Inventarisatietopic fotografie challenges Viva forum

18-12-2021 11:08 900 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
THEMA 14 Van 1 oktober t/m 15 okt: Patronen

Winnende foto thema 13 vakantiegevoel: Vuurenvlam

Afbeelding

Spelregels: 10 dagen lang hebben we een thema en in die 10 dagen moet je ook deze foto hebben gemaakt. Het mag dus geen oude foto zijn uit je archief! Doel is de creativiteit uit te dagen in deze ongezellige tijden. De foto mag ook met je mobiel gemaakt worden! Iedereen mag meedoen. De winnaar van de challenge bedenkt het nieuwe thema.

:photo: Hall of Fame :photo:

Winnaar thema 1 Feestdagen: Polarvide
Winnaar thema 2 Water: Vuurenvlam
Winnaar thema 3 Kleur: Koreveen
Winnaar thema 4 Reflectie: Maleficent
Winnaar thema 5 Dier in de natuur: Amby
Winnaar thema 6 Architectuur: Belgali
Winnaar thema 7 Onderweg: Vuurenvlam
Winnaar thema 8 Voorjaar met detail: Maleficent
Winnaar thema 9 Oorlog/Vrede: Amby
Winnaar thema 10 Geluksmoment: Vuurenvlam
Winnaar thema 11 Passie: Koreveen
Winnaar thema 12 zomer: Koreveen
Winnaar thema 13 vakantiegevoel: Vuurenvlam

Zou je hier aan mee willen doen?

Totaal aantal stemmen: 121

Ja, leuke tijdvulling (39%)
Nee, ik haat challenges (7%)
Ik wil wel mee stemmen voor de gezelligheid (54%)
maleficent wijzigde dit bericht op 04-10-2022 21:55
84.09% gewijzigd
Stressed is just desserts spelled backwards
Maleficent schreef:
21-05-2022 22:12
dit idee (wat een schatje was dit toch, hij is er inmiddels al 9 jaar niet meer :( )

Afbeelding

want juist met weinig lichtcontrast krijg je de vacht goed in beeld

Wat een knapperd!

Ik ga eens goed op hem oefenen.
Met zonlicht is sowieso niet zo mooi, dan krijgt hij een soort koperen gloed. Stiekem is hij dus niet gitzwart denk ik :D
Nog een paar dagen te gaan!
Loop al de hele tijd te verzinnen, genoeg geluksmomentjes, maar te saai om vast te leggen. (Jullie zitten vast niet op een foto van mijn nieuwe fiets te wachten.)
Such a beautiful place to be with Friends.
LoveDobby schreef:
29-05-2022 13:39
Loop al de hele tijd te verzinnen, genoeg geluksmomentjes, maar te saai om vast te leggen. (Jullie zitten vast niet op een foto van mijn nieuwe fiets te wachten.)

Het leuke van dit thema vind ik dat er juist zo veel verschillende dingen gefotografeerd kunnen worden. Als je nieuwe fiets voor jou een geluksmoment is, dan fotografeer je dat :)
Vuurenvlam62 schreef:
29-05-2022 13:42
Het leuke van dit thema vind ik dat er juist zo veel verschillende dingen gefotografeerd kunnen worden. Als je nieuwe fiets voor jou een geluksmoment is, dan fotografeer je dat :)
Dat was idd precies mijn bedoeling met dit thema. ;-D Wilde de drempel lekker laag houden deze keer, je hoeft er niet eens op uit, if it sparks joy, fotografeer het! Of het nou een kat, fiets, kop thee, stukje natuur, boek of wat dan ook is. En het mag ook het geluksmomentje van een ander zijn natuurlijk!
Ohh ik ben het een beetje vergeten eerlijk gezegd.
Wel hele leuke geluksmomentjes gehad en gefotografeerd vorige week, maar ik wil mijn kind niet online gooien, dus dat wordt hem niet :D
De natuur hier is al prachtig, maar soms vind ik een mooi doorkijkje, zoals hier op een brug, waar ik even stilsta om te genieten.

Afbeelding
amby wijzigde dit bericht op 29-05-2022 19:52
52.57% gewijzigd
Mooi Amby!
S0LEIL schreef:
29-05-2022 19:06
Ohh ik ben het een beetje vergeten eerlijk gezegd.
Wel hele leuke geluksmomentjes gehad en gefotografeerd vorige week, maar ik wil mijn kind niet online gooien, dus dat wordt hem niet :D
Goed kaderen dan. Van achteren is hij/zij natuurlijk al niet (of toch veel minder) herkenbaar, en denk ook eens aan een handje dat met iets gelukkig makends bezig is... Soms is hoe minder er op je foto staat, het interessantst! Of toch die zwarte kat, iets onder gemiddeld belicht.
Mijn geluksmomentje van afgelopen donderdag. ‘S ochtends de paarden aan het verzorgen toen de GVR bij mij kwam staan voor een heerlijke knuffel. Achter mij kwam zijn weidemaatje even meegenieten van de fijne energie 🥰

Afbeelding
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Zo lief Hendrikje :heart:
Irma3110 schreef:
29-05-2022 19:58
Goed kaderen dan. Van achteren is hij/zij natuurlijk al niet (of toch veel minder) herkenbaar, en denk ook eens aan een handje dat met iets gelukkig makends bezig is... Soms is hoe minder er op je foto staat, het interessantst! Of toch die zwarte kat, iets onder gemiddeld belicht.
Te herkenbaar voor mensen die mij kennen.
En handje kan, maar dat was dan weer niet het geluksmoment van vorige week waar ik het over had.
Afbeelding

Ik ga hem ff uitleggen:

Wij wonen in een wijk met veel vijvers en in de lente is het dan 1 groot feest met alle jonge eendjes, zwanen en ganzen. Is voor mij al 1 groot geluksmoment, haha. En die verse families ook wel eens een weg oversteken om van de ene vijver in de andere te gaan. Of om ergens anders gras te eten. Ik word dan altijd een beetje gelukkig als ik zie dat mensen in de auto's voorzichtig rijden en ook stoppen om de ouders met jonge pulletjes te laten oversteken en ze alle tijd geven om veilig over te komen :heart:

dat is mijn foto
Mooi licht ook, Maleficent!
hagelslagjes schreef:
31-05-2022 11:14
Mooi licht ook, Maleficent!
Ja de zon ging ook net onder.
Ik was naar het bos geweest dus ik had de telelens bij me en toen zag ik deze schatjes en kon er een mooie serie van maken.
erg mooi Maleficent! Inderdaad mooi licht. Ik word helemaal blij van die 2 jonkies samen.
Afbeelding

Foto vanuit de trein gemaakt op de terugweg na een bezoekje aan mensen die ik al veel te lang niet gezien had. Het bezoek was leuk. Vanwege corona heb ik best lang niet met de trein gedurfd, dus het voelde wel als overwinning.
Officieel te laat, maar mag 'ie nog?

Afbeelding

Behoeft geen uitleg toch? :love:
Mooi Soleil! En supercute.
Buiten categorie wegens te laat, maar hierbij toch nog even mijn geluksmomentje.
Afbeelding

Mijn dochter die best veel voor de kiezen heeft gekregen de laatste tijd, weer zien stralen tijdens een tripje in de natuur. Alleen de voetjes vanwege herkenbaarheid, maar stel daar een ontspannen kop en brede glimlach bij voor.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Wat een leuke foto’s en de verhalen erbij brengen ze tot leven.

Ik ben hard aan het werk geweest in het buitenland de afgelopen dagen. Mijn geluksmomentje was dat ik mijn lief weer kon knuffelen maar van hem zet ik hier geen foto neer ;-) Ik sla deze ronde over en ben benieuwd naar de winnaar
belgali schreef:
01-06-2022 10:13
Buiten categorie wegens te laat, maar hierbij toch nog even mijn geluksmomentje.
Afbeelding

Mijn dochter die best veel voor de kiezen heeft gekregen de laatste tijd, weer zien stralen tijdens een tripje in de natuur. Alleen de voetjes vanwege herkenbaarheid, maar stel daar een ontspannen kop en brede glimlach bij voor.

Dat klinkt fijn :heart:
Pelle schreef:
01-06-2022 08:13
Mooi Soleil! En supercute.

Dankjewel!

Ik woon, heel bizar, in een vrij eendenloze plaats. Al zolang als ik hier woon, vraag ik me af waarom er toch zo weinig zijn.
Maar rond mijn vorige huis is water en daar heeft de hele buurt gezorgd voor plekjes waar eenden kunnen broeden en de pulletjes veilig het water in kunnen. Met resultaat. Ik woon daar al een hele tijd niet meer, maar ga rond deze tijd als ik in de buurt moet zijn vaak even een blokje om om te kijken of ze er alweer zijn.
Gister dacht ik in het kader van de opdracht in de lunchpauze: ik kan wel eens met camera gaan kijken. Met resultaat gelukkig! Ik word blij van pulletjes.
Ik heb hier wel een nieuw woord geleerd: pulletje. Eerst Maleficent en nu Soleil.
Ik houd ook erg van pulletjes! (alleen noemde ik ze dus zo niet)
Ik ben thuis en ook vrij dus ik maak wel even een stemtopic

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven