Vrienden trouwen in het buitenland

21-04-2022 20:22 513 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vrienden van ons hebben vorige week de vooraankondiging gedaan dat ze volgend jaar zomer in Zwitserland gaan trouwen. Ze trouwen halverwege de week. Wij worden ook uitgenodigd. Ondanks dat ik het heb van harte gun, heb ik hier wel een dubbel gevoel bij. We worden zo flink op kosten gejaagd: het vervoer erheen, het verblijf, de extra vakantiedagen die we ervoor moeten inzetten, want ik weet nog niet of we de vakantie gaan combineren en bovendien laat ik mij niet verplichten om dan maar ergens verplicht rond Zwitserland op vakantie te gaan. Mijn vriend wil sowieso wel gaan, want het is eigenlijk zijn vriend. Ik wil ook mee, omdat ik niet moeilijk wil doen, maar ik ben er niet blij mee.

Hoe zouden jullie erin staan? Wat zouden jullie doen?

Gaan?

Totaal aantal stemmen: 332

Ja (34%)
Nee (66%)
Maanmeisje schreef:
21-04-2022 20:38
In dit geval zou ik vriendelijk bedanken voor de eer. No way dat een vriend-van met grootheidswaanzin die niet eens kan bedenken dat je mensen op deze manier op kosten jaagt gaat bepalen hoe ik mijn geld en vakantiedagen besteed. Zijn ze wel helemaal goed bij hun hoofd?
Daar denken ze niet aan. Pure ijdeltuiterij. Volgende keer feliciteer ik het paar met een tegoedbon voor de buurtbus.
"Wees gewoon jezelf....maar in jouw geval dringend een ander"
Als een van de twee uit Zwitserland zou komen, zou ik het begrijpen en dan zou ik er nog moeite voor willen doen, maar anders alleen voor de leuk, nee, laat maar.
Ik zou gaan,blijkbaar als enige hier. Heb vaker bruiloften in het buitenland en ik vind het wel unieke ervaringen.
Zou er een vakantie in Italië aan vastknopen
Maar goed, dat ik wel zou gaan zegt niks over wat jij zou moeten doen
Ik denk niet dat ik zou gaan. Het is wel heel veel geld.
Ik zou passen
lilalinda schreef:
21-04-2022 20:49
Ik zou gaan,blijkbaar als enige hier. Heb vaker bruiloften in het buitenland en ik vind het wel unieke ervaringen.
Ik heb er ook een paar achter de rug. Maar dan kwam er of minstens 1 van het bruidspaar zelf daar vandaan of werd er een tegemoetkoming in de kosten gedaan. In vervoer en/of verblijf en gaven we geen cadeau, dat was immers onze aanwezigheid al ;-D
Maanmeisje schreef:
21-04-2022 20:38
In dit geval zou ik vriendelijk bedanken voor de eer. No way dat een vriend-van met grootheidswaanzin die niet eens kan bedenken dat je mensen op deze manier op kosten jaagt gaat bepalen hoe ik mijn geld en vakantiedagen besteed. Zijn ze wel helemaal goed bij hun hoofd?
Eens, te hoog in hun bol. Net als vrijgezellenfeesten in het buitenland.
Als dit je droom is kom dan op zn minst tegemoet in de kosten.
Even voor mijn beeldvorming; waar in Zwitserland zou het moeten gebeuren?
Mijn tante en haar partner zijn in 2019 naar een bruiloft geweest in Oostenrijk.
Het bruidspaar trouwde in het weekend in echt Oostenrijkse kledijn en sfeer.
Ze hadden familie en hele goede vrienden uitgenodigd.
Het bruidspaar heeft er een huwelijks weekend van gemaakt. Iedereen mee in een grote touringcar en ook een slaap accommodatie was geregeld.
Alles op kosten van het bruidspaar. Enkel de kledij was voor eigen kosten, omdat deze ook in Oostenrijkse stijl (dirndl en lederhosen) werd verwacht van de gasten.
badmuts111 schreef:
21-04-2022 20:53
Even voor mijn beeldvorming; waar in Zwitserland zou het moeten gebeuren?
En dat maakt uit, omdat?
KittyMeow schreef:
21-04-2022 20:53
Mijn tante en haar partner zijn in 2019 naar een bruiloft geweest in Oostenrijk.
Het bruidspaar trouwde in het weekend in echt Oostenrijkse kledijn en sfeer.
Ze hadden familie en hele goede vrienden uitgenodigd.
Het bruidspaar heeft er een huwelijks weekend van gemaakt. Iedereen mee in een grote touringcar en ook een slaap accommodatie was geregeld.
Alles op kosten van het bruidspaar. Enkel de kledij was voor eigen kosten, omdat deze ook in Oostenrijkse stijl (dirndl en lederhosen) werd verwacht van de gasten.
En daar zou mijn grens liggen. No way dat ik zo'n pakje aantrek
Mika2022 schreef:
21-04-2022 20:55
En dat maakt uit, omdat?
Je stapt op de trein en gaan met die banaan. Minder overstappen en makkelijker bereikbaar als het in een stad is.

Ik ben alleen en zou, mits goed bereikbaar met de trein, ook gaan. Zelf ben ik nog nooit in Zwitserland geweest en zou er ook een vakantie/stedentrip van maken.
"I love not Man the less, but Nature more..."
Zeg die bridezillas dat je wel weer eens op de koffie komt als ze terug zijn. Oh en ga langs met zakdoekjes en wijn over een jaar of wat. De meest over de top huwelijken die ik heb bijgewoond eindigden allemaal in vechtscheidingen.
Hier zou ik ook voor bedanken. Ik ben wel op een buitenlandse bruiloft geweest, maar 1. De locatie leek me leuk, 2. Er was accommodatie geregeld voor 4 nachten, 3. De dag van de bruiloft was verzorgd voor de gasten + een diner voor iedereen op de avond ervoor, en 4. Het viel grotendeels in een weekend.
Dat was hartstikke leuk. De bruiloft van het stel uit de OP klinkt een stuk minder aantrekkelijk.
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Ik wil wel in plaats van jou gaan.
Una noche loca
Celine29 schreef:
21-04-2022 20:22
Mijn vriend wil sowieso wel gaan, want het is eigenlijk zijn vriend. Ik wil ook mee, omdat ik niet moeilijk wil doen

Dan is het dus al beslist wat jullie gaan doen, toch? Ik snap dat je er niet blij mee bent maar als je nu al weet dat je toch gewoon gaat dan zou ik het gedoe/de kosten maar loslaten.
Mika2022 schreef:
21-04-2022 20:55
En dat maakt uit, omdat?
Reistijd/kosten
Er zit een enorm verschil in de prijzen binnen de verschillende kantons.
Franse/Duitse deel zal ongeveer een uurtje vliegen zijn, Italiaanse deel iets langer. Duitse deel is wat duurder/gelijk aan Nederland, Franse deel iets goedkoper, Italiaanse deel nog iets goedkoper (uitzonderingen daargelaten)
Maar gaan jullie echt alleen naar bruiloften die je leuk vindt? Ik heb binnenkort weer eens een echte plattelandsbruiloft met veel te veel mensen, voetbalelftal, haakclubes etc. Bruidspaar met de stoel in de lucht en de hele zaal.roeiend opde grond
Dan ga ik echt liever niet, maar tja

Waar ligt jullie grens??
badmuts111 schreef:
21-04-2022 21:01
Reistijd/kosten
Er zit een enorm verschil in de prijzen binnen de verschillende kantons.
Franse/Duitse deel zal ongeveer een uurtje vliegen zijn, Italiaanse deel iets langer. Duitse deel is wat duurder/gelijk aan Nederland, Franse deel iets goedkoper, Italiaanse deel nog iets goedkoper (uitzonderingen daargelaten)
Duidelijk!
Wickedwitch schreef:
21-04-2022 20:58
Zeg die bridezillas dat je wel weer eens op de koffie komt als ze terug zijn. Oh en ga langs met zakdoekjes en wijn over een jaar of wat. De meest over de top huwelijken die ik heb bijgewoond eindigden allemaal in vechtscheidingen.
Haha, ja, dat heb ik ook al meegemaakt, hoe groter er uitgepakt werd, hoe korter het huwelijk.....
Ik woon zelf alleen bruiloften bij waarbij ik niet op kosten word gejaagd. Ik leef van een minimum inkomen.
Gaat vriend toch alleen als hij wel wil? Zijn vriend, als hij het er voor over heeft moet hij het doen.
lilalinda schreef:
21-04-2022 20:49
Nee hoor, ik ook. Maar volgens mij zijn wij ook allebei van die asociale ijdeltuiten die in het buitenland getrouwd zijn :P
Ik zou lekker gaan. Leuk zo’n bruiloft die afwijkt van de standaard. Ik zou er een leuke trip van maken. Zo kom je nog eens op plekken waar je anders nooit zou komen.
lilalinda schreef:
21-04-2022 21:03
Maar gaan jullie echt alleen naar bruiloften die je leuk vindt? Ik heb binnenkort weer eens een echte plattelandsbruiloft met veel te veel mensen, voetbalelftal, haakclubes etc. Bruidspaar met de stoel in de lucht en de hele zaal.roeiend opde grond
Dan ga ik echt liever niet, maar tja

Waar ligt jullie grens??
Alles in Nederland van goede bekenden ga ik gewoon heen. Komt 1 van het paar uit een bepaald land, zou ik daar ook nog heen gaan. Willen ze voor de leuk ergens naar het buitenland dan vind ik dat je ook vervoer/ verblijf moet regelen voor je gasten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven