Werk & Studie alle pijlers

Collega's hebben een affaire

13-07-2022 16:07 97 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik werk in een klein team en nu blijkt dat 2 van mijn collega's al een jaar stiekem een geheime affaire hebben. Beiden getrouwd en kinderen, 1 van de 2 inmiddels weg bij partner maar de ander kan de stap niet zetten om het gezin te verlaten dus nu is de bom gebarsten en is alles bekend.

Geen idee hoe ik hier mee om moet gaan. Ik heb persoonlijk nogal een ferme mening over vreemd gaan en gezinnen opblazen, maar goed privé is privé en het zijn mijn zaken niet.

Beiden personen hebben het afgelopen jaar echter ook in mijn ogen nogal lopen te disfunctioneren en daar was ik de dupe van want ik kon hun shit opruimen en naar nu blijkt was het niet omdat ze het zooooooo druk hadden en ook heeeeeele zware taken maar omdat ze overdag met elkaar lagen te ketsen.

Dus nu ben ik boos.

Hoe moet ik hier mee omgaan?
Always be yourself. Unless you can be a unicorn! Then always be a unicorn!
Oei wat irritant! Ik heb het ook meegemaakt. Veel gezeik opgeleverd, toen ging het ook nog eens mis tussen die twee en zat de helft van het drama-duo gigantisch lang in de ziektewet.

Dus misschien toch kop eraf bijten?
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
lolapaloeza schreef:
13-07-2022 17:13
Oei wat irritant! Ik heb het ook meegemaakt. Veel gezeik opgeleverd, toen ging het ook nog eens mis tussen die twee en zat de helft van het drama-duo gigantisch lang in de ziektewet.

Dus misschien toch kop eraf bijten?

Ja dit dus.

Dan ben je toch geen professional.

Prima allemaal hoor, maar voor leuke chit chat en een bakkie om bij te praten heb ik dus voorlopig geen tijd.
Wickedwitch schreef:
13-07-2022 17:09
Ik heb het idee dat je jouw visie op vreemdgaanders teveel meeneemt. Waarom kan het jou wat schelen wat anderen doen? Focus op je eigen relatie en laat die collega’s het uitzoeken. Je kan wel aangeven dat het werk beter kan wat jou betreft.
Ik neig toch het meest naar dit. Laat het los. Jij mag jouw normen en waarden hebben, anderen mogen daarvan afwijken. Wat ze doen/deden is afkeurenswaardig, maar het is nu aan jou om je professionele houding te laten zien. En dat is niet hun kop eraf bijten of blijven hangen in boosheid of negeren. Maar gewoon je beroepssmoel opzetten en je werk doen.
Laat het los. Als je je over iedereen die iets afkeurenswaardig doet zo druk moet maken, heb je toch geen leven?
mrs.mia.wallace schreef:
13-07-2022 17:20

Dan ben je toch geen professional.
Even heel sec: als het jou niet lukt om ze normaal te behandelen, ben jij ook geen professional.
Dus vooral hier je stoom afblazen, maar op je werk niet.
mrs.mia.wallace schreef:
13-07-2022 17:10
En ook het feit dat zij zich heeft ziek gemeld en weken thuis heeft gezeten. En dan vervolgens in tranen bij HR zitten dat je ziek bent geworden omdat je geheime getrouwde minnaar zijn gezin maar niet verlaat.....

Oja......en die geheime minnaar is ook nog eens mijn collega.

Ben je dan een doos of ben je dan een doos?
Hoe weet jij nou wat ze met HR bespreekt?
mrs.mia.wallace schreef:
13-07-2022 17:10
En ook het feit dat zij zich heeft ziek gemeld en weken thuis heeft gezeten. En dan vervolgens in tranen bij HR zitten dat je ziek bent geworden omdat je geheime getrouwde minnaar zijn gezin maar niet verlaat.....

Oja......en die geheime minnaar is ook nog eens mijn collega.

Ben je dan een doos of ben je dan een doos?
Jemig. Die hebben jou helemaal nergens voor nodig hoor. Wat een misère. Zoals mijn collega een keer zei: 'goh. Sucks to be you!'. Dat denk ik dan, spreek het niet uit.
Gewoon de popcorn pakken en rustig achteroverleunen.
En bij je manager aangeven dat dit en dit nu extra op jouw bord dreigt te komen en je dat niet kunt gaan doen, want al te druk. Alert blijven op je eigen werkdruk.
Ik begrijp gewoon sowieso niet dat je je zo druk kunt maken over hoe anderen een potje van hun leven maken. Ook menig affaire op werk meegemaakt, maar heb me daar verder nooit zo mee bemoeid.
Paska schreef:
13-07-2022 17:33
Dat doet boosheid met veel mensen, er komen allerlei aannames bij. O.a. daarom is het wijs om de boosheid proberen thuis te laten.
Paska schreef:
13-07-2022 17:33

Dat heeft ze me zelf verteld. Ook van de affaire. Ze was zoooooo opgelucht dat ze haar ei kwijt was.
Niet. Ze zijn niet met jou getrouwd.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
navyblue schreef:
13-07-2022 17:36
Ik begrijp gewoon sowieso niet dat je je zo druk kunt maken over hoe anderen een potje van hun leven maken. Ook menig affaire op werk meegemaakt, maar heb me daar verder nooit zo mee bemoeid.

Joh, ik ken hun bloedjes van kinderen en hun wettelijke echtgenoten niet, dus daar maak ik me niet druk om.

Wel dat het team al een jaar niet functioneert, er zaken blijven liggen, er bondjes zijn (een ander teamlid blijkt al een jaar hun vertrouweling te zijn en wist alles wel), er tegen mij is gelogen en ik word weggezet als hielenlikker omdat ik mijn werk wel goed doe.

Maar hier even spuien lucht al op en ik zal inderdaad op het werk mijn professionele pet opzetten.
Jufjoke schreef:
13-07-2022 17:29
Even heel sec: als het jou niet lukt om ze normaal te behandelen, ben jij ook geen professional.
Dus vooral hier je stoom afblazen, maar op je werk niet.
Exact! Hoe vaak ik mezelf in mijn professionele loopbaan niet heb geërgerd aan mensen die zich voor iedere snotneus van hun kinderen of overlijden poes/hond hebben ziekgemeld!
Live Life to the fullest
Ik snap je heel goed en zou me in jouw situatie helemaal niet inhouden. Ik zou dit zeker noemen richting hun, dat je je genaaid voelt (of wat je dan ook voelt). De emoties hoef je echt niet bij je te houden hoor. Als jij er daadwerkelijk last van hebt gehad, maar dan mag je dat echt wel melden.
Je kunt er op je werk helaas niets mee, want dan keert het tegen jou. Dus inderdaad, wees blij dat het hun puinhoop is en niet de jouwe en verbaas je over dat het allemaal mag en kan. En ondertussen lekker hier spuien, al die ergernis. Dan is het uit jouw systeem en wij wat vermaak.
Ze zeiden dat het niet kon. Toen kwam er iemand die dat niet wist en die deed het gewoon.
mrs.mia.wallace schreef:
13-07-2022 17:47
Joh, ik ken hun bloedjes van kinderen en hun wettelijke echtgenoten niet, dus daar maak ik me niet druk om.

Wel dat het team al een jaar niet functioneert, er zaken blijven liggen, er bondjes zijn (een ander teamlid blijkt al een jaar hun vertrouweling te zijn en wist alles wel), er tegen mij is gelogen en ik word weggezet als hielenlikker omdat ik mijn werk wel goed doe.

Maar hier even spuien lucht al op en ik zal inderdaad op het werk mijn professionele pet opzetten.
Nou, dan vinden ze je een hielenlikker, kan jou het schelen. Wees blij dat ze je niet betrokken hebben. Richt je op wat jou qua werk benadeelt.
Jaren geleden in de gezondheidszorg / crisisdienst, heel klassiek de dokter en de verpleegkundige zo vaak druk druk en deur behandelkamer op slot. Klein team collega's en ik kregen er de hik van, patiënten moesten wachten, telefoon in de wacht. Vrouw van dokter met broodtrommeltje :facepalm:
Aangekaart bij hogerhand en dan zelf professioneel blijven.
To, focus je op het werk! Gooi hier je frustratie er maar uit.

Later is het een anecdote zoals de mijne.
de dokter scheidde, had 6 kinderen bij 3 moeders, de verpleegkundige vertrok naar de bush in Mozambique. Jouw affaire collega's krijgen alles nog op hun bordje. Wees blij dat je hun kop niet hebt afgebeten :)
Alles sal reg kom
Ik ga inderdaad maar achterover met popcorn zitten en kijken hoe mijn leidinggevende dit gaat oplossen.

Maar ik ben benieuwd of ze beiden het einde van de zomer halen in hun functie.
Ik denk dat de reactie ook wel afhangt van het werkveld en de manier van met elkaar samenwerken (formeel en informeel).
In mijn werk komt het ook op mijn bord als een ander van alles nalaat. Dat nalaten is doorgaans een goede reden voor, bovendien hebben we allemaal goede en minder goede periodes.

Maar als ik me drie slagen in de rondte moet werken en moet blijven werken, eerst wegens seks en romantiek tijdens werktijd en daarna wegens stress van alle bijbehorende drama’s ben ik ook wel echt goed giftig. En ik zou eigenlijk niet weten waarom je dat niet zou zeggen. Ze zijn gewoon oncollegiaal bezig geweest en de gevolgen zijn óók voor het team. Om over geschaad vertrouwen nog niet eens te spreken.

Dat is dus ook echt anders dan wanneer je een baan heb waar je bv in je eentje targets moet halen ofzo. Dan kon het me echt geen drol schelen wat de reden is dat je verzaakt, niet mijn probleem.
mrs.mia.wallace schreef:
13-07-2022 17:40
Dat heeft ze me zelf verteld. Ook van de affaire. Ze was zoooooo opgelucht dat ze haar ei kwijt was.
Jullie doen allemaal mee aan een hele nare roddelcultuur, zelfs HR.

Het is mogelijk dat die mevr echt psychische problemen heeft en die affaire daar mede uitvoort komt. Je krijgt een heel ingekleurd verhaal van je werkgever dat niet bij je thuishoort. Daarbij bepaald de bedrijfsarts of er objectief gezien sprake is van ziekte of niet.

Die collega hoeft niet bij al haar roddelcollega's zich te bewijzen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
13-07-2022 18:51

Het is mogelijk dat die mevr echt psychische problemen heeft en die affaire daar mede uitvoort komt. Je krijgt een heel ingekleurd verhaal van je werkgever dat niet bij je thuishoort. Daarbij bepaald de bedrijfsarts of er objectief gezien sprake is van ziekte of niet.

Ik lees dat TO het van desbetreffende collega zélf heeft gehoord. Niet van de werkgever.
viva-amber schreef:
13-07-2022 18:51

Hè?? TO heeft het natuurlijk van die collega, niet van HR. Niks roddelcultuur, collega heeft ook niks van andere collega's gehoord die het wisten, totdat het echt uitkwam.
Nou ja, het is een team dat al een jaar niet functioneert.
Frizz schreef:
13-07-2022 18:39
Ik denk dat de reactie ook wel afhangt van het werkveld en de manier van met elkaar samenwerken (formeel en informeel).
In mijn werk komt het ook op mijn bord als een ander van alles nalaat. Dat nalaten is doorgaans een goede reden voor, bovendien hebben we allemaal goede en minder goede periodes.

Maar als ik me drie slagen in de rondte moet werken en moet blijven werken, eerst wegens seks en romantiek tijdens werktijd en daarna wegens stress van alle bijbehorende drama’s ben ik ook wel echt goed giftig. En ik zou eigenlijk niet weten waarom je dat niet zou zeggen. Ze zijn gewoon oncollegiaal bezig geweest en de gevolgen zijn óók voor het team. Om over geschaad vertrouwen nog niet eens te spreken.

Dat is dus ook echt anders dan wanneer je een baan heb waar je bv in je eentje targets moet halen ofzo. Dan kon het me echt geen drol schelen wat de reden is dat je verzaakt, niet mijn probleem.
Ik bekijk het inderdaad erg vanuit mijn type kantoorbaan, maar eigenlijk ben je in elke baan wel afhankelijk van anderen en komen dingen bij jou op het bord als een ander ze laat liggen. Dáár kun je iemand dan ook op aanspreken. Maar dat dat komt door een affaire zou mij niet uitmaken. Waarschijnlijk ook omdat ik niet zo’n uitgesproken mening heb over vreemdgaan. Die dingen gebeuren.
mrs.mia.wallace schreef:
13-07-2022 18:24
Ik ga inderdaad maar achterover met popcorn zitten en kijken hoe mijn leidinggevende dit gaat oplossen.

Maar ik ben benieuwd of ze beiden het einde van de zomer halen in hun functie.
Hoezo zouden ze het einde van de zomer niet halen? Wegens ondermaatse prestaties?
Zanahoria schreef:
13-07-2022 19:31
Hè?? TO heeft het natuurlijk van die collega, niet van HR. Niks roddelcultuur, collega heeft ook niks van andere collega's gehoord die het wisten, totdat het echt uitkwam.
Dit inderdaad, wat een onzin.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven