Napraattopic 152
donderdag 16 juni 2022 om 09:19
Beste forummers,
Welkom in napraat 152!
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/op-napraat/list_messages/249598
En hierbij ook de link naar deel 151: overig/napraattopic-151/list_messages/489697#
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-deel-2-zonder-geklet ... ges/468401
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Moderator team
Welkom in napraat 152!
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/op-napraat/list_messages/249598
En hierbij ook de link naar deel 151: overig/napraattopic-151/list_messages/489697#
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-deel-2-zonder-geklet ... ges/468401
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Moderator team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
dinsdag 26 juli 2022 om 14:25
Een sauna.
Ik vond het nogal een macabere woordkeuze.
dinsdag 26 juli 2022 om 14:51
Een seniorenflat is altijd een sterfhuisconstructie.
En waar jij het over hebt is niet 'vol glas' (wat ik interpreteerde als veel glazen deuren en daardoor gevaar met vallen door die glazen deuren), maar een glazen dak.
Wat iedere boerensukkel had kunnen bedenken, dat dat niet zo slim is.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
dinsdag 26 juli 2022 om 15:16
En het is verbazend hoeveel gebouwen zo'n glazen dak hebben of een pui. Een binnenplaats is tegenwoordig vaak afgedekt met glas, want mooi/modern/handig. Tot het zomer wordt.Solomio schreef: ↑26-07-2022 14:51Een seniorenflat is altijd een sterfhuisconstructie.
En waar jij het over hebt is niet 'vol glas' (wat ik interpreteerde als veel glazen deuren en daardoor gevaar met vallen door die glazen deuren), maar een glazen dak.
Wat iedere boerensukkel had kunnen bedenken, dat dat niet zo slim is.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dinsdag 26 juli 2022 om 15:16
Het is achter een betaalmuur:
Senioren smelten weg in een broeikas met 50 graden op hete dagen: ‘Het grijpt je bij de keel’
In het stuk, las ik later pas, dat er een oplossing voor komt... volgend jaar.
Pieremachochel
dinsdag 26 juli 2022 om 15:19
In bouw-land zijn ze nog niet ingespeeld op de klimaatverandering.
David Dunning
David Dunning
dinsdag 26 juli 2022 om 15:31
Wss wel idd:
“ Volgens Wastenecker maakt het openen van de dakpanelen niet veel verschil bij extreme hitte. ,,Het is natuurlijk een glazen kap, dat werkt als een soort broeikas. Omdat we nu meer te maken krijgen met extreem warme dagen, maakt het weinig verschil of de dakluiken open staan of dicht. Daarom zijn we ook bezig met een structurele oplossing voor volgend jaar en kijken we of we zonwering kunnen toepassen op het dak.’’
Pieremachochel

dinsdag 26 juli 2022 om 15:39
Djiezzz wat dom. Dat er een geflipte architect bestaat die zoiets bedenkt is nog tot daar aan toe, maar dat er dan ook nog instellingen zijn die zo'n ding daadwerkelijk laten bouwen en er echt mensen in stoppen gaat mijn voorstellingsvermogen te boven.noglangnietjarig schreef: ↑26-07-2022 15:31Wss wel idd:
“ Volgens Wastenecker maakt het openen van de dakpanelen niet veel verschil bij extreme hitte. ,,Het is natuurlijk een glazen kap, dat werkt als een soort broeikas. Omdat we nu meer te maken krijgen met extreem warme dagen, maakt het weinig verschil of de dakluiken open staan of dicht. Daarom zijn we ook bezig met een structurele oplossing voor volgend jaar en kijken we of we zonwering kunnen toepassen op het dak.’’
dinsdag 26 juli 2022 om 17:14
Ik werk in zo'n broeikas. Niet alleen de gangen (waar je bij een flinke plensbui denkt dat je onder schot ligt) maar ook mijn ukkiekantoortje met plat dak. Hele dag de zon op, wordt een sauna zo. En dan al die klaslokalen die niet meer te koelen (of te verwarmen) zijn. Bah. Blij dat ik ergens na de vakantie weer ga verhuizen, naar de begane grond waar (nood)deuren open kunnen en het een stuk koeler is.
There is always something happening, and it's usually right now

dinsdag 26 juli 2022 om 17:27
Hebbie een andere baan? Of verhuist je werk?Lady*Voldemort schreef: ↑26-07-2022 17:22Een golfplaten dak is ook niet alles, kan ik je vertellen.
Hopelijk zijn de omstandigheden in de behuizingen waar ik binnenkort kom te werken iets minder erbarmelijk. Jammer dat ik nog geen datum weet.

dinsdag 26 juli 2022 om 17:40
Ik heb me een tijdje geleden aangemeld voor een interne opleiding MMZ/VIG en ik kan pas in februari starten, maar voor die tijd kan ik wel aan het werk als aspirant-leerling en daar zit ik nu een beetje op te wachten. Begin september verwacht ik meer te weten

dinsdag 26 juli 2022 om 17:42
Meestal gaat het andersomGrobbekuiken_ schreef: ↑26-07-2022 17:40Mijn voeten zijn gekrompen![]()
Nou al het tweede paar in korte tijd dat ik ineens 38 heb ipv al jaren 39. Raar dit.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
dinsdag 26 juli 2022 om 17:44
Dacht ik ook ja.
Tijdens zwangerschap 23 jaar geleden nogal aangekomen (30 kg) dus toen van 38 naar 39 gegaan. Bredere voet door gewicht of zoiets zeiden ze, leek me wel logisch. Maar nu dus weer terug terwijl ik nog steeds een vrij bede voorvoet heb. Gek.
grobbekuiken_ wijzigde dit bericht op 26-07-2022 17:45
7.32% gewijzigd
There is always something happening, and it's usually right now

dinsdag 26 juli 2022 om 17:45
Wat leuk!Lady*Voldemort schreef: ↑26-07-2022 17:40Ik heb me een tijdje geleden aangemeld voor een interne opleiding MMZ/VIG en ik kan pas in februari starten, maar voor die tijd kan ik wel aan het werk als aspirant-leerling en daar zit ik nu een beetje op te wachten. Begin september verwacht ik meer te weten![]()
dinsdag 26 juli 2022 om 17:46
Mooi!Lady*Voldemort schreef: ↑26-07-2022 17:40Ik heb me een tijdje geleden aangemeld voor een interne opleiding MMZ/VIG en ik kan pas in februari starten, maar voor die tijd kan ik wel aan het werk als aspirant-leerling en daar zit ik nu een beetje op te wachten. Begin september verwacht ik meer te weten![]()
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.

dinsdag 26 juli 2022 om 17:50
Slimme vraag!

dinsdag 26 juli 2022 om 17:50
Beetje gek, want ik ben van 38 naar 39 gegaan en geen gram aangekomen.Grobbekuiken_ schreef: ↑26-07-2022 17:44Dacht ik ook ja.
Tijdens zwangerschap 23 jaar geleden nogal aangekomen (30 kg) dus toen van 38 naar 39 gegaan. Bredere voet door gewicht of zoiets zeiden ze, leek me wel logisch. Maar nu dus weer terug terwijl ik nog steeds een vrij bede voorvoet heb. Gek.
dinsdag 26 juli 2022 om 17:51
Mijn voeten zijn ook 1 maat kleiner sinds een paar jaar.Grobbekuiken_ schreef: ↑26-07-2022 17:44Dacht ik ook ja.
Nog steeds groot, maar toch minder.
David Dunning
David Dunning