Dominant gedrag

15-05-2022 07:19 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb even een nieuwe nick aangemaakt, wil niet herkend worden… Maar mijn man - we zijn 15 getrouwd en jonge kinderen - vertoont steeds erger controlerend gedrag. We zijn de hele dag samen thuis door thuiswerk (bij hem) en ziekte (bij mij) en hij plant mijn hele dag. Als ik iets alleen wil doen- vrijwilligerswerk, afspreken met een vriendin- wordt hij erg boos. Het huis moet extreem netjes zijn, hij heeft bijna smetvrees. Zelf poetsen heb ik opgegeven omdat het ontaardde in scheldpartijen, het was toch nooit goed, er is nu een poetshulp. Boodschappen mag ik nooit doen: altijd fout. Whatever ik doe, het is te traag, hij kan het beter, 😥
Nog iets waar we altijd ruzie over maken, is mijn kleding. Altijd als ik naar beneden kom, rolt hij met zijn ogen en noemt hij me hyperseutig, omdat ik geen strakke, diep gedecolleteerde kleren wil dragen - ik ben gewoon meer een type voor vrolijke jurken. Gisteren is de boel ontploft toen we gingen eten en ik weigerde een string te dragen. Hij is weer enorm beginnen roepen en tieren als een klein kind, maar ik vind het gewoon echt vreselijk zitten! We zijn dan maar mokkend thuis gebleven … Hoe breng ik hem aan het verstand dat ik op ben van de stress? Hij is ook zo onvoorspelbaar: het ene moment is hij leuk en lief, dan weer een vat vol venijn, ik lijk nooit te weten wie ik voor me ga krijgen.
Nou ja, als ineens is, dan zou ik ook wel denken: is die man op zijn hoofd gevallen ofzo...maar goed niet te weinig info. Het was blijkbaar belangrijker om dingen te noemen als strings enzo.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
pepexx schreef:
15-05-2022 16:32
Zeg dat hij zijn bek moet houden en als hij zo door blijft gaan, kan hij zijn koffer pakken.

Gewoon straight to the point, klaar.
Dit zou ik doen. Tenzij het iets heel recents is en hij eerst heel anders was, dan zou ik hem eerst naar de dokter sturen.
Het is geen verzonnen verhaal… Dat van die string heb ik er gewoon uitgelicht omdat het er dit weekend echt over tot een uitbarsting is gekomen, ter illustratie, maar de voorbeelden zijn legio… Ik wou gewoon bevestigd zien dat het crazy gedrag is. Helaas voel ik me op een bepaalde manier helemaal platgedrukt, ik heb ook nog maar weinig netwerk meer, terwijl ik vroeger hyper sociaal was. Maar het lijkt wel alsof mijn zelfvertrouwen langzaam afgekalfd is en ik de abnormale lijk, zo verkoopt hij het ook. Ik het heel veel denkwerk te doen 😞
viva-amber schreef:
15-05-2022 16:49
Nieuwe nick en je moet in je string gaat zitten eten waar kleine kinderen bij zijn.....iets te hard de boel bij elkaar gefantaseerd to.
Ze zouden buitenshuis gaan eten, dus de string moest onder de kleding, hoop ik.
Er staat we gingen eten...dat kan overal zijn. Er staat niet we hadden een oppas voor de kinderen en gingen buiten de deur eten.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
15-05-2022 17:37
Er staat we gingen eten...dat kan overal zijn. Er staat niet we hadden een oppas voor de kinderen en gingen buiten de deur eten.
Er staat:
We zijn dan maar mokkend thuis gebleven …
Dus ik denk dat het plan was om buitenshuis te gaan eten.
Heel bijzonder dat wel of niet uiteten afhangt van je ondergoed. Ik was lekker alleen wat gaan eten.
viva-amber schreef:
15-05-2022 17:44
Heel bijzonder dat wel of niet uiteten afhangt van je ondergoed. Ik was lekker alleen wat gaan eten.
Ik zou lekker helemaal bij hem weg gaan. Je wil toch geen partner die alles van jou stom vindt en van wie je de deur niet uit mag?
Was hij vroeger anders ?

Dit gedrag hoef je niet te pikken, het is echt niet normaal, ik hoop dat je dat wel inziet en dat je de moed kunt vinden om heel erg gauw bij hem weg te gaan. Kies voor jezelf, je bent het waard.
Pongo schreef:
15-05-2022 17:26
Het is geen verzonnen verhaal… Dat van die string heb ik er gewoon uitgelicht omdat het er dit weekend echt over tot een uitbarsting is gekomen, ter illustratie, maar de voorbeelden zijn legio… Ik wou gewoon bevestigd zien dat het crazy gedrag is. Helaas voel ik me op een bepaalde manier helemaal platgedrukt, ik heb ook nog maar weinig netwerk meer, terwijl ik vroeger hyper sociaal was. Maar het lijkt wel alsof mijn zelfvertrouwen langzaam afgekalfd is en ik de abnormale lijk, zo verkoopt hij het ook. Ik het heel veel denkwerk te doen 😞
En dat verkleinen van het netwerk, daar heeft hij voor gezorgd, nu je daar goed over nadenkt? Zoek je oude vriendinnen, of de familie die je van hem niet meer hoefde te zien op, je zult hun hulp kunnen gebruiken
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Waar wil je over nadenken dan? Er is niets mis met jou. Je man spoort niet.
Je man heeft een groot probleem, sterkte!
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
Als je niet herkend wil worden, zou ik geen Vlaamse woorden gebruiken.
Je bent helemaal vrij. Hij heeft geen enkel machtsmiddel.

Waarom gooi je je leven weg voor een ander? Die ander doet dat ook niet voor jou.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
xynix schreef:
15-05-2022 18:15
Want er woont in België maar één vrouw?
xynix schreef:
15-05-2022 18:15
Inderdaad, er zijn namelijk maar zo'n 100 mensen die Vlaams spreken.
Ga met je huisarts praten.
Maak een dubbele afspraak en doe je verhaal. Alles

Sterkte en succes :hug:
Been there, done that, got the T-shirt.
Ga ook in je netwerk praten voor het geval je een keer met je kinderen moet vluchten en je een logeerplek nodig hebt.

Ben je afhankelijk van je man?
Het is ook gewoon je plicht als vrouw om die string aan te doen. Ik kan er ook niks mee dit soort opstandige vrouwen.
wolkewitje schreef:
15-05-2022 18:26
Want er woont in België maar één vrouw?
Het maakt je schrijfstijl herkenbaar.
Er bestaan mannen en vrouwen die stukje bij beetje hun dominantie proberen te laten gelden, Het is aan jou hoe je hier mee om wil gaan. Acceptatie en dus vrij onderdanig gedragen of een hele andere richting kiezen en dit ook zeer duidelijk maken, Ik wist mijn keuze wel, maar het is aan TO om die keuze te (durven) maken.
Dit is abnormaal en ik denk dat de kans dat het nog slechter wordt veel groter is dan dat het beter wordt.
Is hij altijd zo geweest of is dit gedrag vrij plots gekomen?
Dit is psychische mishandeling. Je partner kleineren en continue bekritiseren is niet normaal en geen teken van liefde. Als je niet weggaat dan zal dit doorgaan en alleen maar erger worden. Als hij geen enkel zelfinzicht heeft, in dat wat hij doet fout en onredelijk is, dan moet je jezelf beschermen door weg te gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven