Schoonouders

17-04-2022 20:33 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn schoonouders komen weinig op bezoek. Ook niet voor onze kinderen. Zijn niet geïnteresseerd. Dit gaat mij steeds meer tegen staan. Wel moet schoonmoeder steeds rake opmerkingen maken over het huishouden of opvoeding van de kinderen. Gisteren is er iets in mij geknapt en ben voor mezelf opgekomen dat ze daar nu maar eens mee moet ophouden om steeds mijn kinderen te corrigeren. Zij vond dat normaal dat is opvoeden zegt ze met een boze stem. Mijn man beaamde dit ik was hier boos over. Mijn man zegt dat schoonouders nooit komen omdat wij geen leuke mensen zijn. Ik ben hier de hele dag al over aan het nadenken. Ben ik dan zo n raar en stom mens ? Ik snap er niks meer van . Wat doe ik fout?
Zij vond dat normaal dat is opvoeden zegt ze met een boze stem. Mijn man beaamde dit ik was hier boos over. Mijn man zegt dat schoonouders nooit komen omdat wij geen leuke mensen zijn.
WTF!?? Wat een klapmongool, gaat maar lekker een leukere vrouw zoeken dan.
Sorry, wat??? Je man vindt jullie geen leuke mensen?

Verder kan ik hier trouwens weinig over zeggen. Te weinig context.
Je man is een eikel. En je schoonmoeder heeft geen opvoed-rol in het leven van je kinderen. Wat belachelijk dat je man vindt van wel…
K0koro schreef:
17-04-2022 20:36
Sorry, wat??? Je man vindt jullie geen leuke mensen?

Verder kan ik hier trouwens weinig over zeggen. Te weinig context.
Ik heb even geloept, hij noemde TO al eerder een secreet. Ik heb hier genoeg over te zeggen.
Je man moet dat wij even in ik veranderen.
viva-amber wijzigde dit bericht op 17-04-2022 21:02
2.38% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ook even geloept: poeh TO. Wat is er wel leuk aan jullie relatie? Hij noemt je een secreet, zet zn moeder duidelijk voor jou en vindt zn whisky belangrijker dan jouw slaap..
Hmmm. Inderdaad een beetje lastig zonder verdere context. Komen jullie wel daar? Als ze steeds commentaar hebben op jullie huishouden, zou ik liever af en toe daarheen gaan en blij zijn dat ze niet zo vaak komen.
Je man zegt dat jullie geen leuke mensen zijn????
Was dat een raar grapje of een serieuze opmerking? Wat bedoelt hij daarmee? Wat een ontzettend raar iets om te zeggen.
Komen je schoonouders uit een cultuur waarin het normaal is dat opa's en oma's ook mee opvoeden of corrigeren?
Schoonmoeder komt uit Servië . Wij komen ook weleens bij hun ja . Ik merk dat het nooit van harte gaat. Zij mag mij niet dat voel ik wel. Mijn man bedoelde die opmerking wel serieus want ik heb het nog nagevraagd meen je dat nou echt ? Ja zei hij eerst naar jezelf kijken
Je lijkt in ieder geval je man niet echt aan jouw kant te hebben. Dat maakt het heel erg lastig. Als de band toch al moeizaam is, denk ik dat je beter kunt proberen om blij te zijn dat ze niet zo vaak komen. Dat is dan toch oké?
Jeetje TO. Ik lees je berichten hier met ongeloof. Waarom laat je je zo behandelen door je partner? Vind jij het oké als hij zo tegen je doet?
Man kreeg wat mij betreft een enkeltje richting zijn ouders.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Schoonouders...dit zijn vuile ouders...net als hun eigen nageslacht.
TO goed dat je voor jezelf bent opgekomen, zet dit doort en kies voor jezelf en de kids.
En je man vindt zichzelf nog wel leuk? :sarcastic:
Ik zou man dan lekekr naar zijn mama en papa gaan, tas pak je graag voor hem in.

Hoezo ga jij hier dan een dag over nadenken?
Als mijn man zo zou reageren dan had hij een groot probleem. Dat schoonloeder met de bezem komt en andere standaarden heeft, is tot daar aan toe. Je kunt wel graag willen dat ze anders is maar dat kun je niet veranderen. Maar mijn man zou mij niet moeten afvallen qua opvoeden of hoe gezellig ik ben. Hij voedt immers ook die kinderen op en zit in een relatie met mij. Blijkbaar is hij niet tevreden...hij kan met moeders mee.
Houdoe en bedankt schoonma en hier is je eikel van een zoon. Daar is in de opvoeding iets niet goed gegaan dus hij mag met je mee terug.

Zoiets zou je moeten zeggen.
Dit is scheiden. Geen redden meer aan met zo'n bokkelul.
Als mijn schoonouders zich trouwens telkens zo gedragen zou ik net blij zijn dat ze nauwelijks interesse tonen.

Ik zou ze van harte uitnodigen om in de toekomst helemaal weg te blijven.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
TO, ik heb met je te doen. het is ook wel een cultuurding, het drinken en de bemoeienis van ouders schoonouders en de rest van de familie. ik weet er alles van, geloof me. je mag mij PB’en als je wil.
Kies voor jezelf, en voor je kinderen. Hij kleineert jou, wil je dat meegeven aan je kinderen? dat is een slecht voorbeeld.
Don't cry, buy a bag and move on.
TO dit klinkt niet als een gezonde situatie. Staat je man altijd aan de kant van zijn moeder? Dat zou ik echt niet trekken.
Wow TO! Heb je er al eens over gedacht om weg te gaan van je man?
Life is short. Eat dessert first.
Mijn man zegt dat schoonouders nooit komen omdat wij geen leuke mensen zijn
Vindt jouw man jullie ook niet leuk ? Of bedoelt hij dat jullie in de ogen van zijn ouders niet leuk zijn ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Zou diteen cultuurdingetje zijn? Dat bemoeienis met pochen in Servië heel gewoon is bijvoorbeeld?
Als je man je op zo’n gemene manier afvalt, dan is de relatie voorbij, die hoef je dan eigenlijk niet eens meer te beëindigen, er is geen enkele basis meer.

En als dit soort dingen gebeurt, zou ik maar blij zijn dat schoonouders niet vaak langskomen. Bah.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven