Schoonouders
zondag 17 april 2022 om 20:33
Mijn schoonouders komen weinig op bezoek. Ook niet voor onze kinderen. Zijn niet geïnteresseerd. Dit gaat mij steeds meer tegen staan. Wel moet schoonmoeder steeds rake opmerkingen maken over het huishouden of opvoeding van de kinderen. Gisteren is er iets in mij geknapt en ben voor mezelf opgekomen dat ze daar nu maar eens mee moet ophouden om steeds mijn kinderen te corrigeren. Zij vond dat normaal dat is opvoeden zegt ze met een boze stem. Mijn man beaamde dit ik was hier boos over. Mijn man zegt dat schoonouders nooit komen omdat wij geen leuke mensen zijn. Ik ben hier de hele dag al over aan het nadenken. Ben ik dan zo n raar en stom mens ? Ik snap er niks meer van . Wat doe ik fout?
zondag 17 april 2022 om 20:44
Hmmm. Inderdaad een beetje lastig zonder verdere context. Komen jullie wel daar? Als ze steeds commentaar hebben op jullie huishouden, zou ik liever af en toe daarheen gaan en blij zijn dat ze niet zo vaak komen.
Je man zegt dat jullie geen leuke mensen zijn????
Was dat een raar grapje of een serieuze opmerking? Wat bedoelt hij daarmee? Wat een ontzettend raar iets om te zeggen.
Komen je schoonouders uit een cultuur waarin het normaal is dat opa's en oma's ook mee opvoeden of corrigeren?
Je man zegt dat jullie geen leuke mensen zijn????
Was dat een raar grapje of een serieuze opmerking? Wat bedoelt hij daarmee? Wat een ontzettend raar iets om te zeggen.
Komen je schoonouders uit een cultuur waarin het normaal is dat opa's en oma's ook mee opvoeden of corrigeren?
zondag 17 april 2022 om 21:00
zondag 17 april 2022 om 21:22
Als mijn man zo zou reageren dan had hij een groot probleem. Dat schoonloeder met de bezem komt en andere standaarden heeft, is tot daar aan toe. Je kunt wel graag willen dat ze anders is maar dat kun je niet veranderen. Maar mijn man zou mij niet moeten afvallen qua opvoeden of hoe gezellig ik ben. Hij voedt immers ook die kinderen op en zit in een relatie met mij. Blijkbaar is hij niet tevreden...hij kan met moeders mee.
zondag 17 april 2022 om 21:40
zondag 17 april 2022 om 21:47
TO, ik heb met je te doen. het is ook wel een cultuurding, het drinken en de bemoeienis van ouders schoonouders en de rest van de familie. ik weet er alles van, geloof me. je mag mij PB’en als je wil.
Kies voor jezelf, en voor je kinderen. Hij kleineert jou, wil je dat meegeven aan je kinderen? dat is een slecht voorbeeld.
Kies voor jezelf, en voor je kinderen. Hij kleineert jou, wil je dat meegeven aan je kinderen? dat is een slecht voorbeeld.
Don't cry, buy a bag and move on.
zondag 17 april 2022 om 22:40