NMLK( hbo een must?

26-05-2022 22:39 101 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Iemand ervaringen met NMLK?
Op de site staat dat het voor HBO+ is, daar voldoe ik niet aan , tenminste niet qua opleiding
qua denk niveau wellicht wel.
Ik vind dat best wel een dingetje dat je daaraan "moet" voldoen om mee te mogen doen, het is al best spannend om voor de eerste keer zoiets te ondernemen.( voor mij dan)
Maar het lijkt me ook erg leuk om andere mensen te ontmoeten..
Mimali schreef:
26-05-2022 23:02
Ik snap dat ze het niet checken aan de hand van een diploma, maar hoe ervaar jij de activiteiten en de mensen?
Ik werk in een supermarkt , daar wordt nog weleens op neergekeken dus daar zit mijn twijfel wel een beetje, wil me niet ongemakkelijk voelen..
Geen zorgen hoor. Ik ben lid van nmlk en genoeg mbo'ers die meedoen. Laat je werk of opleiding nooit een reden zijn om je minder te voelen dan een ander! En voor wat betreft klik: dat is zo persoonlijk en heeft maar in een klein deel vd gevallen met opleiding te maken. Het heeft veel meer te maken met gedeelde interesses, of je een beetje gezellig kunt meekletsen (hoewel het ook echt geen probleem is als je stiller bent hoor, want je hebt gangmakers en degenen die er om lachen) etc.
Ik ben vorige week iets gaan doen met nmlk en dat was in een groep van 14 mensen. 3 mannen en 11 vrouwen. De enige die geen aansluiting leken te hebben (en het hoogst waren opgeleid van ons allemaal, nl. WO) waren de drie mannen die met niemand kletsten, zelfs niet met elkaar. Die leken een beetje in het ASS spectrum te zitten en vielen echt een beetje buiten de boot. De vrouwen hadden allemaal hele wisselende banen, van hoog tot laag tot uitkering. Dus alles kan.
singlejingle wijzigde dit bericht op 27-05-2022 20:45
10.12% gewijzigd
impala schreef:
27-05-2022 12:00
zo lang je die Carlo maar ontloopt
Ben ik nog nooit tegengekomen. Meer dan genoeg activiteiten die je naar eigen smaak kunt uitkiezen.
Avage schreef:
27-05-2022 12:02
Dat vind ik een legitieme vraag.

Misschien hoor je dan inderdaad gewoon niet bij de doelgroep.

Enkele jaren terug heb ik ook bij NMLK gekeken en toen voelde ik me ook niet 100% aangesproken door hun teksten. Toen ben ik ook geen lid geworden. Als je dan inderdaad reviews gaat lezen stuit je ook op negatieve verhalen, als je daardoor twijfelt heeft het eigenlijk al geen zin meer om lid te worden. En dat is natuurlijk ook helemaal prima.
De doelgroep is natuurlijk niet dat wat op een tekstje staat. De doelgroep is dat wat zich aanmeldt en lid wordt en zich ook niet laat weerhouden door welke teksten dan ook. Ik heb zelfs ooit wel eens gehoord dat in een verder verleden jonge knappe vrouwen voorrang hadden op andere vrouwen, omdat meneer de eigenaar toen nog graag een fijne poel had waaruit hij potentieel zou kunnen kiezen. Inmiddels is de beste Carlo zelf een oude lul en zou geen jong blaadje nog interesse hebben, dus die criteria bestaat ook al lang niet meer. En die wachttijden zijn daarvoor volgens mij ook opgeheven. Ik heb het idee dat iedereen door de keuring komt en dat de tijden van cherrypicking voorbij zijn. Daarvoor zijn ze simpelweg te groot geworden.

Ik wilde mensen leren kennen en dat was mijn uitgangspunt. Verder kon het me jeuken of ik voldeed of niet. Er zitten zóveel mensen bij, dat alle slag mensen er vertegenwoordigd is.
Plentyplenty schreef:
27-05-2022 08:44
Ik zou me sowieso niet aanmelden als ik jou was. Hou het maar bij online mensen afzeiken.
:HA:
Zoek eens naar Obladi social club. Leuke activiteiten, leuke mensen en Marion (het "opperhoofd") is zeer sociaal en zorgt ervoor dat iedereen zich er thuis voelt. Echt een aanrader, zit helaas wel alleen in de randstad.
kers schreef:
27-05-2022 15:50
heb er in zes jaar geen relatie aan overgehouden, het is echt geen datingsite. Maar als je gaat flirten en je eigen insteek dat wel is, dan is het een plek als alle anderen waar je de man of vrouw kan vinden.
Jij niet, maar er zijn er genoeg die het wel als datingsite zien.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ik ben vorige week iets gaan doen met nmlk en dat was in een groep van 14 mensen. 3 mannen en 11 vrouwen. De enige die geen aansluiting leken te hebben (en het hoogst waren opgeleid van ons allemaal, nl. WO) waren de drie mannen die met niemand kletsten, zelfs niet met elkaar. Die leken een beetje in het ASS spectrum te zitten en vielen echt een beetje buiten de boot. De vrouwen hadden allemaal hele wisselende banen, van hoog tot laag tot uitkering. Dus alles kan.

Lijkt me zo geforceerd en ongemakkelijk
Vond het ook altijd heel leuk, veel gezelligs gedaan, maar kennelijk jij niet....je hoeft er toch niet bij te gaan Calvijn?
gelukkig geen verplichting.
If your life feels like a rocky, bumpy mess, just remember: people gaze at the Grand Canyon in awe- C. Celini
Ik ben nu een half jaar lid en heb het eigenlijk altijd wel naar m’n zin. Ik doe meestal kleinschalige activiteiten en organiseer zelf ook aardig wat. Het heeft wel wat om dingen te doen met mensen die je niet kent. Al ken ik tegenwoordig de meeste mensen wel want als je specifieke interesses hebt kom je elkaar gewoon vaak tegen.
Gatti schreef:
27-05-2022 08:42
In de club van botterikken zou jij erelid zijn.
Zeg dat , Viva Amber zelden of nooit vriendelijk zien reageren.
calvijn1 schreef:
27-05-2022 22:03
Lijkt me zo geforceerd en ongemakkelijk
Dan moet je het vooral niet doen als dat je gevoel erbij is. Voor mij voelt het niks ongemakkelijks en geforceerd. Ik kan heel blij worden van een groepje mensen dat allemaal met hetzelfde doel ergens aan meedoet en ik ben een makkelijke kletser. En er zitten meestal wel mensen tussen waar je dezelfde interesses mee deelt.

Ik heb het toevallig met een vrouw zeeeeer uitgebreid gehad over een gedeelde hobby. Een andere keer kreeg ik al wandelend allerlei leuke inspiratie voor mijn vakantie, omdat er een paar mensen zo enthousiast over aan het vertellen waren. Ik heb een paar keer een spelletjesavond meegedaan en dan heb je het vooral over het spel wat je op dat moment aan het spelen bent en dan komen er altijd wel wat leuke anekdotes voorbij.
Maar als je er idd bijzit met 'ik moet iets leuks vertellen of ik moet iets van een ander leuk vinden, wat ik helemaal niet leuk vindt' dan klinkt dat voor mij idd geforceerd. Het scheelt misschien dat ik best wel basis nieuwsgierig ben aangelegd, vaak opensta voor nieuwe ervaringen die ik in mijn eentje nooit zou doen en mensen doorgaans interessant vind en als daar meerdere exemplaren van tussenzitten, is het niet moeilijk om een leuke tijd te beleven met elkaar.

ieder z'n ding toch?
Ik ben in de begintijd een aantal jaren lid geweest en heb daar fijne contacten aan overgehouden. Uit de buurt blijven van Carlo is inderdaad het beste advies.
Singlejingle schreef:
27-05-2022 22:35
Dan moet je het vooral niet doen als dat je gevoel erbij is. Voor mij voelt het niks ongemakkelijks en geforceerd. Ik kan heel blij worden van een groepje mensen dat allemaal met hetzelfde doel ergens aan meedoet en ik ben een makkelijke kletser. En er zitten meestal wel mensen tussen waar je dezelfde interesses mee deelt.

Ik heb het toevallig met een vrouw zeeeeer uitgebreid gehad over een gedeelde hobby. Een andere keer kreeg ik al wandelend allerlei leuke inspiratie voor mijn vakantie, omdat er een paar mensen zo enthousiast over aan het vertellen waren. Ik heb een paar keer een spelletjesavond meegedaan en dan heb je het vooral over het spel wat je op dat moment aan het spelen bent en dan komen er altijd wel wat leuke anekdotes voorbij.
Maar als je er idd bijzit met 'ik moet iets leuks vertellen of ik moet iets van een ander leuk vinden, wat ik helemaal niet leuk vindt' dan klinkt dat voor mij idd geforceerd. Het scheelt misschien dat ik best wel basis nieuwsgierig ben aangelegd, vaak opensta voor nieuwe ervaringen die ik in mijn eentje nooit zou doen en mensen doorgaans interessant vind en als daar meerdere exemplaren van tussenzitten, is het niet moeilijk om een leuke tijd te beleven met elkaar.

ieder z'n ding toch?
Ik doelde op die 3 mannen die buiten de boot vielen
calvijn1 schreef:
27-05-2022 23:53
dat hoeven ze zelf niet zo beleefd te hebben, misschien volop tevreden genoten van het gezelfschap vanaf de zijlijn.
denk dat het topic zo niet zoveel zin heeft, trouwens. Die eigen ervaring is waar het om draait.
If your life feels like a rocky, bumpy mess, just remember: people gaze at the Grand Canyon in awe- C. Celini
Singlejingle schreef:
27-05-2022 20:32
Ben ik nog nooit tegengekomen. Meer dan genoeg activiteiten die je naar eigen smaak kunt uitkiezen.
Ik ook niet, maar hij heeft me wel een keer een bericht gestuurd. Niks onbetamelijks, maar ik heb dat wel afgehouden. En ik heb er bij een meeting waar ik bij was wel e.e.a. over gehoord van anderen.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
calvijn1 schreef:
27-05-2022 23:53
Ik zou dat persoonlijk ook ongemakkelijk hebben gevonden. En vroeger zou ik me daar verantwoordelijk voor hebben gevoeld en hebben gedacht, ik knoop een praatje aan met ze. Maar tegenwoordig laat ik dat toch. Als er vanuit iemand geen enkel initiatief komt, dan vinden ze het ofwel best (en hebben ze er zelf geen last van) of ze vinden het niet best en hopen op contact. Maar dat is dan toch echt niet mijn taak om dat "probleem" op te lossen. Als je je afzijdig gedraagt, dan reageren anderen daar ook zo op blijkbaar.
Lijkt me zo kut, nieuwe mensen leren kennen.
What have we done....
Heb er ook weleens over gedacht lid te worden. Nu, nav dit topic, weer.Maar ik vind het duur!
Eenmalig 49,95 of 69,95 afhankelijk van hoelang je abonnement loopt en daarna nog 5,50 per maand...
Zo duur is het toch niet? je krijgt bij die 69,95 een jaarabonnement, dus dat is iets minder dan 6 euro per maand. Je krijgt elk jaar 1 maand als cadeau en je kan daarnaast pluimen verdienen waardoor je gratis dagen kan krijgen. En als je iemand lid maakt of via iemand lid wordt krijg je ook een maand cadeau.
5.50 per maand vind ik ook echt niet veel..
En als je je aanmeld om gratis rond te kijken op de site krijg je een mail dat je voor 10 euro een proeflidmaadschap kan nemen om te kijken of het wat voor je is.
Dat wordt dan later verrekend met je lidmaatschap mocht je daarna lid willen worden
Te snel gelezen... ik dacht dat het een soort eenmalig startbedrag was en dat daar de maandkosten bovenop kwamen.
Jajaja schreef:
29-05-2022 11:27
Te snel gelezen... ik dacht dat het een soort eenmalig startbedrag was en dat daar de maandkosten bovenop kwamen.
Nee ik denk alleen dat je eerst 6 of 12 maanden lid moet worden en daarna per maand betaald.
Dat vind ik ook wel jammer, maar na de proefmaand kan je wellicht wel inschatten of het echt iets voor je is..
Jajaja schreef:
29-05-2022 11:27
Tja, ik weet niet of je erbij mag als je te snel leest. :P
Mimali schreef:
29-05-2022 11:32
Nee ik denk alleen dat je eerst 6 of 12 maanden lid moet worden en daarna per maand betaald.
Dat vind ik ook wel jammer, maar na de proefmaand kan je wellicht wel inschatten of het echt iets voor je is..
het hoeft niet he....

ga je het nog aan? Of toch maar niet?
kers schreef:
29-05-2022 11:39
het hoeft niet he....

ga je het nog aan? Of toch maar niet?
Nee klopt, maar stel dat je het wil proberen, dan is een proefmaand wel fijn dan ben je niet in 1 keer veel geld kwijt aan iets waar je niks mee doet.

Ik zit nog in de twijfel fase haha.. Wel de app gedownload dus kijk een beetje rond..

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven