We durven niet.

01-05-2022 09:08 143 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds februari heb ik een ontzettend warm en fijn contact met een lieve man.
De eerste maand appten wij dagelijks, belden en videobellen we vanwege de afstand. We wonen 80 km bij elkaar vandaag.
Begin maart hebben wij een date gehad waarbij de vlinders over en weer vlogen, we hevig hebben gezoend, geknuffeld en uiteindelijk ook geweldige seks hebben gehad.
Tot mijn ontzetting appte hij de volgende dag dat het voor hem te snel was gegaan, dat hij geschrokken was van zijn gevoelens en er mee wou stoppen.
Voor mij een enorme klap die ik niet kon rijmen met de dag ervoor.
Uit gesprekken bleek dat hij nog veel onverwerkte gevoelens voor zijn ex had en daarmee worstelde waardoor hij zijn hart en gevoel niet voor mij open kon zetten.
Ik heb hem los gelaten en afstand genomen.
Tot een drie weken geleden...
Door iets in mijn intuïtie had ik het gevoel dat ik contact met hem op moest nemen, wat ik ook heb gedaan.
Hij bleek in een zwart gat te verkeren en helemaal de weg kwijt te zijn. Wist niet meer waar hij het moest zoeken met zijn gevoel, problemen in de familiesfeer.
Heel veel gesprekken op puur vriendschappelijke basis volgden en hij krabbelde omhoog uit zijn dal.
We appen nu weer iedere dag. In de ochtend begroeten wij elkaar met een appje, door de dag heen appen we en 's avonds sluiten we de dag middels een ap af. Met daarbij bijna altijd een :-* over en weer.
Duidelijk is dat we qua gevoel om elkaar heen dansen en elkaar uitdagen.
Hij stuurt dagelijks foto's die prikkelend zijn, onschuldig maar prikkelend.
Geen erotische foto's maar wel waar zijn lijf goed zichtbaar is en waar je van weet dat het prikkelt.
Kortom: we vinden elkaar nog steeds meer dan leuk!
Alleen we durven geen stap meer te zetten om het nog een keer te proberen.
Hij is duidelijk bang mij weer te kwetsen en ik ben bang om weer afgewezen te worden.
Het lijkt zo simpel om dit te doorbreken door gewoon met elkaar in gesprek te gaan maar we durven allebei niet, te bang om elkaar weer kwijt te raken.
Hoe doorbreek ik dit tactisch zonder wat er is kapot te maken?
soulseek_ schreef:
01-05-2022 18:31
De meeste normale mannen zn stabiel en in relatie... helaas
Het is echt niet zo dat alleen de probleemgevallen vrijgezel zijn.
Wacht even zo kan dat niet. We moeten de pikante foto’s van de mooie sportieve man zien, alleen dan kunnen we beoordelen wat hij met die foto’s bedoelt.
TO, jammer dat je zo afsluit. Er worden zinnige dingen geschreven, namelijk dat je naar jezelf mag gaan kijken waarom je onbereikbare mannen aantrekt. Volgens mij wil je een relatie, toch?
Ik heb je geloept. Je komt uit een lange relatie. Daarna een zooi mislukte dates waar je meer van verwachtte.
Als je uit een langdurige relatie komt, kan het daarnaast ook zijn dat je bepaalde signalen van een ander niet ziet. Daten is dan echt weer een ervaring op zich, waar je je onbevangen instort en je neus kan stoten. Iets wat anderen met meer ervaring al mijlenver zien aankomen, zie jij misschien (nog) niet.
Ik en anderen benoemen, dat als de ander nog niet over z’n ex heen is of net uit een lange relatie komt jou wellicht niet de stabiliteit kan geven waar je behoefte aan hebt. De ander moet zichzelf namelijk ook weer opnieuw uitvinden, het is dan verleidelijk om meteen verder te gaan met een andere leuke vrouw/man zonder dat er verkeerde intenties achter zitten. De ander weet het dan ook niet zo goed. Ik heb het zelf meegemaakt en heb aan beide kanten gestaan. Een jaar lang iemands vlucht (dat klinkt wat oneerbiedig, is iets meer genuanceerd) geweest en een leuke tijd gehad hoor maar nu zou ik het toch anders aanpakken. Ervaringsleer.

Als je met iemand een relatie zou willen, dan is het een fijnere start als diegene z’n (emotionele) zaakjes enigszins op orde heeft, dus geen onafgemaakt gedoe met een ex. Het gaat vaak mis en de kans dat je een rebound bent, is zeer groot. Dat hoeft niet altijd maar bij deze man dus wel. Ik lees dat jullie bang zijn dat jullie elkaar gaan kwetsen. Stop. Wiebelig. Moet je echt niet willen. Angst is zo’n belabberde raadgever.
anoniem_411289 wijzigde dit bericht op 02-05-2022 09:35
Reden: Korter en bondiger
21.60% gewijzigd
Wissewis schreef:
01-05-2022 18:36
Tja, als jij niet durft en hij niet durft ... dan wordt het dus niets.
Why the hell blijven jullie dan zowat dagelijks pikante foto's sturen als ware het dat er toch iets is?

Accepteer dan gewoon dat het niets wordt en zoek allebei iemand dichterbij met wie het wel werkt.

Tijdverschijterij momenteel.
Wat een fantastisch woord!
Am Yisrael Chai!
Prikkelende knal voor ze kop kon die krijgen.
Je vraagt je wel eens af: 'Waar hebben wij het aan verdiend?
Hij weet dat jij hem wil. Hij geeft aan met zijn ex te zitten. Maar hij stuurt wel prikkelende fotos. Dat is niet zo fraai van hem.

Ik zie niet waarom hij niet durft vanwege bang om te kwetsen, want hij weet gewoon van zichzelf of hij klaar is om een en ander met je te onderzoeken of niet.

Het zou hem sieren als hij gewoon duidelijk is.

Of hij wil het met jou onderzoeken en geeft dat aan. Of hij wil dat niet, maar dan ook geen prikkelende fotos en niet op je leunen.
Vogelvlucht schreef:
01-05-2022 17:17
Je vraag is, 'hoe doorbreek ik dit (dat we geen stappen meer durven te zetten) tactisch zonder wat er is kapot te maken?'.

Maar wat is er dan volgens jou?
Jullie hebben een leuke eerste maand gehad. Vervolgens na de eerste seksdate kapt hij het af, want hij zit nog met onverwerkte gevoelens mbt een ex. Na een tijd neem jij weer contact op. Hij blijkt 'de weg kwijt te zijn', familieproblemen te hebben en door veel gesprekken met jou krabbelt hij weer op...

Als ik jouw OP lees, komt het op mij over alsof hij emotioneel nogal onstabiel is. Niet weet wat hij wilt en ook niet goed met gevoelens om kan gaan. En jij lijkt ietwat in de hulpverlenersrol geschoten.

Vraag jezelf eens af: Vind je dit een fijne dynamiek? Een goede basis voor een mogelijke relatie? Heb je daar echt zin in?

Hoe weet je trouwens dat hij bang is om jou weer te kwetsen? Is dat een aanname van jouw kant of heeft hij jou dat gezegd? Heeft hij zijn ex nu wel verwerkt dan, dusdanig dat hij voor jou open kan staan? Zo lang geleden is het nog niet.

Als je echt voor deze man wilt gaan, maak gewoon een move, dan zie je vanzelf hoe het balletje gaat rollen. Niet te moeilijk over denken. Een kleine move, niet gelijk het bed induiken met hem om jezelf te beschermen.
Oh, en geen erotische foto's van jezelf terug sturen natuurlijk!
Dank voor je reactie.
Beetje flauw dat mensen hier gelijk concluderen dat als je niet meer direct reageert je mogelijk ook over de kwestie na kunt denken.
Maar dat terzijde.

Ja, hij heeft herhaaldelijk gezegd dat hij het verschrikkelijk vond dat hij mij heeft gekwetst en dat hij mij nooit opnieuw zou willen kwetsen.
Persoonlijk geloof ik hem daar wel in.
Dan nog, hij is idd psychisch wiebelig en ik zit, ondanks mijn gevoelens voor hem, niet te wachten op een patient-hulpverlener relatie.
Een kleine move maak ik dus niet en ik meen dat ik stop met het contact.
Volgens sommigen hier ben ik een politicus in mijn laatste reactie maar dat is niet het geval.
Ja, het raakt mij dat ik als naïef en niet lerend van mijn verleden word neergezet (mogelijk doe ik dit zelf ;-) ) maar ik sla de reacties niet uit de wind.
De spiegel dat dit nergens naar toe gaat en ik helaas weer op een doodlopende weg zit is ook mijn conclusie.
Niet leuk maar wel helder.

Erotische foto's sturen van mijn kant waren en zijn niet aan de orde.
Elsbeth schreef:
02-05-2022 07:34
Beetje flauw dat mensen hier gelijk concluderen dat als je niet meer direct reageert je mogelijk ook over de kwestie na kunt denken.
Maar dat terzijde.

Jeetje, dat was mijn conclusie totaal niet. Je schreef: "Klaar met dit topic". Misschien niet geheel onverwachts dat mensen dit opvatten als überhaupt niet meer willen reageren.
Idd_ schreef:
02-05-2022 08:03
Jeetje, dat was mijn conclusie totaal niet. Je schreef: "Klaar met dit topic". Misschien niet geheel onverwachts dat mensen dit opvatten als überhaupt niet meer willen reageren.
Daar heb je gelijk in.
Was ook een gesloten opmerking van mij.
Bedankt voor je reactie Elsbeth en fijn dat je inziet dat deze man jou niet gelukkig gaat / kan maken.
Je bespaart jezelf veel stress denk ik.
Yep schreef:
02-05-2022 08:30
Bedankt voor je reactie Elsbeth en fijn dat je inziet dat deze man jou niet gelukkig gaat / kan maken.
Je bespaart jezelf veel stress denk ik.
Dank je wel!
En weer doorrrrr
Fantasie is soms zo lekker maar niet realistisch ;-)
Fijn dat je reageert. Ach, het positieve van fantaseren is dat het je richting geeft wat je wel graag zou willen. Deze man is gewoon geen match, geen match want nog wiebelig en angstig.
StardustZiggy schreef:
02-05-2022 08:46
Fijn dat je reageert. Ach, het positieve van fantaseren is dat het je richting geeft wat je wel graag zou willen. Deze man is gewoon geen match, geen match want nog wiebelig en angstig.
Fantasie neemt bij mij nog wel eens de overhand.
Ik las dat ik mij meer in mijzelf moet verdiepen, mijzelf moet leren kennen.
Nu zal ik dit niet ontkrachten alleen ben ik als mens nooit uitgeleerd.
Geen excuus maar wel de waarheid.
De afgelopen twee jaar heb ik mijzelf heel erg leren kennen, en dat was niet altijd prettig.
Ja, ik trek verkeerde mannen aan, alleen hoe ondervang je dit als je iemand via een datingsite leert kennen?
Mijn grootste valkuil is dat ik te laat naar mijn intuïtie (en dus mijn nuchtere verstand) luister.
Ja, ik beken....ik ben een fantast!
Haha fantast! Je bent de enige niet hoor. Ik zit mezelf ook al een paar jaar uit te vinden na lange relatie. Tamelijk confronterend. Dat voorkomt helaas geen tegenslagen maar het heeft ook wel wat. Die spiegel wordt steeds helderder.
En wat je schrijft over intuïtie… herkenbaar.

Tja, datingsites. Geen idee hoe dat werkt omdat ik geen relatie wil. In dit geval kreeg je al snel een deksel op je neus. Positieve eraan is dat je eruit bent voordat het echt vervelend werd.
Elsbeth schreef:
02-05-2022 09:32
Fantasie neemt bij mij nog wel eens de overhand.
Ik las dat ik mij meer in mijzelf moet verdiepen, mijzelf moet leren kennen.
Nu zal ik dit niet ontkrachten alleen ben ik als mens nooit uitgeleerd.
Geen excuus maar wel de waarheid.
De afgelopen twee jaar heb ik mijzelf heel erg leren kennen, en dat was niet altijd prettig.
Ja, ik trek verkeerde mannen aan, alleen hoe ondervang je dit als je iemand via een datingsite leert kennen?
Mijn grootste valkuil is dat ik te laat naar mijn intuïtie (en dus mijn nuchtere verstand) luister.
Ja, ik beken....ik ben een fantast!
Door eerst sterk in je schoenen te leren staan. Vanuit een datingapp zie je niet hoe iemand is maar gaandeweg leer je iemand beter kennen en hoef je niet overal genoegen mee te nemen.
Op date 1 meteen ergens afspreken waar je sex kan hebben is bijvoorbeeld niet nodig. Waarom niet gewoon ergens eten, elkaar leren kennen en bij een volgende date jezelf letterlijk blootgeven?! Door je meteen zo op te stellen geef je ook een bepaald signaal af.
Net als contact zoeken met iemamd die het daten met je gestopt is? Echt geen haar op mijn hoofd die eraan zou denken contact op te nemen met een man die mij duidelijk heeft afgewezen.
Ach ik belande bij de eerste en tweede date met mijn partner ook in bed :hihi: en nu 12 jaar nog steeds gek op elkaar incl kinderen. Maar goed, mijn intentie was “we zien het wel” maar hij werd stapelverliefd en wilde graag duidelijkheid :)
Voor iedereen een groene tuin
Met elkaar meteen in bed duiken op de eerste date heb ik met mijn ex vriend ook gedaan. Dat werd een lange relatie dus ja, als het goed voelt, waarom niet? Het zit ‘em in de verwachtingen. De ‘we zien wel houding’ vind ik zelf een relaxte. Dat is ook in hoeverre je seks los van de intentie om een relatie te willen hebben kan zien. Seks is geen middel tot relatie, althans niet voor mij.
Noekie-Noek schreef:
02-05-2022 10:13
Door eerst sterk in je schoenen te leren staan. Vanuit een datingapp zie je niet hoe iemand is maar gaandeweg leer je iemand beter kennen en hoef je niet overal genoegen mee te nemen.
Op date 1 meteen ergens afspreken waar je sex kan hebben is bijvoorbeeld niet nodig. Waarom niet gewoon ergens eten, elkaar leren kennen en bij een volgende date jezelf letterlijk blootgeven?! Door je meteen zo op te stellen geef je ook een bepaald signaal af.
Net als contact zoeken met iemamd die het daten met je gestopt is? Echt geen haar op mijn hoofd die eraan zou denken contact op te nemen met een man die mij duidelijk heeft afgewezen.
Dit.
En selectiever zijn op aandachtszoekers. Dat appen en bellen over allerlei emotionele dingen. Goedemorgen en welterusten appjes. Dat soort onzin met iemand die je nog amper hebt gezien en niet echt kent. Net als allerlei zogezegd lieve dingen zeggen.
Het is nogal inwisselbaar hè, maakt niet zoveel uit of jij reageert of wie dan ook. Laat je daar niet door inpakken.

Het is lastig om iemand te leren kennen via datingapps, maar niet onmogelijk.
Het scheelt ook hoe je jezelf opstelt. Als de gesprekken snel of vooral gaan over uiterlijk of “spannende dingen” kun je eigenlijk ook niet verwachten dat er iets serieus uit voort gaat komen.
.
Heel goed van je, denk dat je jezelf veel stress en verdriet bespaard! op naar een leuke stabiele man
Waarom zit je eigenlijk op datingsites?
Hoi TO,

Ik heb je ook geloept en het valt me ook dat je met verschillende mannen allemaal ''hevige chemie'' had, die allemaal problemen leken te hebben. Heb je dit al onderzocht?

En wat betreft deze man: dit gaat hem niet worden. Je hebt diepe gevoelens voor iemand die je pas 1 keer gezien hebt en je nog helemaal niet kent. Hoeverre zijn die 'gevoelens' nou realistisch ?

Ik zou deze man laten gaan en gaan onderzoeken (als je dat al niet deed) waardoor je dit soort mannen continu aantrekt.

Daarnaast lijkt het of je meerdere keren per jaar hevige chemie hebt, maar geloof me, er zijn er maar heel weinig in je leven met je wie daadwerkelijk chemie hebt. Lust, yes, maar chemie is toch wat anders.
ClumsyNinja schreef:
01-05-2022 19:56
Wacht even zo kan dat niet. We moeten de pikante foto’s van de mooie sportieve man zien, alleen dan kunnen we beoordelen wat hij met die foto’s bedoelt.
Eens. :-D
Kattenvrouw schreef:
03-05-2022 17:24
Hoi TO,

Ik heb je ook geloept en het valt me ook dat je met verschillende mannen allemaal ''hevige chemie'' had, die allemaal problemen leken te hebben. Heb je dit al onderzocht?

En wat betreft deze man: dit gaat hem niet worden. Je hebt diepe gevoelens voor iemand die je pas 1 keer gezien hebt en je nog helemaal niet kent. Hoeverre zijn die 'gevoelens' nou realistisch ?

Ik zou deze man laten gaan en gaan onderzoeken (als je dat al niet deed) waardoor je dit soort mannen continu aantrekt.

Daarnaast lijkt het of je meerdere keren per jaar hevige chemie hebt, maar geloof me, er zijn er maar heel weinig in je leven met je wie daadwerkelijk chemie hebt. Lust, yes, maar chemie is toch wat anders.
Kan mij niet herinneren dat ik over deze man een hevige chemie heb beschreven. Ik vond 'm interessant.
De andere topics gingen over 1 en dezelfde man. En oooohhh Jaaaaaaahhhh, daar was een verschrikkelijke allesverslindende chemie 😜

Deze man is nu definitief klaar.
Hij bleek al een week verliefd te zijn...op een ander.
Als het niet zo stom was zou ik er om lachen 🙈😅
Alle berichten en foto's waren alleen maar om te testen of ik goed reageerde voor het echte slachtoffer.
Ik was een soort van testdummie.

Ja, ik zal mij nog meer verdiepen in waarom ik op kansloze types val.
Waarom ik op datingsites zit?
Omdat ik ze op straat of tussen de aardbeien niet ga vinden.
Misschien moet ik maar gewoon leven als vrijgezel....🙄
Noujaaaa zeg, wat een stomme lul!!
Elsbeth schreef:
04-05-2022 00:22
Omdat ik ze op straat of tussen de aardbeien niet ga vinden.
Misschien moet ik maar gewoon leven als vrijgezel....🙄
Het zal je goed doen, denk ik oprecht.
Er is meer in het leven dan daten en mannen. En jij bent meer waard dan je denkt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven