Vriendinnen??
maandag 13 juni 2022 om 21:30
Ik ben na mijn scheiding in een dorp gaan wonen 30 km vanaf de stad waar ik eerst woonde. Ik woon hier nu drie jaar. Ik ben niet het type van veel vriendinnen, was altijd heel tevreden met wat ik had. Tijdens mijn scheiding werd er door velen gezegd “ we komen langs hoor”. Nou sommige moeten nog komen. Tijdje geleden is er een groeps app aangemaakt nav een feestje. Was makkelijker communiceren. Deze app bestaat nog steeds. We hebben het allemaal druk met werk, kinderen etc. Maar af en toe komt er een app voorbij of iemand wat wil doen. Ik ben alleenstaand, met dochtertje van 7.
Ik probeer wel af te spreken maar werk om het weekend (dan is dochter bij vader) dus kindloos. Ik houd van mijn werk maar uit het werk kom ik thuis, en dan……leegte. Is zo,n rotgevoel. En dan kijk ik op fb en dan zie ik dat “ de vriendinnen” van alles leuks hebben gedaan(fotoos ed). Vandaag weer een app, of iemand zin heeft om wat te doen het weekend? Iemand stelde voor bootje varen. Dat kan hier hartstikke mooi in de omgeving waar ik woon. Dus ik heb voor gesteld “ s,middags lekker bij het water hier in de buurt en dan bbq in de tuin bij mij thuis”. Totaal geen reactie!!! Maar ik zie wel dat ze online zijn en krijg het gevoel dat ze met elkaar aan het appen zijn. Ik heb wel vaker wat voor gesteld maar dan konden ze niet of zeiden af. Eigelijk komen ze nooit hier. Ik weet wel dat de stad spannender is. Maar gezelligheid moet je toch zelf maken?? Of ben ik nou gek?!
Ik zit er over te denken om mijzelf te verwijderen uit de app, voel mij er alleen maar eenzamer door. We zijn verdorie in de leeftijd van 28 tot 45. Word tijd voor nieuwe vriendinnen denk ik. Ik heb nog wel 1 andere vriendin die wel wat dichterbij woont gelukkig. Maar ja nieuwe mensen zijn ook niet zomaar gevonden. Heb ondertussen hier in het dorp wel wat mensen leren kennen maar de meeste zijn getrouwd of wonen samen, merk toch daar dat anders is. Binnenkort dorpsfeest, hoop dat ik daar wat meer mensen leer kennen. Heb ik de vriendinnen ook voor uitgenodigd maar ze kunnen niet. Eerst toezeggen maar als puntje bij paaltje komt kunnen ze niet (meer). Ik denk dat we uit elkaar zijn gegroeid zijn. Jammer maar helaas.
Ik probeer wel af te spreken maar werk om het weekend (dan is dochter bij vader) dus kindloos. Ik houd van mijn werk maar uit het werk kom ik thuis, en dan……leegte. Is zo,n rotgevoel. En dan kijk ik op fb en dan zie ik dat “ de vriendinnen” van alles leuks hebben gedaan(fotoos ed). Vandaag weer een app, of iemand zin heeft om wat te doen het weekend? Iemand stelde voor bootje varen. Dat kan hier hartstikke mooi in de omgeving waar ik woon. Dus ik heb voor gesteld “ s,middags lekker bij het water hier in de buurt en dan bbq in de tuin bij mij thuis”. Totaal geen reactie!!! Maar ik zie wel dat ze online zijn en krijg het gevoel dat ze met elkaar aan het appen zijn. Ik heb wel vaker wat voor gesteld maar dan konden ze niet of zeiden af. Eigelijk komen ze nooit hier. Ik weet wel dat de stad spannender is. Maar gezelligheid moet je toch zelf maken?? Of ben ik nou gek?!
Ik zit er over te denken om mijzelf te verwijderen uit de app, voel mij er alleen maar eenzamer door. We zijn verdorie in de leeftijd van 28 tot 45. Word tijd voor nieuwe vriendinnen denk ik. Ik heb nog wel 1 andere vriendin die wel wat dichterbij woont gelukkig. Maar ja nieuwe mensen zijn ook niet zomaar gevonden. Heb ondertussen hier in het dorp wel wat mensen leren kennen maar de meeste zijn getrouwd of wonen samen, merk toch daar dat anders is. Binnenkort dorpsfeest, hoop dat ik daar wat meer mensen leer kennen. Heb ik de vriendinnen ook voor uitgenodigd maar ze kunnen niet. Eerst toezeggen maar als puntje bij paaltje komt kunnen ze niet (meer). Ik denk dat we uit elkaar zijn gegroeid zijn. Jammer maar helaas.
dinsdag 14 juni 2022 om 09:00
Dat mensen een relatie hebben wil niet zeggen dat ze helemaal aan hun partner vastgegroeid zitten en niet open staan voor nieuwe vriendschappen. Ik vind het als 30+er niet eens zo extreem ingewikkeld om nieuwe vriendschappen te maken (ik ben paar jaar geleden terug naar nederland verhuisd, nieuwe stad ook). Wat mij heel erg heeft geholpen is vrijwilligerswerk doen en me aansluiten bij een sportvereniging. Ik heb nu best wel een rijk sociaal leven!
dinsdag 14 juni 2022 om 09:22
Maar heb je dit al eens echt met die vriendin besproken? Dat je het idee hebt dat jullie vriendschap verwatert, dat je dat heel jammer vindt?? Want je vult het nu al voor haar in. Zou kunnen dat je gelijk hebt hoor, maar na 13 jaar zou je dat toch wel gewoon tegen haar moeten kunnen zeggen?Lisa2022 schreef: ↑14-06-2022 08:48Ik heb met een vrouw uit de groep ( 6 vrouwen in totaal in die groep) een diepere vriendschap, zo,n 13 jaar. De anderen zie ik meestal op een feestje ofzo. Maar ik heb het idee dat juist die ene vriendin er geen zin meer in heeft. Ik heb haar het wel eens gevraagd maar dan zegt ze “druk druk druk”. Eigelijk weet ik wel waar ik aan toe ben maar ik heb al niet zoveel echte vriendinnen dus als er dan nog iemand afvalt? Voel mij gewoon af en toe alleen. En zo,n lange vriendschap geef ik toch niet zo makkelijk op. Ik hecht daar waarde aan maar zij dus blijkbaar niet. Maar na een nachtje slapen heb ik besloten om het zo te laten. Dan maar niet. Blijkbaar is het uit het oog is uit het hart….jammer.
dinsdag 14 juni 2022 om 09:24
viamia schreef: ↑14-06-2022 09:00Dat mensen een relatie hebben wil niet zeggen dat ze helemaal aan hun partner vastgegroeid zitten en niet open staan voor nieuwe vriendschappen. Ik vind het als 30+er niet eens zo extreem ingewikkeld om nieuwe vriendschappen te maken (ik ben paar jaar geleden terug naar nederland verhuisd, nieuwe stad ook). Wat mij heel erg heeft geholpen is vrijwilligerswerk doen en me aansluiten bij een sportvereniging. Ik heb nu best wel een rijk sociaal leven!
Vrijwillergerswerk heb ik idd naar gekeken. Maar ik werk zelf in de zorg, dus veel onregematigheid en ik werk om het weekend. Voor vrijwillegerswerk zoeken ze toch vaak mensen die flexibel zijn en in het weekend beschikbaar zijn.
Misschien idd gaan sporten. Al ben ik niet zo,n sporter. Wat doe jij voor sport dan? Als ik vragen mag. Ik wandel best veel, heb mij ook op fb aangemeld bij wandelgroeoen. Tot nu toe nog niet mee gekund want dan was ik net weer aan het werk
dinsdag 14 juni 2022 om 09:26
Bbubbels schreef: ↑14-06-2022 09:22Maar heb je dit al eens echt met die vriendin besproken? Dat je het idee hebt dat jullie vriendschap verwatert, dat je dat heel jammer vindt?? Want je vult het nu al voor haar in. Zou kunnen dat je gelijk hebt hoor, maar na 13 jaar zou je dat toch wel gewoon tegen haar moeten kunnen zeggen?
Nou, dit inderdaad.
Here am I in my little bubble
dinsdag 14 juni 2022 om 09:28
Bbubbels schreef: ↑14-06-2022 09:22Maar heb je dit al eens echt met die vriendin besproken? Dat je het idee hebt dat jullie vriendschap verwatert, dat je dat heel jammer vindt?? Want je vult het nu al voor haar in. Zou kunnen dat je gelijk hebt hoor, maar na 13 jaar zou je dat toch wel gewoon tegen haar moeten kunnen zeggen?
Ja heb dit besproken. En dan geeft ze idd aan dat het jammer is dat we elkaar niet zo vaak meer zien. Maar voor haar is het makkelijker om in de stad te blijven want daar zijn de vriendinnen idichterbij . Ze vind het stuk naar mij rijden een rotstuk om te rijden zegt ze.
dinsdag 14 juni 2022 om 09:32
Ok. Nouja dan weet je genoeg toch? Als je de vriendschap wil behouden zal je dus in de stad met haar moeten afspreken. En als jij die eenzijdigheid vervelend vindt (wat ik wel snap hoor!) dan zou ik afstand nemen.Lisa2022 schreef: ↑14-06-2022 09:28Ja heb dit besproken. En dan geeft ze idd aan dat het jammer is dat we elkaar niet zo vaak meer zien. Maar voor haar is het makkelijker om in de stad te blijven want daar zijn de vriendinnen idichterbij . Ze vind het stuk naar mij rijden een rotstuk om te rijden zegt ze.
dinsdag 14 juni 2022 om 09:33
Echt naar, maar klinkt als trekken aan een dood paard.Lisa2022 schreef: ↑14-06-2022 09:28Ja heb dit besproken. En dan geeft ze idd aan dat het jammer is dat we elkaar niet zo vaak meer zien. Maar voor haar is het makkelijker om in de stad te blijven want daar zijn de vriendinnen idichterbij . Ze vind het stuk naar mij rijden een rotstuk om te rijden zegt ze.
dinsdag 14 juni 2022 om 09:34
dinsdag 14 juni 2022 om 09:46
Echt vervelend voor je, om er zo achter te komen. Ik vraag mij alleen af of de mensen in de app je vrienden zijn. Ze zouden bij mij in ieder geval niet kwalificeren als vrienden.
Mijn ervaring is ook dat 1 op 1 relaties beter bestand zijn tegen verhuizingen dan een groep.
Je kan je gevoel kenbaar maken aan die ene vriendin, misschien dat ze het zelf niet doorheeft hoe het overkomt, maar ik denk dat ze het heus wel weet. Soms zit je (hoe hard ook) niet gelijk in een vriendschap, dan ben jij voor haar een goede kennis en jij ziet haar als vriendin.
Voor echte vriendinnen doe ik alles maar als het een zozo relatie is, dan denk ik, het moet niet teveel gedoe zijn. Ik woon zelf in de binnenstad, dus doe alles lopend en met de fiets.
Dus als een kennis/vriendin vraagt of we een keer bij haar BBQ-en in de vinexwijk, dan zie ik veel gedoe, dan moet ik de auto pakken of moet met de bus die er een half uur over doet. Dan spreek ik ook liever in de stad af en dan zit ik ook te puzzelen met de afspraak.
Maar 2 goede vriendinnen van mij wonen 90 km hier vandaan (mijn geboorteplaats) als die een BBQ voorstellen in hun tuin, stap ik zo in de auto en dan kan ik altijd wel tijd vinden.
Mijn ervaring is ook dat 1 op 1 relaties beter bestand zijn tegen verhuizingen dan een groep.
Je kan je gevoel kenbaar maken aan die ene vriendin, misschien dat ze het zelf niet doorheeft hoe het overkomt, maar ik denk dat ze het heus wel weet. Soms zit je (hoe hard ook) niet gelijk in een vriendschap, dan ben jij voor haar een goede kennis en jij ziet haar als vriendin.
Voor echte vriendinnen doe ik alles maar als het een zozo relatie is, dan denk ik, het moet niet teveel gedoe zijn. Ik woon zelf in de binnenstad, dus doe alles lopend en met de fiets.
Dus als een kennis/vriendin vraagt of we een keer bij haar BBQ-en in de vinexwijk, dan zie ik veel gedoe, dan moet ik de auto pakken of moet met de bus die er een half uur over doet. Dan spreek ik ook liever in de stad af en dan zit ik ook te puzzelen met de afspraak.
Maar 2 goede vriendinnen van mij wonen 90 km hier vandaan (mijn geboorteplaats) als die een BBQ voorstellen in hun tuin, stap ik zo in de auto en dan kan ik altijd wel tijd vinden.
dinsdag 14 juni 2022 om 09:47
Ik herken wel wat TO zegt, dat je wel contacten opdoet en dingen kunt ondernemen, maar dat maakt het nog geen vriendschap. Dat is inderdaad lastiger te vinden.viamia schreef: ↑14-06-2022 09:00Dat mensen een relatie hebben wil niet zeggen dat ze helemaal aan hun partner vastgegroeid zitten en niet open staan voor nieuwe vriendschappen. Ik vind het als 30+er niet eens zo extreem ingewikkeld om nieuwe vriendschappen te maken (ik ben paar jaar geleden terug naar nederland verhuisd, nieuwe stad ook). Wat mij heel erg heeft geholpen is vrijwilligerswerk doen en me aansluiten bij een sportvereniging. Ik heb nu best wel een rijk sociaal leven!
dinsdag 14 juni 2022 om 09:49
Nee helemaal geen reactie.
dinsdag 14 juni 2022 om 09:51
Ik denk ook dat het verschil maakt of je in een stad woont of klein dorp. Bij mij in het dorp kennen ze elkaar van vroeger op school al, zijn samen opgegroeid en hebben een hechte vriendengroep. Daar komt je als import moeilijk tussen. Er zijn wel gesprekken naar echt verdieping is er niet.
dinsdag 14 juni 2022 om 11:47
Ik weet niet hoor. Als ik een idee zou hebben om gezellig een bootje te varen in de stad. En de eerste reactie is iemand die mijn idee kaapt met een ander idee zou ik ook niet heel chill vinden. En daardoor ook niet echt weten hoe ik daarop zou moeten reageren.
dinsdag 14 juni 2022 om 11:52
De vraag vanuit de groep was of iemand nog andere leuke ideeen had. Dus toen heb ik mijn idee in de groep gegooid maar dan is dus 0 reactie op gekomen. Zegt niet perse dat ze dan maar mijn zin moeten doen maar zou het ook wel eens leuk vinden dat ze mijn kant eens opkomen. In plaats van andersom.
dinsdag 14 juni 2022 om 12:01
Dat er niet gereageerd word vind ik nog het allerergste. We zijn verdorie toch volwassen mensen. Maar ik had zoiets van “ ze willen bootje varen, hartstikke leuk”. Ik woon in een dorpje omgeven door water, dus dacht doe eens enthousiast een voorstel. Maar dus geen reactie.
dinsdag 14 juni 2022 om 12:24
Ik vind het sneu voor je, maar ik denk ook dat je je verwachtingen omtrent vriendschap wat kunt bijstellen. Een dame uit die groepsapp is je vriendin, de rest zijn kennissen die je wel eens op een feestje ziet en ze wonen allemaal in dezelfde stad.Lisa2022 schreef: ↑14-06-2022 12:01Dat er niet gereageerd word vind ik nog het allerergste. We zijn verdorie toch volwassen mensen. Maar ik had zoiets van “ ze willen bootje varen, hartstikke leuk”. Ik woon in een dorpje omgeven door water, dus dacht doe eens enthousiast een voorstel. Maar dus geen reactie.
Als kennis zou ik het ook een beetje vreemd vinden als dat iemand op het ‘bootje varen’ een totaal iets anders voorstelt wat niet op fietsafstand is en met slecht OV.
Eens dat er wel iemand had mogen reageren, maar ik zou hier eerlijk gezegd ook even een tijdje op moeten kauwen om een vriendelijke afwijzing te sturen en hopen dat iemand anders dat doet.
Ik denk dat als je met deze groep leuke dingen wil blijven doen, je je dus die kant op zult moeten bewegen. En dat is voor af en toe toch prima? Verder kun je investeren in vriendschappen met mensen die wat dichter bij je wonen.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser
dinsdag 14 juni 2022 om 12:32
Ik ben gaan yoga-en! En ik vond dat zo leuk dat ik een unlimited abonnement heb genomen en bijna elke vrije avond daar te vinden was (in tijden van niet-lockdown). Dan had ik op z'n minst ook weer wat aanspraak, en zat ik niet elke avond alleen thuis, dat was het uitgangspunt. Zo waren er nog wat meer (voornamelijk singles) die precies hetzelfde hadden en er ook vaak waren, dus dat schepte (schiep?) gelijk een band.Lisa2022 schreef: ↑14-06-2022 09:24Vrijwillergerswerk heb ik idd naar gekeken. Maar ik werk zelf in de zorg, dus veel onregematigheid en ik werk om het weekend. Voor vrijwillegerswerk zoeken ze toch vaak mensen die flexibel zijn en in het weekend beschikbaar zijn.
Misschien idd gaan sporten. Al ben ik niet zo,n sporter. Wat doe jij voor sport dan? Als ik vragen mag. Ik wandel best veel, heb mij ook op fb aangemeld bij wandelgroeoen. Tot nu toe nog niet mee gekund want dan was ik net weer aan het werkmaar dat ga ik zeker een keer doen.
Maar het is vooral wat je zelf leuk vindt om te doen! En je kan misschien ook hier en daar wat uitproberen, een proefles nemen. Ik heb ooit een blauwe maandag geprobeerd te hockeyen, ik bakte er niks van, maar heb wel nog steeds contact met 1 persoon die ik daar heb leren kennen.
dinsdag 14 juni 2022 om 12:54
Ik zit net te denken, ik roep wel dat ik altijd reageer, maar ik zit in meerdere groesapps waar ik eigenlijk ook niet altijd reageer. Dat zijn dan wel groepen met 40+ mensen erin, dan roept iemand bijvoorbeeld dat ‘ie ergens op een terras zit en dan kun je aanhaken. Dat soort dingen laat ik ook vaak genoeg aan me voorbij gaan. Of iemand heeft kaarten voor iets, en wie wil er mee, etc. Maar in kleinere settings zou ik dat niet zo laten hangen.
dinsdag 14 juni 2022 om 13:07
Waarom ben je zover weg verhuisd? Je klinkt namelijk na 3 jaar ook niet erg gelukkig met waar je nu woont.
Vriendschappen verwateren dat heb ik zelf ook ondervonden en ik verhuisde van de ene naar de andere kant binnen een gemeente, de Maas oversteken is nogal een obstakel voor de stedelingen.
Ik heb die vriendschappen op een gegeven moment losgelaten en ben mijn eigen weg gegaan. Ook ik voelde diepe teleurstelling maar soms gaan de dingen zo in het leven.
Vriendschappen verwateren dat heb ik zelf ook ondervonden en ik verhuisde van de ene naar de andere kant binnen een gemeente, de Maas oversteken is nogal een obstakel voor de stedelingen.
Ik heb die vriendschappen op een gegeven moment losgelaten en ben mijn eigen weg gegaan. Ook ik voelde diepe teleurstelling maar soms gaan de dingen zo in het leven.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in