Vrienden trouwen in het buitenland

21-04-2022 20:22 513 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vrienden van ons hebben vorige week de vooraankondiging gedaan dat ze volgend jaar zomer in Zwitserland gaan trouwen. Ze trouwen halverwege de week. Wij worden ook uitgenodigd. Ondanks dat ik het heb van harte gun, heb ik hier wel een dubbel gevoel bij. We worden zo flink op kosten gejaagd: het vervoer erheen, het verblijf, de extra vakantiedagen die we ervoor moeten inzetten, want ik weet nog niet of we de vakantie gaan combineren en bovendien laat ik mij niet verplichten om dan maar ergens verplicht rond Zwitserland op vakantie te gaan. Mijn vriend wil sowieso wel gaan, want het is eigenlijk zijn vriend. Ik wil ook mee, omdat ik niet moeilijk wil doen, maar ik ben er niet blij mee.

Hoe zouden jullie erin staan? Wat zouden jullie doen?

Gaan?

Totaal aantal stemmen: 332

Ja (34%)
Nee (66%)
Nee, tenzij zij een flinke bijdrage in de kosten doen of zelf eea hebben geregeld.
Nee, ik laat me echt niet verplichten hier een smak geld aan uit te geven. Ik vind het ook nogal wat om te vragen aan je gasten als bruidspaar.
Doei
Is 1 van de twee Zwitsers? Anders snap ik niet zo goed waarom ze alle gasten op kosten jagen.
No brainer. Tuurlijk niet gaan. Zij kiezen ervoor daar te trouwen maar alle kosten zijn voor de gasten? Leuke vrienden. Not.
Oef, ook niet bepaald het goedkoopste buitenland. Ik zou vragen bij de vrienden of ze (prijs)afspraken hebben gemaakt met overnachtingslocatie. Daarmee win je info in over hoe duur je moet verwachten, en geef je ook te kennen dat de kosten/het gedoe wel een ding zijn. Wellicht gaan ze dan wat regelen..

Qua vakantiedagen: ik weet niet of je op een laptop kunt werken, maar de treinverbinding naar Zwitserland is goed en overdag ook goedkoop. Je kunt dan doorwerken in de trein, dan kost het reizen je wellicht geen vakantiedag. Er zijn ook nachttreinen, die zijn wel duurder. Maar kan wel weer een hotel nacht daar schelen, dus dat bespaart dan weer.
Ik vind het ook nogal wat. Dat stel wil daar trouwen en jullie worden op kosten gejaagd.

Moet jullie echt alles betalen? Vervoer, hotel? Er wordt geen kamer voor jullie geboekt/betaald?
Zou het idd wel raar vinden dat zij niks betalen. En je moet zelf ook het hotel enzo regelen?! En dan ook nog eens door de weeks? Vind her best asociaal allemaal. Waarom trouwen ze daar?
.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Airesopure schreef:
21-04-2022 20:25
No brainer. Tuurlijk niet gaan. Zij kiezen ervoor daar te trouwen maar alle kosten zijn voor de gasten? Leuke vrienden. Not.
+1. Ik heb dit vroeger ook meegemaakt. Een vriend ging trouwen in Italië. Vervoer en verblijfskosten waren voor jezelf. Ben niet gegaan. Vond het zo overdreven. Dan maar een kaartje.

Ze waren nog gepikeerd ook, dat er veel van de vriendengroep niet kwamen.
housemus wijzigde dit bericht op 21-04-2022 20:33
8.88% gewijzigd
"Wees gewoon jezelf....maar in jouw geval dringend een ander"
Tulpje22 schreef:
21-04-2022 20:27
Ik vind het ook nogal wat. Dat stel wil daar trouwen en jullie worden op kosten gejaagd.

Moet jullie echt alles betalen? Vervoer, hotel? Er wordt geen kamer voor jullie geboekt/betaald?
Ja en even een drankje of ergens lunchen in Zwitserland is ook niet erg vriendelijk voor je portemonnee..
Waarom trouwen ze daar? Als één van de twee Zwitsers is zou ik het nog wel begrijpen en meer geneigd zijn om me te voegen naar hun wens. Maar als ze het gewoon leuk vinden om de Alpen op hun trouwfoto's te hebben staan en dan ook nog eens te gierig/aso zijn om hun huwelijk ten minste in een weekend te plannen zou ik niet meegaan. Vriend moet het dan maar zelf weten.
ollie-ollie wijzigde dit bericht op 21-04-2022 20:33
1.22% gewijzigd
blijfgewoonbianca schreef:
21-04-2022 20:29
.
Haha idd, misschien is ze wel cassiere. Dat is lastig werken vanuit de trein.

Ik zou het denk ik alleen doen bij naaste familie; broer/zus bijv. Maar bij anderen zou ik toch wel ernstig twijfelen. Snap ook niet goed dat je dit wil als bruidspaar. Je moet dan toch ook wel 1 moment denken van: zou iedereen dit wel zo leuk vinden als dst wij het vinden?
Tulpje22 schreef:
21-04-2022 20:33
Haha idd, misschien is ze wel cassiere. Dat is lastig werken vanuit de trein.

Ik zou het denk ik alleen doen bij naaste familie; broer/zus bijv. Maar bij anderen zou ik toch wel ernstig twijfelen. Snap ook niet goed dat je dit wil als bruidspaar. Je moet dan toch ook wel 1 moment denken van: zou iedereen dit wel zo leuk vinden als dst wij het vinden?
Dat denken heel veel mensen niet. Ook niet die gewoon in NL trouwen :rofl:
Ik verwacht op z'n minst verblijf en vergoeding voor vervoer en anders maar niet. Of het moet toevallig ergens zijn waar ik het ook leuk vind om heen te gaan.
Als 1 van beiden daar vandaan komt zou ik er minder moeilijk over doen dan als ze het gewoon leuk vinden om daar te trouwen.
Ze komen beiden gewoon uit Nederland. Ze vinden Zwitserland erg mooi (fijn voor ze...). En ze maakten daarbij ook nog de opmerking dat er waarschijnlijk wel een aantal van de vriendengroep een week zouden blijven. Amahoela. Daar heb ik sowieso voor gepast en daar is mijn vriend het gelukkig mee eens.
Airesopure schreef:
21-04-2022 20:34
Nee ok das waar haha. Maar meestal overleef je zo'n 'gewone' bruiloft wel. Maar dit gaat wel een stapje verder natuurlijk.
Ik zou vriendelijk bedanken, dag.

Al had ik geld, no way.
Wat is de reden dat ze in het buitenland gaan trouwen? Als een van de twee Zwitsers is, dan zou ik eerder geneigd zijn moeite te doen dan wanneer ze in het buitenland gaan trouwen alleen omdat ze dat leuk vinden.

Zwitserland is ver, maar ook weer niet de andere kant van de wereld. Qua kosten en tijd zou het nog best mee kunnen vallen.
Als hij wil gaan, wens ik hem veel plezier en blijf thuis hoor.
Celine29 schreef:
21-04-2022 20:36
Ze komen beiden gewoon uit Nederland. Ze vinden Zwitserland erg mooi (fijn voor ze...). En ze maakten daarbij ook nog de opmerking dat er waarschijnlijk wel een aantal van de vriendengroep een week zouden blijven. Amahoela. Daar heb ik sowieso voor gepast en daar is mijn vriend het gelukkig mee eens.
In dit geval zou ik vriendelijk bedanken voor de eer. No way dat een vriend-van met grootheidswaanzin die niet eens kan bedenken dat je mensen op deze manier op kosten jaagt gaat bepalen hoe ik mijn geld en vakantiedagen besteed. Zijn ze wel helemaal goed bij hun hoofd?
Airesopure schreef:
21-04-2022 20:34
Nee dan mag je eerst een paar honderd aftikken voor een verschrikkelijk vrijgezellenfeest en daarna op komen draven op een onmogelijke locatie zodat jij of je partner niet kan drinken en als je pech hebt moet je je ook nog in een vreselijke pasteltint hijsen.

TO ik zou eens uitrekenen wat dit allemaal gaat kosten en dat je vrienden voorleggen
okkervil schreef:
21-04-2022 20:43
Nee dan mag je eerst een paar honderd aftikken voor een verschrikkelijk vrijgezellenfeest en daarna op komen draven op een onmogelijke locatie zodat jij of je partner niet kan drinken en als je pech hebt moet je je ook nog in een vreselijke pasteltint hijsen.

TO ik zou eens uitrekenen wat dit allemaal gaat kosten en dat je vrienden voorleggen
Ik zou dat niet doen, dat weten ze heus wel..kan haar partner doen als hij dat wil bij zijn vriend.

Zij kan gewoon vriendelijk bedanken, daar komt minste drama van.
Celine29 schreef:
21-04-2022 20:36
Ok, met die info heb ik nee gestemd. Niet netjes van ze..
Komen ze uit rijke families?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven