Dominant gedrag
zondag 15 mei 2022 om 07:19
Ik heb even een nieuwe nick aangemaakt, wil niet herkend worden… Maar mijn man - we zijn 15 getrouwd en jonge kinderen - vertoont steeds erger controlerend gedrag. We zijn de hele dag samen thuis door thuiswerk (bij hem) en ziekte (bij mij) en hij plant mijn hele dag. Als ik iets alleen wil doen- vrijwilligerswerk, afspreken met een vriendin- wordt hij erg boos. Het huis moet extreem netjes zijn, hij heeft bijna smetvrees. Zelf poetsen heb ik opgegeven omdat het ontaardde in scheldpartijen, het was toch nooit goed, er is nu een poetshulp. Boodschappen mag ik nooit doen: altijd fout. Whatever ik doe, het is te traag, hij kan het beter, 
Nog iets waar we altijd ruzie over maken, is mijn kleding. Altijd als ik naar beneden kom, rolt hij met zijn ogen en noemt hij me hyperseutig, omdat ik geen strakke, diep gedecolleteerde kleren wil dragen - ik ben gewoon meer een type voor vrolijke jurken. Gisteren is de boel ontploft toen we gingen eten en ik weigerde een string te dragen. Hij is weer enorm beginnen roepen en tieren als een klein kind, maar ik vind het gewoon echt vreselijk zitten! We zijn dan maar mokkend thuis gebleven … Hoe breng ik hem aan het verstand dat ik op ben van de stress? Hij is ook zo onvoorspelbaar: het ene moment is hij leuk en lief, dan weer een vat vol venijn, ik lijk nooit te weten wie ik voor me ga krijgen.
Nog iets waar we altijd ruzie over maken, is mijn kleding. Altijd als ik naar beneden kom, rolt hij met zijn ogen en noemt hij me hyperseutig, omdat ik geen strakke, diep gedecolleteerde kleren wil dragen - ik ben gewoon meer een type voor vrolijke jurken. Gisteren is de boel ontploft toen we gingen eten en ik weigerde een string te dragen. Hij is weer enorm beginnen roepen en tieren als een klein kind, maar ik vind het gewoon echt vreselijk zitten! We zijn dan maar mokkend thuis gebleven … Hoe breng ik hem aan het verstand dat ik op ben van de stress? Hij is ook zo onvoorspelbaar: het ene moment is hij leuk en lief, dan weer een vat vol venijn, ik lijk nooit te weten wie ik voor me ga krijgen.
zondag 15 mei 2022 om 16:58
Nou ja, als ineens is, dan zou ik ook wel denken: is die man op zijn hoofd gevallen ofzo...maar goed niet te weinig info. Het was blijkbaar belangrijker om dingen te noemen als strings enzo.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zondag 15 mei 2022 om 17:00
zondag 15 mei 2022 om 17:26
Het is geen verzonnen verhaal… Dat van die string heb ik er gewoon uitgelicht omdat het er dit weekend echt over tot een uitbarsting is gekomen, ter illustratie, maar de voorbeelden zijn legio… Ik wou gewoon bevestigd zien dat het crazy gedrag is. Helaas voel ik me op een bepaalde manier helemaal platgedrukt, ik heb ook nog maar weinig netwerk meer, terwijl ik vroeger hyper sociaal was. Maar het lijkt wel alsof mijn zelfvertrouwen langzaam afgekalfd is en ik de abnormale lijk, zo verkoopt hij het ook. Ik het heel veel denkwerk te doen
zondag 15 mei 2022 om 17:29
Ze zouden buitenshuis gaan eten, dus de string moest onder de kleding, hoop ik.viva-amber schreef: ↑15-05-2022 16:49Nieuwe nick en je moet in je string gaat zitten eten waar kleine kinderen bij zijn.....iets te hard de boel bij elkaar gefantaseerd to.
zondag 15 mei 2022 om 17:39
Er staat:viva-amber schreef: ↑15-05-2022 17:37Er staat we gingen eten...dat kan overal zijn. Er staat niet we hadden een oppas voor de kinderen en gingen buiten de deur eten.
Dus ik denk dat het plan was om buitenshuis te gaan eten.We zijn dan maar mokkend thuis gebleven …
zondag 15 mei 2022 om 17:49
Ik zou lekker helemaal bij hem weg gaan. Je wil toch geen partner die alles van jou stom vindt en van wie je de deur niet uit mag?viva-amber schreef: ↑15-05-2022 17:44Heel bijzonder dat wel of niet uiteten afhangt van je ondergoed. Ik was lekker alleen wat gaan eten.
zondag 15 mei 2022 om 17:56
En dat verkleinen van het netwerk, daar heeft hij voor gezorgd, nu je daar goed over nadenkt? Zoek je oude vriendinnen, of de familie die je van hem niet meer hoefde te zien op, je zult hun hulp kunnen gebruikenPongo schreef: ↑15-05-2022 17:26Het is geen verzonnen verhaal… Dat van die string heb ik er gewoon uitgelicht omdat het er dit weekend echt over tot een uitbarsting is gekomen, ter illustratie, maar de voorbeelden zijn legio… Ik wou gewoon bevestigd zien dat het crazy gedrag is. Helaas voel ik me op een bepaalde manier helemaal platgedrukt, ik heb ook nog maar weinig netwerk meer, terwijl ik vroeger hyper sociaal was. Maar het lijkt wel alsof mijn zelfvertrouwen langzaam afgekalfd is en ik de abnormale lijk, zo verkoopt hij het ook. Ik het heel veel denkwerk te doen![]()
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
zondag 15 mei 2022 om 18:33
zondag 15 mei 2022 om 18:43
Het maakt je schrijfstijl herkenbaar.
zondag 15 mei 2022 om 18:43
Er bestaan mannen en vrouwen die stukje bij beetje hun dominantie proberen te laten gelden, Het is aan jou hoe je hier mee om wil gaan. Acceptatie en dus vrij onderdanig gedragen of een hele andere richting kiezen en dit ook zeer duidelijk maken, Ik wist mijn keuze wel, maar het is aan TO om die keuze te (durven) maken.
zondag 15 mei 2022 om 20:57
Dit is psychische mishandeling. Je partner kleineren en continue bekritiseren is niet normaal en geen teken van liefde. Als je niet weggaat dan zal dit doorgaan en alleen maar erger worden. Als hij geen enkel zelfinzicht heeft, in dat wat hij doet fout en onredelijk is, dan moet je jezelf beschermen door weg te gaan.