Entertainment alle pijlers

Roddel, achterklap & riooljournalistiek deel 10!

24-02-2022 08:55 3022 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Deel 10 alweer!
Stressed is just desserts spelled backwards
Arena89 schreef:
28-04-2022 09:40
Zo bij vind ik dat ook niet hoor. Dan ben je aardig van het padje
Dus dat zijn dan verzachtigde omstandigheden?

Niemand dwingt hem zoveel te drinken, als hij dan zulke fratsen uithaalt zijn de gevolgen voor hemzelf, bij aangifte.
smulrol schreef:
28-04-2022 09:44
Volgens de wetgeving van 1971 is dat geen verkrachting maar misbruik, want geen dwang. Nog steeds strafbaar maar met max 8 jaar
En volgens de huidige wetgeving?
Maleficent schreef:
28-04-2022 09:45
Dus dat zijn dan verzachtigde omstandigheden?

Niemand dwingt hem zoveel te drinken, als hij dan zulke fratsen uithaalt zijn de gevolgen voor hemzelf, bij aangifte.
Uiteraard. Al vrees ik dat je als slachtoffer niet echt sterk staat
smulrol schreef:
28-04-2022 09:24
Onder invloed doen mensen dingen die ze nuchter niet doen. (Uitgaans)geweld, vernieling, over de snelweg fietsen, van balkon in zwembad proberen te duiken. Zaken waarbij doden vallen. Dat is niet verdedigen, het maakt geweld niet minder strafbaar maar het is wel gewoon een feit.
alles voor maar telt niet

En ja mensen doen dingen dronken die ze nuchter niet doen, klopt. Dat betekent niet dat iemand er mee weg moet kunnen komen, omdat hij of zij dronken was. Zou een lekkere boel worden: ja mevrouw de rechter, ik weet dat ik mijn kind niet uit het raam had moeten gooien, maar ja ik was dronken. Geen probleem mevrouw, ik snap het, u kon er niks aan doen, ga maar weer lekker naar huis naar je andere kinderen.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
of te wel, je kunt stomdronken iemand verkrachten en er mee wegkomen, want je wist niet meer wat je deed....
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Maleficent schreef:
28-04-2022 09:46
En volgens de huidige wetgeving?
Dat weet ik niet zeker, er is of wordt iets gewijzigd aan de zedenwetgeving nav ‘bevriezing’ verschijnsel . Ik weet niet of dat dan hier op van toepassing zou zijn.

Maar voor iets dat in 1971 gebeurt zou zijn geldt dus sowieso niet de huidige wetgeving
anoniem_6666bc69b907a wijzigde dit bericht op 28-04-2022 11:33
13.84% gewijzigd
rosanna08 schreef:
28-04-2022 09:51
of te wel, je kunt stomdronken iemand verkrachten en er mee wegkomen, want je wist niet meer wat je deed....
Het punt is dat ze er beide voor kozen om stomdronken te worden.
https://www.zedenadvocaat.nl/sex-met-on ... wusteloze/
Arena89 schreef:
28-04-2022 09:47
Uiteraard. Al vrees ik dat je als slachtoffer niet echt sterk staat
Onzin. Ze heeft niks fout gedaan, behalve teveel drinken.
als jij als persoon weet dat je ontoerekeningsvatbaar wordt en strafbare feiten gaat plegen onder invloed van, dan moet je niet zoveel drinken. Eigen verantwoordelijkheid.
Derksen vindt dat hij zich kwetsbaar heeft opgesteld, zegt hij zelf. Dus hij bekent een verkrachting en nu is hij zich doodgeschrokken dat hij daar niet het verwachte applaus voor krijgt. Hoeveel jaar leeft die man al onder een steen?

In plaats van zijn uitspraak af te zwakken had hij beter door het stof kunnen gaan en iets van empathie voor het slachtoffer kunnen tonen. Net als die walgelijke tafelgenoten. Maar nee, het ligt allemaal aan die vrESElijke wOKe-cuLTUur en je mAG nIKs meer zeGGen tegeNWoOrdig. ArmE wiTTe maNNen.
Ik vind hier dingen van.
rosanna08 schreef:
28-04-2022 09:49
alles voor maar telt niet

En ja mensen doen dingen dronken die ze nuchter niet doen, klopt. Dat betekent niet dat iemand er mee weg moet kunnen komen, omdat hij of zij dronken was. Zou een lekkere boel worden: ja mevrouw de rechter, ik weet dat ik mijn kind niet uit het raam had moeten gooien, maar ja ik was dronken. Geen probleem mevrouw, ik snap het, u kon er niks aan doen, ga maar weer lekker naar huis naar je andere kinderen.
Dat is precies wat ik schrijf, dat strafbare zaken nog steeds strafbaar zijn als ze gepleegd zijn onder invloed.

Met alcohol verschuiven je grenzen, dat is bij velen juist de reden dat er zoveel gedronken wordt want dan durf je opeens meer
Maleficent schreef:
28-04-2022 10:00
Onzin. Ze heeft niks fout gedaan, behalve teveel drinken.
als jij als persoon weet dat je ontoerekeningsvatbaar wordt en strafbare feiten gaat plegen onder invloed van, dan moet je niet zoveel drinken. Eigen verantwoordelijkheid.
https://www.njb.nl/blogs/de-uitspraak-m ... te-hebben/
Sabeltandcavia schreef:
28-04-2022 10:01
Derksen vindt dat hij zich kwetsbaar heeft opgesteld, zegt hij zelf. Dus hij bekent een verkrachting en nu is hij zich doodgeschrokken dat hij daar niet het verwachte applaus voor krijgt. Hoeveel jaar leeft die man al onder een steen?

In plaats van zijn uitspraak af te zwakken had hij beter door het stof kunnen gaan en iets van empathie voor het slachtoffer kunnen tonen. Net als die walgelijke tafelgenoten. Maar nee, het ligt allemaal aan die vrESElijke wOKe-cuLTUur en je mAG nIKs meer zeGGen tegeNWoOrdig. ArmE wiTTe maNNen.
Dat is het vervelende aan die man. Hij verwacht serieus een applaus als hij dit opbiecht .
Maleficent schreef:
28-04-2022 08:56
Ik begrijp jouw overdenkingen niet zo goed in dit topic. Wat probeer je nu eigenlijk te zeggen?
Ja dat vraag ik mij dus ook af.
Arena89 schreef:
28-04-2022 09:39
De feite zijn toch dat die vrouw out ging door haar alcohol consumptie.
Ik vermoed dat er nog dagelijks heel nare dingen gebeuren omdat mensen teveel alcohol
Of andere verdovende middelen gebruiken. Grenzen vervagen op z’n moment. Ik vind dat onze overheid daar best kritischer naar mag kijken.
Never mind. Je praat in je eigen straatje.
Nog even terug naar die meest recente beschuldiging van Johnny de Mol:
Die stichting die opheldering eist bij de advocaat van Johnny over het verhaal van de ghb drogering heeft dezelfde jurist als Shima Kaes .
De stichting Music#MeToo heeft de advocaat van Johnny vragen gesteld over dit vermeende misbruik, buiten de media om dus. Karim Achboun is de juridisch adviseur van deze stichting die zich inzet tegen grensoverschrijdend gedrag. “Dan kom ik wel weer de naam tegen van Karim Achboun en dat is dan wel weer heel apart.”
https://www.mediacourant.nl/2022/04/joh ... verdedigt/

Ik vind die stichting een vreemde constructie. Die juridisch adviseur had ook zelf kunnen zeggen dat er bij hem iemand gemeld heeft met een nieuwe klacht over de Mol.
rosanna08 schreef:
Precies en het slachtoffer moet kennelijk ook niet zeuren want was zelf ook dronken. Echt bizar .
Sabeltandcavia schreef:
28-04-2022 10:01

Ik denk dat hij heel goed wist wat hij zei en wat dat teweeg zou brengen .
https://www.mediacourant.nl/2022/04/emi ... n-derksen/

Er zijn heel weinig mediaprominenten die Johan publiekelijk steunen. Eén van hen is Emile Ratelband. “Johan Derksen penetreerde bewusteloze vrouw met kaars”, twittert hij. “Johan, applaus voor je eerlijkheid EN je hebt groot gelijk: het waren andere, ‘betere’ tijden!! Tegenwoordig zwakke geesten en daardoor lichtgeraakt.”

Ook Story-baas Guido den Aantrekker zit in kamp-Johan. “Lieve wokers: je HOEFT niet naar Vandaag Inside te kijken. Ga Heel Holland Bakt kijken. Of Boer Zoekt Vrouw. Of elk ander hypercorrect programma. Wat ís dit voor raar masochisme?”, zegt hij boos.

Heleen van Royen denkt dat we er niet te zwaar aan moeten tillen. Zij zegt over het slachtoffer: “Ik hoop dat ze er toen en nu nog steeds om kan lachen. Het is net The Hangover. Ontwaken na een wilde nacht: comazuipen met voetballers, ze mee naar huis nemen en over ze heen kotsen en daarna het spoor bijster zijn. En hoe komt die kaars nou daar?”

Ja joh Heleen, lachen gieren brullen hoor.
Die films zijn ten minste nog echt wel grappig.
Dit is NIET grappig.
Echt, hoe krijgen deze drie mafklappers het uit hun strot/pen/toetsenbord?
Mijn posts gaan niet over jou. Maar als je je aangesproken voelt, voel je je kennelijk aangesproken. Doe daar iets mee.
Van die andere twee verbaast het me niet, maar van Heleen valt het me tegen. Hoe kan een vrouw hier nu niet van over de Rooyen rooie raken. :nope:
Ik vind hier dingen van.
Boomvalkje schreef:
28-04-2022 12:14
Never mind. Je praat in je eigen straatje.
Wat een rare conclusie
Tot het je eigen dochter is, bij wie dit gedaan wordt. Dan is het toch zo geinig niet meer.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
Sabeltandcavia schreef:
28-04-2022 13:26
Van die andere twee verbaast het me niet, maar van Heleen valt het me tegen. Hoe kan een vrouw hier nu niet van over de Rooyen rooie raken. :nope:
Vrouwensolidariteit moet soms nog van heel ver komen, denk ik wel eens.
Ratelband verbaast mij niets, maar Guido had ik wijzer geacht: als hij dit al vindt, had hij beter zijn mond gehouden. Een hoop van zijn lezers zullen dit niet weten te waarderen, en ik ben benieuwd wat zijn collega's van Shownieuws hier van vinden.
Mijn posts gaan niet over jou. Maar als je je aangesproken voelt, voel je je kennelijk aangesproken. Doe daar iets mee.
rosanna08 schreef:

Dat is niet wat er staat en dat gebeurt ook niet bij de rechter.
Wat ben jij naar bezig
https://www.om.nl/actueel/nieuws/2022/0 ... aag-inside

Het OM gaat nu ook onderzoek doen.
Link is van OM zelf, al hebben diverse media er al melding van gemaakt.

Op basis van twee uitzendingen van het programma Vandaag Inside, afgelopen dinsdag en woensdag, heeft de hoofdofficier van het parket Noord-Nederland van het Openbaar Ministerie besloten een opsporingsonderzoek in te stellen. Dit onderzoek is gericht op de waarheidsvinding van mogelijk strafbare gedragingen waarover in dat programma gesproken is. Daarbij roepen wij betrokkenen op, voor zover dat nog mogelijk is, hun verhaal te doen.

Duidelijk is dat hier sprake is van zeer af te keuren grensoverschrijdend gedrag. Daarbij is ook de wijze waarop er in het TV-programma over gesproken wordt bijzonder kwetsend. Dit kan slachtoffers van zedenfeiten ook na een lange tijd diep raken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven