We durven niet.

01-05-2022 09:08 143 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds februari heb ik een ontzettend warm en fijn contact met een lieve man.
De eerste maand appten wij dagelijks, belden en videobellen we vanwege de afstand. We wonen 80 km bij elkaar vandaag.
Begin maart hebben wij een date gehad waarbij de vlinders over en weer vlogen, we hevig hebben gezoend, geknuffeld en uiteindelijk ook geweldige seks hebben gehad.
Tot mijn ontzetting appte hij de volgende dag dat het voor hem te snel was gegaan, dat hij geschrokken was van zijn gevoelens en er mee wou stoppen.
Voor mij een enorme klap die ik niet kon rijmen met de dag ervoor.
Uit gesprekken bleek dat hij nog veel onverwerkte gevoelens voor zijn ex had en daarmee worstelde waardoor hij zijn hart en gevoel niet voor mij open kon zetten.
Ik heb hem los gelaten en afstand genomen.
Tot een drie weken geleden...
Door iets in mijn intuïtie had ik het gevoel dat ik contact met hem op moest nemen, wat ik ook heb gedaan.
Hij bleek in een zwart gat te verkeren en helemaal de weg kwijt te zijn. Wist niet meer waar hij het moest zoeken met zijn gevoel, problemen in de familiesfeer.
Heel veel gesprekken op puur vriendschappelijke basis volgden en hij krabbelde omhoog uit zijn dal.
We appen nu weer iedere dag. In de ochtend begroeten wij elkaar met een appje, door de dag heen appen we en 's avonds sluiten we de dag middels een ap af. Met daarbij bijna altijd een :-* over en weer.
Duidelijk is dat we qua gevoel om elkaar heen dansen en elkaar uitdagen.
Hij stuurt dagelijks foto's die prikkelend zijn, onschuldig maar prikkelend.
Geen erotische foto's maar wel waar zijn lijf goed zichtbaar is en waar je van weet dat het prikkelt.
Kortom: we vinden elkaar nog steeds meer dan leuk!
Alleen we durven geen stap meer te zetten om het nog een keer te proberen.
Hij is duidelijk bang mij weer te kwetsen en ik ben bang om weer afgewezen te worden.
Het lijkt zo simpel om dit te doorbreken door gewoon met elkaar in gesprek te gaan maar we durven allebei niet, te bang om elkaar weer kwijt te raken.
Hoe doorbreek ik dit tactisch zonder wat er is kapot te maken?
Pfff waar je zin in hebt...
Hoe vind jij dat eigenlijk dat hij dagelijks foto's van zijn lijf stuurt? Vind je dat niet een beetje.. raar? In de situatie waarin jullie zitten? Als je een leuk lopende (beginnende) relatie of seksrelatie hebt kan het minder raar zijn, maar nu, deze setting?
MargjeM schreef:
01-05-2022 09:36
Ik word alleen al moe van het lezen van de OP.
:biggrin: dat heb ik dus ook. TO, stop met trekken van een dood paard. Je hebt nog niet eens een relatie en nu al vermoeiend en ingewikkeld...
Voor iedereen een groene tuin
Mijn advies: zie alle eerder gegeven adviezen..
Hij vindt je leuk voor heel af en toe een seksdate. Maar niet leuk genoeg voor meer..
Het appen is ego-strelend voor hem. Een leuke afwisseling.
Mss gebruikt hij dezelfde tactiek bij nog meer vrouwen, die hij ook aan het lijntje houdt met z'n ex-verhaal en met wie hij af en toe seks heeft.

Je verdient toch beter TO?
Te veel gedoe joh...
Verlies je hart niet aan hem.
Ja, wat een sukkel zeg.
Oja, en de titel kan beter zijn “ hij durft niet” ;)
En jij stuurt dan foto's van jou aan hem?
GroenTuintje schreef:
01-05-2022 10:28

Ja! Dat dacht ik ook al! ;-)
Wat vind je van onze eenduidige adviezen Elsbeth?
Kun je er iets mee?
GroenTuintje schreef:
01-05-2022 10:28
Hij durft wel, hij wil niet.
LuciFee2022 schreef:
01-05-2022 10:32
Precies.
LuciFee2022 schreef:
01-05-2022 10:32
Omdat hij niet wil, durft hij ook niet :-P)
groentuintje wijzigde dit bericht op 01-05-2022 10:40
1.00% gewijzigd
Dus je hebt 1 leuke date gehad met goede seks en daarna dumpte hij je. En nu stuurt hij foto’s van zijn goddelijke lijf en dan moet jij zeggen hoe goed hij eruit ziet.

Hij gooit je dus net genoeg kruimels toe zodat je een optie bent bij jeuk en als bijkomend voordeel voor hem streel je ook nog zijn ego. Het is aan jou of je daar genoegen mee neemt maar ik zou er wel klaar mee zijn.
Zijn houding komt op mij over dat hij meer liefjes heeft.

Wel seks, de volgende dag jou direct afstoten voordat jij aan hem gaat trekken, nu weer aantrekken omdat hij weer jeuk krijgt.

Ik zou gek worden van dat aantrekken-afstoten.

Gun jezelf een betere man.
En nog een: laat je niet zo snel gek maken, want voor een deel heb je dit zelf gecreëerd.
GroenTuintje schreef:
01-05-2022 10:39
Omdat hij niet wil, durft hij ook niet :-P)
Wel joh, hij heeft er gewoon geen zin in.
Warm contact, lieve man, hoezo dan?
Iemand die in een zwart gat zit en je na een fijne date direct cancelt geeft toch geen warmte.

Het klinkt vooral als slachtoffergedrag en iemand die er niet in slaagt om verantwoordelijkheid te nemen voor zijn leven.

Je had het gewoon daarbij moeten laten, nu maak je er een project van wat alleen maar slecht kan aflopen. Hier zit geen toekomst in.

En dat verhaal van "wij durven niet de stap te zetten!" zit in jouw hoofd, ik durf te wedden dat het voor hem helemaal niet zo is. Je romantiseert het.
appeltje schreef:
01-05-2022 10:48
Wel joh, hij heeft er gewoon geen zin in.
Ja tuurlijk. Helaas komt het mij ook bekend voor. Vroeger vaak genoeg mijn neus gestoten aan dat soort kerels..
Daarna is het helemaal goedgekomen :) . TO, geen hand vol, maar een land vol ;)
TO hij heeft je geneukt, is goed bevallen hij houd je achter de hand voor als hij nog een keer neuken wit. Geloof me deze meneer is echt wel bezig met andere dames.
Ow wat romantisch! Hij liet je vallen als een baksteen maar jij voelde intuïtief aan dat je hem moest bellen. En ja hoor. Hij had je inderdaad Nodig. En jij hebt hem Gered. Jullie band is zo Speciaal. Zo Speciaal dat hij niet durft af te spreken. Dadelijk wordt jullie Unieke band verpest.

Het is zoooo Complex dat moet wel Diepe Liefde zijn.
Mariejan schreef:
01-05-2022 10:58
Ow wat romantisch! Hij liet je vallen als een baksteen maar jij voelde intuïtief aan dat je hem moest bellen. En ja hoor. Hij had je inderdaad Nodig. En jij hebt hem Gered. Jullie band is zo Speciaal. Zo Speciaal dat hij niet durft af te spreken. Dadelijk wordt jullie Unieke band verpest.

Het is zoooo Complex dat moet wel Diepe Liefde zijn.
Dit is dan misschien een beetje overdreven maar zit zeker een grote kern van waarheid in. Je maakt het in je hoofd veel groter en specialer dan het is.
Marelyse schreef:
01-05-2022 10:39
Dus je hebt 1 leuke date gehad met goede seks en daarna dumpte hij je. En nu stuurt hij foto’s van zijn goddelijke lijf en dan moet jij zeggen hoe goed hij eruit ziet.

Hij gooit je dus net genoeg kruimels toe zodat je een optie bent bij jeuk en als bijkomend voordeel voor hem streel je ook nog zijn ego. Het is aan jou of je daar genoegen mee neemt maar ik zou er wel klaar mee zijn.
Ja en het ergste, zij zocht opnieuw contact, niet eens hijzelf. Dus al TO dit niet gedaan had, was ze niet eens de moeite om contact mee te zoeken. Nu zij dat doet is het voor hem simpel, ze wil graag dus warm houden totdat je er weer gebruik van wil maken
LuciFee2022 schreef:
01-05-2022 10:29
En jij stuurt dan foto's van jou aan hem?
Je moest eens weten hoeveel vrouwen dit doen....en dan nog raar opkijken als het tegen zich gebruikt wordt..
Inderdaad, veel destructieve relaties beginnen zo. TO kan beter niet daten en aan haar zelfbeeld blijven werken.

Dat je al die shit van anderen aanvoelt heb ik ook, maar betekent niet dat het jouw taak is om er wat mee te doen.

Het betekent dat je zenuwstelsel alerter dan normaal is op andermans destructieve patronen, meer niet. Er is niets te halen. Je kan mensen niet helpen zodat ze van je gaan houden.
Alleen OP gelezen

Hij wil dit nu niet. Dat heeft hij gezegd en hij heeft ernaar gehandeld. Door toch contact met hem op te nemen heb je impliciet laten weten dat je akkoord bent met een contact dat niet tot een relatie zal leiden. Daarin heeft je intuïtie je misleid. Dat hij in zak en as zat is vervelend, maar dat is niet iets dat jij voor hem op hoeft te lossen. Dan begin je al meteen in een soort reddende rol.

Overigens geloof ik best dat hij je oprecht leuk vindt en dat jullie spanning hebben, maar hij wil dit nu gewoon niet echt. Daar houdt het bij op.
anoniem_677683ba4a1a0 wijzigde dit bericht op 01-05-2022 11:23
2.41% gewijzigd
Noekie-Noek schreef:
01-05-2022 11:07
Ja en het ergste, zij zocht opnieuw contact, niet eens hijzelf. Dus al TO dit niet gedaan had, was ze niet eens de moeite om contact mee te zoeken. Nu zij dat doet is het voor hem simpel, ze wil graag dus warm houden totdat je er weer gebruik van wil maken

Ook dat. Hij heeft het heel erg goed voor elkaar. Ik hoop dat to inziet dat dit alleen om hem en zijn behoeftes draait.

Als je echt de leuke, warme man bent die to beschrijft dan handel je niet zo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven