Inventarisatietopic fotografie challenges Viva forum
zaterdag 18 december 2021 om 11:08
THEMA 14 Van 1 oktober t/m 15 okt: Patronen
Winnende foto thema 13 vakantiegevoel: Vuurenvlam

Spelregels: 10 dagen lang hebben we een thema en in die 10 dagen moet je ook deze foto hebben gemaakt. Het mag dus geen oude foto zijn uit je archief! Doel is de creativiteit uit te dagen in deze ongezellige tijden. De foto mag ook met je mobiel gemaakt worden! Iedereen mag meedoen. De winnaar van de challenge bedenkt het nieuwe thema.
Hall of Fame
Winnaar thema 1 Feestdagen: Polarvide
Winnaar thema 2 Water: Vuurenvlam
Winnaar thema 3 Kleur: Koreveen
Winnaar thema 4 Reflectie: Maleficent
Winnaar thema 5 Dier in de natuur: Amby
Winnaar thema 6 Architectuur: Belgali
Winnaar thema 7 Onderweg: Vuurenvlam
Winnaar thema 8 Voorjaar met detail: Maleficent
Winnaar thema 9 Oorlog/Vrede: Amby
Winnaar thema 10 Geluksmoment: Vuurenvlam
Winnaar thema 11 Passie: Koreveen
Winnaar thema 12 zomer: Koreveen
Winnaar thema 13 vakantiegevoel: Vuurenvlam
Winnende foto thema 13 vakantiegevoel: Vuurenvlam

Spelregels: 10 dagen lang hebben we een thema en in die 10 dagen moet je ook deze foto hebben gemaakt. Het mag dus geen oude foto zijn uit je archief! Doel is de creativiteit uit te dagen in deze ongezellige tijden. De foto mag ook met je mobiel gemaakt worden! Iedereen mag meedoen. De winnaar van de challenge bedenkt het nieuwe thema.

Winnaar thema 1 Feestdagen: Polarvide
Winnaar thema 2 Water: Vuurenvlam
Winnaar thema 3 Kleur: Koreveen
Winnaar thema 4 Reflectie: Maleficent
Winnaar thema 5 Dier in de natuur: Amby
Winnaar thema 6 Architectuur: Belgali
Winnaar thema 7 Onderweg: Vuurenvlam
Winnaar thema 8 Voorjaar met detail: Maleficent
Winnaar thema 9 Oorlog/Vrede: Amby
Winnaar thema 10 Geluksmoment: Vuurenvlam
Winnaar thema 11 Passie: Koreveen
Winnaar thema 12 zomer: Koreveen
Winnaar thema 13 vakantiegevoel: Vuurenvlam
maleficent wijzigde dit bericht op 04-10-2022 21:55
84.09% gewijzigd
Stressed is just desserts spelled backwards
zaterdag 21 mei 2022 om 23:07
Maleficent schreef: ↑21-05-2022 22:12dit idee (wat een schatje was dit toch, hij is er inmiddels al 9 jaar niet meer)
want juist met weinig lichtcontrast krijg je de vacht goed in beeld
Wat een knapperd!
Ik ga eens goed op hem oefenen.
Met zonlicht is sowieso niet zo mooi, dan krijgt hij een soort koperen gloed. Stiekem is hij dus niet gitzwart denk ik

zondag 29 mei 2022 om 13:42
Het leuke van dit thema vind ik dat er juist zo veel verschillende dingen gefotografeerd kunnen worden. Als je nieuwe fiets voor jou een geluksmoment is, dan fotografeer je dat

zondag 29 mei 2022 om 14:00
Dat was idd precies mijn bedoeling met dit thema.Vuurenvlam62 schreef: ↑29-05-2022 13:42Het leuke van dit thema vind ik dat er juist zo veel verschillende dingen gefotografeerd kunnen worden. Als je nieuwe fiets voor jou een geluksmoment is, dan fotografeer je dat![]()

zondag 29 mei 2022 om 19:58
Goed kaderen dan. Van achteren is hij/zij natuurlijk al niet (of toch veel minder) herkenbaar, en denk ook eens aan een handje dat met iets gelukkig makends bezig is... Soms is hoe minder er op je foto staat, het interessantst! Of toch die zwarte kat, iets onder gemiddeld belicht.
zondag 29 mei 2022 om 20:45
Mijn geluksmomentje van afgelopen donderdag. ‘S ochtends de paarden aan het verzorgen toen de GVR bij mij kwam staan voor een heerlijke knuffel. Achter mij kwam zijn weidemaatje even meegenieten van de fijne energie 

The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
zondag 29 mei 2022 om 21:43
Te herkenbaar voor mensen die mij kennen.Irma3110 schreef: ↑29-05-2022 19:58Goed kaderen dan. Van achteren is hij/zij natuurlijk al niet (of toch veel minder) herkenbaar, en denk ook eens aan een handje dat met iets gelukkig makends bezig is... Soms is hoe minder er op je foto staat, het interessantst! Of toch die zwarte kat, iets onder gemiddeld belicht.
En handje kan, maar dat was dan weer niet het geluksmoment van vorige week waar ik het over had.
maandag 30 mei 2022 om 20:28

Ik ga hem ff uitleggen:
Wij wonen in een wijk met veel vijvers en in de lente is het dan 1 groot feest met alle jonge eendjes, zwanen en ganzen. Is voor mij al 1 groot geluksmoment, haha. En die verse families ook wel eens een weg oversteken om van de ene vijver in de andere te gaan. Of om ergens anders gras te eten. Ik word dan altijd een beetje gelukkig als ik zie dat mensen in de auto's voorzichtig rijden en ook stoppen om de ouders met jonge pulletjes te laten oversteken en ze alle tijd geven om veilig over te komen

dat is mijn foto
dinsdag 31 mei 2022 om 11:16
Ja de zon ging ook net onder.
Ik was naar het bos geweest dus ik had de telelens bij me en toen zag ik deze schatjes en kon er een mooie serie van maken.

woensdag 1 juni 2022 om 10:13
Buiten categorie wegens te laat, maar hierbij toch nog even mijn geluksmomentje.

Mijn dochter die best veel voor de kiezen heeft gekregen de laatste tijd, weer zien stralen tijdens een tripje in de natuur. Alleen de voetjes vanwege herkenbaarheid, maar stel daar een ontspannen kop en brede glimlach bij voor.

Mijn dochter die best veel voor de kiezen heeft gekregen de laatste tijd, weer zien stralen tijdens een tripje in de natuur. Alleen de voetjes vanwege herkenbaarheid, maar stel daar een ontspannen kop en brede glimlach bij voor.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.â€
woensdag 1 juni 2022 om 11:37
woensdag 1 juni 2022 om 11:56
belgali schreef: ↑01-06-2022 10:13Buiten categorie wegens te laat, maar hierbij toch nog even mijn geluksmomentje.
Dat klinkt fijn

woensdag 1 juni 2022 om 12:03
Dankjewel!
Ik woon, heel bizar, in een vrij eendenloze plaats. Al zolang als ik hier woon, vraag ik me af waarom er toch zo weinig zijn.
Maar rond mijn vorige huis is water en daar heeft de hele buurt gezorgd voor plekjes waar eenden kunnen broeden en de pulletjes veilig het water in kunnen. Met resultaat. Ik woon daar al een hele tijd niet meer, maar ga rond deze tijd als ik in de buurt moet zijn vaak even een blokje om om te kijken of ze er alweer zijn.
Gister dacht ik in het kader van de opdracht in de lunchpauze: ik kan wel eens met camera gaan kijken. Met resultaat gelukkig! Ik word blij van pulletjes.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in