Partner heeft commentaar op mijn rijstijl

25-07-2022 08:07 251 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
....
yasminmax wijzigde dit bericht op 23-10-2022 16:09
99.43% gewijzigd
navyblue schreef:
25-07-2022 09:20
Nou, dat.

Wat heeft zijn luxe en duurdere auto er trouwens mee te maken?
Meestal compensatie voor iets anders.
"No bastard ever won a war by dying for his country. He won it by making the other poor dumb bastard die for his country.“
(George Patton)
impala schreef:
25-07-2022 09:37
Hem eruit zetten? Uit zijn eigen auto notabene? Grootspraak. Hoe zie je dat voor je?

Ik snap die man ergens wel trouwens, mijn vriend rijdt ook als een natte dweil en het is best lastig om daar niks van te zeggen. Ik geef dus ook wel eens commentaar. Maar ik snap hem ook weer als hij dat helemaal beu is :P
Dan ga je niet meer in zijn auto rijden, echt hoe moeilijk kan het zijn.
En anders zou ik naar een bushalte rijden, uitstappen en hem lekker in zijn sop laten gaar koken.

Niks grootspraak, je moet dat soort gedrag meteen afkappen of nokken met zulke kwallen.
Avena schreef:
25-07-2022 14:59
Ik vind het bij jullie anders klinken dan bij TO. Ten eerste hebben jullie wederzijds commentaar en erkennen jullie dat je gewoon allebei een andere rijstijl hebt. Ten tweede hou jij je in als je bij je vrouw in de auto zit. De man van TO klinkt als een rij-instructeur...
TO is pas een jaartje samen met haar vriend, zoiets moet zich kristalliseren. Hij zal na een tijdje inzien dat TO nou eenmaal nooit zo vloeiend zal rijden als hij, en TO zal ermee moeten leren leven dat hij af en toe ook gewoon een punt heeft met zijn commentaar, ook al is het bloed- irritant.

Mijn vrouw is uiteindelijk na jaren gemopper over en weer iets beter gaan rijden, ik wat rustiger.
Ik ga er niet eens vanuit dat TO niet vloeiend zou rijden en dat het commentaar überhaupt terecht is.
anoniem_677683ba4a1a0 wijzigde dit bericht op 25-07-2022 17:06
27.50% gewijzigd
LuciFee2022 schreef:
25-07-2022 16:58
Dan ga je niet meer in zijn auto rijden, echt hoe moeilijk kan het zijn.
En anders zou ik naar een bushalte rijden, uitstappen en hem lekker in zijn sop laten gaar koken.

Niks grootspraak, je moet dat soort gedrag meteen afkappen of nokken met zulke kwallen.
Absoluut mee eens!
Live Life to the fullest
oudebaas schreef:
25-07-2022 16:56
Meestal compensatie voor iets anders.
Ja, afgezien daarvan ;)
"Mijn vrouw is uiteindelijk na jaren gemopper over en weer iets beter gaan rijden"

Dat vind ik wel apart. Als je vrouw onveilig was in het verkeer had ze beter wat rijlessen kunnen nemen ipv jouw jarenlange gemopper?

Of bedoel je dat ze niet beter is gaan rijden, maar zich heeft aangepast aan jouw rijstijl?
Lorem_Ipsum schreef:
25-07-2022 17:05
Ik ga er niet eens vanuit dat TO niet vloeiend zou rijden en dat het commentaar überhaupt terecht is.
Niet zo vloeiend als hij dat graag wil. Klein nuanceverschilletje.
Fairway schreef:
25-07-2022 17:13
Niet zo vloeiend als hij dat graag wil. Klein nuanceverschilletje.
Ik bedoelde vooral, hoezo zou dat überhaupt zijn kritiekpunt zijn?
Fairway schreef:
25-07-2022 17:00
TO is pas een jaartje samen met haar vriend, zoiets moet zich kristalliseren. Hij zal na een tijdje inzien dat TO nou eenmaal nooit zo vloeiend zal rijden als hij, en TO zal ermee moeten leren leven dat hij af en toe ook gewoon een punt heeft met zijn commentaar, ook al is het bloed- irritant.

Mijn vrouw is uiteindelijk na jaren gemopper over en weer iets beter gaan rijden, ik wat rustiger.
Rustiger rijden is ook beter rijden. Het “sportieve” testosteron rijgedrag is doorgaans gevaarlijker. Mannen zijn per gereden kilometer ook vaker betrokken bij ongevallen zoals elke verzekeraar je kan vertellen.
"No bastard ever won a war by dying for his country. He won it by making the other poor dumb bastard die for his country.“
(George Patton)
Yasminmax schreef:
25-07-2022 17:13
"Mijn vrouw is uiteindelijk na jaren gemopper over en weer iets beter gaan rijden"

Dat vind ik wel apart. Als je vrouw onveilig was in het verkeer had ze beter wat rijlessen kunnen nemen ipv jouw jarenlange gemopper?

Of bedoel je dat ze niet beter is gaan rijden, maar zich heeft aangepast aan jouw rijstijl?
Jij rijdt denk ik ook niet onveilig, maar jij hebt zoals je zelf schrijft toch ook zelfvertrouwen opgebouwd de afgelopen tien jaar? Nou, dat dus. Mijn vrouw is met de tijd beter gaan rijden. Deels door zelf meer te gaan rijden en deels door mijn aansporing om haar rijstijl iets aan te passen. Net zoals ik mijn rijstijl wat aangepast heb aan de hand van haar commentaar. Logisch toch?

En dan nog verschillen we enorm in rijstijl, dat zal altijd zo blijven.
oudebaas schreef:
25-07-2022 17:25
Rustiger rijden is ook beter rijden. Het “sportieve” testosteron rijgedrag is doorgaans gevaarlijker. Mannen zijn per gereden kilometer ook vaker betrokken bij ongevallen zoals elke verzekeraar je kan vertellen.
Mooi toch, dat we elkaar naar een hoger plan tillen? Ik wat rustiger, zij wat minder als een...
Lorem_Ipsum schreef:
25-07-2022 17:15
Ik bedoelde vooral, hoezo zou dat überhaupt zijn kritiekpunt zijn?
Dat haal ik uit de posts van TO. Het woord anticiperen is gevallen..
Bij mij is het zo dat ik gewoon nooit een topchauffeur zal worden, we kunnen niet allemaal overal de beste in zijn. Dus dan zit ik niet tot het einde der tijden op commentaar te wachten. Het is een beetje wat het is.
Fairway schreef:
25-07-2022 17:27
Dat haal ik uit de posts van TO. Het woord anticiperen is gevallen..
Oh dat vatte ik al weer heel anders op, maar goed.

Neem aan dat je het over dit stukje had:

Uiteindelijk belanden we vaak in een discussie over een bepaalde keuze die ik heb gemaakt tijdens het anticiperen en " Jij hebt gewoon geen verkeersinzicht". Uiteindelijk ben ik het dan zo zat dat ik de auto aan de kant van de weg zet en hij lekker zelf verder mag rijden.
anoniem_677683ba4a1a0 wijzigde dit bericht op 25-07-2022 17:35
46.31% gewijzigd
Fairway schreef:
25-07-2022 17:00

Waar maak jij uit op dat TO niet vloeiend rijdt?
Yasminmax schreef:
25-07-2022 16:53
Hmm ja, daar heb je wel een punt. Het is ook wel symbolisch eigenlijk, dat hij in onze relatie ook mag leren dat ik ook weleens aan het stuur zit.... En hij zich dan maar moet laten meevoeren ;-)

Nou. Ik zou toch echt eens heel goed gaan stilstaan bij jouw wens tav gelijkwaardigheid in de relaties. En eens heel kritisch gaan kijken hoe gelijkwaardig het nu echt is.
Avena schreef:
25-07-2022 17:33
Waar maak jij uit op dat TO niet vloeiend rijdt?
Nogmaals, dat staat er niet.
Fairway schreef:
25-07-2022 17:41
Nogmaals, dat staat er niet.
Waar staat dat die man vloeiend rijdt?
Ik lees alleen maar dat hij een duurdere auto heeft en harder rijdt dan To.
Foux schreef:
25-07-2022 18:02
Waar staat dat die man vloeiend rijdt?
Ik lees alleen maar dat hij een duurdere auto heeft en harder rijdt dan To.
Zijn manier van anticiperen is volgens hem beter.
Ik heb helemaal geen talent voor autorijden maar de man die me voortdurend kritiek geeft heeft geen talent voor relaties en zou dus mijn vent niet zijn.
Lorem Ipsum
Lorem_Ipsum schreef:
25-07-2022 18:03
Zijn manier van anticiperen is volgens hem beter.
Beetje nietszeggend want hij kan wel zo veel vinden ;-)
Foux schreef:
25-07-2022 19:03
Beetje nietszeggend want hij kan wel zo veel vinden ;-)
Dat is dan ook helemaal niet het punt wat hierboven gemaakt werd.
Ben je met mijn vader samen :-D ?

Ik heb mijn hele jeugd niet anders geweten dan dat mijn vader commentaar heeft als mijn moeder rijdt.
Zelfs een vriendin die een keer mee naar Spanje reed viel het op.

Tegenwoordig rijdt mijn moeder enkel nog als mijn vader niet in de auto zit.

Als er 2 auto's zijn zou ik het simpele systeem "mijn auto, mijn chauffeur" hanteren.
Dan kan je hem tenminste je auto uitkeilen als hij te irritant wordt.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Fairway schreef:
25-07-2022 19:10
Dat is dan ook helemaal niet het punt wat hierboven gemaakt werd.
Toch wel, jij schrijft dat to waarschijnlijk nooit zo vloeiend zal gaan rijden als hij.
En ik reageer dat ik nergens uithaal dat die man zo vloeiend rijdt.
Misschien rijdt hij wel als een volslagen dwaas, zoals wel vaker te zien is bij mannen met een flinke ego en dure auto.
Foux schreef:
25-07-2022 19:38
Toch wel, jij schrijft dat to waarschijnlijk nooit zo vloeiend zal gaan rijden als hij.
En ik reageer dat ik nergens uithaal dat die man zo vloeiend rijdt.
Misschien rijdt hij wel als een volslagen dwaas, zoals wel vaker te zien is bij mannen met een flinke ego en dure auto.
Nee, dat weten we dan ook niet en dat schrijf ik ook niet. Het was een vergelijking tussen TO en haar vriend. We hebben geen idee hoe goed of hoe slecht beiden reiden, maar het is duidelijk dat de vriend het beter ('vloeiender') denkt te kunnen. In die zin zal hij moeten accepteren dat er verschillende rijstijlen zijn en dat zij nooit zo 'vloeiend' als hij gaat rijden. En tegelijkertijd, maar nu val ik dus in herhaling, mag TO wel open blijven staan voor kritiek.
Zeker omdat ze aangeeft dat rijden haar niet echt met de paplepel in is gegoten en het lang heeft geduurd voordat ze plezier had in het rijden.

Overigens TO, ik ben wel benieuwd naar zijn reactie toen je de auto stillegde na zijn commentaar...

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven