Singles unite, vierde editie 2021 deel 9

31-05-2021 22:18 3776 berichten
Alle reacties Link kopieren
En we gaan voor deel 9...🥰

Daten of niet daten...dat is de vraag...
Swipe links of rechts...

We houden het vaag 😎

Schrijf gezellig mee ⌨️
julia_20 wijzigde dit bericht op 20-06-2021 12:14
0.00% gewijzigd
Ik zit inmiddels zo’n 1,5 week ongeveer op Bumble, wel leuk. In het begin enthousiast ah swipen en dan ook idd van die jonge veertigers. Kennelijk toch wel hip om een ouder vrouw te scoren voor een korte fling. Met een ben ik een beetje ah chatten omdat ik op zich best open sta voor iets ‘casuals’ zolang ik niets serieuzer heb lopen. Maar kan me er toch niet toe zetten om een afspraak te plannen waarvan ik weet dat het doel alleen een onenightstand is. Als ik er toevallig tegenaan zou lopen, real life, en er is aantrekkingskracht is het anders.
Dus dan toch energie steken in wat serieuzere mannen. Die zijn er wel maar weet nog niet of ik ze echt leuk zou vinden, en realiseer me dat ik dus met ze af moet gaan spreken. (Met 2 a 3 heb ik zo.n lijn lopen). En zeker als ze niet om de hoek wonen vind ik dat nogal een investering als ik van tevoren niet dol enthousiast ben.
Maar spreek mezelf toe en er moet natuurlijk wel energie ingestoken worden, anders wordt het nooit iets. En die types waarvan ik echt enthousiast zou worden zijn meestal niet geschikt heb ik proefondervindelijk al kunnen vaststellen😀.
Babette25 schreef:
06-07-2022 12:00
Attraverso, dit wordt mogelijk dus ook zo’n succesverhaal. Dacht je gelijk dat het wat zou kunnen worden?
De eerste date was erg leuk en ik had zin in een tweede maar meer niet. 2de date was nog leuker aangezien er dan na een tijdje ook wel aantrekkingskracht bij kwam. Hij zag het blijkbaar al van bij het chatten helemaal zitten...
Maar er hangt een dikke donkere wolk boven ons hoofd hoor, ik had het er eerder over. Al lijkt die steeds meer op te lossen.
Je weet het toch pas als je elkaar in het echt ontmoet. Iemand kan over de app zo leuk lijken en in het echt niet echt aantrekkelijk zijn (of omgekeerd). Ver weg zou ik sowieso niet doen als je allebei honkvast bent door kinderen of werk (geen zin in, het blijft een tweedehands relatie :D ). Internet dates voor ONSen zou ik ook sowieso niet doen. Lijkt me dat je dan heel snel afknapt zodra je elkaar in werkelijkheid ziet. Het ligt er dan ook veel te dik op. Dat soort contacten doe je eerder IRL op. Internet daten lijkt me alleen de moeite waard als je een speld in een hooiberg zoekt (of heel afgelegen woont of zo). Qua foto's is het soms even schrikken de eerste keer maar dat hoort er een beetje bij als je 50+ bent. Het is soms een nadeel dat je diegene nooit hebt gekend toen hij nog jong was. Met het oude plaatje in je achterhoofd kun je iemand toch makkelijker door een roze bril zien ;)
Attraverso had ik wel iets over gelezen maar vooral dat het er inmiddels veel rooskleuriger uitzag.. hopelijk blijft die opgaande lijn doorgaan.
Je hebt natuurlijk nooit garanties maar hoe langer je met iemand omgaat des te pijnlijker kan het zijn als het overgaat. Maar snap wel dat je er voor gaat, het is zeldzaam genoeg om iemand te vinden en het klopt (grotendeels) wederzijds..
Antoon, helemaal gelijk met daten voor een fwb oid. Ga ik ook niet doen.
Ik vind de foto’s nog wel meevallen hoor, heb wel een realistisch beeld van leeftijdsgrenzen die opschuiven.. ook van mezelf trouwens. Ben juist wel blij dat ik iemand van mijn eigen leeftijd aantrekkelijk kan vinden, vind het mooi dat dat dan weer niet leeftijdsgebonden is. Bij mij althans niet.

En mwah … internetdaten alleen voor speld id hooiberg, voor mij mag die lat ook wat lager. Als je gewoon een leuke relatie zoekt en je komt potentiële partners niet zomaar tegen in het echte leven, vind ik het wel een extra mogelijkheid.

Waar kom jij die vrouwen tegen dan? Of ben je er helemaal niet mee bezig?
Babette25 schreef:
06-07-2022 13:07
Antoon, helemaal gelijk met daten voor een fwb oid. Ga ik ook niet doen.
Ik vind de foto’s nog wel meevallen hoor, heb wel een realistisch beeld van leeftijdsgrenzen die opschuiven.. ook van mezelf trouwens. Ben juist wel blij dat ik iemand van mijn eigen leeftijd aantrekkelijk kan vinden, vind het mooi dat dat dan weer niet leeftijdsgebonden is. Bij mij althans niet.
....

Oh maar dat heb ik ook hoor. Maar het feit dat ik het liefst met een leeftijdgenote date heeft ook met andere dingen dan uiterlijk te maken. Verder zie je ook dat de een echt mooier oud wordt dan de ander. Maar als ik iemand tegenkom die ik vroeger heel aantrekkelijk vond, vind ik dat nu vaak nog steeds (wordt beïnvloed door het oude plaatje zeg maar)

Babette25 schreef:
06-07-2022 13:07
.....
En mwah … internetdaten alleen voor speld id hooiberg, voor mij mag die lat ook wat lager. Als je gewoon een leuke relatie zoekt en je komt potentiële partners niet zomaar tegen in het echte leven, vind ik het wel een extra mogelijkheid.

Waar kom jij die vrouwen tegen dan? Of ben je er helemaal niet mee bezig?

Ik kom heel veel leuke vrouwen tegen in het echte leven (voordeel van een stad met demografisch vrouwen "overschot" :biggrin: ). Maar ik heb sinds ik single ben (en kinderen het meest bij mij zijn) weinig puf voor een high-maintenance relatie. Heb ook wel eens twijfels over de scheiding en dat helpt ook niet echt. Met internet daten kom je dan wel weer mensen tegen die anders verborgen zouden blijven. Zeker als je wat ouder bent en lang niet iedereen meer uit gaat. Ik heb mijn ex ook via internet ontmoet. Die zou ik nooit spontaan zijn tegengekomen (volledig gescheiden werelden).
Antoon69 schreef:
06-07-2022 13:40

Maar ik heb sinds ik single ben (en kinderen het meest bij mij zijn) weinig puf voor een high-maintenance relatie.

Maar dat gezegd hebbende, ik mis best vaak een partner. Hoop op termijn, als ik er aan toe ben ooit weer een leuke relatie te krijgen (hoop ook dat me dat nog lukt tegen die tijd @( ).
Antoon69 schreef:
06-07-2022 15:40
Maar dat gezegd hebbende, ik mis best vaak een partner. Hoop op termijn, als ik er aan toe ben ooit weer een leuke relatie te krijgen (hoop ook dat me dat nog lukt tegen die tijd @( ).
En daar is niets mis mee hoor. Lijkt vaak alsof dat hier op Viva niet mag gezegd worden want je moet volmaakt gelukkig zijn met jezelf maar ik vind het zo veel leuker met een lief. Samen wakker worden, knuffelen, ontbijten,…
Ik doe regelmatig leuke dingen met vriendinnen maar dat is niet te vergelijken. Ik gun het je van harte Antoon.

Wat die foto’s van 50+ betreft… vind ik heel goed meevallen hoor. Veel mannen die aantrekkelijk en verzorgd zijn.
Dankje Attra :) Ja over dat volmaakt gelukkig moeten zijn in je eentje hier op het forum vind ik ook een beetje ouwe wijvenpraat (klinken als mijn moeder vroeger en als Oprah). Er zijn natuurlijk ook veel ouwe wijven hier :P Maar de meeste mensen zijn denk ik met een leuke partner veel gelukkiger, hoewel je met goede vrienden natuurlijk ook een heel eind komt.
En ja over die foto's, ik heb al lang niet meer gedate maar als ik de korte grijze koppies van leeftijdsgenoten om me heen zie maak ik me weinig illusies. In het echt zie je meteen of je iemand leuk vindt.
Ik kom heel veel leuke vrouwen tegen in het echte leven (voordeel van een stad met demografisch vrouwen "overschot" :biggrin: ). Maar ik heb sinds ik single ben (en kinderen het meest bij mij zijn) weinig puf voor een high-maintenance relatie. Heb ook wel eens twijfels over de scheiding en dat helpt ook niet echt. Met internet daten kom je dan wel weer mensen tegen die anders verborgen zouden blijven. Zeker als je wat ouder bent en lang niet iedereen meer uit gaat. Ik heb mijn ex ook via internet ontmoet. Die zou ik nooit spontaan zijn tegengekomen (volledig gescheiden werelden).
[/quote]
Dat is idd een voordeel dan dat je zoveel leuke vrouwen tegenkomt. En als ik je goed begrijp maak je nu pas op de plaats? En nog twijfels dus over je scheiding.. dan speelt er ook nog wel het een en ander. Ik kan me voorstellen dat nu niet het ‘ momentum’ is om actief te gaan daten waar je haar ook ontmoet.
[/quote]
Dat is idd een voordeel dan dat je zoveel leuke vrouwen tegenkomt. En als ik je goed begrijp maak je nu pas op de plaats? En nog twijfels dus over je scheiding.. dan speelt er ook nog wel het een en ander. Ik kan me voorstellen dat nu niet het ‘ momentum’ is om actief te gaan daten waar je haar ook ontmoet.
En heb dit al eerder gezegd dus ben het eens met jullie, gewoon leuker met iemand samen. Al vind ik voorlopig een latrelatie genoeg en heb ik geen gewenste frequentie van dagen elkaar zien of zo.
En o echt? Korte grijze koppies? Ik zie die zelden tot nooit!
Wel van mannen overigens als ze al haar hebben 😀maar dat bedoel je vast niet..
Babette25 schreef:
06-07-2022 17:50

Een groot voordeel Babette ;-D . En verder vind ik een hoop gezelligheid in het 40+ uitgaansleven hier, dus zo eenzaam is het nou ook weer niet. En wie weet kom ik morgen iemand tegen waarbij alle bedenkingen zo maar meteen verdwijnen :flirting:
Babette25 schreef:
06-07-2022 17:55
Wel van mannen overigens als ze al haar hebben 😀maar dat bedoel je vast niet..
Ja 50+ mannen zijn echt :pukey: volgens mij. Die denken dat je met je hoofd kaalscheren en dad-sneakers aantrekken er al bent (niet dat ik zelf God's gift to women ben).

Maar kort grijs haar, mom-jeans en een wijd T-shirt is bij 50+ vrouwen heel gangbaar hoor. En die laten zich ook niks meer vertellen door de eerste de beste man. Maar er zijn er ook genoeg die er nog prachtig uitzien (gelukkig voor mij).
pavlova schreef:
06-07-2022 10:18
Ik denk dat dat voor iedereen anders is. Mijn vriend was in eerste instantie ook helemaal niet het type waar ik normaliter warm voor loop. Kleiner dan ik, buik. Maar een ontzettend leuke kop. Tijdens het chatten sprong er al een flinke vonk over maar dat had ik al wel vaker gehad en dan zie je elkaar en dan is de vonk weg. Bij vriend was de vonk er nog steeds. Wel verwarrend vanwege het uiterlijk. Zitten kletsen tot half 3 s’nachts. Het enige dat ik kon doen om te zien of het echt wat was, was zoenen. Dus dat heb ik gedaan, als ik dan nog steeds kriebels had dan was het goed. Hij schrok zich wild, maar vond het wel leuk en de kriebels waren er nog steeds. Dus bij mij is zoenen op de eerste date ook niet zo gek, soort van lakmoes test.
Precies de een is de ander niet gelukkig. En wat de een fijn vindt of verwacht van een date heeft de ander weer een ander idee over. Leven en laten leven zeg maar. Oordelen en meningen zijn er echt genoeg op deze wereld.

Ik vind het super belangrijk hoe iemand zoent en ik ga hier niet neerzetten waarom (dan zit mijn pb bak vol) ik ga niet voor uiterlijk ik ga echt voor uitstraling en hoe iemand in het leven staat. Helaas kan dat op de app dus geheel anders overkomen dan in het echt. Wss zijn mijn chats anders dan het gemiddelde en als ik dan niks voel op het moment Supreme dan houdt het op voor mij. Ik zoek het dus toch maar weer iets jonger, omdat ik daar dus schijnbaar beter bij aansluit.

Daarbij komt dat veel mannen idd nog jonge kids hebben op 50 plus leeftijd en dat werkt dus echt niet meer voor mij.

Ik vind het juist mooi om te lezen hoe iedereen er instaat hier en zonder daar een mening over te hebben en ik hoop dat iedereen zijn dekseltje gaat vinden links of rechts om.
Niets mis met je eigen mening hebben/geven hoor. Het halve forum bestaat uit eigen meningen.
Babette25 schreef:
06-07-2022 17:54
En o echt? Korte grijze koppies? Ik zie die zelden tot nooit!
Ik heb kort haar...zou dat het zijn 😎
Grijze slapen helaas en verder blond erdoor.

Maar ik wordt meestal jonger geschat.

Overigens geen mom's jeans. Pas 3 jurken gekocht 🤭
Verder wel Jeans ook.

De vrouwen verder op datingapps zie ik niet.
Bij de heren zie ik grote verschillen.
Ook veel eerste foto's die van vroeger zijn. Nu ben ik een lezer dus ik scroll...en wordt die man ineens ouder op de foto.

Of je ziet een leuke vent, tekst begint leuk....oh "mijn vrouw weet ervan"

Kleine kinderen doen het voor mij niet. Ik heb ze zelf niet en op mijn 53ste start ik niet met hele jonge kids waar ik rekening mee moet houden.

En jah latten vooralsnog.

Nu eerst nog een match die blijft 🙈

Maar ik denk nog steeds de beste manier in je omgeving is/nmlk.
julia_20 wijzigde dit bericht op 06-07-2022 21:56
24.86% gewijzigd
Attraverso schreef:
06-07-2022 19:08
Niets mis met je eigen mening hebben/geven hoor. Het halve forum bestaat uit eigen meningen.
Ik heb geen moeite met meningen, wel met al die aannames, vooroordelen en invullingen die ik hier lees.
Babette25 schreef:
06-07-2022 12:11
Ik zit inmiddels zo’n 1,5 week ongeveer op Bumble, wel leuk. In het begin enthousiast ah swipen en dan ook idd van die jonge veertigers. Kennelijk toch wel hip om een ouder vrouw te scoren voor een korte fling. Met een ben ik een beetje ah chatten omdat ik op zich best open sta voor iets ‘casuals’ zolang ik niets serieuzer heb lopen. Maar kan me er toch niet toe zetten om een afspraak te plannen waarvan ik weet dat het doel alleen een onenightstand is. Als ik er toevallig tegenaan zou lopen, real life, en er is aantrekkingskracht is het anders.
Dus dan toch energie steken in wat serieuzere mannen. Die zijn er wel maar weet nog niet of ik ze echt leuk zou vinden, en realiseer me dat ik dus met ze af moet gaan spreken. (Met 2 a 3 heb ik zo.n lijn lopen). En zeker als ze niet om de hoek wonen vind ik dat nogal een investering als ik van tevoren niet dol enthousiast ben.
Maar spreek mezelf toe en er moet natuurlijk wel energie ingestoken worden, anders wordt het nooit iets. En die types waarvan ik echt enthousiast zou worden zijn meestal niet geschikt heb ik proefondervindelijk al kunnen vaststellen😀.
Heerlijk hoe jij schrijft!! We mogen echt een kijkje in jouw hoofd nemen. Ook mooi hoe je erin staat. Ik ben benieuwd wanneer je gaat daten. Vertel vertel als het zover is....
Haha Datertje, twijfelachtige eer..
Niets bijzonders te melden nog, ook in mijn hoofd speelt zich weinig af op dit moment😀
En niets mis mee zoenen op een eerste date, neem aan dat je het niet doet als je al weet dat het niet klikt? Of is het toch het ultieme bewijs? En bij twijfel dus wel, zoals bij laatste date. Ik vind overigens samen kunnen goed zoenen ook erg belangrijk.
Hoe gaat het met jou nu? En wat bedoel je met jonger? 5 jaar? 10jaar?
Ik heb zelden mannen die ouder zijn, meestal paar jaar tot 5 jaar jonger. Maar kan ook toeval zijn.
Begrijp dat je geen erg jonge kinderen wilt Julia. Anderzijds als je lat en je ziet de kinderen zelden en het is verder je droomman….

Algemene vraag, gaan jullie nog echt ouderwets uit? En dan bedoel ik niet om een potentiële partner te ontmoeten, maar gewoon fun.
Ik heb best een druk sociaal leven, maar feesten dan weer niet zo vaak, en is wel leuk. Keer naar 40 up event gegaan maar dat vond ik vrij suf. Beetje ouderwetse beelden, veel vrouwen die voorziichtig dansten tegenover elkaar met handtasjes in het midden op de grond.. en wat mannen die toegluurden vanaf de zijkant.
Tips welkom dus.
Mensen ik weet niet wat ik met mezelf aan moet. Helemaal happy als vrijgezel, lekker rustig, alleen je eigen ding doen en totaal niet op zoek. En ja hoor, pats boem stapelverliefd, allebei. Ik weet zo niet hoe ik met dat gevoel om moet gaan. Zijn we samen is het helemaal geweldig, het klopt gewoon. Maar die onrust in je lijf, wie heeft dat bedacht. Ik functioneer gewoon maar half :bonk:

Ik merk ook dat de eerdere nare ervaringen toch wel wat schade hebben achter gelaten. Het is lastig voor mij om te vertrouwen op iemand zijn oprechtheid. Ik heb er geen reden toe, laat het niet merken, maar ik durf niet zo goed. Daarom wilde ik ook nog geen relatie dus.
Oh Orbifolia ik ruil graag met je!

Maar kan het me voorstellen dat het ook veel onrust brengt, zeker als je er eigenlijk niet op zat te wachten. Het beste advies is denk ik ‘ go with the flow’ en blijf tegelijkertijd met beide benen op de grond staan, laat je niet helemaal meeslepen.

Zo kan je wel de signalen oppakken als er iets niet klopt. Maar tot nu toe heb je geen redenen tot twijfel zo te horen. Dus probeer ervaringen beetje los te laten en ervan te genieten. En ja, het kan pijn opleveren maar als je dat alle nieuwe relaties in je leven laat beïnvloeden zou dat jammer zijn. Je kan natuurlijk wel een beetje voorzichtig zijn maar ook no guts no glory….

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven