Shopbudget
donderdag 19 mei 2022 om 23:30
Zomaar een gedacht wat geven jullie uit als je een paar nieuwe outfits wil?
Ik ben online aan t shoppen naar nieuwe outfit voor werk. Casual maar netjes.
Linnen blazer er bij voor nettere gelegenheden.
Nu in mn karretjes:
Trui
2 tops
2 jeans (groen en wit)
Vest
Linnen broek
Linnen Blazer
Totaal kom ik op ruim 750 euro
T is wel kwaliteit en ik denk er jaren mee te doen. Maar .....
Wat geven jullie uit aan een nieuwe garderobe?
Info: net nieuwe kantoorbaan na jaren (8) dat t niets uitmaakte ivm bedrijfskleding.
Ik ben online aan t shoppen naar nieuwe outfit voor werk. Casual maar netjes.
Linnen blazer er bij voor nettere gelegenheden.
Nu in mn karretjes:
Trui
2 tops
2 jeans (groen en wit)
Vest
Linnen broek
Linnen Blazer
Totaal kom ik op ruim 750 euro
T is wel kwaliteit en ik denk er jaren mee te doen. Maar .....
Wat geven jullie uit aan een nieuwe garderobe?
Info: net nieuwe kantoorbaan na jaren (8) dat t niets uitmaakte ivm bedrijfskleding.
apatura wijzigde dit bericht op 20-05-2022 08:47
8.85% gewijzigd
Been there, done that, got the T-shirt.
vrijdag 20 mei 2022 om 08:40
Weinig. In een niet l te ver verleden duizenden euro’s per jaar. En toen werd ik ineens een stuk bewuster. Ik heb een hele grote inloopkast en er hingen na jaren zoveel dingen met de kaartjes er gewoon nog aan. En waarom had ik 20 zwarte broeken nodig! Ik kon er beter de hypotheek van aflossen. Nu is mijn kast enorm overzichtelijk. Alles hangt op kleur ook. Ik grijp nooit meer mis door de overload aan rotzooi.
Dus mijn koopkracht tip is;
Koopkracht is de kracht iets niets te kopen ls je het eigenlijk niet nodig hebt. Die werkt voor mij het best
Dus mijn koopkracht tip is;
Koopkracht is de kracht iets niets te kopen ls je het eigenlijk niet nodig hebt. Die werkt voor mij het best
vrijdag 20 mei 2022 om 08:44
Ja, dat is een mooie.
Ik probeer hier ook nu naar te leven. Ik heb een paar weken geleden wederom een hele zooi kleding naar de kringloop gebracht. Er zaten dingen bij met de prijskaartjes er nog aan. En sneakers van 400 euro die ik nog nooit gedragen heb (want ik had ze dubbel, ook zoiets). Echt doodzonde van mijn geld. Ik kan beter mijn hypotheek versneld aflossen. Heb ik meer aan.
vrijdag 20 mei 2022 om 08:51
Verkopen?Lady_Day schreef: ↑20-05-2022 08:44Ja, dat is een mooie.
Ik probeer hier ook nu naar te leven. Ik heb een paar weken geleden wederom een hele zooi kleding naar de kringloop gebracht. Er zaten dingen bij met de prijskaartjes er nog aan. En sneakers van 400 euro die ik nog nooit gedragen heb (want ik had ze dubbel, ook zoiets). Echt doodzonde van mijn geld. Ik kan beter mijn hypotheek versneld aflossen. Heb ik meer aan.
vrijdag 20 mei 2022 om 08:52
Een nieuwe garderobe kopen zal ik hier niet zo gauw doen, al was het maar omdat ik prima tevreden ben met mijn bestaande garderobe en het me een rib uit het lijf zou kosten om die opnieuw op te bouwen
.
Maar verder geef je er aan uit waar je jezelf goed bij voelt. Die 750€ voor datgene wat in je winkelmandje zit, lijkt me nu niet bepaald overdreven veel. Als ik los ga bij mijn favo designer, koop ik voor dat bedrag amper 1 stuk en vaak zelfs niet eens de helft of zelfs een kwart van 1 stuk.
Maar verder geef je er aan uit waar je jezelf goed bij voelt. Die 750€ voor datgene wat in je winkelmandje zit, lijkt me nu niet bepaald overdreven veel. Als ik los ga bij mijn favo designer, koop ik voor dat bedrag amper 1 stuk en vaak zelfs niet eens de helft of zelfs een kwart van 1 stuk.
vrijdag 20 mei 2022 om 08:53
Heb ik wel eens geprobeerd - via Marktplaats en Vinted. Wat een gezeik, ik doe het niet meer. Ik heb een paar vriendinnen spullen er uit laten plukken en wat ze niet wilden is nu gewoon weg. Ik hoop dat iemand anders er nog veel plezier van heeft. Een dure les die ik al eerder heb gehad maar ik heb het idee dat ik er nu gewoon echt klaar mee ben.
Ik koop nu gewoon niets meer tenzij iets vervangen moet worden of voor een speciale gelegenheid.
vrijdag 20 mei 2022 om 09:01
Ik ben toch wel even benieuwd hoe je het klaarspeelt om erachter te komen dat je een dubbel paar sneakers hebt van 400 euro…?Lady_Day schreef: ↑20-05-2022 08:44Ja, dat is een mooie.
vrijdag 20 mei 2022 om 09:04
Dat is wel een goede eigenlijk. Ik hou zelf helemaal niet om geld aan mezelf uit te geven, alles gaat eigenlijk naar de kinderen.
Sinds een paar maanden doe ik mee aan een kettingkledingruil waar ik gratis kleding uit haal en eigen kleding terug doe wat ik niet meer leuk vind. Zo heb ik wel de leuke en nieuwe kleding maar niet de kosten. Ik hou trouwens ook van de tweedehands kledingwinkels.
vrijdag 20 mei 2022 om 09:06
Ik had die sneakers en droeg ze elke dag. Toen heb ik een back up paar gekocht voor het geval dat het eerste paar versleten zou zijn. Nou, dat is nooit gebeurd en nu draag ik die sneakers eigenlijk niet meer dus dat nieuwe paar zou bij mij ongebruikt in de kast blijven liggen. Gevalletje FOMO.Honingbij_ schreef: ↑20-05-2022 09:01Ik ben toch wel even benieuwd hoe je het klaarspeelt om erachter te komen dat je een dubbel paar sneakers hebt van 400 euro…?
vrijdag 20 mei 2022 om 09:09
Lady_Day schreef: ↑20-05-2022 08:53Heb ik wel eens geprobeerd - via Marktplaats en Vinted. Wat een gezeik, ik doe het niet meer. Ik heb een paar vriendinnen spullen er uit laten plukken en wat ze niet wilden is nu gewoon weg. Ik hoop dat iemand anders er nog veel plezier van heeft. Een dure les die ik al eerder heb gehad maar ik heb het idee dat ik er nu gewoon echt klaar mee ben.
Ik koop nu gewoon niets meer tenzij iets vervangen moet worden of voor een speciale gelegenheid.
Op zich beter natuurlijk
Ik verkoop alles van nog mooi is van mijn dochters en mezelf.
Maar misschien andere prijscategorie, echt gewone middensegment en vraag er weinig voor. Maar moet zeggen, ik moet ook wel een beetje que budget, vroeger bracht ik het ook zo naar de kringloop.
vrijdag 20 mei 2022 om 09:19
Mijn ervaring is dat spullen van Maison Scotch, Zara etc. nog wel makkelijk verkopen maar het iets duurdere segment levert alleen maar gezeik op. De druppel was een koper die een paar laarzen van 400 euro van mij kocht voor 40 euro (laarzen waren ongedragen) en daarna begon te piepen dat ze te groot waren ondanks dat ik de correcte maat in de advertentie had gezet. Ze wilde ze terugsturen en haar geld terug hebben. Ja, want ik run mijn Vinted account als een soort Zalando natuurlijk. Was er zo spuugzat van dat ik alles er af gehaald heb en naar de kringloop heb gebracht. Natuurlijk zou het mooi zijn als ik nog wat geld voor mijn spullen kreeg maar ik kreeg er voornamelijk vlekken in de nek van.LuciFee2022 schreef: ↑20-05-2022 09:09[/b]
Op zich beter natuurlijk
Ik verkoop alles van nog mooi is van mijn dochters en mezelf.
Maar misschien andere prijscategorie, echt gewone middensegment en vraag er weinig voor. Maar moet zeggen, ik moet ook wel een beetje que budget, vroeger bracht ik het ook zo naar de kringloop.
vrijdag 20 mei 2022 om 09:29
Een garderobe voor 10 jaar kopen dat lukt mij echt niet. Hoe tijdloos het ook lijkt er komt altijd een dag dat ik erop uitgekeken ben, mijn smaak veranderd is of dat ik zelf veranderd ben waardoor dingen niet meer staan zoals ze een paar jaar geleden stonden. Naarmate ik ouder word gaat dat laatste effect ook steeds sneller.
Ik heb ongeveer een max van 150 voor een complete outfit in mijn hoofd, zonder schoenen dan. Mijn huidige favoriete jeans kost 90 euro en die draag ik heel vaak dus daar heb ik er wel een aantal van in de kast in verschillende kleuren en de variatie zit dan in de blouses, shirts, colberts etcetera.
Ik heb een paar favoriete merken waar ik steeds weer bij terugkeer, in het middensegment. Over het algemeen vind ik die wel duur genoeg. De tijd dat ik wegkwam met merken als Only en de merken van the Sting is helaas wel voorbij
.
Voor zomerse vrijetijdskleding zoals strandjurkjes ben ik minder kritisch, zeeman is daarvoor ook prima.
Accessoires koop ik nooit bij specifieke outfits, tenzij bijzondere gelegenheid. Ik doe bijv al 100 jaar met dezelfde tas van 15 euro, riemen draag ik bij meerdere setjes, zilveren oorbellen staan overal bij.
Al met al denk ik dat ik rond de 150 euro per maand zit, inclusief schoenen en jassen. 750 euro zou ik nooit in een keer kunnen uitgeven aan kleding, ik ga op tilt als ik zo’n bedrag moet afrekenen. Ik koop maar 1 outfit per keer.
Ik heb ongeveer een max van 150 voor een complete outfit in mijn hoofd, zonder schoenen dan. Mijn huidige favoriete jeans kost 90 euro en die draag ik heel vaak dus daar heb ik er wel een aantal van in de kast in verschillende kleuren en de variatie zit dan in de blouses, shirts, colberts etcetera.
Ik heb een paar favoriete merken waar ik steeds weer bij terugkeer, in het middensegment. Over het algemeen vind ik die wel duur genoeg. De tijd dat ik wegkwam met merken als Only en de merken van the Sting is helaas wel voorbij
Voor zomerse vrijetijdskleding zoals strandjurkjes ben ik minder kritisch, zeeman is daarvoor ook prima.
Accessoires koop ik nooit bij specifieke outfits, tenzij bijzondere gelegenheid. Ik doe bijv al 100 jaar met dezelfde tas van 15 euro, riemen draag ik bij meerdere setjes, zilveren oorbellen staan overal bij.
Al met al denk ik dat ik rond de 150 euro per maand zit, inclusief schoenen en jassen. 750 euro zou ik nooit in een keer kunnen uitgeven aan kleding, ik ga op tilt als ik zo’n bedrag moet afrekenen. Ik koop maar 1 outfit per keer.
vrijdag 20 mei 2022 om 09:46
Ik koop nooit hele outfits. Als ik ergens tegenaan loop wat ik mooi vind, koop ik gewoon een los kledingstuk. Daarbij let ik er wel op dat ik iets heb wat erbij staat. De ene keer koop ik een jurk van 400 euro, de andere keer van 20 euro. Broeken die ik heb variëren in prijs van 30 tot 300 euro. En ik doe overal heel, heel lang mee, het meeste draag ik tot het versleten of verwassen is. Zeker kleding voor warme zomerdagen gaat bij mij jaren en jaren mee.
vrijdag 20 mei 2022 om 09:48
Ik heb er laatst nog een van zolder gehaald en gepast (Indian Rose). Paste nog prima, maar na meer dan 20 jaar inderdaad nogal gedateerd
vrijdag 20 mei 2022 om 10:09
Klopt, de mainstream merken verkopen nog wel. Maar een slag daarboven (maar nog geen Chanel of Maison Margiela) raak je aan de straatstenen niet kwijt.Lady_Day schreef: ↑20-05-2022 09:19Mijn ervaring is dat spullen van Maison Scotch, Zara etc. nog wel makkelijk verkopen maar het iets duurdere segment levert alleen maar gezeik op. De druppel was een koper die een paar laarzen van 400 euro van mij kocht voor 40 euro (laarzen waren ongedragen) en daarna begon te piepen dat ze te groot waren ondanks dat ik de correcte maat in de advertentie had gezet. Ze wilde ze terugsturen en haar geld terug hebben. Ja, want ik run mijn Vinted account als een soort Zalando natuurlijk. Was er zo spuugzat van dat ik alles er af gehaald heb en naar de kringloop heb gebracht. Natuurlijk zou het mooi zijn als ik nog wat geld voor mijn spullen kreeg maar ik kreeg er voornamelijk vlekken in de nek van.
vrijdag 20 mei 2022 om 10:38
Plus dat je er op een gegeven moment ook gewoon op uitgekeken bent toch. Steeds in hetzelfde lopen.Lady_Day schreef: ↑20-05-2022 08:09Het idee van heel lang met je kleding doen is leuk hoor. En ik heb ook wel kledingstukken die ik al jaren heb maar mijn ervaring is toch dat bepaalde dingen die tijdloos lijken op een gegeven moment toch echt wel gedateerd zijn. Een aantal jaar geleden heb ik 'geinvesteerd' in een aantal blazers die aardig getaileerd zijn maar nu houd ik er van als ze wat oversized vallen.
Zelfde geldt voor jeans. Een paar jaar geleden was het allemaal nog skinny en nu moet ik daar niets meer van hebben en heb ze allemaal naar de kringloop gebracht.
vrijdag 20 mei 2022 om 10:40
Huh, schoenen dubbel hebben? Hoe dan?Lady_Day schreef: ↑20-05-2022 08:44Ja, dat is een mooie.
vrijdag 20 mei 2022 om 11:18
Ik draag sommige kleding ook lang. Maar ik houd ook erg van mode en ja, ik volg ook trends. Ik let erg op snit en dat zijn precies de details die maken dat dingen voor mij soms gedateerd raken. Smalle pijp, wijde pijp, getailleerd, oversized, hoge taille, lage taille. Soms zijn het hele kleine dingen. Daarnaast heb ik vaak gewoon zin in wat nieuws.
Maar deze week had ik een jurk aan die ik 2000 heb gekocht. Ik weet het nog precies, want hij was destijds fl. 350, een fortuin voor mij als arme student. Maar wat een klapper. En ik vind dat het nu nog steeds kan. Maar genoeg andere dingen die ik gewoon niet meer leuk vind, ook zogenaamde basics.
Maar deze week had ik een jurk aan die ik 2000 heb gekocht. Ik weet het nog precies, want hij was destijds fl. 350, een fortuin voor mij als arme student. Maar wat een klapper. En ik vind dat het nu nog steeds kan. Maar genoeg andere dingen die ik gewoon niet meer leuk vind, ook zogenaamde basics.
vrijdag 20 mei 2022 om 11:19
Dat heb ik ook. Maar ik ben dan ook iemand die echt plezier heeft van kleding. Niet alleen functioneel. Ja, een winterjas moet warm zijn. Maar ik zie dan weer zulke mooie jassen, dan koop ik toch wel weer eens een nieuwe, terwijl de andere volstaat. Ik voel me er dan gewoon goed in.Zonnestraal89 schreef: ↑20-05-2022 10:38Plus dat je er op een gegeven moment ook gewoon op uitgekeken bent toch. Steeds in hetzelfde lopen.