Toch weer die rotvlerliefdheid......

18-06-2009 16:14 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen,

Vijf jaar geleden ben ik uit een slopende relatie gestapt. Ik was er helemaal overheen gekomen en de laatste jaren ging het meer dan goed met me. Alles heerlijk in balans en ik was behoorlijk gelukkig. Ik ben iemand tegengekomen dit jaar en ging daar als vrienden mee om. Allemaal heel gezellig en het was spontaan heen en weer sms-sen en mailen tot en met. Ik voelde het al bij mezelf aankomen dat ik verliefd aan het worden was. Ik heb er tegen gevochten maar het mocht niet baten. Ik ben tot over mijn oren verliefd geraakt maar.......het is overduidelijk niet wederzijds. Hoewel ik hem nooit iets over mijn gevoelens heb verteld, krijg ik vreemd genoeg steeds minder mails en sms-sen van zijn kant. Hij zal het wel aanvoelen ofzo. Dit maakt mij zeer onzeker en depri kan ik je vertellen. Ik wilde niet meer emotioneel afhankelijk zijn van een ander en nu ben ik het TOCH weer en zit dus WEER met de gebakken peren. Ik wilde dit niet en toch weer verliefd worden he na vijf jaar. Ik kan hem niks kwalijk nemen want hij heeft het niet uitgelokt ofzo en hij kan er ook niks aan doen dat ik het wel wordt en hij niet. Ik moest dit gewoon even kwijt. De geschiedenis herhaalt zich weer wat dat betreft.

Groetjes,
Neem je het niet een klein beetje zwaar op? Beetje dramaqueen? Neemt niet weg dat ik het hartstikke rot voor je vind hoor.

Hoe is die slopende relatie te vergelijken met een onbeantwoorde verliefdheid eigenlijk?

En hoe vecht je tegen verliefdheid? Dat is toch iets uit sprookjes? In mijn ogen wordt je gewoon verliefd, en beslis je zelf of je er iets mee doet of niet (of de ander natuurlijk).

Als ik jou was zou ik het contact zo veel mogelijk laten verwateren, of zelfs bewust verbreken en me op iets anders richten, waardoor je niet te veel aan hem kan denken.
Rot voor je, absoluut. Maar... een niet wederzijdse verliefdheid is toch niet hetzelfde als een vijf jaar durende (slopende, in jouw woorden) relatie?
Peas on earth!
Zoek afleiding, ga leuke dingen doen, en NEEM VOORAL GEEN CONTACT MEER MET HEM OP. Hoe moeilijk je dat ook vindt, geen smsjes, niet meer mailen. Je zult zien dat de verleifdheid en daarmee het verlangen elke dag minder zal worden. Sterkte!
Afkicken, zoals iemand het in een ander topic noemde. Daarna zag ik ook het licht (werd tijd): contact houden is geen optie Susanna, het zal je onzeker blijven houden, hoop blijven geven en je een rotgevoel doen opleveren. Want je zult niet worden bevredigd in hetgeen jij voor ogen hebt.

Sterkte, want makkelijk is het niet. (f)
Dit is absoluut (!!) niet te vergelijken met de relatie die je gehad hebt hoor. Je doet net alsof het erg is om verliefd te worden, omdat je er al meteen tegen begon te vechten. Verliefd zijn is op zich geen reden om te vechten.

Een relatie kan ook heel goed zijn. In een goede relatie ontstaat er wederzijds respect, wederkerigheid en ook onderlinge afhankelijkheid.

Als je dat onderscheid - echt - niet ziet lijkt het me goed als je daar eens met iemand over gaat praten. Zo maak je jezelf alleen maar heel onzeker en ook niet zo gelukkig!
Hallo Susanna,

Wat vervelend dat je rot onder je verliefdheid voelt.

Waarom vergelijk jij het met je relatie? Waar zie de gelijkenis?
Je kan toch gewoon verliefd worden?

En 5 jaar na een relatie, dat is toch alleen maar gezond lijkt me, om dan weer een keer verliefd te worden. Jammer dat het niet wederzijds is, maar om daar nou zo dramatisch over te doen....
Een man mag je graag of helemaal niet toch?

Ik bedoel laat het gaan. Liefde is pas mooi als het van 2 kanten komt toch? En afdwingen kun je het niet! Forget him en go on! Sterkte!
Dat is geen emotionele afhankelijkheid, das gewoon luduvuduh. Daar kom je wel overheen
Verliefd wordt iedereen wel. Betekent dat je weer open staat voor een nieuwe relatie. Dat je verliefdheid niet beantwoord wordt is jammer, verdrietig, vervelend. Maar toch niet te vergelijken met je -eigen woorden- slopende relatie.

Die relatie was als ik het zo lees ongezond. Verliefd worden als je vrijgezel bent is toch niet ongezond? Het is juist heerlijk om verliefd te zijn. Liefdesverdriet is vervelend maar daar kom je ook weer overheen. Net als dat je over je laatste relatie heen bent gekomen.
Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reacties in ieder geval. Ik zal sommige dingen wat duidelijker uiteenzetten. Natuurlijk kan die relatie van een jaar of vijf geleden niet vergelijken met de onbeantwoorde liefde van nu. De enige vergelijking die ik eigenlijk duidelijk probeerde te maken is dat het energie vreet en daar zat ik nu net niet meer te wachten. Dat bedoelde ik dus met die verliefdheid. Natuurlijk is het leuk om verliefd te zijn maar het kost toch energie, zeker als het zoals nu niet een wederzijds is.

Groetjes allemaal
Alle contact met mannen uit de weg gaan, op welke manier dan ook. Alleen zo voorkom je dat je verliefd wordt.... Lijkt me een onmogelijke missie!
quote:Susanna11 schreef op 18 juni 2009 @ 18:09:

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reacties in ieder geval. Ik zal sommige dingen wat duidelijker uiteenzetten. Natuurlijk kan die relatie van een jaar of vijf geleden niet vergelijken met de onbeantwoorde liefde van nu. De enige vergelijking die ik eigenlijk duidelijk probeerde te maken is dat het energie vreet en daar zat ik nu net niet meer te wachten. Dat bedoelde ik dus met die verliefdheid. Natuurlijk is het leuk om verliefd te zijn maar het kost toch energie, zeker als het zoals nu niet een wederzijds is.

Groetjes allemaal

Van een leuke relatie kun je veel energie krijgen, en van een verliefdheid ook. Van een crush soms ook, een onbeantwoorde liefde is erg jammer maar niet het einde van de wereld.

Als jij na 5 jaar nog steeds zo negatief ten opzichte van deze emoties staat, wordt het dan niet eens tijd hier met iemand over te gaan praten?

Lijkt me voor jezelf een stuk prettiger, de nare relatie van 5 jaar geleden nu eens echt achter je te laten en dit niet de rest van je leven te laten beinvloeden.
quote:liselore schreef op 18 juni 2009 @ 18:22:

[...] Van een leuke relatie kun je veel energie krijgen, en van een verliefdheid ook. Van een crush soms ook, een onbeantwoorde liefde is erg jammer maar niet het einde van de wereld.

Als jij na 5 jaar nog steeds zo negatief ten opzichte van deze emoties staat, wordt het dan niet eens tijd hier met iemand over te gaan praten?

Lijkt me voor jezelf een stuk prettiger, de nare relatie van 5 jaar geleden nu eens echt achter je te laten en dit niet de rest van je leven te laten beinvloeden.Goede reactie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven