joh stop toch lekker met BV! het gaat toch prima?
donderdag 18 juni 2009 om 17:09
Ik heb een baby van nu bijna tien weken. Vanaf het begin moeite gehad met de BV, een kleine ontsteking aan een borst gehad enz. Ik hecht zelf ontzettende waarde aan BV, heb er van te voren veel over gelezen. Nu is het zo dat "iedereen" om me heen zoiets heeft van: joh stop er lekker mee, ga lekker over op Nutrilon, dat is ook echt prima. Ik word er zo moe van me steeds te moeten verdedigen. Mijn man en moeder vinden me maar lastig volgens mij want ik heb gewoon echt tijd en plek nodig voor de BV. Als we bijvoorbeeld naar de woonboulevard gaan kan ik niet even een flesje meenemen maar moet ik weer apart gaan zitten met de baby. Kolven lukt overigens alleen met heeeeeeeeel veel moeite en anders. niet. Ik word zo moe van het me verdedigen, mijn moeder noemde me al een paar keer een soort van aandachttrekker. Ik moet straks gaan werken en ik weet ook heus wel dat nutrilon dan handig is. Ik word alleen zo verdrietig van hoe ik neergezet word. Ik zie zoveel andere vrouwen dingen met hun baby doen, beslissingen nemen en die respecteer ik bij hun gelijk. Ik heb ook niet het idee dat ik anderen ermee belast, ik heb dat gevraagd ook aan mijn omgeving, het is meer dat ze het zwaaroverdreven vinden.

donderdag 18 juni 2009 om 17:13
Er worden argumenten aangedragen dat het voor mij ook nog wel leuk moet blijven (dat kan ik toch zelf het beste bepalen). Ook wordt me min of meer aangegeven dat het leven nu gewoon door moet gaan, het is leuk geweest met alle babyperikelen, maar hup nu weer aan het werk en aan het dagelijkse leven beginnne.

donderdag 18 juni 2009 om 17:15
Belachelijk dat mensen hun mening zo aan je opdringen. Ik zou daar echt heel kwaad om worden. Wat jammer trouwens dat je man niet wat meer steunt en wat ontzettend onaardig dat je moeder je een aandachttrekker noemt.
Zelf heb ik maar één keer een opmerking gehad. Door de borstvoeding kan ik geen medicijnen tegen allergie nemen en daarom ben ik beperkt in het op bezoek gaan bij mensen met huisdieren. Ik ga wel, maar ik kan wat minder lang blijven. Iemand uit mijn familie vond dat ik mezelf op die manier isoleerde en zei dat mensen het op een gegeven moment zat zijn dat je zo weinig kunt komen en ze vond dat ik met acht maanden maar moest stoppen, want dan was het wel genoeg. Dat is natuurlijk wel wat anders dan wat jij nu te horen kreeg, maar eigenlijk was ik daar al niet erg blij mee en ik heb er ook niet naar geluisterd. Ik geef borstvoeding zolang ík dat wil geven.
Overigens heb ik mezelf nooit afgezonderd om te voeden, maar dat is een heel andere discussie. Ik kan me voorstellen dat als de mensen om je heen je niet steunen in je discussie, je je ook minder gemakkelijk voelt als je in het openbaar voedt, dan hebben ze weer een andere stok om de hond te slaan en ben je weer zogenaamd een aandachttrekker. Heel naar eigenlijk.
In elk geval veel succes, ik hoop dat je bij je eigen beslissing blijft.
Zelf heb ik maar één keer een opmerking gehad. Door de borstvoeding kan ik geen medicijnen tegen allergie nemen en daarom ben ik beperkt in het op bezoek gaan bij mensen met huisdieren. Ik ga wel, maar ik kan wat minder lang blijven. Iemand uit mijn familie vond dat ik mezelf op die manier isoleerde en zei dat mensen het op een gegeven moment zat zijn dat je zo weinig kunt komen en ze vond dat ik met acht maanden maar moest stoppen, want dan was het wel genoeg. Dat is natuurlijk wel wat anders dan wat jij nu te horen kreeg, maar eigenlijk was ik daar al niet erg blij mee en ik heb er ook niet naar geluisterd. Ik geef borstvoeding zolang ík dat wil geven.
Overigens heb ik mezelf nooit afgezonderd om te voeden, maar dat is een heel andere discussie. Ik kan me voorstellen dat als de mensen om je heen je niet steunen in je discussie, je je ook minder gemakkelijk voelt als je in het openbaar voedt, dan hebben ze weer een andere stok om de hond te slaan en ben je weer zogenaamd een aandachttrekker. Heel naar eigenlijk.
In elk geval veel succes, ik hoop dat je bij je eigen beslissing blijft.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

donderdag 18 juni 2009 om 17:17
Stukje nuchterheid kan best. Bedoelen ze/zeggen ze het zo letterlijk of komt het zo op je over? Hebben ze een punt op iets waar jij misschien overdreven in blijft hangen? Nee, gewoon doorgaan zoals je doet. Jij vindt borstvoeding leuk en soms niet omdat het ongemakkelijk/pijnlijk is. Het zijn jouw borsten, hebt het kindje 9 maanden mogen dragen en jij mag beslissen. Kraamtijd is inderdaad voorbij. Het leven gaat inderdaad door. Dat is imo volstrekt verenigbaar met het geven van borstvoeding. En lekker pluizen met een baby gaat pas over als ie geen baby meer is. Dan is het lekker pluizen met een dreumes.

donderdag 18 juni 2009 om 17:19
Tuurlijk moet het voor jou ook leuk blijven maar dit is iets wat jij wil en ik vind dat je daar best wat respect voor mag krijgen. super toch dat je het zo goed wil volhouden. Dan maar een beetje aanpassen. Je kunt je hele leven nog naar de woonboulevard. Thuis kolven lukt ook niet als je je kan afzonderen en ontspannen? Het zou mooi zijn als je daarmee een voorraadje kan opbouwen zodat je inderdaad eens weg kunt. Maar zo niet, dan niet hoor.
Vind het overigens wel raar dat je man en je moeder je hierin niet steunen.
Vind het overigens wel raar dat je man en je moeder je hierin niet steunen.

donderdag 18 juni 2009 om 17:22
Wat vervelend dat je zo weinig gesteund wordt door je omgeving, terwijl jij je best doet om je kindje het beste te geven wat mogelijk is. Niet teveel van aantrekken, hoor, gewoon doen wat jij belangrijk vindt. Deze periode is maar zo kort, uitstapjes etc. komen wel weer.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss

donderdag 18 juni 2009 om 17:22
Ik kan me wel voorstellen dat sommige je wat overdreven vinden eigenlijk. Zeker omdat je tegelijkertijd helemaal niet zo handig bent met voeden. Als ik een naaste met iets zie aanklooien en maar doorgaat omdat hij/zij per se wil, dan denk ik ook "Sjezus zeg, zit jezelf niet zo in de weg".
Als je toch door wilt gaan, dan kun je kiezen om de reacties te negeren. Je kunt er voor zorgen dat je er handiger in wordt, dan temperen de reacties misschien. Of je houdt op met borstvoeding geven. Hier te horen krijgen dat de anderen niet zo moeten zeiken helpt niet.
Als je toch door wilt gaan, dan kun je kiezen om de reacties te negeren. Je kunt er voor zorgen dat je er handiger in wordt, dan temperen de reacties misschien. Of je houdt op met borstvoeding geven. Hier te horen krijgen dat de anderen niet zo moeten zeiken helpt niet.
donderdag 18 juni 2009 om 17:24
Vervelend dat je het gevoel hebt dat je niet gesteund wordt door je man en door je moeder. Borstvoeding geven staat niet synoniem voor aandachtstrekker en is ook niet (zwaar) overdreven!
Probeer er eens - op een rustig moment - met je man over te praten. Zou hij echt liever willen dat je overstapt op flesvoeding en zo ja, waarom? Het lijkt mij goed als jullie samen (opnieuw) de overweging maken wat jullie het beste vinden. Of vind jij dat jij - omdat jij degene bent die borstvoeding kan geven - het veto in deze hebt? Op deze manier is het besluit ook zijn verantwoordelijkheid en heeft hij ook geen kans je - richting je moeder of anderen - af te vallen en te karakteriseren als een aandachtstrekker!
Borstvoeding geven kan heel zwaar zijn en een grote tol van je (lichaam) vragen. Kan het zijn dat je moeder en man zich zorgen over je maken (vanwege de ontsteking en dergelijke) en bang zijn dat het geven van borstvoeding ten koste van jouw rust/gezondheid gaat?
Probeer er eens - op een rustig moment - met je man over te praten. Zou hij echt liever willen dat je overstapt op flesvoeding en zo ja, waarom? Het lijkt mij goed als jullie samen (opnieuw) de overweging maken wat jullie het beste vinden. Of vind jij dat jij - omdat jij degene bent die borstvoeding kan geven - het veto in deze hebt? Op deze manier is het besluit ook zijn verantwoordelijkheid en heeft hij ook geen kans je - richting je moeder of anderen - af te vallen en te karakteriseren als een aandachtstrekker!
Borstvoeding geven kan heel zwaar zijn en een grote tol van je (lichaam) vragen. Kan het zijn dat je moeder en man zich zorgen over je maken (vanwege de ontsteking en dergelijke) en bang zijn dat het geven van borstvoeding ten koste van jouw rust/gezondheid gaat?

donderdag 18 juni 2009 om 17:26
donderdag 18 juni 2009 om 17:26
Bij vage bekenden of collega's zou ik het lekker negeren.
Maar als je eigen man en moeder je zo'n naar gevoel geven, zou ik daar echt één heel helder en duidelijk gesprek aan wijden, met als boodschap dat ze daar acuut mee moeten stoppen en dat je moeder anders voorlopig niet welkom is op bezoek en je man voor andere dingen zeg maar
Belachelijk.
Maar als je eigen man en moeder je zo'n naar gevoel geven, zou ik daar echt één heel helder en duidelijk gesprek aan wijden, met als boodschap dat ze daar acuut mee moeten stoppen en dat je moeder anders voorlopig niet welkom is op bezoek en je man voor andere dingen zeg maar
Belachelijk.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
donderdag 18 juni 2009 om 17:27
Ik vat het probleem niet. Ze wijzen je erop dat je het moeilijk doet terwijl het ook makkelijk kan. (en dat het moeilijk gaat zeg je zelf). Dan is het aan jou om te kiezen wel of niet door te gaan. En ja, dan ben je maar even lastig. Jammer dan.
Ik vraag me af of ze het wel zo zeggen als jij interpreteert.
Ik vraag me af of ze het wel zo zeggen als jij interpreteert.