Zelfbruiner
woensdag 13 april 2022 om 09:01
Welk verschil?Stoofpotje schreef: ↑13-04-2022 09:00Waarom zou je dat willen ? Een beetje bruine benen onder een jurkje maakt toch al snel een verschil.
woensdag 13 april 2022 om 09:03
Ja zeg... Dat is toch veel mooier! Enfin, dat vind ik toch. Ieder z'n mening natuurlijk.
woensdag 13 april 2022 om 09:03
Ik ben niet ontzettend wit maar blijf wel graag zo rimpelloos mogelijk. Daarom smeer ik alle dagen van het jaar factor 30 of 50 op mijn gezicht.
Maar een beetje extra kleur zie ik er, zeker in de zomer, net wat frisser uit.
woensdag 13 april 2022 om 09:10
Zonnebank is zo ontzettend slecht voor je…KataTonDemonaEaytoy schreef: ↑13-04-2022 08:54Ik ben ook heel wit. En rossig. Maar na een paar keer zonnebank en daarna de Bondi gaat het echt goed.
woensdag 13 april 2022 om 09:13
woensdag 13 april 2022 om 09:29
Kijk alsjeblieft maar uit met je hele witte huid onder de zonnebank..KataTonDemonaEaytoy schreef: ↑13-04-2022 08:54Ik ben ook heel wit. En rossig. Maar na een paar keer zonnebank en daarna de Bondi gaat het echt goed.
woensdag 13 april 2022 om 09:32
Zongebruinde benen staan voor sexy.Stoofpotje schreef: ↑13-04-2022 09:03Ja zeg... Dat is toch veel mooier! Enfin, dat vind ik toch. Ieder z'n mening natuurlijk.
Zo simpel is het
woensdag 13 april 2022 om 10:07
Ja, ik heb een lichte huid en blond haar, helemaal blij mee. Maar door die collistar drops 2x per week te smeren heb ik net dat ik er uit zie alsof ik wel eens buiten kom overdag ipv fulltime binnen aan het werk.
Als ik twee dagen achter elkaar doe dan valt het mensen op, als in: m’n moeder vraagt dan of het bij ons wel zonnig is geweest. Geen vlekkerigheid bij vervagen, het is echt subtiel.
Dus het is niet zo alsof er mega contrast is met die melkflessen. Bij de meeste mensen zijn armen/gezicht/decollete toch al snel wat bruiner dan benen?
Als ik twee dagen achter elkaar doe dan valt het mensen op, als in: m’n moeder vraagt dan of het bij ons wel zonnig is geweest. Geen vlekkerigheid bij vervagen, het is echt subtiel.
Dus het is niet zo alsof er mega contrast is met die melkflessen. Bij de meeste mensen zijn armen/gezicht/decollete toch al snel wat bruiner dan benen?
woensdag 13 april 2022 om 10:12
Ja, dat kan. Zelfbruiner reageert niet op basis van pigment. Het werkzame ingredient, wat gewonnen wordt uit o.a. suikerriet, gaat een oxidatieve reactie aan met de dode huidcellen op de bovenste huidlaag. Je kunt het eigenlijk vergelijken met roesten. Het heeft dus niets te maken met hoeveel eigen pigment je hebt. Neemt niet weg dat de kleur niet altijd even flatteus is als je heel bleek bent, maar ook dat is niet voor iedereen hetzelfde.Henk-in-Roelie schreef: ↑13-04-2022 08:32Ik vraag me altijd af of mensen die van nature erg bleek zijn wel bruin kunnen worden door zelfbruiners.
woensdag 13 april 2022 om 10:13
Ja, vooral de onderbenen doen niet leuk mee. Mijn knieën worden het allerbruinstNoor226 schreef: ↑13-04-2022 10:07Ja, ik heb een lichte huid en blond haar, helemaal blij mee. Maar door die collistar drops 2x per week te smeren heb ik net dat ik er uit zie alsof ik wel eens buiten kom overdag ipv fulltime binnen aan het werk.
woensdag 13 april 2022 om 10:23
Toch vind ik het als bleekneus erg jammer dat dit nog steeds de heersende opvatting is.
Ik ben erg bleek. Altijd. Zomer en winter. Ik verbrand niet, verkleur niet, word niet bruin. Ik lijk wel immuun voor de zon. Zelfbruiner doet het niet heel erg goed op mijn huid. Op mijn gezicht gaat het nog wel, als ik zo'n gradual product gebruik. Maar op mijn lichaam, en dan met name op mijn benen, pakt het gewoon niet mooi. De kleur is nooit echt mooi en natuurlijk, en bovendien is het altijd vlekkerig. Dat ligt écht niet aan mijn opbrengtechniek. Het is niet zo ingewikkeld om een product egaal op te brengen. dat lukt me echt. Maar het oxideert gewoon niet gelijkmatig. Dus ook zelfbruiner is voor mij geen perfecte oplossing.
Hoewel ik best mooie benen heb, blijven ze toch vaak verborgen, tenzij in de tuin. Omdat ik weet dat dat de opvatting is: bleek = lelijk. Dat is me vaak genoeg ingepeperd en ik lees het hier ook. Jammer. Ik hoop echt dat dat ooit verandert. Het doet echt wel iets met je zelfvertrouwen (in ieder geval op dat gebied) als je je leven lang daar al regelmatig opmerkingen over krijgt. In de winter valt dat mee, omdat veel mensen zich dan bleek voelen. In de zomer valt het meer op omdat andere mensen bruiner worden en ik niet. Mensen voelen zich nog vaak geroepen om dat even te komen melden (alsof ik me er misschien niet van bewust was of zo?) en zelfs al zeggen ze niets; je leest hier al dat het dan toch in ieder geval gedácht wordt.
anoniem_677a6b2c79b65 wijzigde dit bericht op 13-04-2022 10:33
0.03% gewijzigd
woensdag 13 april 2022 om 10:24
Dachten maar meer mensen zo.Lorem_Ipsum schreef: ↑13-04-2022 09:56Ik ben zelf bruin, dus ik weet niet waarom mensen zo ontzettend tegen witte benen hebben. Je kleur is gewoon je kleur, maar ik zal wel te makkelijk denken.
woensdag 13 april 2022 om 10:26
Heel herkenbaar.Jufjoke schreef: ↑13-04-2022 10:23Toch vind ik het als bleekneus erg jammer dat dit nog steeds de heersende opvatting is.
Ik ben erg bleek. Altijd. Zomer en winter. Ik verbrand niet, verkleur niet, word niet bruin. Ik lijk wel immuun voor de zon. Zelfbruiner doet het niet heel erg goed op mijn huid. Op mijn gezicht gaat het nog wel, als ik zo'n gradual product gebruik. Maar op mijn lichaam, en dan met name op mijn benen, pakt het gewoon niet mooi. De kleur is nooit echt mooi en natuurlijk, en bovendien is het altijd vlekkerig. Dat ligt écht niet aan mijn opbrengtechniek. Het is niet zo ingewikkeld om een product egaal op te brengen. dat lukt me echt. Maar het oxideert gewoon niet gelijkmatig. Dus ook zelfbruiner is voor mij geen perfecte oplossing.
Hoewel ik best mooie benen heb, blijven ze toch vaak verborgen, tenzij in de tuin. Omdat ik weet dat dat de opvatting is: bleek = lelijk. Dat is me vaak genoeg ingepeperd en ik lees het hier ook. Jammer. Ik hoop echt dat dat ooit verandert. Het doet echt wel iets met je zelfvertrouwen (in ieder geval op dat gebied) als je je leven lang daar al regelmatig opmerkingen over krijgt. In de winter valt dat mee, omdat veel mensen zich dan bleek voelen. In de zomer valt het meer op omdat andere mensen bruiner worden en ik niet. Mensen voelen zich nog vaak geroepen om dat even te komen melden (alsof ik me er misschien niet van bewust was of zo?) en zelfs als zeggen ze niets; je leest hier al dat het dan toch in ieder geval gedácht wordt.
woensdag 13 april 2022 om 10:37
Kleding staat mooier, jurkjes en korte broeken staan leuker met een bruin been. Ik zie er gezonder uit..
woensdag 13 april 2022 om 10:38
Doe ik ook niet meer, nu volledig Bondi.
woensdag 13 april 2022 om 10:52
Hier ook superwit met melkflessen. Met zelfbruiner word ik mooi gelijkmatig bruin en ook als het er weer af gaat geen vlekken. En dat met goedkope zelfbruiner van Kruidvat eigen merk. Geen idee hoe het kan hoor, maar ik zal het wel verdiend hebben.
woensdag 13 april 2022 om 10:57
Ik vraag me af of de opvatting bleek= lelijk wel waar is. Dat het (in het algemeen) staat voor sexy betekent niet dat witte benen niet worden gewaardeerd. Als twintiger vond ik juist een zongebruinde tint bij mij niet mooi en bleef ik uit de zon om "wit" te blijven. 'k Vond de tanning lines, wat je kreeg door zonnen, ook niet erg aantrekkelijk totdat ik een vriendje kreeg die juist gek op die tanning lines wasJufjoke schreef: ↑13-04-2022 10:23Toch vind ik het als bleekneus erg jammer dat dit nog steeds de heersende opvatting is.
Hoewel ik best mooie benen heb, blijven ze toch vaak verborgen, tenzij in de tuin. Omdat ik weet dat dat de opvatting is: bleek = lelijk. Dat is me vaak genoeg ingepeperd en ik lees het hier ook. Jammer. Ik hoop echt dat dat ooit verandert. Het doet echt wel iets met je zelfvertrouwen (in ieder geval op dat gebied) als je je leven lang daar al regelmatig opmerkingen over krijgt. In de winter valt dat mee, omdat veel mensen zich dan bleek voelen. In de zomer valt het meer op omdat andere mensen bruiner worden en ik niet. Mensen voelen zich nog vaak geroepen om dat even te komen melden (alsof ik me er misschien niet van bewust was of zo?) en zelfs al zeggen ze niets; je leest hier al dat het dan toch in ieder geval gedácht wordt.
En voor de witte benen heb je ook liefhebbers. Als ik jou was zou ik me niet beperken tot de tuin met de blote benen, er zijn er met jou zoveel zonder zongebruinde benen. Het kan ook klassiek/romantisch lijken als je wat bleker bent en als je mooie benen hebt, shows ze!
Zonde om je te laten beperken, gewoon lekker doen wat je zelf wil wat kan jou die anderen schelen.
woensdag 13 april 2022 om 10:59
Oh de algemene opvatting is waarheid. De opmerkingen die je krijgt als je wit bent, zijn bizar. Het moet altijd worden gezegd. (Waarom ben je zo wit? Ben je ziek? Kom je nooit buiten?)
Mijn vriendin krijgt er ook altijd opmerkingen van en durft ook geen huid te laten zien hierom. Maar dat zit niet in haar hoofd.
Ik heb weleens naast haar gelopen en dan werd er zelfs vanuit een balkon iets geroepen over hoe wit ze was.
Mijn vriendin krijgt er ook altijd opmerkingen van en durft ook geen huid te laten zien hierom. Maar dat zit niet in haar hoofd.
Ik heb weleens naast haar gelopen en dan werd er zelfs vanuit een balkon iets geroepen over hoe wit ze was.
woensdag 13 april 2022 om 11:04
Hoe vaak ik wel niet ben toegeroepen hoe wit ik ben en dat het lelijk is. Zelfs op mijn eigen bruiloft kreeg ik achteraf gezeik waarom ik niet even onder de zonnebank was geweest. Het is niet voor niks dat dit topic bestaat. Mensen vinden oha wit lelijk en ongezond ogend. Dus ik begrijp heel goed dat mensen hun benen bedekken en alleen in de tuin durven hun benen te ontsloten. Zelf heb ik er wel al jaren lak aan. Ik loop liever met blote benen dan het enorm heet te hebben.
woensdag 13 april 2022 om 11:14
Tsss… op je bruiloft. Dan wil je juist horen dat je er mooi uitziet en geen gezeur.
Ik verbaas me er ook altijd weer over hoeveel opmerkingen je krijgt als je een lichte huidskleur hebt. Stel je eens voor dat we zulke opmerkingen zouden maken tegen mensen met een donkere huidskleur. “Jouw donkerbruine benen vind ik toch echt niet kunnen onder een rokje”. Dan is de wereld te klein.
Ik vind het gewoon een vorm van discriminatie en weiger nog om voor een ander m’n benen in te smeren met zelfbruiner. Echt.
Ik verbaas me er ook altijd weer over hoeveel opmerkingen je krijgt als je een lichte huidskleur hebt. Stel je eens voor dat we zulke opmerkingen zouden maken tegen mensen met een donkere huidskleur. “Jouw donkerbruine benen vind ik toch echt niet kunnen onder een rokje”. Dan is de wereld te klein.
Ik vind het gewoon een vorm van discriminatie en weiger nog om voor een ander m’n benen in te smeren met zelfbruiner. Echt.
woensdag 13 april 2022 om 11:18
Ik zeg niet dat de opvatting bleek=lelijk waar is. Ik zeg dat het de heersende opvatting is. Dat veel mensen dat dus wel vinden. Dat is niet hetzelfde.Henk-in-Roelie schreef: ↑13-04-2022 10:57Ik vraag me af of de opvatting bleek= lelijk wel waar is. Dat het (in het algemeen) staat voor sexy betekent niet dat witte benen niet worden gewaardeerd.
Zonde om je te laten beperken, gewoon lekker doen wat je zelf wil wat kan jou die anderen schelen.
Zelf vind ik mezelf best wel aantrekkelijk. Geen schokkende schoonheid, maar best leuk om te zien. Ik heb zelfvertrouwen genoeg, maar in de zomer komt deze oude trigger weer terug. Dat is geen kwestie van 'joh, kan jou het schelen'. Dat zeg je nu wel, en je bedoelt het vast lief, maar in je eerdere post schrijf je dat bruine benen sexy benen zijn. Waarmee je dus bevestigt dat bleke benen niet sexy zijn. Dat bedoel ik dus.
Ik heb zelf ervarin met mensen die er een opmerking over te menen moeten maken, maar ik vind sommige posts toch best schokkend. Zelfs een beetje stuitend. Wat mensen allemaal zeggen!
En waar we eigenlijk vanaf zouden moeten, is de vergelijking dat een bruin tintje bijdraagt aan een gezond uiterlijk/ uitstraling. Het is namelijk een koppeling die eigenlijk helemaal niet logisch is. Waarom is een zongebruind persoon gezonder dan een erg licht persoon? Puur qua huid durf ik wel te beweren dat mijn huid gezonder is dan die van iemand die bruint in de zon en onder de zonnebank gaat.
Maar ook hier lees je dat dit gewoon een heel hardnekkig iets is.
anoniem_677a6b2c79b65 wijzigde dit bericht op 13-04-2022 11:59
0.03% gewijzigd