Hét (r)emigreren Topic

18-03-2009 16:57 4718 berichten
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?

Nieuwe schrijvers altijd welkom!

Waar zitten we allemaal?

Ainne --> Ierland

Alejandra --> Bolivia

Anais --> Turkije

Biebeltje --> Nederland (voormalig Londen)

Bloempje --> Egypte

Caramella --> Net terug uit de UK

Chicha --> Spanje

Chili-girl --> Chili *heeft inlogproblemen*

Choc_11 --> Frankrijk

Discovery --> Nederland

Guiri --> Spanje

Hope --> Duitsland, maar gaat terug naar NL

Ine --> Oostenrijk

JJ80 --> Terug in NL na latijns-Amerikaans dansavontuur

Kodak --> US

Lapin --> Zwitserland

Liubi --> Duitsland

Marloussie --> Noorwegen *zwanger*

Moonglade --> Nederland

Nymeria --> UK

Orbit --> Nederland (terug uit Australië)

Raccoon --> US

Razzmatazz --> Frankrijk

Rubis --> Frankrijk

Saby --> Italië

Sanne --> Australië

Sarah2ndLife --> Australië

SFO --> US

Snjokorn --> IJsland

Spinnetje --> Zuid-Afrika

Speculaasje --> Israel

Surf --> Nederland (voormalig Frankrijk en Portugal)

Undertaker --> gaat (terug) naar Australië

Vibeke --> Dubai * vers jongensbabietje geboren! *

Visotsky --> Ierland *zwanger*

Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.

Link naar het oude topic.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik morgen ook maar eens spinazie ga eten.
Snjókorn falla, á allt og alla
Het dagtopic voor morgen: spinazie.

Verboden woorden: andere etenswaren waar ik trek in zou kunnen krijgen.

Ik heb zo waa waa waa waanzinnig gedroomd
Ik hou niet van spinazie!!!

Wat ook lekker is: Rijst met stukjes tilapiafilet, banaan/appel, rozijntjes en kokosschaafsel (verder beetje zout, peper en ketjap). Daaroverheen "javaantjes" van de conimexafdeling...

Oh, toch met spinazie: van die gevulde pasta, beetje pesto, verse spinazie erdoorheen (gewoon als "sla") pijnboompitjes en parmezaanse kaas.
Spinazie is ook lekker door de pasta saus.
Ik zal morgen in de supermarkt hier eens vragen waar de Conimexafdeling is
Ik heb zo waa waa waa waanzinnig gedroomd
conimex kennen ze hier niet hoor.
Ik word nog steeds iedere keer van de viva-site gegooid, jullie ook?

Het is zo'n gedoe om iedere keer weer opnieuw in te loggen.

Ben net terug van de kapper, dat was hard nodig.

Spinazie, hier eten we het rauw als sla, ik heb nooit goed begrepen hoe het door de pasta moet... dat is toch niet lekker?

Conimex is hier wel te koop, wel hard zoeken. Je moet ervoor naar de Alcampo of de Carrefour.

Vrijdag heb ik een pool-party met nederlandse kroketten. Lekker!
Chicha jij bent ook onverbeterlijk. Vertellen dat je naar de sportzaak gaat, dus ik (en de andere forummers waarschijnlijk ook) denk meteen: wow, Chicha gaat sporten. Wat goed van haar. Om in de volgende zin te zeggen dat het gewoon v o o r o m h e t h u i s is….

SFO hebben ze bij die Reef Surf Slippers ook exemplaren met kurketrekkers?

Lapin, stel je niet aan joh, zo'n mammografie stelt niks voor. Ik ga elk jaar, omdat er borstkanker in de familie zit en het is echt niet eng hoor. Ze doen bij mij altijd heel voorzichtig en het is met 2 minuutjes gepiept. En ik heb maar een C-tje. Snik, word nooit toegelaten tot die dikke-tieten-club.

Biebel, wat zijn 'javaantjes'? Hier hebben ze ook geen Conimex hoor. Ik neem altijd een voorraadje Ketjap mee uit Nederland, maar Javaantjes ben ik nog niet tegengekomen.

Specu, veel 'plezier' vanavond bij de vergadering.

Lapin, lekker genieten met je moeder. Doe ik ook, hoewel mijn moeder niet meer zo fit is met d'r 79 jaar. Ik kan geen hele middag gaan shoppen met haar, maar we zitten wel lekker veel te kletsen samen. En met mijn vader ben ik aan het klussen en tuinieren. We worden Ed en Willem Bever genoemd. Ach, het is gewoon heerlijk om mijn ouders hier te hebben.

Chicha, ik word er ook nog steeds afgegooid, en er zit nu ook een irritante reclame op het scherm, die je niet weg kan klikken. Hebben jullie dat ook?

Hoe kom jij aan NLse kroketten? *vroeg zij jaloers*
quote:spinnetje schreef op 17 juni 2009 @ 17:04:

Ik zal morgen in de supermarkt hier eens vragen waar de Conimexafdeling is Je spreekt jezelf tegen; dagtopic voor morgen spinazie, verboden woorden; ander eten waar ik trek in zou kunnen krijgen.
Voordeel van in NL wonen *grijns*

Javaantjes is een indonesische mix die je over je gerechten kan strooien, net zoiets als de gefrituurde uitjes, of pinda's... Allen dan met aardappelreepjes (zoiets als die frietjes)

Ik BAAL!!!!!

Zit ik lekker onschuldig rozijntjes te eten, zit er ineens een steen tussen!!! Resultaat: Stuk uit m'n tand!!! Ik baal echt ontzettend!!! M'n mooie tandjes verpest.
Damn Biebeltje. Mag je fijn naar de tandarts. . . en niet vergeten te melden bij de sultana fabriekant.
Biebel, da's erg. Welke tand is het? Ik heb ook een stuk uit mijn tand, mijn voortand maar daar heeft de tandarts heel mooi weer een stukje aangekleid in precies dezelfde kleur. Je ziet er niks van.
Het is mijn rechter voortand (boven). Dus heerlijk in het zicht (en ik was toch best trots op m'n tanden). Is maar een klein stukje, maar doet nog steeds zeer.

En ik heb geen tandarts *sip*. Al 6 jaar niet meer (is allemaal zo duur!!!) Ben er dus ook absoluut niet voor verzekerd (lang leve het Nederlandse zorgverzekeringsstelsel *not*)
Oh shit wat baaaalen Bieb! En nog zo in het zicht ook. Kun je niet stiekem naar Londen en het NHS'sen?
Biebel, ik zou hier wel zo snel mogelijk iets aan laten doen. Op je tanden moet je zuinig zijn. Bij mij is het ook mijn rechter voortand boven, daar is destijds echt bijna een halve tand van afgebroken en ik loop al meer dan 25 jaar met een stukje nep aan mijn tand. Gaat nog altijd goed.
Wat hebben jullie dikke tieten? Ik zit nog in ontkenning.. kan me nog aardig redden met mijn (groot uitvallende) 85D beha's, maar moet eigenlijk een maatje groter. Ik heb nog altijd de hoop dat ze weer krimpen.. Ze passen wel bij de rest, dus ik maak me niet zo druk. En oja, ontopic , schoenmaat 39! Hartstikke handig.

Ach, dat is ook niet waar, dat ik wil dat mijn tieten krimpen, want ik vind mijn decollete in truitjes met een blote hals dan weer wel geweldig mooi.

Ondertussen zit ik te zwijmelen bij Pretty Woman.. oh, wat is dat een heerlijke film. Ik heb hem slechts 1371038101 keer gezien, ken de tekst zo ongeveer achterstevoren uit mijn hoofd, weet precies wat er wanneer komt, maar ik vind hem zo ontzettend leuk! Of moet ik dit op het uit-de-kast-topic vertellen .

Mijn ouders hebben me goed geholpen in de tuin. De heg is nu ook weer gesnoeid, de trampoline hebben mijn vader en ik in elkaar gezet, ik heb mijn grote vriend Trimmer weer in mijn leven gelaten en een heel groot deel van de woesternij (die ik niet kan maaien omdat het daar nogal rotsachtig is en de grasmaaier er steeds op vastloopt) weggemaaid. Het ziet er echt weer veel beter uit en ik had het alleen nooooooooit gered.

Rubis, ze komen altijd met de auto. Het is ongeveer 10 uur in de auto en eigenlijk prima te doen. Hoe vaker je het rijdt, hoe sneller het soms wel lijkt te gaan. Je went er aan, geloof ik.

Vliegen zou makkelijker zijn en ook goed kunnen wat betreft de aankomst, maar mijn ouders wonen in het Noorden van het land en voordat je dan bij een vliegveld bent, ben je ook al zo veel tijd kwijt. Met inchecken en bagage en naar huis rijden, ben je dan al weer veel tijd kwijt en is met de auto niet eens zo heel veel langer.

Biebel.. balen van je voortand! Het valt zo op, als het voorin is.. Zonde ook.

Ik was ook niet verzekerd in NL en hier ook niet, voor tandarts. Het is duur en dekt meestal niet eens alles, waardoor je naast je premie ook nog een grote eigen bijdrage hebt.

Conimex is hier niet, verse spinazie ook niet (alleen diepvries). Sowieso hebben wij veel groente alleen uit de diepvries (lang leve iglo). Het aanbod is altijd heel beperkt en ook altijd maar een paar soorten en de versheid is niet altijd tiptop. Diepvries is soms idd een betere optie..

Whihihahahaa Rubis...Reef slippers met kurkentrekkers??? Een gat in de markt! Zouden het vast goed doen in Frankrijk he??

Jemig...ik zou vanavond ook eigenlijk spinazie eten..maar om vier uur vanmiddag wilde ik vlees uit de vriezer halen en toen zag ik shoarma liggen. Yummmmm....dus toen leek dat me een goed plan. Toen ik om half acht wilde gaan koken bedacht ik me opeens dat ik me morgenochtend weer moet wegen, dus eeh, dan is 't niet zo handig om me nu met shoarma vol te gaan stoppen he haha... (Ok, 't is NOOIT handig om je met shoarma vol te stoppen als je af wil vallen..I know, nou niet de sonja uit gaan hangen hier )

Dus...het is nu elf uur en heb nog steeds niks gegeten. Pfff.. lekker handig weer. Maar heb niet zoveel in huis eigenlijk. Dus eeh...tsja..? Handig he?? Ik neem maar gewoon een paar happen optimel kwark, daar komen we de nacht ook vast wel mee door.

Hier in de diepvries heb ik spinazie, sperzieboontjes, wokgroente, groentemix (doperwtjes-mais-rode paprika) en zilveruitjes (niet in het zuur) liggen. O ja ook nog frambozen maar dat is geen groente.

Als je hier verse groente koopt dan weet de cassiere soms niet eens wat het is (snijbonen, sperziebonen, witte asperges). Lachen he.
quote:Ine schreef op 17 juni 2009 @ 22:39:

Wat hebben jullie dikke tieten?

Whahaha Ine..wat ben jij toch altijd lekker to the point en ongenuanceerd. Heerlijk! Maar eeh..ik zat hetzelfde hier te denken haha. Ik vrees dat ik een lidmaatschap kan vergeten met m'n (schamele?? dacht dat ik weinig reden tot klagen had hihi maar nu..) C cup.

Ik was even vergeten de laatste pagina te bekijken.. Tsja, dat heb je als je er een tijdje tussenuit bent geweest he haha.

Biebel..wat onwijs balen van je tand!!!!! GRRRRRR je zou ze toch wat aandoen! Gewoon een steen ertussen...wat achterlijk!! Je moet wel naar de tandarts idd hoor, anders wordt het alleen maar erger. Tandartsen in NL zijn idd een crime om te vinden, maar het moet je wel lukken denk ik. Als je naar je zorgverzekeraar belt hebben die meestal wel een lijst met tandartsen die nog mensen accepteren. En anders naar de universiteit??? Daar kan je door studenten worden geholpen..net zo professioneel maar stukken goedkoper. Ik weet uit mijn hoofd even niet meer hoe die organisatie heet..zijn studenten tandheelkunde, schijnt heel goed te zijn (heb ik van horen zeggen..geen eigen ervaringen mee)

Heb 't even gegoogeld voor je...is de ACTA. Te vinden op www dan die naam .nl Misschien heb je er iets aan, misschien ook niet.

Ine en Surf, ik dacht ook precies hetzelfde, van die dikke tieten . Ik vond die van mij al te groot worden, maar plastische chirurgie durf ik niet.

Hebben jullie dat nou ook? Dat je tieten groter worden naarmate je ouder word? Ik kan me herinneren dat ik cup B had toen ik een jaar of 30 was. Daarna nog een tijdje in cup C geperst. Maar nu moet ik echt D hebben. Misschien zit al het aangevreten vet van de afgelopen jaren daar wel?

Biebel, wat ontzettend balen van je tand. Maar het goede nieuws is dat er heel makkelijk een stukje aan te plakken is, helemaal pijnloos dus. Bij mij is er ongeveer 15 jaar geleden een stukje van een hoektand afgebroken, het aangeplakte stukje zit nog steeds goed vast. En je ziet er niets van.

Kan je die fabrikant niet verantwoordelijk stellen?

Rubis, gezellig he met je ouders? Ik heb de hele avond op het terras met mijn moeder zitten kletsen. Mijn man is vanmiddag voor 2 dagen naar NL gevlogen (gevlucht voor zijn schoonmoeder ). Lekker om met je vader te kunnen tuinieren. Mijn vader was ook zo handig. Hij deed altijd achterstallige klusjes in mijn huis als hij hier was, maar hij is 2,5 jaar geleden overleden.

Geniet er maar lekker van.

En ja, je hebt gelijk, ik moet niet zo kinderachtig doen over die mammografie. Ik ga echt.

Ine, jij ook al lekker aan het klussen met je vader? Jij hebt dus ook al zo'n moeilijke tuin? Bij mij ziet het er nu behoorlijk gecultiveerd uit. Dit weekend zal ik even foto's maken en hier plakken.

Ik zit nu tikkels (dropjes) te eten. Mijn moeder heeft een hele grote zak voor me meegenomen.

Er kwamen weer onwijs veel lekkere dingen uit haar koffer, boterkoek, stroopwafels, toetjes van Mona, filet americain...........

En nu maar naar bed, zonder man, want die zit in NL.
Lapin, wat zit jij weer te bunkeren zeg hahaha

Wij hebben net ontbijt achter de kiezen. Gisterenavond was het idd een bende bij de vergadering, na een uur schreeuwen werd het wat normaler. Conclusies: mijn onderbuuf is een monsterlijk wijf (ja, nog steeds). Het betere nieuws: ze gaat verhuizen, schijnt haar flat verkocht te hebben. Nou, ik hang de vlag uit als ze weg gaat. Verder: ik ga met een andere pittige vrouw van het andere gebouw in het huiscommitee, wij krijgen hulp van de mannen mbt reparaties, werkmensen, offertes etc. Ik moet een briefje mbt offerte van mijn berging aan iemand laten zien, en dan wordt ein-de-lijk de berging gerepareerd.

ZO, nu aan het werk.
Ik heb gisteren gelijk proberen te bellen met de klantenservice, maar dat kan niet vanaf een mobiel. Dus maar m'n probleem/klacht via een internetformulier kenbaar gemaakt (weet alleen niet of het is aangekomen want manlief heeft een nieuwere versie van IE geinstalleerd en die deed nogal raar). Ik wil eerst even een reactie van hun kant afwachten...

Manlief zei al dat ik dan maar naar Libanon moest vliegen om m'n tand te laten repareren door z'n vriend (tandarts). Maar eigenlijk wil ik dat de winkel gewoon m'n tandartsrekening gaat vergoeden.
Biebel balen van je tand! Er zitten wel eens vaker 'steentjes' in rozijnen (volgens mij gewoon de pit uit de druif...).

Dochterlief heeft nu al ruim een jaar een stukje aan haar voortand. Is heel mooi gedaan door de tandarts. Als je het niet weet dan zie je er nix van. Ook bijna geen kleur verschil.

Is een tikket naar Libanon niet net zo duur als naar de tandarts???? of heeft manlief zin in een tripje Libanon....

Ik kan ook wel bij de dikke tieten club met mijn E cub, nou ja dan vallen mijn grote voeten ook niet zo op

Maar past prima bij mijn 1,85 en vol slanke figuur.....

Lapin & Ine & Rubis geniet maar lekker van jullie moeders

en Ine en Rubis ook van de klussende vaders.

Ik mis mijn ouders wel hoor, die waren hier een paar weken geleden.... alles in en huis werd bij gehouden, gelukkig heb ik wat dingen van mijn agenda geschrapt zodat ik gister wat papierwerk weg kon werken en de kasten van de meiden ook weer overzichtelijk zijn.

Ga zo met de bus van manlief ff naar het keuringsstation. Moest terug komen om te laten zien dat iets was gemaakt. Gelukkig kon manlief laatst in NL aan de onderdelen komen en kon hij het zelf maken. Nu hopen dat het goed word gekeurd.

Ook nog ff om een kadootje voor dochterlief die maandag al weer 12 word...... waar blijft de tijd?????

En dan computerles, tot nu toe nog makkelijk want WORD ken ik redelijk goed. Hopenlijk krijg ik bijna EXEL want dat ken ik nog niet. Neem mijn eigen laptop mee want anders moet ik een computer delen, en de rest is nog niet zo handig dus dat schiet niet op...... zei zij bescheiden....

Fijne dag en tot laters xXx
Choc, ik verwacht inderdaad wel dat er een takje of zo tussen kan zitten. En zelfs een druivenpit zou nog kunnen... Maar dit was echt een steen! Lijkt een beetje op de hoek van een baksteen ofzo... Net zo groot als een hele rozijn.

Maar ik heb een reactie terug. Dat vind ik erg netjes al zo snel. Ik moet nog wel even kijken hoe ik onderstaande ga oplossen aangezien ik al 6 jaar niet meer bij een tandarts ben geweest: "Een verklaring van de tandarts waarop staat wat de status van het gebit is voor het ongeval."

Heb de zorgverzekeraar gevraagd wat ik nu het beste kan doen om aan een tandarts te komen. (Surf, ik heb ACTA al opgezocht, daar had ik het toevallig gisteren over met m'n collega, voordat er sprake was van het daadwerkelijk nodig zijn van zo'n instantie.)

Zoals ik in ieder geval het mailtje lees van de klantenservice dan zijn ze bereid de boel te betalen (aan de andere "eisen" kan ik wel voldoen, ik heb de steen en de halve zak rozijntjes nog, de tandarts kan vast wel zien dat het door die steen kwam en een rekening komt er ook ongetwijfeld wel).

Maar ik baal nog steeds. En het doet nog steeds pijn.
Moggu,

Het topic van de dag vandaag (volgens spinnetje) SPINAZIE. Zullen we hier recepten gaan neerzetten?

Lapin; ik geef de pil maar de schuld van het te klein worden van m'n BH's (net als de gewichtstoename). Struisvogelpolitiek?? Hoe bedoel je?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven