Wat te doen mbt collega ?
zondag 27 maart 2022 om 11:44
Goh, wat zit ik hiermee in de maag en dat terwijl het niet eens om mij gaat !!!
Ken al ruim 20 jaar collega (man) waar ik al jaren een supergoeie band mee heb. Is naast collega ook een soort van vriend.
Zelfs in het verleden wel eens een kleine crush op gehad, maar gelukkig niks geworden.
Hij is een stuk ouder en ik heb altijd wel een beetje tegen hem opgekeken. Hij is trouwens getrouwd en ik ben single.
Bij toeval heb ik ontdekt dat ie dus een affaire heeft met een jongere collega. Ik confronteerde ze daarmee en ze leken net een ballon die leegliep.
Leken opgelucht dat ik het wist en ik was ineens het luisterende oor bij wie het hart werd uitgestort.
Ergens heb ik een houding van : ze zoeken het maar lekker zelf uit, is hun leven, ik bemoei me nergens mee etc.....
Maar de waarheid is dat het aan me vreet, ik maak me boos om het bedrog. Maak me boos om hun naïviteit omdat het er soms zo overduidelijk op ligt.
Wat een stomme onbezonnen actie, wat doen jullie nou voor stoms ? Dat idee......
Nu merk ik zelfs dat ik ze mijd, merk dat ik me niet meer comfortabel voel in hun nabijheid. Ik weet te veel zeg maar.....
De kern van het leuke contact was juist ook het onbevangene, het spontane, lekker lachen met elkaar etc...
Dat hele gevoel is weg.....
Ik ben er boos om, zelfs een verdrietig van...... en ik weet niet zo goed wat ik er mee moet.... het moge duidelijk zijn dat ik dit niet kan delen met andere collega's....
Wat moet ik ? Heb gedacht om afstand te nemen nu ik me zo ellendig voel en dit zo aan me vreet........
Ken al ruim 20 jaar collega (man) waar ik al jaren een supergoeie band mee heb. Is naast collega ook een soort van vriend.
Zelfs in het verleden wel eens een kleine crush op gehad, maar gelukkig niks geworden.
Hij is een stuk ouder en ik heb altijd wel een beetje tegen hem opgekeken. Hij is trouwens getrouwd en ik ben single.
Bij toeval heb ik ontdekt dat ie dus een affaire heeft met een jongere collega. Ik confronteerde ze daarmee en ze leken net een ballon die leegliep.
Leken opgelucht dat ik het wist en ik was ineens het luisterende oor bij wie het hart werd uitgestort.
Ergens heb ik een houding van : ze zoeken het maar lekker zelf uit, is hun leven, ik bemoei me nergens mee etc.....
Maar de waarheid is dat het aan me vreet, ik maak me boos om het bedrog. Maak me boos om hun naïviteit omdat het er soms zo overduidelijk op ligt.
Wat een stomme onbezonnen actie, wat doen jullie nou voor stoms ? Dat idee......
Nu merk ik zelfs dat ik ze mijd, merk dat ik me niet meer comfortabel voel in hun nabijheid. Ik weet te veel zeg maar.....
De kern van het leuke contact was juist ook het onbevangene, het spontane, lekker lachen met elkaar etc...
Dat hele gevoel is weg.....
Ik ben er boos om, zelfs een verdrietig van...... en ik weet niet zo goed wat ik er mee moet.... het moge duidelijk zijn dat ik dit niet kan delen met andere collega's....
Wat moet ik ? Heb gedacht om afstand te nemen nu ik me zo ellendig voel en dit zo aan me vreet........
zondag 27 maart 2022 om 14:12
Ttroeteltje schreef: ↑27-03-2022 14:05Beide collega’s zouden voor mij ook behoorlijk in achting dalen, ben ik heel eerlijk in.
Moeilijk, geen idee wat ik zou doen. Ik zou met er niet prettig bij voelen en misschien aangeven dat ik er verder niet meer bij betrokken wens te worden. Hun ding, hun probleem. En inderdaad zou ik ze uit de weg gaan, puur om mezelf te beschermen tegen een gevoel van onrechtvaardigheid.
[/quote
Vorige zomer had TO geen last van gevoelens van onrechtvaardigheid richting zijn vrouw, toen was deze collega met haar aan het flirten: maar het terug appen ging haar niet snel genoeg en zij vroeg zich af of hij wel echt wilde.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zondag 27 maart 2022 om 14:51
zondag 27 maart 2022 om 15:25
viva-amber schreef: ↑27-03-2022 14:12Vorige zomer had TO geen last van gevoelens van onrechtvaardigheid richting zijn vrouw, toen was deze collega met haar aan het flirten: maar het terug appen ging haar niet snel genoeg en zij vroeg zich af of hij wel echt wilde.
Duidelijk. Waarom was het toen wel okee TO? Kap het contact met die zogenaamde vriend maar helemaal af, het is duidelijk dat dit je niets gaat brengen.
zondag 27 maart 2022 om 15:45
Dat dacht ik ook inderdaad.
Het is één ding om verstandelijke een liefde af te kappen, omdat het nergens toe leidt. Maar dan denk je wellicht nog dat het aan beide zijden een moeilijke beslissing was. Als dan blijkt dat meneer gewoon door gaat naar de volgende, terwijl jij thuis nog zit te mijmeren over wat niet zo heeft mogen zijn, dan is het wel even een reality check. Hij zat er toch anders in dan TO.
zondag 27 maart 2022 om 15:50
Helemaal mee eens!Lorem_Ipsum schreef: ↑27-03-2022 11:54Ik zou me daar buiten houden. Het beste ermee. Maar goed, ik ben sowieso niet zo’n moraalridder. Laat mensen lekker hun eigen fouten maken.
Dan moet het maar zoals het kan
zondag 27 maart 2022 om 15:56
Overigens kan ik me best voorstellen dat je je vervelend voelt als jullie eerst een goede vriendschap hadden en een ander nu jouw plek heeft ingenomen en het zelfs nog wat verder heeft geschopt dan jij.
Dat komt ook voor bij niet-seksuele relaties. Er komt een derde bij en ineens is het niet meer zoals het was.
Ik denk trouwens dat dat heel vaak voorkomt.
Dat komt ook voor bij niet-seksuele relaties. Er komt een derde bij en ineens is het niet meer zoals het was.
Ik denk trouwens dat dat heel vaak voorkomt.
Dan moet het maar zoals het kan
zondag 27 maart 2022 om 16:40
Ja dit.Lorem_Ipsum schreef: ↑27-03-2022 15:45Dat dacht ik ook inderdaad.
Het is één ding om verstandelijke een liefde af te kappen, omdat het nergens toe leidt. Maar dan denk je wellicht nog dat het aan beide zijden een moeilijke beslissing was. Als dan blijkt dat meneer gewoon door gaat naar de volgende, terwijl jij thuis nog zit te mijmeren over wat niet zo heeft mogen zijn, dan is het wel even een reality check. Hij zat er toch anders in dan TO.
En ik begrijp het wel. Het is toch je ego. Je denkt dat je wel heel leuk moet zijn en/of jullie band heel bijzonder is. Blijkt meneer gewoon weer just another vieze naast de pot pisser met wie er maar zin in heeft.
Wees blij TO, dit had naar voor jou uitgepakt. Je bent door het oog van de naald gekropen.
zondag 27 maart 2022 om 16:48
Dit dus, echt geen reden dat jij boos/verdrietig/teleurgesteld bentLuciFee2022 schreef: ↑27-03-2022 11:51Niks, hij is getrouwd, het is zijn leven en relatie.
Zijn vrouw is niet je BFF, dus neem afstand. Beste voor jou en zijn vrouw.
Frankly my dear, I don"t give a damn
zondag 27 maart 2022 om 16:58
Ik heb het idee dat je hem én de vriendschap altijd een beetje hebt geïdealiseerd en nu blijkt hij minder perfect dan je dacht, jullie band bleek anders dan gedacht, want hij deelde toch niet alles met je, en misschien speelt er ook nog iets van jaloezie mee. Hij is jou hierin geen verantwoording schuldig, dus die boosheid is in mijn ogen echt wat misplaatst. Dat je je ongemakkelijk voelt bij het geheim kan ik me nog ergens voorstellen, maar dat zal ook wel weer slijten. Ik zou er verder helemaal niets mee doen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
zondag 27 maart 2022 om 17:02
Dit denk ik ook. Ze had destijds het gevoel heel speciaal voor hem te zijn, want hij had bíjna zijn huwelijk voor haar op het spel gezet, als ze het zelf niet had afgehouden was het uit de hand gelopen, en nu heeft hij alsnog die affaire, maar dan met iemand anders. Tja, dat steekt. Maar je kunt er verder weinig mee, behalve misschien concluderen dat die vriendschap misschien ook niet zo speciaal is als je zelf dacht.
Don't waste your time on jealousy,
zondag 27 maart 2022 om 18:09
yep.
zondag 27 maart 2022 om 20:27
Goede reacties, ff slikken hier en daar.....
Misschien toch ook een klein beetje de pijn van de afwijzing, al vind ik deze situatie verre van oké...
Ga er inderdaad niks mee doen, ze zoeken het samen maar lekker uit.
Ik neem er afstand van.....
Ik gaf ooit wellicht te veel om hem, misschien het geheel wat opgeklopt, maar ik snap nu heel goed wat te doen...
Afstand én loslaten.....
Ik snap dat het voor de betrokken partners vele malen erger is....
Misschien toch ook een klein beetje de pijn van de afwijzing, al vind ik deze situatie verre van oké...
Ga er inderdaad niks mee doen, ze zoeken het samen maar lekker uit.
Ik neem er afstand van.....
Ik gaf ooit wellicht te veel om hem, misschien het geheel wat opgeklopt, maar ik snap nu heel goed wat te doen...
Afstand én loslaten.....
Ik snap dat het voor de betrokken partners vele malen erger is....
zondag 27 maart 2022 om 23:56
Vier jaar geleden zélf gescheiden, steun uit onverwachte hoek van een collega. Hij was én is getrouwd.
Drie jaar lang geminnaard. Dat ging absoluut veel verder dan enkel seks. Ik was gewoon gek op deze man.
Uiteindelijk is een maand terug de stekker er uit getrokken, hij trok het eeuwige gelieg niet meer.
Gaat het om deze collega TO, waar je 2 jaar geleden over schreef?
Drie jaar lang geminnaard. Dat ging absoluut veel verder dan enkel seks. Ik was gewoon gek op deze man.
Uiteindelijk is een maand terug de stekker er uit getrokken, hij trok het eeuwige gelieg niet meer.
Gaat het om deze collega TO, waar je 2 jaar geleden over schreef?
maandag 28 maart 2022 om 00:18
maandag 28 maart 2022 om 00:34
Nou ja, het gelieg voor zijn affaire met TO wel. Ze werd gewoon afgedankt, and dat maakt haar nu ineens een gevoelige moraalridder. TO mag het zelf wél allemaal (zou dit ook de reden zijn van de breuk in haar huwelijk?), maar anderen mogen geen affaires hebben of hun partner bedriegen.
Wat een groot detail om weg te laten, dit, en het in de OP te noemen als een “kleine crush” waar ze niks mee heeft gedaan.
TO is zélf iemand die geen moeite heeft met bedrog EN daarnaast ook nog ziekelijk jaloers. Wat een onaantrekkelijke karaktereigenschappen.
maandag 28 maart 2022 om 00:52
maandag 28 maart 2022 om 06:46
Nogal ja.Saivash schreef: ↑28-03-2022 00:34Nou ja, het gelieg voor zijn affaire met TO wel. Ze werd gewoon afgedankt, and dat maakt haar nu ineens een gevoelige moraalridder. TO mag het zelf wél allemaal (zou dit ook de reden zijn van de breuk in haar huwelijk?), maar anderen mogen geen affaires hebben of hun partner bedriegen.
Wat een groot detail om weg te laten, dit, en het in de OP te noemen als een “kleine crush” waar ze niks mee heeft gedaan.
TO is zélf iemand die geen moeite heeft met bedrog EN daarnaast ook nog ziekelijk jaloers. Wat een onaantrekkelijke karaktereigenschappen.
Plaatst ook het confronteren in een ander licht. Gênant.