Uitnodiging die ik niet kan weerstaan
dinsdag 19 juli 2022 om 18:47

dinsdag 19 juli 2022 om 18:53
Hi,
Geen ervaring in deze situatie, maar ik denk dat je gewoon moet gaan solliciteren.
Heb je een proeftijd en/of een tijdelijk contract bij je huidige nieuwe werkgever? Bij een proeftijd kun je in die periode zonder opgaaf van reden uit elkaar, dus hoef je het nog niet eens te vertellen.
En er zit natuurlijk ook een kans in dat jouw droombaan ook de droombaan van anderen is, dus je weet niet zeker of je hem zult krijgen.
Lekker starten bij je nieuwe werkgever, en hopelijk heb je straks de keuze!
Succes!!
Geen ervaring in deze situatie, maar ik denk dat je gewoon moet gaan solliciteren.
Heb je een proeftijd en/of een tijdelijk contract bij je huidige nieuwe werkgever? Bij een proeftijd kun je in die periode zonder opgaaf van reden uit elkaar, dus hoef je het nog niet eens te vertellen.
En er zit natuurlijk ook een kans in dat jouw droombaan ook de droombaan van anderen is, dus je weet niet zeker of je hem zult krijgen.
Lekker starten bij je nieuwe werkgever, en hopelijk heb je straks de keuze!
Succes!!
dinsdag 19 juli 2022 om 18:54
Niet die ervaring, maar als het echt je droombaan lijkt, dan zou ik zeker de sollicitatieprocedure ingaan. Misschien wordt het niks, dan heb je het in elk geval geprobeerd en kun je alsnog vol overgave in je huidige baan starten. Wordt het wel wat, dan heb je gewoon je proeftijd om ermee te stoppen. Balen voor je werkgever en niet de allerfijnste manier om zo te vertrekken, maar ik zou het ook niet laten gaan vanwege een misplaatst moreel besef. Andersom denken werkgevers meestal ook niet zo tenslotte.
dinsdag 19 juli 2022 om 19:04
Ik zou ook solliciteren. Zorg er wel voor dat je geen roze bril op hebt en ook naar de nadelen van de droombaan en de organisatie kijkt. Eventueel kun je met je nieuwe baan onderhandelen als het zover is. Misschien kun je dan gelijk bij organisatie 2 aan de slag zonder eerst ergens tussendoor aan de slag te moeten. Succes!
dinsdag 19 juli 2022 om 19:44
Dit is sowieso slim om even te checken.
En verder: solliciteren. Anders blijf je voor altijd nog het "wat als"-gevoel hebben. Gun jezelf de kans op je droombaan, of op zn minst de informatie die je krijgt waar je je nog in zou moeten ontwikkelen als je het niet wordt of misschien de inzicht dat je droombaan niet meer je droombaan is.
dinsdag 19 juli 2022 om 19:49
dinsdag 19 juli 2022 om 19:55
Zonder opzegbeding.viva-amber schreef: ↑19-07-2022 19:49Ik zou wel kijken of je wel kan opzeggen. Een tijdelijk contract zonder proeftijd kun je namelijk niet tussentijds opzeggen.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in