Mode & Beauty alle pijlers

Snel vet haar

02-04-2022 17:40 33 berichten
Ik heb altijd al snel last van vet haar gehad. Wanneer ik het bijvoorbeeld op woensdagavond was, is het vrijdagochtend eigenlijk al niet meer los te dragen omdat het er niet uit ziet. Ik heb al langere tijd geprobeerd om het wasmoment te rekken uit hoop dat het zou veranderen, ook was ik twee keer met shampoo op advies van de kapper. Droogshampoo geprobeerd (geen fan, maar heb maar 1 merk geprobeerd.

Iemand tips voor snel vet haar? Zijn er specifieke producten of handelingen die jullie hebben geholpen?
De talgklieren op je hoofdhuid zo min mogelijk stimuleren. Dus wassen met zo min mogelijk druk van je handen (dus eerder strijken dan insoppen). Zo min mogelijk met je handen erdoorheen, zo min mogelijk met de borstel je hoofdhuid raken. Een shampoo tegen vet haar gebruiken en meer kun je eigenlijk niet doen.
Droogshampoo is best een uitkomst hoor, ik zou dat niet meteen overboord gooien.
Bij mij werd mijn haar minder snel vet toen ik het nog eens in de zoveel tijd kleurde.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook, ik gebruik zelfs shampoo zonder parabenen , SLS etc
Het helpt allemaal niet..
Qua droogshampoo: Batiste! En koop het dan bij de Action, is veeeel goedkoper dan bij een drogist.

Verder echt uitstellen. Dus als het nu op vrijdagochtend vet is, spuit dan donderdagavond voor je gaat slapen al droogshampoo in, en vrijdagochtend ook nog. Zo stel je het 1 dag uit. Op den duur kun je het op die manier steeds langer uitstellen.

Ik ben op die manier van dagelijks naar eens in de 5/6 dagen gegaan. Maar zo weinig zal wellicht niet voor elk haar weggelegd zijn.
Ik zal nog eens een andere droogshampoo gebruiken. Het is vooral het eerste deel vanaf de hoofdhuid. Haar is deels gekleurd daar, laat altijd highlights in mijn uitgroei zetten.

Zo min mogelijk de hoofdhuid raken hen ik nooit bij stilgestaan, zal er eens op letten. Maar soms lijkt ook niets te helpen dus 😬
Sommige mensen hebben helaas de pech om snel vet haar te krijgen.
Wat ik dan niet zo goed begrijp is dat als niks werkt, je dan niet gewoon elke dag je haar wast.
Een vriendin van mij heeft ook snel vet haar en ik bedoel het zeker niet lullig maar ik vind het er zo onverzorgd en vies uitzien. Zij wast het altijd pas na een dag of drie terwijl het dan eigenlijk echt niet meer kan. Ik heb ook een hekel aan haren wassen maar ik vind er zo bij lopen erger.

Zijn er nog supplementen die je kunt slikken tegen overmatig talg? Ik weet (maar dat is medicatie tegen acne) dat het slikken van roaccutane alles uitdroogt, en je haar dus ook amper nog vet wordt. Maar nogmaals, dat is echt pittige medicatie. Maar wellicht weet iemand anders nog zoiets in die richting?
Ik was mijn haren iedere dag. Soms een dag niet, als ik echt nergens naartoe hoef. Ik heb werkelijk alles geprobeerd, maar niks helpt. Dus nu was ik ze iedere dag, ik wil er niet onverzorgd uitzien
Hier ook heel snel vet haar. Ik gebruik olie van YoungLiving en doe een aantal druppels lemon door mijn fles shampoo.
Het proberen langer uit te stellen met wassen heb ik ook voornamelijk gedaan in de periode dat ik alleen maar thuis werkte. En ook nu is het maar 1 keer per week dat ik naar kantoor moet. Dus dan vind ik het wat minder erg, omdat niet veel mensen het zien. Ik vind het er zelf ook niet fris uit zien, dus wanneer ik er wel uit moet was ik het ook elke dag. Maar het zou fijn zijn als het niet nodig was en net wat langer ‘fris’ blijft. Ik heb zeker wat tips hier, maar ik ga er maar niet te veel op hopen. Wie weet is het ook gewoon niet anders,
- minder vaak wassen
- natuurlijke shampoo gebruikenµ
- geen conditioner
- kleuren
Maar ik weet wat het is, vet haar, echt vreselijk. Met de vermindering van je hormonale werking (lees : in en na de menopauze) wordt het beter maar ik begrijp dat dit niet het antwoord is waar je op wacht.
Herkenbaar!
De Batiste droogshampoo heb ik ook geprobeerd en werkt voor mij niet. Ik heb donker haar en dat blijf je gewoon zien en voelen.
De enige droogshampoo die voor mij écht werkt is Weekend Hair van Joico. Wel wat duurder, maar daardoor kan ik dus nu altijd 1 dag langer niet mijn haar wassen.
Heel herkenbaar. Doordat ik mijn haar gekleurd heb, ben gaan proberen minder te wassen. Nu weer naar m'n eigen kleur en dolblij dat ik weer dagelijks kan wassen indien nodig. Langer dan om de dag red ik niet. Of ik voel me er in elk geval niet prettig bij.

Droogshampoo van co-lab en Batiste werkt voor mij wel om het een dag te rekken. Ook in de ochtend wassen, in avond voor slapen gaan wat droogshampoo (dus voordat het vet is), helpt om het 2 dagen ok te houden. De derde dag red ik net met droogshampoo als ik het vast doe. Maar heel eerlijk: als ik een feestje heb dan was ik gewoon lekker elke dag ;) want het valt toch altijd minder dan met echt fris haar.
Als je haar niet heel lang is of beschadigd zou ik het lekker elke dag wassen.
Het zal geen wonderen verrichten, maar ik vind de zachte klei & citroen shampoo van loving blends heel fijn. Volgens mij niet meer bij kruidvat te koop maar online nog wel te vinden
goldmember schreef:
02-04-2022 20:08
Sommige mensen hebben helaas de pech om snel vet haar te krijgen.
Wat ik dan niet zo goed begrijp is dat als niks werkt, je dan niet gewoon elke dag je haar wast.
Ik was bang dat het dan alleen maar erger zou worden, dus dat ik na een paar uur al een vette kop zou hebben.
Bij mij hetzelfde, na anderhalve dag is het vettig. Heb van alles geprobeerd; zonder siliconen, parabenen, SLS, Cowash etc. Uiteindelijk heb ik het maar opgegeven en ben gewoon vaker gaan wassen.

Een tijd geleden Loving Blends van Garnier gaan gebruiken en kan nu 2x per week wassen zonder viezig haar. (Geen aandelen) Ik heb die met avocado olie en shea boter.
Ik heb hetzelfde en gebruik nu regelmatig shampoo met salicylzuur, maar ik heb last van roos. Dat werkt aardig.

Verder probeer ik het om de dag te wassen en als ik ergens naar toe ga en het is vet dan was ik alleen m’n hoofdhuid en niet de rest. Bij mij is het op m’n hoofdhuid snel vet maar de rest niet. Ik heb meer dan een jaar structureel om de dag gewassen en dat hielp weinig. Ik heb fijn haar dus denk dat dat ermee te maken heeft.
Ik was het één keer in de week, nadat ik de zwarte shampoobar van Lush ben gaan gebruiken, daarvoor moest ik om de dag mijn haar wassen. Goed, na 5 dagen doe ik er wel wat droogshampoo in.
"Boring conversation anyway"
BriannaF schreef:
02-04-2022 21:32
Ik was het één keer in de week, nadat ik de zwarte shampoobar van Lush ben gaan gebruiken, daarvoor moest ik om de dag mijn haar wassen. Goed, na 5 dagen doe ik er wel wat droogshampoo in.
Welke shampoobar is dat dan? Kan geen zwarte vinden, en de bars bij lush zijn meestal erg voedend en verzorgend, wat vaak ook sneller vet maakt. Ben dus erg nieuwsgierig welke je gebruikt :P
Druppeltje Citroën shampoo van guhl, ruikt ook lekker

https://www.guhl.com/nl-nl/producten/fr ... ampoo.html
Volumepoeder van andrelon!
Werkt beetje als droogshampoo maar ruikt een stuk lekkerder, geen witte waas èn meteen volume.
Van lush de shampoo met zeezout Big. Zorgt dat het iets langer fris blijft. Ben ik gaan gebruiken na een tip van iemand die daardoor maar 1 x per week hoefde te wassen, gaat helaas voor mij niet op.

Verder alles geprobeerd. Vanwege medisch iets ook maanden maar 1 x in de week kunnen wassen. En het is nog steeds net zo snel vet, maakt echt geen verschil. Ik heb heel lang en vol, dik haar.
Waarom niet elke dag wassen? Dan loop ik elke dag de halve dag met een natte bos haar, föhnen is iets wat imo niet bij draagt aan gezond haar.
Vet haar komt vaak van overactieve talg (?) op de hoofdhuid.
Ik heb hier in het verleden speciale shampoo van de kapper voor gebruikt. Edit: merk was Kerastase,de shampoo was voor onrustige hoofdhuid.
Informeer anders eens bij een goede kapsalon.
Het ligt dus zeker niet altijd aan het haar zelf.
toulouse74 wijzigde dit bericht op 05-04-2022 22:32
17.06% gewijzigd
Sjulia schreef:
02-04-2022 21:00
Als je haar niet heel lang is of beschadigd zou ik het lekker elke dag wassen.
Dat maakt het alleen maar erger, je hoofdhuid droogt dan nog meer uit waardoor er juist meer talg wordt aangemaakt. Dus nog sneller vet. Vicieuze cirkel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven