Is he not that into me?

15-06-2009 15:35 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

Misschien een stomme vraag. Ik heb een jongen leren kennen ruim een week geleden in een club. Hij is op mij afgestapt en wij hebben uiteindelijk een leuke nacht/ ochtend beleefd samen (geen sex, wel vrijen). Het leek er echt op dat ie mij super leuk vond en dat was ook wederzijds, al had ik steeds het gevoel dat er iets niet aan hem klopte (soort intuitie I guess). Later heeft ie zondag etentje afgezegd (was in een andere stad bij zijn ouders bla bla) en de week erna bleef ie in contact steeds via sms en één belletje. Hij had het etentje een week vooruit geschoven, maar zette steeds geen datum vast.

Enfin, ik werd het beetje zat op zondag (nog geen datum geprikt) en heb dus gisteren definitief de boot afgehouden. Had ge-smst dat we het beste bij die ene keer konden laten en op zijn vraag 'waarom?' heb ik beantwoord: sorry, dit duurt mij allemaal te lang, heb andere dingen aan mijn hoofd. Hij schreef terug: erg jammer.. en dat was het dan.

Hoe raar het ook niet klinkt, ik twijfel of ik wel de juiste ding heb gedaan. Ben voor de verandering mijn intuïtie gaan volgen, maar of dat slim was? En ergens hoopte ik dat hij Mr. Right zou zijn, het voelde wel goed met hem.

Maar het lijkt dat hij mij simpelweg niet zo leuk vindt, anders had hij toch eerder voor gezorgd dat we elkaar hadden gezien? Of ben ik nou paranoia? Als je helemaal hoteldebotel bent van iemand, dan wil je die persoon toch wel snel weer zien?

Wat is jullie mening hierover?
Tja...het was in ieder geval géén doorzetter....

Vind het goed dat je de eer aan jezelf gehouden hebt!
Wat is 'geen seks, wel vrijen'? In mijn boek zijn die twee toch redelijk hetzelfde, als je elkaar niet kent dan. Sterker nog, dan is het toch eerder seks?
Heel goed! Als hij wel "into you" is, waagt 'ie vast nog wel een poging. En zo niet, dan heb jij de eer aan jezelf gehouden inderdaad.
Eigenlijk, ben ik een enorme burgertrut!!
Wat veel topics over dit onderwerp! Tja, als je lang moet wachten en vage reacties krijgt.... Getrouwd ofzo?
God, herkenbaar weer. Dat eeuwige uitstellen.

Nee, he's just not into you, da's een duidelijke kwestie.

En niet aan jezelf twijfelen. Dat maakt het alleen maar erg ingewikkeld.
zoals je zelf al zegt :he's just not that in to you

hij wilde waarschijnlijk alleen een leuke avond sex/vrijen (whatever u call it)
Eens sprak een forumster hier de wijze woorden:

De vraag stellen is hem beantwoorden.
@ Stephanietje -> geen sex, maar wel zoenen en beetje aan elkaar zitten

Bedankt voor jullie snelle reacties. Het helpt mij enorm.

Vind het gewoon zo jammer dat ik een vent tegenkom die zich niet aan zijn woord houdt. Het was echt een teleurstelling

Hebben jullie ook weleens zo'n gevoel gehad toen je iemand leerde kennen dat er gewoon iets niet klopte? En het gekke was, vriendin van mij had hem ook gezien en zij zei ook precies hetzelfde..
@marie_liselotte: als ik het zo terug lees, dan lijkt het mij ineens ook veel duidelijker haha. Stom is dat, als het je zelf overkomt, word je ineens zelf 'blind', terwijl je echt wel beter weet. En stiekem weet ik het ook wel, maar boy wat is het dan moeilijk om af te kappen en geen kans meer te geven...

En soms is de bevestiging van anderen erg geruststellend. Weten dat je er inderdaad goed aan hebt gedaan om zo'n vent geen tweede kans meer te gunnen! Dank meiden!
Gewoon je gevoel volgen voortaan. Dat zat kennelijk dus wel goed.
Vrijen is wel iets anders dan echt sex hebben met elkaar, al woorden de termen wel eens door elkaar gehaald.

Iemand die met je uit eten wilt, prikt een datum. Zelfs als er nu allemaal dingen spelen, waardoor hij nu niet zou kunnen, dan prikt hij wel een datum ipv zo vaag te doen.
quote:misstique schreef op 15 juni 2009 @ 15:49:

@marie_liselotte: als ik het zo terug lees, dan lijkt het mij ineens ook veel duidelijker haha. Stom is dat, als het je zelf overkomt, word je ineens zelf 'blind', terwijl je echt wel beter weet. En stiekem weet ik het ook wel, maar boy wat is het dan moeilijk om af te kappen en geen kans meer te geven...

yep, de waarheid is soms hard. Niet het plannetje wat jij in je hoofd had..alleen zo'n plannetje of de mislukking hiervan kan dan al frusterend zijn...of struisvogelpolitiek. Veel sterkte
Hierbij een lijstje die ik van internet afgeplukt heb:

1. He's not that into you if he doesn't make the first move.

2. He's not that into you if he doesn't answer your online ad.

3. He's not that into you if he doesn't call you or text you or e-mail you for a date.

4. He's not that into you if he doesn't ask you out by Wednesday for Saturday night.

5. He's not that into you if he only wants to see you during the week.

6. He's not that into you if he ends the date first.

7. He's not that into you if he asks you to split the check.

8. He's not that into you if he expects you to meet him half way or travel to him in a long-distance relationship.

9. He's not that into you if he cancels a date more than once.

10. He's not that into you if he doesn't ask you to be exclusive after sex and/or a couple of months.

11. He's not that into you if he hits on your girlfriend.

12. He's not that into you if he forgets your birthday.

13. He's not that into you if he doesn't give you a romantic gift for Valentine's Day.

14. He's not that into you if he skips a week.

15. He's not that into you if he doesn't want to meet your parents and friends.

16. He's not that into you if he doesn't want to spend New Year's eve with you.

17. He's not that into you if he doesn't take you to his office holiday party.

18. He's not that into you if he doesn't write "love" on cards or hold your hand at the movies.

19. He's not that into you if he breaks up with you.

20. He's not that into you if he talks about his ex.

21. He's not that into you if he doesn't want to have sex.

22. He's not that into you if he doesn't propose.

23. He's not that into you if he proposes but won't set a wedding date.

24. He's not that into you if he wants to vacation separately or spend a lot of time apart.

25. He's not that into you if he's married to someone else!

De bovenstaande is een dating bijbel voortaan voor mij
kort geleden date ik met zo'n type. Ik werd er helemaal gek van. Als we uiteindelijk dan eens op date gingen, uit eten , naar de film etc dan was het heel leuk. Vervolgens hoorde ik dan weer weken niets van hem. Hij reageerde zelfs niet op smsjes, nam telefoon niet op als ik belde. Zo is dat 2 maanden doorgegaan. Ik wilde maar niet inzien dat hij just not that into me was. De druppel was op een dag toen hij zei dat hij die week wel wilde afspreken. Ik gaf toen een datum aan, maar toen moest en zou het zijn op de dag die hem uitkwam. Ik stom als ik was verschoof mijn afspraken, zodat we die dag konden afspreken. Hij zou me nog bellen.. Nou, hij heeft me dus nooit gebeld.... Daarna was ik er helemaal klaar mee. Ik werd helemaal woedend toen hij een maand later contact opnam, omdat hij wilde dat ik iets vertaalde. Dat deed ik wel vaker voor hem. Ik heb toen gezegd dat ik daar geen tijd meer voor had, omdat ik belangrijkere dingen aan mijn hoofd had. Hij wilde ook nog weten waarom ik hem van Facebook had verwijdered.. waren we geen vrienden meer? Ehm, nee jongen we zijn geen vrienden meer. Ik heb alle contact met hem verbroken. Blij toe! Ik kan er nog steeds niet bij dat ik het zo lang gepikt heb!!

@Misstique: wees blij dat je die beslissing genomen hebt, het bespaard je een hoop stress!
Hmm, ik kan mn eigen topic wel verwijderen.. ik ben niet de enige hoor ik en nog meer tips!!

Ik vind dat je het goed hebt gedaan. Ik hoop dat ik zo sterk ben om jou actie ook te doen!!
@ Chipper, wat goed van je! Gelukkig heeft het dan ook geen dag langer geduurd. Ongelofelijk hoe sommige mannen kunnen zijn :-S

Ik heb ook soortgelijks gehad voor een half jaar lang zelfs off and on! Gek werd ik ervan. Had erg zwak voor hem en meneertje wist hier goed gebruik van te maken. Belde wanneer HIJ zin in had en we spraken ook af wanneer HIJ kon en ik maar meegaan, hopend dat dat zou veranderen. En het woord 'vriendin' was niet eens gevallen. Wat een tijdsverspilling was dat zeg en het ergste was nog dat ik het gewoon toeliet! Achteraf heb ik dat goed gerealiseerd en die fout ga ik nooit meer maken. Ook niet meer denken dat het gaat veranderen. Als het na een half jaar lang niet gebeurt, dan zit het erna ook niet meer in.

Het was een hele leerzame ervaring en dat is ook het enige pluspunt van het hele verhaal. Was wel een hele goeie eye-opener voor mij.
@ sneeuwvrouw: ik heb je topic doorgelezen en zo te zien lijken ons verhalen een beetje op elkaar. Die van mij was ook erg enthousiast op de eerste avond en daarna bleef ie ook steeds in contact via sms, maar niks concreets en dit zegt volgens mij al voldoende. Als de man geen actie maakt van wat hij zegt of beloofd, dan is hij ook niet meer waard om te daten. Als hij zulke kleine beloftes niet na kan komen, hoe zal het zijn straks met serieuzere beloftes? Je moet niks meer van jezelf laten horen en ga uit van het ergste, dan kan het alleen maar meevallen. En ik weet het, dit is heel moeilijk om te doen, maar tegelijkertijd ook goed voor je ego, omdat je voor jezelf hebt gekozen.

Vond het trouwens wel grappig om in het boek van "He's just not that into you" te lezen dat mannen liever door de brandende olifant worden geplet dan dat ze zeggen dat ze het toch niet zo zien zitten, haha.
Goed gedaan Misstique, je intuïtie heeft het bij het rechte eind gehad!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven