Vrienden trouwen in het buitenland
donderdag 21 april 2022 om 20:22
Vrienden van ons hebben vorige week de vooraankondiging gedaan dat ze volgend jaar zomer in Zwitserland gaan trouwen. Ze trouwen halverwege de week. Wij worden ook uitgenodigd. Ondanks dat ik het heb van harte gun, heb ik hier wel een dubbel gevoel bij. We worden zo flink op kosten gejaagd: het vervoer erheen, het verblijf, de extra vakantiedagen die we ervoor moeten inzetten, want ik weet nog niet of we de vakantie gaan combineren en bovendien laat ik mij niet verplichten om dan maar ergens verplicht rond Zwitserland op vakantie te gaan. Mijn vriend wil sowieso wel gaan, want het is eigenlijk zijn vriend. Ik wil ook mee, omdat ik niet moeilijk wil doen, maar ik ben er niet blij mee.
Hoe zouden jullie erin staan? Wat zouden jullie doen?
Hoe zouden jullie erin staan? Wat zouden jullie doen?
donderdag 21 april 2022 om 22:31
Dan ga je niet.

donderdag 21 april 2022 om 22:36
Dat verwacht ik ook. Iedereen die wij spraken was erg ontevreden over de gang van zaken en de kosten. Het was een eens, maar nooit meer voor onsLuciFee2022 schreef: ↑21-04-2022 22:34Ja, blijkbaar durven veel mensen dat niet te zeggen en gaan dus tegen hun zin/budget ect toch maar heen.
donderdag 21 april 2022 om 22:38

donderdag 21 april 2022 om 22:44
donderdag 21 april 2022 om 22:49
Het huwelijk van de laatste buitenland bruiloft in mijn kennissenkring eindigde binnen 3 maanden. Heb je als gasten dan recht op je geld terug + een extra compensatie?

donderdag 21 april 2022 om 22:49
Daarom is het toch handiger als meerdere mensen tevoren eerlijk zeggen dat ze ervan afzien om naar de locatie in het buitenland te reizen voor een trouwerij.
Ik had een collega die in Italië wilde gaan trouwen, maar die is uiteindelijk gewoon in de woonplaats getrouwd: van de collega's zou al niemand gaan en blijkbaar was er in de familie en vriendenkring ook gesputterd want het eerst zo vastomlijnde plan was ineens van de baan.
Het vrijgezellenfeest ging ook niet door (want allebei al samengewoond/getrouwd geweest en zelfs kinderen).
Het werd dus uiteindelijk stadhuis en receptie. Zónder band/DJ. Dus écht leuk want je kon als gast met elkaar praten zonder over de herrie heen te moeten schreeuwen

donderdag 21 april 2022 om 22:56
Tsja , het zijn allemaal hoger opgeleide mensen. In denk dat de meeste zich niet willen laten kennen ofzo.Gebruna schreef: ↑21-04-2022 22:49Daarom is het toch handiger als meerdere mensen tevoren eerlijk zeggen dat ze ervan afzien om naar de locatie in het buitenland te reizen voor een trouwerij.
Ik had een collega die in Italië wilde gaan trouwen, maar die is uiteindelijk gewoon in de woonplaats getrouwd: van de collega's zou al niemand gaan en blijkbaar was er in de familie en vriendenkring ook gesputterd want het eerst zo vastomlijnde plan was ineens van de baan.
Het vrijgezellenfeest ging ook niet door (want allebei al samengewoond/getrouwd geweest en zelfs kinderen).
Het werd dus uiteindelijk stadhuis en receptie. Zónder band/DJ. Dus écht leuk want je kon als gast met elkaar praten zonder over de herrie heen te moeten schreeuwen![]()
Ik kende helemaal niemand, dus het voelde een beetje als mijn tijd uitzitten. Best zonde.
donderdag 21 april 2022 om 22:57
Minstens een vergoeding voor het verspillen van je kostbare dagen vakantie op je werkstokbootje schreef: ↑21-04-2022 22:49Het huwelijk van de laatste buitenland bruiloft in mijn kennissenkring eindigde binnen 3 maanden. Heb je als gasten dan recht op je geld terug + een extra compensatie?![]()

Hier trouwens wel al een paar keer meegemaakt dat iemand gewoon 2 feestjes had.
1 hier, met alle familie en vrienden hier, 1 in het thuisland van de partner met al zijn / haar familie.
Net omdat ze telkens wisten dat niet iedereen effe naar een trouw in Verrewegistan gaat.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
donderdag 21 april 2022 om 23:15
Zo ging het bij ons ook toen een familielid trouwde met iemand uit Verweggistan (en daar ook woonde), gewoon een feest in beide landen!Wissewis schreef: ↑21-04-2022 22:57
Hier trouwens wel al een paar keer meegemaakt dat iemand gewoon 2 feestjes had.
1 hier, met alle familie en vrienden hier, 1 in het thuisland van de partner met al zijn / haar familie.
Net omdat ze telkens wisten dat niet iedereen effe naar een trouw in Verrewegistan gaat.
vrijdag 22 april 2022 om 00:21
Wel regelmatig naar bruiloften in andere landen geweest maar dan was er wel altijd een connectie met dat land: het bruidspaar woonde daar of 1 van de 2 kwam uit dat land.
Zo maar ergens anders trouwen is wel leuk natuurlijk voor het bruidspaar maar minder voor de gasten. In zo'n geval kan je als bruidspaar het natuurlijk intiem houden en maar een paar dierbare mensen uitnodigen. Of als je wel iedereen erbij hebt dat je bijvoorbeeld accommodatie regelt.
Maar als je graag en een grote bruiloft wil met veel gasten en in het buitenland wil trouwen kan dat best lastig worden want veel mensen zullen inderdaad afzeggen.
Ik vind het ook best wel veel om van je gasten te verwachten dat ze zulke bedragen gaan uitgeven om op je feestje te komen.
Ik zou zelf goed kijken naar data en kosten en dan een afweging maken of ik wel ga. Als het om een beste vriendin zou gaan dan zou ik het doen maar als het om vrienden gaat die wat verder van me afstaan en de kosten vrij hoog zijn dan zou ik het niet doen.
Als het bruidspaar deels uit dat land komt zou ik weer eerder gaan dan als ze er zomaar trouwen omdat ze dat leuk vinden.
Zo maar ergens anders trouwen is wel leuk natuurlijk voor het bruidspaar maar minder voor de gasten. In zo'n geval kan je als bruidspaar het natuurlijk intiem houden en maar een paar dierbare mensen uitnodigen. Of als je wel iedereen erbij hebt dat je bijvoorbeeld accommodatie regelt.
Maar als je graag en een grote bruiloft wil met veel gasten en in het buitenland wil trouwen kan dat best lastig worden want veel mensen zullen inderdaad afzeggen.
Ik vind het ook best wel veel om van je gasten te verwachten dat ze zulke bedragen gaan uitgeven om op je feestje te komen.
Ik zou zelf goed kijken naar data en kosten en dan een afweging maken of ik wel ga. Als het om een beste vriendin zou gaan dan zou ik het doen maar als het om vrienden gaat die wat verder van me afstaan en de kosten vrij hoog zijn dan zou ik het niet doen.
Als het bruidspaar deels uit dat land komt zou ik weer eerder gaan dan als ze er zomaar trouwen omdat ze dat leuk vinden.
vrijdag 22 april 2022 om 06:52
Jij vult net zo goed een hele hoop in. Echt wat een achterlijke reacties hier.
vrijdag 22 april 2022 om 07:55
wij hebben onze bruiloft, in het buitenland, overlegd met onze ouders en een stel beste vrienden. En dat was voor ons de ondergrens.Rosanna1985 schreef: ↑22-04-2022 00:25Ik zou er ook geen te grote big deal van maken, dat bruidspaar verwacht echt niet dat werkelijk iedereen gaat komen en die kosten maken. En als ze dat wel doen dan zijn ze gewoon niet zo goed bezig!
Alle anderen die het leuk vonden om te komen, die waren erg welkom
Je viert de bruiloft toch voor jezelf? niet voor de anderen?
vrijdag 22 april 2022 om 07:59
waar zaten die mee?
vrijdag 22 april 2022 om 08:26
Heerlijk.
Maar ik ga sowieso niet naar bruiloften.
En niet naar Zwitserland.
Maar het gaat mij niet om dat trouwen in het buitenland, het gaat mij om het feit dat mensen zoals TO blijkbaar geen nee durven te zeggen.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
vrijdag 22 april 2022 om 08:29
Je kunt op Geneve vliegen met easyjet voor 75 euro, Airbnb....het leven is daar niet goedkoop maar de toogoodtogo app werkt daar ook.
Als je een paar honderd euro kan missen dan zou ik wel gaan.
Het is een uurtje vliegen, je kan zelfs op een dag doen.
Als je een paar honderd euro kan missen dan zou ik wel gaan.
Het is een uurtje vliegen, je kan zelfs op een dag doen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
vrijdag 22 april 2022 om 09:00
Dit!
Maar in het geval van TO zou ik gewoon haar vriend laten gaan en zelf thuisblijven.
Altijd zó’n onzin dat je als partner mee zou moeten naar een feestje van zijn vrienden.

vrijdag 22 april 2022 om 09:03
Het is sowieso allemaal onzin, je gaat als je leuk vind en kan regelen en betalen.. en je gaat niet als je er om welke reden dan ook geen zin aan hebt, of niet kan betalen. Zeker in geval van TO, gaat om vriend van haar partner. Niet haar vrienden, niet hun familie/ zijn broer of zus.
En iedereen mag doen wat hij/zij wil voor hun bruiloft, buurthuis of ver weg, andere mensen mogen daar gewoon echt geen zin an hebben. Om welke reden dan ook.
En iedereen mag doen wat hij/zij wil voor hun bruiloft, buurthuis of ver weg, andere mensen mogen daar gewoon echt geen zin an hebben. Om welke reden dan ook.
anoniem_63a4aa770857d wijzigde dit bericht op 22-04-2022 09:04
13.13% gewijzigd