Mode & Beauty alle pijlers

Shopbudget

19-05-2022 23:30 75 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zomaar een gedacht wat geven jullie uit als je een paar nieuwe outfits wil?

Ik ben online aan t shoppen naar nieuwe outfit voor werk. Casual maar netjes.
Linnen blazer er bij voor nettere gelegenheden.

Nu in mn karretjes:
Trui
2 tops
2 jeans (groen en wit)
Vest
Linnen broek
Linnen Blazer

Totaal kom ik op ruim 750 euro O_O

T is wel kwaliteit en ik denk er jaren mee te doen. Maar .....

Wat geven jullie uit aan een nieuwe garderobe?

Info: net nieuwe kantoorbaan na jaren (8) dat t niets uitmaakte ivm bedrijfskleding.
apatura wijzigde dit bericht op 20-05-2022 08:47
8.85% gewijzigd
Been there, done that, got the T-shirt.
Ik geef relatief weinig uit aan kleding. Ik koop meestal goedkope basics bij de H&M, Mango of Zara. Maak dan ook vaak gebruik van Vouchers en kortingscodes.
Had laatst 5 shirtjes, een broek, colbertje en zomerjasje voor 120,00

Ik let wel goed op de materialen. (Vaak ook duurzame materialen. Ja, dat kan voor dat bedrag.)

Schoenen betaal ik wel meer voor, winterjassen en tassen ook.
Ik koop nooit een nieuwe garderobe. Ik koop een nieuwe jeans als de oude versleten is of een nieuwe jurk als er een andere zo oud is dat hij echt uit de mode is geraakt. De kleding die ik vorig jaar droeg, kan dit jaar ook nog. Soms best dure dingen, maar kan ook net zo goed een tweedehandsje zijn. In totaal zal het zo’n 300-400 euro per jaar zijn, inclusief schoenen.
Kan van heel duur tot heel goedkoop. Ik koop ik nooit een nieuwe garderobe, maar nieuwe kledingstukken als ik er of aan toe ben of als ik iets heel erg leuks vind.
ik heb sinds kort weer een kantoorbaan en had hier inspiratie op gedaan in t topic 'wat draag je in de zomer op werk'
Je denkt er jaren over te doen....

En denk je dat om jezelf te overtuigen dat het best kan voor dat geld, of doe je dat ook?

Trouwens geen idee wat ik uitgeef, koop als het nodig is, en draag nog shirts en broeken van jaren geleden
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Dat doe ik. Ik doe niet snel kleding weg. Heb een rok, gekocht op mn 18e, die ik iedere zomer nog wel aan heb :sun:
En ook kleding van dat merk wat al 10jr mee gaat er er nog mooi uitziet.
Exclusief verzorgingsartikelen, geef ik zo'n 3500 per jaar uit. Dat is best veel geld maar na mijn vijftigste ben ik meer gaan uitgeven aan mezelf, en nu is het misschien ook pas echt nodig. Sommige lichaamsdelen zitten nu op een andere plek, net als vet, grijs schiet door mijn haar dus ik heb voor een chique lijn gekozen van zwart/beige/wit van alleen nog maar natuurlijke materialen of van maar 1 kunststof omdat het milieubewuster is.
Ik gemiddeld €100 per maand en kleding en schoenen. Koop nooit bij goedkope winkels zoals Primark H&M Zara ed. Wel koop ik graag in de sale. Koop vooral jurkjes en dat varieert van €30 voor een sale/outlet jurkje tot ongeveer €100 voor een nieuwe collectie jurkje.
Euhm..
Ik koop iets als ik iets wegdoe.

Dus broek versleten. Nieuwe broek. Ene jaar koop ik voor 400 euro bh's andere jaar voor 500 euro schoenen. Weer een ander jaar in totaal voor 800 euro tops, bh's en schoenen.

Mijn winterjas is 9 jaar oud en nog altijd wind en waterdicht. Geen haar top mijn hoofd dat ik iets anders koop als het niet hoeft.

Meer dan 1000 euro per jaar zal het niet zijn.

Ik heb nu al een paar stukken gezien die ik graag bij mijn zomerspul zou hebben. Eens kijken of er een mooie korting langskomt.
Ik ben idd ook geen 25 meer en wil wel serieus en niet meisjemeisje overkomen in de technische wereld waar ik werk.

ik heb ook zo mn merken, stomme is als ik een nieuwe blauwe jeans nodig heb geef ik zonder te knipperen wel 100 euro uit aan n g-star.
Groene en witte jeans: leuk!

Zelf heb ik nog mega veel overhemden, dus die koop ik niet meer. Werk thuis dus draag meestal T-shirts en polo's. Bij koud weer een trui, vest of hoodie erover.

Ik koop tegenwoordig zo zuinig mogelijk: polo's en boxers van 7 euro bij H&M en spijkerbroeken van 20 euro bij Terstal.
Tsja, ik geef veel meer uit en een ander weer veel minder. Het gaat er uiteindelijk toch alleen maar om of je er jezelf goed bij voelt?
Als je het kan betalen en je er zelfverzekerd voor je werk van wordt is het prima toch.
Ik koop alles in de sale, en ben meer van het veel/goedkoop principe, waardoor ik door de bomen het bos niet meer zie.
Ik denk dat dit een wat handiger manier is een nieuwe professionele garderobe op te bouwen.
Ik zit nu op een no buy. Eerder gaf ik zo'n 400 euro per maand aan kleding uit. Ik kocht niet per se heel veel maar wel prijzige dingen. En die dingen die kan ik nu mooi aan doen want er komt niets meer bij.
Ik hanteer de regel dat voor elke euro die ik er aan uit geef ik het 1 keer moet dragen. Het helpt dat ik nooit naar gala 's hoef haha. Dus een spijkerbroek van 50 euro, verwacht ik die 50 keer te gaan dragen? Zo nee, dan koop ik hem niet.
Lorem Ipsum
Ik koop altijd enkele stuks. Dus 1 broek of 1 top. Het lukt me zelden om twee dingen in één winkel te vinden die ik beide wil hebben. Wel vaak van goede kwaliteit in de opruiming, maar dan nog geef ik te veel geld aan kleding uit.

Maar als je het per stuk aanschaft voelt het minder erg dan wanneer je meteen vijf items tegelijk koopt.
merano wijzigde dit bericht op 20-05-2022 07:59
1.80% gewijzigd
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Het gaat hier over je werk outfit. Daar geef ik niet zo veel geld aan. Vind wel goed zittende jeans die een paar jaar goed blijft belangrijk, heb er 2 van 120eur maar aan mijn werktopjes geef ik niet veel uit, 30-60eur. Die zitten sowieso onder een schort. Schoenen moeten vooral heel comfortabel zijn, 60-80eur.
Aan mijn vrijetijdskleding geef ik soms meer, dat schommelt. 100 tot 250eur voor een jurk bvb.
Ik koop nooit een hele garderobe in 1 keer. En ik geef het liefst zo min mogelijk uit. Vooral aan de basic dingen als spijkerbroeken, shirts en ondergoed/sokken. Broeken altijd van bonprix voor 15-30 euro. Daar ga ik echt geen 100 euro aan uitgeven. Jurkjes, vesten en truien dan weer wel. Koop ze van bepaalde merken die wel wat duurder zijn. Liefst koop ik in de sale, maar soms vind ik een item zo leuk dat ik het voor de volle mep koop. Denk dat ik rond de €1500,- per jaar uit geef aan kleding en schoenen. Ik ben wel makkelijk met ruimen. Als ik iets niet draag, gaat het in een zak naar de kledingbank. Ik heb ook geen baan waarbij ik heel netjes moet ofzo. Daar kan ik gewoon de kleding aan die ik altijd draag.
turquasi schreef:
20-05-2022 07:16
Ik hanteer de regel dat voor elke euro die ik er aan uit geef ik het 1 keer moet dragen. Het helpt dat ik nooit naar gala 's hoef haha. Dus een spijkerbroek van 50 euro, verwacht ik die 50 keer te gaan dragen? Zo nee, dan koop ik hem niet.
Oh! Nog nooit zo over nagedacht. Wel een goede regel eigenlijk!
Ik heb overigens best veel kleding, maar ik ben niet zo georganiseerd.

Die hoeveelheid is dus ook om te voorkomen dat ik 's ochtends naar mijn werk moet en er van alle standaard setjes net een onderdeel in de wasmand ligt.... ;-)
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Ik probeer de afgelopen jaren op duurzaamheid te letten. Best lastig, want ik ben er inmiddels achter dat ‘duurzaam’ bij Esprit echt iets heel anders betekent dan bij Mud jeans. En dat écht duurzaam best prijzig is. Dus een broek kost al gauw 140 euro, een trui 120 en een T-shirt 25. En vaak koop ik niks, omdat ik het niet kan vinden.

De bovengenoemde garderobe vind ik dan ook niet duur. Zeker niet als je er 10 jaar mee wilt doen.

Wat Noia zegt, dat duurzaam ook goedkoop kan, dat heb ik nog niet gevonden. Vaak zijn de merken als je het opzoekt dan toch niet goed te controleren.
Het idee van heel lang met je kleding doen is leuk hoor. En ik heb ook wel kledingstukken die ik al jaren heb maar mijn ervaring is toch dat bepaalde dingen die tijdloos lijken op een gegeven moment toch echt wel gedateerd zijn. Een aantal jaar geleden heb ik 'geinvesteerd' in een aantal blazers die aardig getaileerd zijn maar nu houd ik er van als ze wat oversized vallen.

Zelfde geldt voor jeans. Een paar jaar geleden was het allemaal nog skinny en nu moet ik daar niets meer van hebben en heb ze allemaal naar de kringloop gebracht.
Als je die gedateerde dingen dan nóg 20 jaar bewaart, dan zijn ze weer hip. 🙂
Ik geef 2 keer per jaar in de supersale bij mijn favoriete winkel ook zo bedragen van 750-1000 in een keer uit. Duur merk maar met meer dan 70% korting. Het kan zo maar gebeuren dat ik dan met 5 jurken, 3 tops, een broek en 2 paar schoenen en 2 bijpassende kettingen thuis kom. Alles wat mooi is en mij staat en enorm is afgeprijsd reken ik af, ik stel mezelf niet de vraag of ik het wel nodig heb. Eigenlijk koop ik zo elke keer een hele garderobe in een keer. Tussendoor nog wat basics.

Dat doe ik nu een jaar of 8 en inmiddels is er simpelweg in mijn huis geen plek meer voor nieuwe kleding of schoenen. Een klein deel wat ik niet meer draag probeer ik te verkopen maar goede stukken blijven zo 8 jaar in mijn kast hangen.

Ik heb nu een hele fijne garderobe, draag elke dag een andere mooie outfit, heb voor elke gelegenheid meerdere opties.
Ik vind het ook helemaal niet erg als ik een jurk maar 3 keer in een seizoen draag, volgend jaar komt ie gewoon weer uit de kast en ik ben hem dan niet snel zat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven