Anders dan de rest

14-04-2022 19:11 86 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik word er moe van dat ik iedere keer te horen krijg dat ik "apart" ben.

Ik ben introvert, ben geen feestbeest, ga niet uit naar clubs, festivals etc. en heb geen social media. Dat maakt mij in de ogen van andere apart en raar.

Iedere keer leg ik uit dat ik blij ben met wie ik ben en ook blij ben dat ik niet hetzelfde ben dan de rest, ik vind mezelf dan lekker uniek zeg ik dan.

Het lijkt maar niet geaccepteerd, gerespecteerd en gewaardeerd te worden.

Heeft iemand tips hoe hier mee om te gaan?
Dit forum valt ook onder social media.

Probeer het eens zonder Whatsapp, en wat mensen dan tegen je zeggen.

Tip: ouder worden of je dorp uit komen. Dan zie je dat je niet zo heel uniek bent. Althans niet in dit opzicht, wie weet hoe apart je verder bent.
Zenmomentje schreef:
14-04-2022 19:42
Volgens mij accepteer jij het toch zelf niet helemaal, waarom zou je anders acceptatie, respect en waardering van anderen nodig hebben over hoe je bent? Ik heb altijd al een hekel gehad aan uitgaan. Nooit de behoefte gehad om dat te verdedigen tegenover anderen. Ik ga gewoon lekker lezen op zaterdagavond en geen idee wat anderen daarvan vinden, moeten zij weten.
Dit. Blijkbaar accepteer je jezelf dus ook niet helemaal en vindt je jezelf ook 'raar' en 'uniek' om deze eigenschappen. Ik vind iemand niet raar als hij niet iedere week in een club staat of geen social media heeft, maar blijkbaar vindt je dat dus zelf al wel, is dat niet deel van het probleem?
Andersom schreef:
14-04-2022 21:16
Dus je wilt niet veroordeeld worden, en zelf veroordeel je wel?
Dat ja, beetje schijnheilig niet?
Dit is best leeftijdsgebonden.
Zo zullen de meeste mensen tegen de 30 niet meer in een club te vinden zijn. Er is dus hoop voor de toekomst. ;-)

Voor nu, vertel vooral de dingen waar je wél plezier aan beleeft.
Dus bijvoorbeeld: ik vind het leuk om met een vriend of vriendin gezellig te kletsen, een drankje te doen of te gaan lunchen of uit eten. Ook doe ik graag aan sport en lees is graag, kijk graag series, etc.

Wedden dat er een hoop dingen zijn die je wél aanspreken en waarbij je ook zeker kunt matchen met anderen.

Niet iedereen staat graag tot 4 00 uur i de discotheek en er zijn er ook zat die dat wel doen maar daarnaast op andere vlakken prima raakvlakken met jou kunnen hebben.

Jij bent niet de enige die anders is, al voelt dat nu misschien wel zo. Iedereen is anders.
Zelfs degenen die veel uit gaan, de ene locatie is de andere niet en de muziekvoorkeur voor de een staat haaks op die van de ander.
Blijkbaar maakt het je toch onzeker, accepteer je jezelf wel zoals je bent?
Je hoeft jezelf niet te verdedigen om wie je bent en eigenlijk zou het je ook niet uit moeten maken wat anderen ervan vinden als je gelukkig bent met wie je bent.
"en ook blij ben dat ik niet hetzelfde ben dan de rest"
dan -》 als
Andersom schreef:
14-04-2022 21:16
Dus je wilt niet veroordeeld worden, en zelf veroordeel je wel?
Ja, wat zou er dan mis zijn met 'de rest'? Waarom laat je anderen dan ook niet zichzelf zijn.
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.
Weet je wat grappig is. Iedereen vindt zichzelf apart, uniek en anders. Ik heb nog nooit iemand horen zeggen; ik ben echt een schaap die altijd netjes de kudde achterna loopt. Maar uiteindelijk zijn we allemaal zo 😂 degenen die echt anders zijn zijn meestal psychisch niet in orde maarja ook daar zijn er weer heel veel van dus ook niet echt uniek. Kortom we zijn gewoon allemaal hetzelfde.. Of iedereen is uniek.. hoe jij het noemen wilt 😅
Ik heb een buurman die zijn eigen outfits maakt van ducktape. Verschillende kleuren, vaak met bijpassend hoedje.
Kijk, díe is echt uniek.
En zelfs aan hem is de buurt ondertussen wel gewend.
Oh is dat apart? Dan ben ik ook apart…
Susan schreef:
14-04-2022 20:16
Dat jij raar zou zijn is onzin, maar het is net zo goed onzin dat alleen jij uniek bent en dat "de rest" allemaal op elkaar lijkt, als soort van grijze uniforme massa. Ik weet niet hoe je dat naar anderen formuleert, maar het kan ook dat het zo overkomt en dat het een reactie daarop is.
Heerlijk.
Ik hou van jouw nuchtere reacties.
De meeste mensen zijn best standaard met een paar opvallende eigenschappen. We zijn allemaal eigen best hetzelfde en zo

Ik hoor ook wel met enige regelmaat dat ik apart of vreemd ben.
Meestal is het een compliment omdat het om iets gaat als: oh, jij bent echt de enige die dat kan verzinnen/zeggen (dus een originele opmerking of idee, een adreme reactie).
Of een soort van bewondering omdat ik dingen gewoon zeg of doe, zonder dat het lijkt of ik mij zorgen maak om de gevolgen (terwijl ik daar wel over nadenk, maar risico's anders inschat of acceptabel vind).
En dat ik dingen anders doe bv ik drink geen alcohol en vind autorijden stom, ach ja, dat vind men al snel normaal en passend.

Want zelfverzekerd zijn is de sleutel. Dus als het een positieve opmerking is, zeg ik altijd: dat klopt en daarom hebben nu zoveel lol (of zo).
Als het niet aardig bedoeld is, dan zeg ik vaak dat rijke mensen zoals ik excentiek genoemd worden. Of; ja dus en? En ga door met mijn leven.

Dus niet uitleggen. Als iemand het zegt, accelteer het als een compliment, want je geeft aan niet te willen zijn als de rest. Dan is het toch prima dat ze je niet standaard vinden.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
ClumsyNinja schreef:
15-04-2022 07:23
Ik heb een buurman die zijn eigen outfits maakt van ducktape. Verschillende kleuren, vaak met bijpassend hoedje.
Kijk, díe is echt uniek.
Dat is unieker dan niet naar clubs gaan inderdaad.
ClumsyNinja schreef:
15-04-2022 07:23
Kijk, díe is echt uniek.
:applause: Hij wint.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ik voel me best uniek als ik om 4 uur in de auto stap om een weekje te gaan skiën in Oostenrijk, maar als ik in de file sta is dat snel weer over. Dan stel ik me voor dat wij als mieren ons over de aardbol bewegen en dat er iemand naar al die bewegingen zit te kijken en er patronen in ziet.
Kortom, hoe kleiner je wereld, hoe unieker je bent.
Waarom heb je acceptatie of goedkeuring van anderen nodig?
Ik herken het grotendeels wel wat je schrijft.
Ik ben een echte introvert
Maar ik heb eigenlijk het idee dat de meeste mensen die mij al wat langer kennen het wel accepteren als iets wat bij mij hoort.
Het fijne van social media is wel, dat je heel makkelijk gelijkgestemden vindt, hoe uniek je ook bent. Wel even zoeken naar de juiste groepen en je niet beperken tot Instagram. Maar dan vind je ze geheid: lezers, LARPers, haaksters, veganisten, boeddhisten, autisten, mensen die legoblokjes verzamelen van vóór het patent (Patpend), vogelaars, gamers, schakers, kunstenaars, knutselaars, denkers, doe-het-zelfsters, tuiniers, mensen die Koi-karpers kweken, mensen die gepromoveerd zijn op zombies, muziekinstrumentenbouwers, lotgenoten en ervaringdeskundigen.
Ik mag toch hopen dat ducttape buurman wel gewoon naar clubs gaat en op social media zit?
Iedereen is uniek, en niemand is uniek. Niet iedereen heeft dezelfde manier van communiceren en leven, en daardoor voelt het soms alsof je er niet tussen past. Soms zit daar meer achter. Het positieve is als je weet hoe je in elkaar zit, er altijd gelijkgestemden te vinden zijn. Dat vond ik heel mooi, mensen die hetzelfde dachten, waarvan hun hersenen hetzelfde werkten als de mijne en onze manier van communiceren opeens heel logisch was. Terwijl we daar in de ‘grote boze wereld’ regelmatig problemen mee hebben.
Avage schreef:
15-04-2022 10:09
Ik mag toch hopen dat ducttape buurman wel gewoon naar clubs gaat en op social media zit?
:proud:
Je vraagt je wel eens af: 'Waar hebben wij het aan verdiend?
Met +7 miljard mensen is "anders zijn dan de rest" getalsmatig gezien niet kloppend. Een alien is echt anders. Behoefte aan uniek zijn/bijzonder is veelvoorkomend en daarom bijna standaard. Valse bescheidenheid ook. Als anderen je apart vinden moet je dat maar zien als een compliment.
"Wees gewoon jezelf....maar in jouw geval dringend een ander"
Avage schreef:
15-04-2022 10:09
:biggrin:
Ik vind je niet apart hoor en ook niet lekker uniek, misschien moet je toch wat meer contact met de buitenwereld houden zodat je er achter komt dat eigenlijk heel gewoon bent.
winters schreef:
15-04-2022 09:22
Ik herken het grotendeels wel wat je schrijft.
Ik ben een echte introvert
Maar ik heb eigenlijk het idee dat de meeste mensen die mij al wat langer kennen het wel accepteren als iets wat bij mij hoort.

Maar de wereld barst van de introverten. Er is zelfs een woord voor :idee:
Dat is echt niet zo uniek.
Housemus schreef:
15-04-2022 10:43
Met +7 miljard mensen is "anders zijn dan de rest" getalsmatig gezien niet kloppend. Een alien is echt anders. Behoefte aan uniek zijn/bijzonder is veelvoorkomend en daarom bijna standaard. Valse bescheidenheid ook. Als anderen je apart vinden moet je dat maar zien als een compliment.
Ook mooi omschreven ! Ik stoor me er altijd best wel aan als mensen zeggen "ik ben een beetje gek" of "ik ben apart" Dan denk ik altijd, heb je nou zelf niet door dat zo ongeveer iedereen dat vindt van zichzelf en je daarom helemaal niks anders bent dan anderen. Op het werk vindt altijd iedereen dat ze in een "uniek en apart team zitten en zijn ze allemaal een beetje gek. Ook op t.v. valt het me altijd op in van die reality programma's dat mensen zeggen "ik ben anders en een beetje gek".

Gewoon bullshit ;) zo ongeveer iedereen is hetzelfde.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven