We durven niet.

01-05-2022 09:08 143 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds februari heb ik een ontzettend warm en fijn contact met een lieve man.
De eerste maand appten wij dagelijks, belden en videobellen we vanwege de afstand. We wonen 80 km bij elkaar vandaag.
Begin maart hebben wij een date gehad waarbij de vlinders over en weer vlogen, we hevig hebben gezoend, geknuffeld en uiteindelijk ook geweldige seks hebben gehad.
Tot mijn ontzetting appte hij de volgende dag dat het voor hem te snel was gegaan, dat hij geschrokken was van zijn gevoelens en er mee wou stoppen.
Voor mij een enorme klap die ik niet kon rijmen met de dag ervoor.
Uit gesprekken bleek dat hij nog veel onverwerkte gevoelens voor zijn ex had en daarmee worstelde waardoor hij zijn hart en gevoel niet voor mij open kon zetten.
Ik heb hem los gelaten en afstand genomen.
Tot een drie weken geleden...
Door iets in mijn intuïtie had ik het gevoel dat ik contact met hem op moest nemen, wat ik ook heb gedaan.
Hij bleek in een zwart gat te verkeren en helemaal de weg kwijt te zijn. Wist niet meer waar hij het moest zoeken met zijn gevoel, problemen in de familiesfeer.
Heel veel gesprekken op puur vriendschappelijke basis volgden en hij krabbelde omhoog uit zijn dal.
We appen nu weer iedere dag. In de ochtend begroeten wij elkaar met een appje, door de dag heen appen we en 's avonds sluiten we de dag middels een ap af. Met daarbij bijna altijd een :-* over en weer.
Duidelijk is dat we qua gevoel om elkaar heen dansen en elkaar uitdagen.
Hij stuurt dagelijks foto's die prikkelend zijn, onschuldig maar prikkelend.
Geen erotische foto's maar wel waar zijn lijf goed zichtbaar is en waar je van weet dat het prikkelt.
Kortom: we vinden elkaar nog steeds meer dan leuk!
Alleen we durven geen stap meer te zetten om het nog een keer te proberen.
Hij is duidelijk bang mij weer te kwetsen en ik ben bang om weer afgewezen te worden.
Het lijkt zo simpel om dit te doorbreken door gewoon met elkaar in gesprek te gaan maar we durven allebei niet, te bang om elkaar weer kwijt te raken.
Hoe doorbreek ik dit tactisch zonder wat er is kapot te maken?
GroenTuintje schreef:
01-05-2022 12:54
Ja precies, om vervolgens achteraf te horen die hij diegene ook weer belazerd (ken zo’n soortgelijk verhaal)
Yup. Want als iemand het heeft over soulmates weet je eigenlijk al dat ook dit niet eeuwig gaat duren, of eerder een luchtkasteel is dan realiteit.
Elleke schreef:
01-05-2022 12:45
Als je ooit een fijne, gelijkwaardige relatie wilt hebben is de volgende vraag van het allergrootste belang :

Wat is het in jou dat jij zulke mannen zo aantrekkelijk vindt dat je meteen klaar staat om ze te redden ?
Vindt het antwoord op die vraag, fix het probleem bij jezelf (eventueel met hulp) en je zult voortaan dergelijke types van mijlen ver herkennen en er met een grote boog omheen lopen. Daarna vindt je een man die wel leuk en emotioneel volwassen is en leef je nog lang en gelukkig.
Amen to that!
Elsbeth schreef:
01-05-2022 09:08

Hij bleek in een zwart gat te verkeren en helemaal de weg kwijt te zijn. Wist niet meer waar hij het moest zoeken met zijn gevoel, problemen in de familiesfeer.
Wat moet je met dit soort dramatiek, kom op hoor. Zijn de normale mannen op?
Am Yisrael Chai!
justagirly schreef:
01-05-2022 12:08
Of ga gewoon voor iemand die wel wil.
Ah, daarom loop ik steeds blauwtjes. ;-)
"Wees gewoon jezelf....maar in jouw geval dringend een ander"
sprankelend schreef:
01-05-2022 12:14
Ik bedoel echt volledig het tegenovergestelde. De stekker eruit!
Oh sorry. Ouderdom.
"Wees gewoon jezelf....maar in jouw geval dringend een ander"
minnimouse schreef:
01-05-2022 12:14
Wel toevallig dat hij wist dat hij nog onverwerkte gevoelens had net nadat jullie seks gehad hadden.
:worship:
Brooklyn28 schreef:
01-05-2022 14:30
:worship:
Hij was in n geile bui, no problemo
Bimzarellio...what else
Yep schreef:
01-05-2022 10:31
Wat vind je van onze eenduidige adviezen Elsbeth?
Kun je er iets mee?
Duidelijk is dat ik niet kan overbrengen hoe ons contact nu is.
Ik herken hem absoluut niet in de seks beluste figuur zoals hij mogelijk overkomt.
Dat hij zich qua gevoelens open heeft opgesteld toen hij zich down voelde heb ik niet ervaren als een vreemde houding maar dat is kennelijk naïef.
De foto's die hij stuurt zijn sportfoto's gezien wij beiden dezelfde sport uitoefenen.
Dus ze zijn niet alleen van zijn lichaam of zogenaamd erotisch te noemen maar vanwege de lading die er tussen ons hangt prikkelend.

Ik zal de adviezen opvolgen en stoppen met dit contact.
Klaar met dit topic.
Fijne zondag allemaal!
Wat nu je schrijft is ook stukken anders dan in je openingstopic, lees zelf maar eens na
Alles gaat voorbij
Elsbeth schreef:
01-05-2022 15:32
Ik herken hem absoluut niet in de seks beluste figuur zoals hij mogelijk overkomt.
Dat hij zich qua gevoelens open heeft opgesteld toen hij zich down voelde heb ik niet ervaren als een vreemde houding maar dat is kennelijk naïef.
De foto's die hij stuurt zijn sportfoto's gezien wij beiden dezelfde sport uitoefenen.
Dus ze zijn niet alleen van zijn lichaam of zogenaamd erotisch te noemen maar vanwege de lading die er tussen ons hangt prikkelend.

Klaar met dit topic.
Fijne zondag allemaal!

Als je het er allemaal niet mee eens bent omdat we jou niet begrijpen waarom stop je dan met het contact?
Elsbeth schreef:

Klaar met dit topic.
Fijne zondag allemaal!
Ik snap dat je de reacties niet leuk vind als je zelf graag wel een relatie met hem zou willen. Maar zie je niet dat het een patroon is met de mannen waarmee je date?
Het zijn geen mannen die voor jou gaan, die je lief hebben en je op handen dragen. Ze maken misbruik van, wellicht je goedheid oid.

Niemand zegt hier dat hij nu uit is op sex met jou. Dan had hij nu nl al langs geweest. Hij is duidelijk geweest over geen relatie willen een paar maanden terug en houdt het nu warm voor als hij wel behoeftes krijgt of hij wil alleen contact op vriendschappelijke basis. Wanneer hij wel een relatie had gewild had hij er al lang werk van gemaakt en zelfs dan waren er genoeg rode vlaggen om het alsnog niet te doen.
Elsbeth schreef:

Klaar met dit topic.
Fijne zondag allemaal!
Ik zie ‘m niet persé als een seksbeluste man. Wel als een man die om wat voor reden dan ook heeft gezegd geen relatie te willen en zich toen ook daadwerkelijk heeft teruggetrokken. Hoe duidelijk wil je het hebben. Je boort sowieso problemen aan.
Elsbeth schreef:

Klaar met dit topic.
Fijne zondag allemaal!
Politici doen dit ook vaak wanneer ze niet de feedback krijgen waar ze op hoopten. Het ligt aan de communicatie. Het haalt volledig iedere geloofwaardigheid uit je "conclusie" dat je gaat stoppen met dit contact.

Maar lieve schat, niemand hier heeft enig belang bij het verprutsen van je prille liefde. Je vraagt om raad en tig mensen nemen de moeite je hulpvraag te lezen en geven hier naar beste kunnen feedback op met jouw welzijn als leidende factor.

Het staat je volledig vrij je eigen leven te verpesten, je hart te laten breken en emotioneel fikse averij op te lopen. Geen van de mensen die de moeite heeft genomen na te denken over wat je vroeg zal daar een nacht minder om slapen. Maar tegen de tijd dat werkelijk 98% van de mensen zegt dat je met hoge snelheid op een muur aan het afstevenen bent dan zou je misschien ook in overweging kunnen nemen dat ze je verhaal prima lezen en het er voor iemand die er niet middenin zit misschien glashelder is dat dit hem niet gaat worden.
Je vraag is, 'hoe doorbreek ik dit (dat we geen stappen meer durven te zetten) tactisch zonder wat er is kapot te maken?'.

Maar wat is er dan volgens jou?
Jullie hebben een leuke eerste maand gehad. Vervolgens na de eerste seksdate kapt hij het af, want hij zit nog met onverwerkte gevoelens mbt een ex. Na een tijd neem jij weer contact op. Hij blijkt 'de weg kwijt te zijn', familieproblemen te hebben en door veel gesprekken met jou krabbelt hij weer op...

Als ik jouw OP lees, komt het op mij over alsof hij emotioneel nogal onstabiel is. Niet weet wat hij wilt en ook niet goed met gevoelens om kan gaan. En jij lijkt ietwat in de hulpverlenersrol geschoten.

Vraag jezelf eens af: Vind je dit een fijne dynamiek? Een goede basis voor een mogelijke relatie? Heb je daar echt zin in?

Hoe weet je trouwens dat hij bang is om jou weer te kwetsen? Is dat een aanname van jouw kant of heeft hij jou dat gezegd? Heeft hij zijn ex nu wel verwerkt dan, dusdanig dat hij voor jou open kan staan? Zo lang geleden is het nog niet.

Als je echt voor deze man wilt gaan, maak gewoon een move, dan zie je vanzelf hoe het balletje gaat rollen. Niet te moeilijk over denken. Een kleine move, niet gelijk het bed induiken met hem om jezelf te beschermen.
Oh, en geen erotische foto's van jezelf terug sturen natuurlijk!
Doe geen moeite, TO is alweer klaar met dit topic. :roll:
Elsbeth schreef:

Klaar met dit topic.
Fijne zondag allemaal!
Maar over welke lading heb je het precies? De enige lading die er is is dat hij doei zei na de seks en dat hij na weken op een appje reageert zodat hij het fijn over het drama in zijn leven kan hebben. Een paar prikkelende foto’s uitwisselen, dat kan iedereen.

Als hij spijt heeft en jou echt leuk vindt, dan kwam hij nu met gierende banden die 80 km naar je toe geracet om te kijken wat er nog goed te maken valt aan wat hij al verprutst heeft in the first place.
Elsbeth schreef:

Klaar met dit topic.
Fijne zondag allemaal!
Ok..wow.
Waarom hechten mensen zoveel waarden aan: we appen elke dag, sorry maar dat zegt echt helemaal niks. En ik denk dat hier helemaal niks in zit. Als het al zo moeilijk moet gaan, emn denk niet dat hij je leuk vindt hij wilt gewoon aandacht
fashionvictim schreef:
01-05-2022 14:16
Wat moet je met dit soort dramatiek, kom op hoor. Zijn de normale mannen op?
De meeste normale mannen zn stabiel en in relatie... helaas
We appen nu weer iedere dag. In de ochtend begroeten wij elkaar met een appje, door de dag heen appen we en 's avonds sluiten we de dag middels een ap af. Met daarbij bijna altijd een :-* over en weer.

Vind dit echt klinken als een meisje van net 14 sorry dat ik het zeg
montblanc schreef:
01-05-2022 09:10
Ik vind het eigenlijk erg vermoeiend klinken voor iets wat nog niet eens tweede date heeft gehad.
Ik ook.
Tja, als jij niet durft en hij niet durft ... dan wordt het dus niets.
Why the hell blijven jullie dan zowat dagelijks pikante foto's sturen als ware het dat er toch iets is?

Accepteer dan gewoon dat het niets wordt en zoek allebei iemand dichterbij met wie het wel werkt.

Tijdverschijterij momenteel.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Elsbeth schreef:
Ja. Het is namelijk een vreemde gang van zaken.

Mooi elkaar steunen door dik en dun, ware het niet dat je deze hele persoon amper kent en hij jou daarvoor al heeft afgewezen.

Open je ogen eens. Je komt over alsof je je gehecht hebt aan een onbereikbare man en nu verslavingsgedrag vertoont. Hier is niets te halen, overal rode vlaggen, doodlopende straat, keer hier terug, probeer om te keren.
Wat voor topic wending is dit?
Geen meltdown i.i.g.
Ontkenning?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven