvallend dat het je zo raakt TO. Ga bij jezelf na waarom dat zo is.

Het feit dat je benoemd dat je ooit een crush op hem had zegt voor mij namelijk wel veel.
In een eerder topic beschreef TO die ‘kleine crush’ nog als ‘smoorverliefd’. Ik krijg dus ook het idee dat er meer achter zit dan een ongemakkelijk gevoel.
Ik zou me er verder niet mee bemoeien, het zijn mijn zaken niet. Ik zou wel duidelijk maken dat ik er niets mee te maken wil hebben en geen luisterend oor wil bieden.
Duidelijk je eigen grenzen aangeven: je ben er niet voor hen als het om de heimelijke relatie gaat of om uithuilen…
Als ze iets zakelijks op de werkvloer willen bespreken is dat een ander verhaal en ben je de collega.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Ik gok zo dat een groot deel van je gevoelens voortkomen uit het feit dat je misschien toch wel jaloers bent. Klopt dat?
viva-amber schreef:
27-03-2022 13:12
Loepen
Inderdaad…

Zeg TO gaat het om de collega waar je destijds smoorverliefd op was? Ik meende al iets van verontwaardiging in je post te bespeuren. Zet deze post wel in een ander daglicht overigens…
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Beide collega’s zouden voor mij ook behoorlijk in achting dalen, ben ik heel eerlijk in.
Moeilijk, geen idee wat ik zou doen. Ik zou met er niet prettig bij voelen en misschien aangeven dat ik er verder niet meer bij betrokken wens te worden. Hun ding, hun probleem. En inderdaad zou ik ze uit de weg gaan, puur om mezelf te beschermen tegen een gevoel van onrechtvaardigheid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven