Mode & Beauty alle pijlers

Wintercollectie bij de kringloop

27-07-2022 06:56 8 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb sinds een tijdje de kringloop ontdekt voor kleding en ik vraag me af vanaf wanneer kringlopen over het algemeen wat meer herfst/winterkleding hebben hangen? Bij bijna alle kringlopen waar ik kom hangt nu nog lente/zomer en is er nu geen dikke trui of vest te bekennen.
Ik weet van een tweedehands winkel hier, Appel en Ei, dat ze vanaf eind aug weer winterkleding aannemen. Andere tweedehands kledingwinkel hier vanaf half Sept.

Bij een 'echte' kringloop zoals Rattaplan (ook met meubels en andere dingen) maken ze nooit echt onderscheid en hangen ze alles tegelijk in de winkel volgens mij.
Ik denk als mensen ruimte maken voor hun zomerkleding. Maar kan ook zijn als ze hun winterkleding bekijken en toch wat anders willen of nodig hebben en dan ruimte gaan maken.

Hier is geen kringloop die daar onderscheid in maakt, alles gaat meteen op hun rek.
Winkels waar ik wel eens kom hangt het er meestal vlak voordat het betreffende seizoen begint. Ik denk vanaf (eind) september dat er weer truien zijn.

Momenteel is er inderdaad geen trui of jas te bekennen.

Deze winkels hebben flinke voorraden kleding in het magazijn en daar zijn ze altijd druk mee aan het bijvullen/wisselen, volgens mij wordt er best wel verdiend aan kleding en loopt het aardig door.
Aug/ sept
Waar ik werk, hangen wel wat winterjassen en dikke truien. Maar het meeste komt idd tijdens de seizoenswisseling binnen. Hier gaat alles wat binnen gebracht wordt en goed is, meteen de winkel in.
Ik ben niet dom, ik weet precies wat ik bedoel.
Hier gaan ze met de seizoenen mee, er hangt nu vooral zomerkleding dus.
Het is dus bij iedere kringloop anders. Ik vermoed dat mijn favoriete kringloopwinkel ook iets van een groot magazijn heeft en een deel apart hebben hangen. Zo hebben ze 1 rek met zomer jurkjes en zo hebben ze 4 rekken en dan nog gesorteerd op kleur of soort print.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven