Werk & Studie alle pijlers

Niks te doen: wat dan?

29-06-2022 19:52 29 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Het klinkt misschien belachelijk, en misschien is het dat ook wel, maar ik heb soms niks te doen op werk, en dat vind ik heel vervelend; ik wil niet het gevoel hebben dat ik aan het 'lummelen' ben in de baas z'n tijd.

Ik heb op zich projecten waar ik nu aan kan werken, maar het gebeurt heel regelmatig dat ik op feedback van anderen moet wachten, en dan kan ik op dat moment niet verder. Ik vroeg me af of anderen dit ook wel eens hebben, en wat je dan doet?

Bijkomend probleem is dat mijn begeleider nu al een tijd ziek is, dus ik kan haar ook niet heel makkelijk benaderen voor meer werk.

(Ik realiseer me dat het een beetje een raar probleem is, maar ik vind het gewoon fijner om lekker ergens mee bezig te zijn dan me schuldig of nutteloos voelen...)
Ik heb een baan met maanden van piekbelasting en maanden van "lummelen" ... dat is een gegeven. In eerste instantie ben ik altijd blij dat ik even kan bijkomen van de drukte. Daarna ga ik een beetje opruimen/archiveren/mails opschonen.
Verder voel ik me absoluut niet schuldig dat ik wat meer online zit of dat ik mij privé administratie bijwerk in die tijd. Ik lever het bedrijf voldoende op in de overige 9 piekmaanden om het gelummel in de zomer te compenseren.
Die dal maanden zijn er trouwens voor iedereen in het bedrijf, dus het is ook niet zo dat ik dan iemand kan helpen die wel een hoge workload heeft.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Bij mij speelde hetzelfde probleem. Mijn leidinggevenden en de opdrachtgever weten er ook vanaf. Doordat ik parttime werk mocht ik mijn eigen rooster maken. Ze zagen dat ik er oog voor heb en ben nu de roosterplanner van het hele team. Tevens heb ik alle oude templates herschreven. Deze zijn in het begin vertaald door een vertaalapp en liepen dus niet zo lekker en er zaten veel spelfouten in. Ik werk er nu 5 maanden en krijg steeds meer van dit soort extra kleine taken erbij. Gooi eens een balletje op, wellicht liggen er nog wat klussen te wachten die opgepakt kunnen worden.
"Nee" is ook een antwoord.
ik heb dat momenteel in mijn werk, vandaar dat ik nu ook op Viva reageer ;)

wij hebben toegang tot Udemy en andere trainingsmogelijkheden. Dus ik ben nu bezig met het behalen van een certificaat die op mijn bucket list stond.

Daarnaast moet je ook een beetje genieten van de lummel-tijd. Voor je het weet is het weer heel druk in je project en gebeurd alles tegelijkertijd dat je overuren draait. In mijn lummel-tijd kijk ik uit naar de drukke periode, in de drukke periode kijk ik uit naar mijn lummel-tijd :)
Als het structureel is om meer werk vragen of een cursus.

Maar echt, laat het concept ''de baas zijn tijd'' los. Ik doe gewoon mijn werk en wat er van mij verwacht wordt (en vaak meer) en vaak lukt me dat in minder dan de uren dat ik op contract werk. Nu we hybride werken ga ik dan rustig iets voor mezelf doen in de tijd die over is. Dan ben ik uiteraard wel bereikbaar. Het gaat er toch niet om of je ieder uur dat je betaalt wordt druk bent, het gaat erom dat je resultaten evenredig zijn naar het aantal uur dat je er voor hebt. Bij een kantoorbaan dan.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven