Advies nodig
maandag 18 april 2022 om 23:10
Hoi Allen,
De afgelopen 2 jaar heb ik vanwege een auto immuun ziekte totaal niet gedate (fysiek niet toe in staat)
Inmiddels gaat het gezondheids technisch wat beter en besloot ik afgelopen februari om het erop te wagen.
Via een verjaardag kwam ik in contact met een leuke meid, we hebben toen veel gepraat en dit werd opgevolgd met veel app contact en telefoontjes. Ze is zelf een alleenstaande moeder van 36 (ik ben 34 en heb geen kids) dus de eerste date liet door Corona een poos op zich wachten.
Midden maart hebben we een echte date gehad welke daarna opgevolgd werd door vele koffie momenten en andere ontmoetingen.
Waarom dit topic dan?
Aangezien de alleenstaand is heeft ze aangeven dat ze maar weinig tijd heeft voor zichzelf en daardoor niet teveel vooruit wil plannen. Tevens is ze onderhand chronisch vermoeid omdat ze naast de opvoeding van een 2 jarige ook fulltime werkt. Nu we elkaar beter kennen merk ik dat de frequentie van contact af lijkt te nemen. Zelf geeft ze aan dat ze haar telefoon gewoon beu is en meer wil ontspannen. Afspraakjes plannen is evenals moeilijk omdat ze haar tijd niet vooraf wil committeren. Ik durf het inmiddels al niet eens meer te vragen ( op de eerste date na waren alle andere afspraakjes spontaan)
Onze afspraakjes waren steeds her en der een uurtje, hapje eten, even koffie doen enz. Meestal had de daarna nog andere verplichtingen of was het bedtijd.
Op de dagen dat de kleine bij papa is spreken we eigenlijk amper af, maar gaat ze wel hele avonden naar vriendinnen.
Ik merk dat ik haar leuk vind en het knaagt aan me dat ik niet weet waar ik aan toe ben. Overdrijf ik, ben ik de clingy, moet ik gewoon denken het zal wel?
Ik heb geen kids en dus ook geen flauw benul hoe het is om er eentje in je uppie op te voeden.
Ik kan gewoon geen chocola maken uit deze hele situatie en hoop dat jullie hier logica inzien.
De afgelopen 2 jaar heb ik vanwege een auto immuun ziekte totaal niet gedate (fysiek niet toe in staat)
Inmiddels gaat het gezondheids technisch wat beter en besloot ik afgelopen februari om het erop te wagen.
Via een verjaardag kwam ik in contact met een leuke meid, we hebben toen veel gepraat en dit werd opgevolgd met veel app contact en telefoontjes. Ze is zelf een alleenstaande moeder van 36 (ik ben 34 en heb geen kids) dus de eerste date liet door Corona een poos op zich wachten.
Midden maart hebben we een echte date gehad welke daarna opgevolgd werd door vele koffie momenten en andere ontmoetingen.
Waarom dit topic dan?
Aangezien de alleenstaand is heeft ze aangeven dat ze maar weinig tijd heeft voor zichzelf en daardoor niet teveel vooruit wil plannen. Tevens is ze onderhand chronisch vermoeid omdat ze naast de opvoeding van een 2 jarige ook fulltime werkt. Nu we elkaar beter kennen merk ik dat de frequentie van contact af lijkt te nemen. Zelf geeft ze aan dat ze haar telefoon gewoon beu is en meer wil ontspannen. Afspraakjes plannen is evenals moeilijk omdat ze haar tijd niet vooraf wil committeren. Ik durf het inmiddels al niet eens meer te vragen ( op de eerste date na waren alle andere afspraakjes spontaan)
Onze afspraakjes waren steeds her en der een uurtje, hapje eten, even koffie doen enz. Meestal had de daarna nog andere verplichtingen of was het bedtijd.
Op de dagen dat de kleine bij papa is spreken we eigenlijk amper af, maar gaat ze wel hele avonden naar vriendinnen.
Ik merk dat ik haar leuk vind en het knaagt aan me dat ik niet weet waar ik aan toe ben. Overdrijf ik, ben ik de clingy, moet ik gewoon denken het zal wel?
Ik heb geen kids en dus ook geen flauw benul hoe het is om er eentje in je uppie op te voeden.
Ik kan gewoon geen chocola maken uit deze hele situatie en hoop dat jullie hier logica inzien.
dinsdag 19 april 2022 om 09:33
Waarom zou je je leven zo complex willen maken door te gaan daten met een alleenstaande moeder, eentje die nota bene bijna altijd haar peuter heeft, chronisch moe is en jij nooit op plek 1 staat?
Kies een leuke meid van onder de dertig die met jou een gezin wil starten en ga niet andersmans shit opruimen.
Kies een leuke meid van onder de dertig die met jou een gezin wil starten en ga niet andersmans shit opruimen.
dinsdag 19 april 2022 om 09:40
Die zak vond ze wel leuk genoeg om een kind mee te maken en nu zoekt ze een ander type man die met haar haar kind helpt op te voeden. Echt, waarom kies je hiervoor?alfathomas1988 schreef: ↑18-04-2022 23:29ze heeft een zak van een ex die haar 3 weken fulltime met hun kleine heeft opgescheept dus dat zal ook niet geholpen hebben.
.
Je moet jezelf gaan afvragen waarom je niet voor vrouwen kiest die dit soort bagage niet hebben.
smickelt wijzigde dit bericht op 19-04-2022 09:44
24.28% gewijzigd
dinsdag 19 april 2022 om 09:43
dinsdag 19 april 2022 om 09:47
Why?Smickelt schreef: ↑19-04-2022 09:33Waarom zou je je leven zo complex willen maken door te gaan daten met een alleenstaande moeder, eentje die nota bene bijna altijd haar peuter heeft, chronisch moe is en jij nooit op plek 1 staat?
dinsdag 19 april 2022 om 09:48
Ze zijn praktisch alleen samen als het kind er ook is. Op de spaarzame momenten dat het kind bij de vader is, kiest zij er nota bene voor de tijd niet met hem door te brengen.
Ze ziet ook wel in dat ze met 36 jaar en praktisch altijd de zorg voor een peuter, haar romantische opties drastisch beperkt zijn geworden en dan komen dit soort goedzakken ineens in aanmerking.
dinsdag 19 april 2022 om 09:51
Als je een gezin wil stichten, waarom zou je een vrouw van 36 kiezen ten opzichte van eentje van 28? Ik zie de logica niet zo.
dinsdag 19 april 2022 om 10:03
Voor de goede context ik heb helemaal geen issues met kinderen.
Heb ook niet het idee dat het niet oprecht is en dat ik aan het lijntje wordt gehouden.
Tevens snap ik dat de tijd beperkt is als je kleine kinderen hebt en dat je dan enkel tussen 8 en 10 een beetje tijd voor jezelf hebt.
Het is gewoon enorm lastig dat je vooraf niet echt wat kan plannen (poos terug geprobeerd en dat werd als benauwend ondervonden) ik heb dus nooit een idee of er iets gepland gaat worden en merk dat ik daardoor onzeker wordt
Heb ook niet het idee dat het niet oprecht is en dat ik aan het lijntje wordt gehouden.
Tevens snap ik dat de tijd beperkt is als je kleine kinderen hebt en dat je dan enkel tussen 8 en 10 een beetje tijd voor jezelf hebt.
Het is gewoon enorm lastig dat je vooraf niet echt wat kan plannen (poos terug geprobeerd en dat werd als benauwend ondervonden) ik heb dus nooit een idee of er iets gepland gaat worden en merk dat ik daardoor onzeker wordt
dinsdag 19 april 2022 om 10:18
alfathomas1988 schreef: ↑19-04-2022 10:03Voor de goede context ik heb helemaal geen issues met kinderen.
Gast, een máánd.
dinsdag 19 april 2022 om 10:30
Ik reageer even op de opmerking dat die zak haar wel drie weken met haar eigen kind heeft opgescheept...best een trieste. Zou grappig zijn als het niet zo lullig was. Wist je, dat moeders die niet zijn gescheiden eigenlijk altijd hun kinderen hebben? Vaders trouwens ook. Klinkt nu als een niet te dragen last.
dinsdag 19 april 2022 om 10:33
Ja echt he
En in die maand durft ze ook nog met vriendinnen af te spreken en moe te zijn.
Overigens, tussen 8 en 10 tijd voor jezelf is als je een heel braaf kind hebt, wat gewoon slaapt en je geen achterstallig huishouden moet doen.
Ik zou er niet zoveel conclusies aan verbinden, als jullie elkaar verder 2 tot 3 keer in de week zien, al is het maar koffie of iets eten. Gestolen momentjes kunnen heel romantisch zijn, maar dan moet niet een van de partijen gaan liggen janken vragen om een planning.
dinsdag 19 april 2022 om 10:34
Nogmaals, waarom kies je hiervoor?alfathomas1988 schreef: ↑19-04-2022 10:03Tevens snap ik dat de tijd beperkt is als je kleine kinderen hebt en dat je dan enkel tussen 8 en 10 een beetje tijd voor jezelf hebt.
Het is gewoon enorm lastig dat je vooraf niet echt wat kan plannen
Je zadelt je zelf op met zoveel complexiteit, ze heeft 's avonds maar heel even tijd zonder wakker kind en geloof me, die tijd wordt korter en korter.
dinsdag 19 april 2022 om 10:51
Oke dus in die paar uur per week sinds maart heeft ze je dus wel uitgebreid verteld over de zak van een ex die haar opscheept met haar eigen kind.alfathomas1988 schreef: ↑18-04-2022 23:29We zien elkaar ook gewoon regelmatig, 2 a 3 x per week en appen en kletsen ook gewoon veel. Ze zegt zelf dat er niets aan de hand is en dat ze gewoon een hele poos zichzelf heeft verwaarloosd en daardoor moe is en slecht slaapt.
In perspectief ze heeft een zak van een ex die haar 3 weken fulltime met hun kleine heeft opgescheept dus dat zal ook niet geholpen hebben. Het met vriendinnen afspreken is iets recents daarvoor deed ze letterlijk niets savonds.
Volgens haar gaat alles goed, ben ik lief en zorgzaam, begrijp ik haar en voelt ze zich veilig met mij.
Ik heb gewoon een hoop mixed signals![]()
Dit klinkt niet leuk. Zij klinkt ook niet leuk, en al helemaal niet als zij zelf spreekt in termen van "opschepen".
dinsdag 19 april 2022 om 11:23
dinsdag 19 april 2022 om 11:29
Beste TO,
Mijn advies. Vraag haar hoe ze jullie relatie ziet. Maar pak dan ook door. Geef aan haar aan dat je haar echt leuk vindt en gevoelens voor haar hebt. Heb je dat al gedaan?
Misschien zit je in de friendzone. Vraag haar ernaar.
Voor jou zelf, wil niet te snel. Ga er het gesprek over aan. Geef indien het past aan waar je behoefte aan hebt of mist.
Succes
Mijn advies. Vraag haar hoe ze jullie relatie ziet. Maar pak dan ook door. Geef aan haar aan dat je haar echt leuk vindt en gevoelens voor haar hebt. Heb je dat al gedaan?
Misschien zit je in de friendzone. Vraag haar ernaar.
Voor jou zelf, wil niet te snel. Ga er het gesprek over aan. Geef indien het past aan waar je behoefte aan hebt of mist.
Succes
dinsdag 19 april 2022 om 11:37
Tussendoor een hapje eten/koffie is wat je met een goede vriend of vriendin doet, niet met iemand die je net kent en waar je mee wil onderzoeken of jullie samen een liefdesrelatie kunnen opbouwen.
Ik denk zo te lezen, dat zij daar helemaal niet aan toe is op dit moment. En het wel prettig/makkelijk vindt dat jij in de buurt bent.
Ben jij zo'n nice guy die luistert naar haar verhalen over de vervelende ex, drukke leven met de kleine enz?
Ik denk zo te lezen, dat zij daar helemaal niet aan toe is op dit moment. En het wel prettig/makkelijk vindt dat jij in de buurt bent.
Ben jij zo'n nice guy die luistert naar haar verhalen over de vervelende ex, drukke leven met de kleine enz?
dinsdag 19 april 2022 om 11:52
Wat moet volgens jou een date dan behelzen in de eerste maand? Meteen blijven slapen en eroverheen?bijtie schreef: ↑19-04-2022 11:37Tussendoor een hapje eten/koffie is wat je met een goede vriend of vriendin doet, niet met iemand die je net kent en waar je mee wil onderzoeken of jullie samen een liefdesrelatie kunnen opbouwen.
dinsdag 19 april 2022 om 12:42
Ik heb totaal geen moeite met mensen die eigen tijd nodig hebben en vrienden willen zien.
Ik heb ook alle geduld van de wereld.
Ter verduidelijking, die koffie dates enz kwamen allemaal van mijn kant. Enkel de eerste date heeft ze zelf voorgesteld.
Voor zover ik merk is het een harstikke zorgzame lieve meid. Maar ik mis het gevoel van doorpakken van haar kant. Gewoon een belletje met zullen we wat afspreken zou al voldoende zijn geweest.
Ik heb ook alle geduld van de wereld.
Ter verduidelijking, die koffie dates enz kwamen allemaal van mijn kant. Enkel de eerste date heeft ze zelf voorgesteld.
Voor zover ik merk is het een harstikke zorgzame lieve meid. Maar ik mis het gevoel van doorpakken van haar kant. Gewoon een belletje met zullen we wat afspreken zou al voldoende zijn geweest.
dinsdag 19 april 2022 om 12:59
Gewoon leuk een avond/middag samen op stap, bios, hapje eten, wandelen?
TO: misschien dan even de bal wat meer bij haar leggen en wat rustiger aan doen?
bijtie wijzigde dit bericht op 19-04-2022 12:59
14.34% gewijzigd
dinsdag 19 april 2022 om 12:59
dinsdag 19 april 2022 om 13:09
Mja, er is ook vaak een hork van een ex. Vaak met narcisme ook ineens, is dat al voorbij gekomen bij haar?
Opgescheept wordt ze met haar eigen kind. Dat is een apart verhaal.
Nu ik zelf kinderen heb, weet ik pas hoe het is. En een liefdesleven na de scheiding in combinatie met kind, is zeker niet onmogelijk. Ik denk wel dat het voor een vriend zonder kinderen wel heel lastig is om het van te voren goed in te schatten, hoe het is om een vriendin met kind te hebben.
Nu ik zelf kinderen heb, weet ik pas hoe het is. En een liefdesleven na de scheiding in combinatie met kind, is zeker niet onmogelijk. Ik denk wel dat het voor een vriend zonder kinderen wel heel lastig is om het van te voren goed in te schatten, hoe het is om een vriendin met kind te hebben.
puy wijzigde dit bericht op 19-04-2022 13:10
6.07% gewijzigd
dinsdag 19 april 2022 om 13:10
Ik weet dat ze de tijd wil nemen, dat wil ik zelf ook. Merk alleen aan mezelf dat ik haar leuk begin te vinden en dat ik haar wil zien.
Voorbeeld: volgende week ben ik de hele week voor werk in het buitenland. Dan zou ik denken dat ze mij deze week nog wel een keer wil zien. Maar ik ontvang 0,0 signalen dat dit ook zo is
dinsdag 19 april 2022 om 13:12
Ze zijn uit elkaar gegaan omdat hij zijn baan verloor en geen moeite deed om nog iets te vinden. Tevens deed hij in huis en met de kleine ook niets.Puy schreef: ↑19-04-2022 13:09Mja, er is ook vaak een hork van een ex. Vaak met narcisme ook ineens, is dat al voorbij gekomen bij haar?
Het kind is het grootste deel van de week bij haar en op de papa dagen laat hij vaak om verschillende redenen verstek gaan.
dinsdag 19 april 2022 om 13:33
alfathomas1988 schreef: ↑19-04-2022 13:10Ik weet dat ze de tijd wil nemen, dat wil ik zelf ook. Merk alleen aan mezelf dat ik haar leuk begin te vinden en dat ik haar wil zien.
Voorbeeld: volgende week ben ik de hele week voor werk in het buitenland. Dan zou ik denken dat ze mij deze week nog wel een keer wil zien. Maar ik ontvang 0,0 signalen dat dit ook zo is
Laat de bal gewoon eens een poosje bij haar. Kijken wat er gebeurd.