Werk & Studie alle pijlers

Uitnodiging die ik niet kan weerstaan

19-07-2022 18:47 10 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een hele leuke nieuwe baan, maar kreeg deze week een uitnodiging om te solliciteren op mijn droombaan. Wat doe je dan? Ik zal, gezien het tijdpad van de andere baan, eerst met mijn nieuwe werk moeten starten, maar wellicht na 4 weken al opzeggen…. Mensen met gelijke ervaring?
Je moet dus nog solliciteren en op gesprek? Kijekn of wel echt leuk en je droombaan is? Of bedrijf echt leuk is en genoeg betaald en ze je dan ook nog willen hebben.

Begin daar eens mee.
Kies voor je droombaan.
Hi,
Geen ervaring in deze situatie, maar ik denk dat je gewoon moet gaan solliciteren.

Heb je een proeftijd en/of een tijdelijk contract bij je huidige nieuwe werkgever? Bij een proeftijd kun je in die periode zonder opgaaf van reden uit elkaar, dus hoef je het nog niet eens te vertellen.

En er zit natuurlijk ook een kans in dat jouw droombaan ook de droombaan van anderen is, dus je weet niet zeker of je hem zult krijgen.

Lekker starten bij je nieuwe werkgever, en hopelijk heb je straks de keuze!

Succes!!
Niet die ervaring, maar als het echt je droombaan lijkt, dan zou ik zeker de sollicitatieprocedure ingaan. Misschien wordt het niks, dan heb je het in elk geval geprobeerd en kun je alsnog vol overgave in je huidige baan starten. Wordt het wel wat, dan heb je gewoon je proeftijd om ermee te stoppen. Balen voor je werkgever en niet de allerfijnste manier om zo te vertrekken, maar ik zou het ook niet laten gaan vanwege een misplaatst moreel besef. Andersom denken werkgevers meestal ook niet zo tenslotte.
Ik zou ook solliciteren. Zorg er wel voor dat je geen roze bril op hebt en ook naar de nadelen van de droombaan en de organisatie kijkt. Eventueel kun je met je nieuwe baan onderhandelen als het zover is. Misschien kun je dan gelijk bij organisatie 2 aan de slag zonder eerst ergens tussendoor aan de slag te moeten. Succes!
Héb je wel een proeftijd bij de baan die binnenkort start? Staat er iets over tussentijds opzeggen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
himalaya schreef:
19-07-2022 19:09
Héb je wel een proeftijd bij de baan die binnenkort start? Staat er iets over tussentijds opzeggen?
Dit is sowieso slim om even te checken.

En verder: solliciteren. Anders blijf je voor altijd nog het "wat als"-gevoel hebben. Gun jezelf de kans op je droombaan, of op zn minst de informatie die je krijgt waar je je nog in zou moeten ontwikkelen als je het niet wordt of misschien de inzicht dat je droombaan niet meer je droombaan is.
Ik zou wel kijken of je wel kan opzeggen. Een tijdelijk contract zonder proeftijd kun je namelijk niet tussentijds opzeggen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
19-07-2022 19:49
Ik zou wel kijken of je wel kan opzeggen. Een tijdelijk contract zonder proeftijd kun je namelijk niet tussentijds opzeggen.
Zonder opzegbeding.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven