irritante hond

18-06-2009 09:18 89 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik heb een probleem en weet niet zo goed wat ik ermee aan moet.

ik heb mijn man 6 jaar geleden ontmoet en hij had al 4 jaar een hond.

het is een vet irritante hond, die doorlopend zenuwachtig is, als iemand langs het raam loopt blaft ze,

als ze denk dat je op staat van de bank begint ze zenuwachtig te janken, als je dan vervolgens op staat blaft ze weer, ze zeikt en schijt me de gang vol, gooit prullenbak om en vreet die vervolgens leeg, als je al naar der kijkt begint ze agressief te grommen.

ik wordt echt knettergek van die hond.

ben altijd wel een dierenliefhebber geweest maar die hond heeft me vergoed genezen van andere huisdieren, krijg zelfs moord neigingen tegen de hond

het is mijn man zijn kindje en hij wilt absoluut die hond niet kwijt en hij wilt haar behouden tot ze aan een natuurlijke dood overlijdt maar hij beseft gewoon niet dat ik er gek van wordt,

hij wordt zelfs kwaad als ik er nog iets over zeg.

wat kan ik ertegen doen want het is zelfs zo erg dat we vaker ruzie hebben over de hond dan over de kinderen of over geld zoals in normale relaties de ruzies over gaan.

wie heeft tips voor mij hoe ik ermee om moet gaan?
Misschien kun je eerst normaal leren schrijven?

en is het niet toevallig zo dat jij niet met de hond om kunt gaan?
Heb je voor honden geen kalmeringsmiddeltjes? Zoiets als 'muisjes' voor paarden die stalrust hebben wegens ziekte en omdat ze hun energie niet kwijt kunnen de tent afbreken.
Het was maar goed dat mijn reactie door een error niet geplaatst werd. Kan ik een beheerste nieuwe poging doen....

Gedrag van dieren wordt negen van de tien keer veroorzaakt door het gedrag van hun baasje. Kijk eerst maar even naar jezelf in het hele verhaal. Flikker je z'n eten in z'n bak, en sleur je hem door de straat aan z'n riem omdat je je aan alles irriteert.

Beetje liefde doet wonderen. Arm beest wat al 6 jaar met jou zit opgescheept in plaats van andersom....
Ik wil ook een motto
quote:snabbeltje30 schreef op 18 juni 2009 @ 09:18:

ik heb een probleem en weet niet zo goed wat ik ermee aan moet.

ik heb mijn man 6 jaar geleden ontmoet en hij had al 4 jaar een hond.

het is een vet irritante hond, die doorlopend zenuwachtig is, als iemand langs het raam loopt blaft ze,

als ze denk dat je op staat van de bank begint ze zenuwachtig te janken, als je dan vervolgens op staat blaft ze weer, ze zeikt en schijt me de gang vol, gooit prullenbak om en vreet die vervolgens leeg, als je al naar der kijkt begint ze agressief te grommen.

ik wordt echt knettergek van die hond.

ben altijd wel een dierenliefhebber geweest maar die hond heeft me vergoed genezen van andere huisdieren, krijg zelfs moord neigingen tegen de hond

het is mijn man zijn kindje en hij wilt absoluut die hond niet kwijt en hij wilt haar behouden tot ze aan een natuurlijke dood overlijdt maar hij beseft gewoon niet dat ik er gek van wordt,

hij wordt zelfs kwaad als ik er nog iets over zeg.

wat kan ik ertegen doen want het is zelfs zo erg dat we vaker ruzie hebben over de hond dan over de kinderen of over geld zoals in normale relaties de ruzies over gaan.

wie heeft tips voor mij hoe ik ermee om moet gaan?Ja ik zou dat beest eens uitlaten, want volgens mij verveelt ze zich de pleuris.
Ik denk dat er niets mis met de hond maar met jou. Is toch niet normaal hoe jij over de hond praat.
quote:zusenzo schreef op 18 juni 2009 @ 10:15:

Ik denk ieder dat TO naar een gedragstherapeut moet gaan.Ja met zichzelf ja.
Kruising met wat jachthond-ras-eigen-trekjes dus.

Ik denk dat het dier zich helemaal te pletter verveeld. Kan je man niet eens lekker lange wandelingen door het veld met haar gaan maken? Zorgen dat ze haar energie kwijt kan en lekker hond kan zijn.

Ik weet ook zeker dat haar gedrag voortkomt uit het "irritatiesignaal" dat jij naar haar uitzend. Een dier voelt zo goed aan als het niet gewenst is.

Zou jij onder één dak willen wonen met, of afhankelijk willen zijn van een mens dat zulke gevoelens naar je koesterd zoals jij ze beschrijft in je openingspost?

Dat is toch verschrikkelijk!

Ik ben blij dat je man zich nog een beetje mens toont en het beestje kostte wat kost wilt houden. Anderzijds, als hij een echt goed baas is zou hij haar niet in een situatie als deze laten leven en op zoek gaan naar een Gouden Mand.
Nou ik denk dat ik ga stoppen met lezen hier. Mijn hemel mens, wat ben jij harteloos naar die hond zeg bah bah bah.

Maar goed, zoals iedereen zoon beetje hier al aangeeft, de hond pikt gewoon op dat jij niet om haar geeft.

Ik ben blij dat je man wel om zijn dier geeft al ben ik het met Nastik eens dat een ander huisje waar ze wel gewaardeerd en liefdevol wordt behandeld in deze situatie beter is.
en het aandeel van mijn man ja daar is ze hetzelfde bij.

net zo zenuwachtig.

en ik snap hem ook hoor waar je aan begint maak je ook af.

maar eerlijk is eerlijk, hij doet niks voor de hond.

ik ben degene die de hond uitlaat, die haar eten geeft die haar poep en plas mag opruimen.

het spijt me zeer maar hoe ik hier afgezeik wordt omdat ik in jullie ogen een dierenbeul ben vind ik echt verschrikkelijk.

ik vroeg of iemand een oplossing wist en niet dat ik niet goed ben voor de hond want ook ik knuffel de hond en ik ben echt niet de hele dag geirriteerd door de hond alleen als ze me alles onder plast of poep of begint te blaffen en te janken als er bezoek is.

volgens mij is een dierenbeul nog altijd wat de dieren doet verwaarlozen, slaan, schoppen en nog meer ernstige dingen.

en het enige wat ik heb verboden toen hun bij mij introkken was dat de hond niet in bed mag of betittelen jullie dat ook als mishandeling.
Wij hebben een Engelse Cocker Spaniel, die heeft behoorlijk wat energie, mijn vriend maakt lange wandelingen met hem en dat heeft hij gewoon nodig(ja, ook mijn vriend ). Ook in huis daagt de hond vaak uit, is die erg speels. Hij is nu 9, en voor zijn leeftijd ook nog steeds behoorlijk speels. Dat schijnt bij het ras te horen, tot op hoge leeftijd dat actieve, dat speelse.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
Is waarschijnlijk een terrier of iets in die richting? Dat zijn nu eenmaal honden die snel reageren. Je houdt ervan of niet, maar aan karakter valt niet zoveel te doen en dat moet je ook helemaal niet willen. Leren leven met dus...zeker een hond die senior is, daar verander je niet zoveel meer aan.
Nou als je man de hond niet weg wilt doen ga je toch lekker zelf weg, jij hebt die keuze...de hond niet!
quote:imikgirl schreef op 18 juni 2009 @ 10:21:

Het was maar goed dat mijn reactie door een error niet geplaatst werd. Kan ik een beheerste nieuwe poging doen....

Gedrag van dieren wordt negen van de tien keer veroorzaakt door het gedrag van hun baasje. Kijk eerst maar even naar jezelf in het hele verhaal. Flikker je z'n eten in z'n bak, en sleur je hem door de straat aan z'n riem omdat je je aan alles irriteert.

Beetje liefde doet wonderen. Arm beest wat al 6 jaar met jou zit opgescheept in plaats van andersom....

V eel is ook karakter hoor. Ik heb vroeger terriers gehad en nu een hele rustige, makkelijke bastaard gezelschapshondachtig iets. Ik ben misschien wel iets rustiger geworden, maar nu ook weer niet zoveel veranderd, maar deze hond is compleet anders dan mijn vorige honden. Het zit ook in karakter. Een Jack Russell is compleet anders dan een labrador. Ligt er dus aan wat voor type je houdt.

Wat TO betreft: de hond goed bezighouden. Aandacht aan geven, lange wandelingen maken, uitdaging geven. Een goed hondenleven dus, dat wil ook wel wat uitmaken.
quote:snabbeltje30 schreef op 18 juni 2009 @ 09:57:

nee ik schreeuw niet tegen de hond en slaan of schoppen al helemaal niet.

hij gromt agressief tegen iedereen die haar aankijkt maar heeft nog nooit gebeten want dan draai ik haar echt de nek om.

bezoek kan ik bijna niet ontvangen want ze blijft blaffen en janken.

IK loop 2 keer per dag met de hond PARDON!!!! nogallogisch dat ie in de gang zeikt. Zou je hem niet eens vaker uitlaten? en lopen is dat een rondje van 5 minuten of is dat een flink eind lopen en lekken spelenen geef haar voldoende eten.

en nee ik kan haar niet naar het asiel brengen of aan een boom binden of iets door het eten doen, dat krijg ik niet voor elkaar.

en ik ben al eens bij een hondenschool geweest maar het ligt aan het karakter van de hond dat ze zo zenuwachtig istijd voor een andere hondenschool.

en dan mag ik overkomen bij jullie als een dierenbeul maar als het aan mij ligt krijgt die een spuit maar dan moet mijn man daar ook mee akkoord gaan en dat zal helaas nooit gebeuren.
Ik heb een kleine Jack Russell, die gaat 4x uit op SLECHTE dagen. Normaal gesproken 5 a 6x. Ik zou je hond eerst eens meer gaan uitlaten; 2x is echt heel, heel erg weinig (mi).
Hond gewoon wat vaker 'n paar uur in de tuin zetten, dan kan ie zich daar afreageren en z'n behoeftes doen.
2 keer per dag is voor een Setter/Cocker Spaniel veel te weinig. Zo'n hond moet per dag zeker aan een uur à anderhalf uur wandelen komen. Die van ons gaat 3 keer per dag eruit, soms 4, maar als mijn vriend loopt, loopt hij minstens een half uur per keer. Dat heeft de hond echt nodig. Twee keer per dag is echt veel te weinig voor dit type hond. Geen wonder dat die zich verveelt en doet zoals hij doet.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
En waarom laat je man de hond nooit uit??

Wat vinden je/jullie kinderen van de hond?

Pff.. rottige situatie, maar wellicht doet meer beweging (2 x uitlaten is echt te weinig) de situatie al wat veranderen?
Hmmm...ik ging er van uit dat je bedoelde dat jij de hond 2 keer uitliet en je man ook nog een paar keer. Maar 2 keer per dag is inderdaad echt te weinig hoor, voor een hond met een rustig karakter al, voor deze hond (deels jachthond) is dit echt een marteling. Aan jachthondenenergie komt geen eind.

Als je er zelf geen zin in hebt kun je misschien aan een goede uitlaatservice denken, die gewoon met een aantal honden elke dag 2 uur naar het bos gaat ofzo.

Overigens vind ik ook dat je man hier echt verantwoordelijkheid moet nemen. Als hij niets met de hond doet moet hij toch inzien dat de hond ergens anders beter af is. Zoek een goede herplaatsingsplek.

Maar jouw houding moet toch ook echtechtecht veranderen dus.

Hoe dan ook...ik heb medelijden met deze hond.
Je man doet erg weinig volgens mij terwijl het zijn hond is. Misschien moeten jullie de taken wat meer verdelen. Heeft de hond trouwens wel op cursus gezeten vroeger?

Twee keer per dag lopen vind ik niet veel. Ik weet niet hoe lang je loopt, en waar je dat doet (op straat of bos)? Evt. een hondenuitlaatservice inschakelen als je geen tijd hebt.

Dat poepen en plassen in huis, heeft hij dat altijd al gedaan? Wanneer doet hij dat, want als hij bijv. alleen 's ochtends en 's avonds wordt uitgelaten en verder niet naar buiten kan, kan ik me voorstellen dat hij het in huis doet.

Is hij lang alleen, en waar zit hij dan, los/bench?

Ik weet niet hoe jij tegen de hond 'praat', maar als je dat zo doet als je in openingsstukje schrijft kan ik me voorstellen dat het er niet beter op gaat worden. Ik denk dat je 'm wat rustiger moet benaderen, maar ook dat je misschien eerst eens met je man moet praten en dan niet gelijk beginnen dat het een rot beest is, maar gewoon aangeven dat je het zo niet trekt en het wil oplossen evt. mbv een gedragstherapeut. Die kan jou ook tips geven hoe je de hond moet benaderen, en dan gaat het misschien snel een stuk beter.
Als je de pest hebt aan honden, warom neem je dan een man-met-hond ? Die hond was er eerder dan jij, net wat anderen ook zeggen, je krijgt een totaalpakket.

Zou je zijn kinderen ook de deur uitschuiven of een spuitje laten geven, of zou jij dat met jouw kinderen laten doen als hij flauw van ze is ?

Twee keer per dag zo'n dier uitlaten is echt te weinig. Dat je dat zelf nog niet bedacht had als ze je de boel onderschijt. Het arme beest is bejaard, en moet al die tijd tegen jouw gesjaggerijn aankijken

Neem de volgende keer een tamagotchi, daar kun je de batterijen nog uithalen. Ik heb een gevoel dat mijn kikkervisjes meer aandacht krijgen dan jouw hond.

Nooit gedacht dat ik nog eens zou opkomen voor een hond, ik moet echt niets van die beesten hebben, maar als iemand anders ze heeft, dan hoort die er ook GOED voor te zorgen.
Hoewel ik het voor de hond ook sneu vind, vind ik dat er belachelijk hard geoordeeld wordt over to. Ze doet haar best te zorgen voor een hond, waar ze veelmoeite mee heeft. De echte baas van de hond laat het afweten. Betekent dat dat zij dan maar alles op zich moet nemen anders is ze een dierenbeul? Komt zijn baas dan goed mee weg zeg.

Ik kan me heel goed voorstellen dat to zich wezenloos ergert aan het gedrag van de hond. De vraag is alleen waar je het probleem moet aanpakken en dat is denk ik bij je man. Hij moet zich om de hond gaan bekommeren! Dus, minimaal 1 x per dag ruim een uur goed uitlaten, zodat jij ook inderdaad met twee keer iets korter toekan en de hond toch voldoende beweging krijgt. Naar een gedragstherapeut met de hond, hulp zoeken hoe het anders moet.

Jouw man moet dan doen als hij de hond wil houden, en anders zal hij moeten overwegen er een andere baas voor te zoeken die wel tijd en aandacht voor het beest vrij wil maken. Een baas die geen tijd heeft en een hulpbaas die geen zin heeft aan de hond is inderdaad heel zielig. Maar ik vind niet dat je dat op deze manier af kan wentelen op de hulpbaas!
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Als je geen tijd hebt / wilt maken voor een dier, dan moet je geen dier nemen.

Waarom doet TO haar man inderdaad niet meer met zijn hond ? Of ziet hij TO als zijn huishoudster en hondenuitlaatdienst ?
Poezewoes het is ook de manier van brengen.

Ik citeer even 2 regels:

ik wordt echt knettergek van die hond

krijg zelfs moord neigingen tegen de hond

Je kunt ook de dingen wat genuanceerder brengen, als je deze dingen zo letterlijk opschrijft dan ben je m.i. geen dierenliefhebber.
Heel lastig een zenuwachtige hond.Maar alleen zeggen dat het rot en vervelend is lost niets op.Meer uitlaten is al genoemd. En dan flink met ballen gooien,lekker met de hond bezig zijn. Heb je voldoende speeltjes? Bv een kong,flostouw,lekkere kluif? Wat bij onrustige honden vaak helpt is het plaatsten van een DAP verstuiver in het stopcontakt.Ik noem nu DAP maar er zijn ook andere merken,gewoon even bij een goede dierenwinkel vragen.Het geeft honden rust, ook oudere honden.

Poepen en plassen in de gang?Gang dweilen met dettol oplossing,daar plast of poept een hond niet meer zo snel overheen.

Neem iedere dag echt even de tijd voor de hond,en beloon goed gedrag met wat lekkers,een stukje rodi wost,of een ieniemiene stukje kaas.

En bovenal...Laat je vriend ook meewerken,alleen red je niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven