Werk & Studie alle pijlers

Ervaringen Cabine bemanning vliegmaatschappijen

09-07-2022 16:01 29 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Altijd al interesse gehad in de luchtvaart, ondanks dat het mij een leuke branche lijkt werk ik er niet in. Waarom niet daar kan ik mijn vinger niet precies op leggen.
Wel speelt de afstand mee, ik woon 1,5 uur vanaf Schiphol rijden. Wellicht in de toekomst, ik sluit het ook niet uit.

Ik ben nu vooral benieuwd naar mensen die werken in de luchtvaart, en dan met name na het werk als cabine bemanning en de ervaringen.

Wie werkt er als cabine bemanning en wil vertellen over het werk. Bij welke luchtvaartmaatschappij werk je.
De voordelen, de nadelen, hoe ben je in deze branche terecht gekomen.

Hoe zitten roosters in elkaar, werk en privé verhouding, omgang met diverse tijdzones, en klimaten waar je naar toe vliegt, werk je parttime of fulltime time. Vlieg je op Europa of intercontinentaal, een combinatie van beide.

Op welke manier is het werk de afgelopen decennia veranderd positief en negatief, verhalen van oud medewerkers zijn ook welkom. Zou je dan een tijdsaanduiding willen geven, in welke jaren je ongeveer werkzaam was bij de betreffende maatschappij.

Daarnaast ook geïnteresseerd in anekdotes die gebeurd zijn tijdens vluchten, maak je veel leuke bijzondere en of nare ervaringen mee of verlopen veel vluchten gewoon regulier zonder veel bijzonderheden. Wel met respect voor de betreffende anonieme passagiers.

Dat laatste hoeft niet, maar mag wel wanneer je daar wel iets over wil vertellen.
midaswolf wijzigde dit bericht op 09-07-2022 16:16
0.63% gewijzigd
Karakter is wat je bent in het donker.
Alle reacties Link kopieren Quote
dizzyy0 schreef:
09-07-2022 20:20
Je hebt meer dan genoeg tijd om te rusten en wat te ondernemen. Ik versta me time ook onder alleen in een hotelkamer niets moeten, zonder kinderen ;) Meestal ging ik even de stad in voor een koffietje en een wandeling. De laatste jaren ging ik niet meer echt mee met tripjes, het meeste had ik al wel gezien en gedaan. Ik was dan ook 21 dat ik begon dus heb toen echt alles eruit gehaald.
Iedereen alvast bedankt voor de bijdragen, hoe ging je bijvoorbeeld om met klimaat zones daarmee bedoel ik in de winter vanuit Nederland naar een warm klimaat vliegen daarna terug in Nederland en vervolgens bijvoorbeeld naar Canada ook in de winter.

Hoeveel invloed had je op het kiezen van bestemmingen of werd je gewoon ingeroosterd zoals het hen uitkwam.
Wat ergens ook begrijpelijk is.

En als laatste vraag hoe was vaak de bezetting aan boord(los van Corona)
Veel volle vluchten of heb je ook wel vluchten gehad die bijvoorbeeld voor amper de helft gevuld waren.
Karakter is wat je bent in het donker.
Alle reacties Link kopieren Quote
Grote verschillen in klimaat zijn geen probleem. In tijdzones wel.
Ik ben geen stewardess maar ik heb wel veel gevlogen.
En ik zit de laatste tijd alleen nog maar in hele volle vliegtuigen.
.
Alle reacties Link kopieren Quote
impala schreef:
09-07-2022 20:43
Grote verschillen in klimaat zijn geen probleem. In tijdzones wel.
Ik ben geen stewardess maar ik heb wel veel gevlogen.
En ik zit de laatste tijd alleen nog maar in hele volle vliegtuigen.
Deze vraag kan een veel vliegende passagier ook beantwoorden.

Mijn eigen ervaring, ik vlieg niet veel.
De meeste keren dat ik zelf vloog ook intercontinentaal was de vlucht goed volgeboekt 90-100 % ongeveer
Een vlucht waarmee dat beduidend minder was en dat was een vlucht naar Jakarta. De bezettingsgraad weet ik niet meer precies, maar er waren duidelijk een aantal lege stoelen per sectie te zien. Sommige mensen konden zelfs gaan verzitten als ze dat hadden gewild.
Ik zelf had al een prima plek waardoor dat niet hoefde.



En als laatste vraag hoe was vaak de bezetting aan boord(los van Corona)
Veel volle vluchten of heb je ook wel vluchten gehad die bijvoorbeeld voor amper de helft gevuld waren.
Karakter is wat je bent in het donker.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het antwoord op al je vragen hangt er maar net van af voor welke maatschappij je vliegt. Het rooster, de service, het werk aan boord, het contact met de passagiers, met je collega’s, het hangt er maar net van af of je voor KLM, Emirates, Ryanair of easyJet vliegt.

Wil je echt de hele wereld zien, ga dan voor Emirates werken. Wil je elke dag thuis in je eigen bed slapen? En liefst op een christelijke tijd? Dan is easyJet een veel betere optie. Of klopt je hart sneller bij de kleur licht blauw? Wil je een vast rooster en maanden van te voren precies weten waar je aan toe bent? Of wil je avontuur, ook als betekent weer een overnachting in een godvergeten hotel in Hamburg, vijf dagen op een rij?

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven