Wimpers plukken wie kent het?
donderdag 18 juni 2009 om 19:27
Hoi meiden,
Weet dat het belachelijk klinkt, maar ik pluk al jaren aan mijn wimpers en soms wenkbrauwen.
het is gewoon een zenuwtik (waar een anders nagels bijt of rookt ofzo).
Baal er inmiddels behoorlijk van, want het groeit steeds slechter terug.
Wie kent dit?
En heeft iemand tips hoe je ervan af komt?
Weet dat het belachelijk klinkt, maar ik pluk al jaren aan mijn wimpers en soms wenkbrauwen.
het is gewoon een zenuwtik (waar een anders nagels bijt of rookt ofzo).
Baal er inmiddels behoorlijk van, want het groeit steeds slechter terug.
Wie kent dit?
En heeft iemand tips hoe je ervan af komt?
donderdag 18 juni 2009 om 19:44
Ik heb jarenlang wimpers geplukt. D.w.z. niet echt haren tegelijk uitgetrokken, maar een paar losse haartjes wel. Geen idee waarom. En ook geen idee waarom ik het nu niet meer doe. Ik realiseerde me pas dat ik dat vroeger deed toen ik jou topic zag.
Bij vlagen ben ik geniaal! Helaas is het vandaag windstil.
donderdag 18 juni 2009 om 19:52
Oja, ik zou niet teveel schrikken van alle theorieën over de oorzaken en mogelijke behandelingen... Het is iets wat je in lichte tot ernstige mate kan hebben... Dat je je niet meteen een "geval" voelt!
Hoop alleen dat je ze niet ook opeet en een haarbal in je maag hebt, dat kan namelijk een complicatie zijn
Hoop alleen dat je ze niet ook opeet en een haarbal in je maag hebt, dat kan namelijk een complicatie zijn
donderdag 18 juni 2009 om 20:02
donderdag 18 juni 2009 om 20:32
Bij mijn wimpers doe ik het juist niet, wel bij wenkbrauwen en haar op mijn arm. Meestal doe ik het op momenten dat ik me verveel of juist heel geboeid tv aan het kijken ben.
En ik doe het trouwens ook wel af en toe bij mijn hoofdhaar, als ik voel dat 1 haar anders aanvoelt dan de anderen....
Ja volgens mij ben ik een zwaar geval...zucht. En ik bijt ook nog eens nagels.
En ik doe het trouwens ook wel af en toe bij mijn hoofdhaar, als ik voel dat 1 haar anders aanvoelt dan de anderen....
Ja volgens mij ben ik een zwaar geval...zucht. En ik bijt ook nog eens nagels.
donderdag 18 juni 2009 om 21:01
Ik heb het ook gedaan.. Jarenlang.. Zo erg dat ik soms nog maar een paar wimperhaartjes had (wenkbrauwen tekende ik altijd bij). Ik deed het vooral als ik zenuwachtig was (van mascara afplukken was geen sprake omdat ik simpelweg geen mascara kon dragen).
Ben er sinds een jaar vanaf. Ben ermee gestopt omdat ik schrok van mezelf op foto's.. Na twee maanden begonnen de haartjes terug te groeien en heb mezelf eyeliner (definitieve make up) cadeau gedaan.. Mijn ogen, mijn hele gezicht, t spreekt nou zoveel meer als zonder wenkbrauwen en wimpers.. Overigens betrap ik mezelf er wel op dat ik nog wel eens 'pluk', vooral op momenten dat ik erg nerveus ben...
Ben er sinds een jaar vanaf. Ben ermee gestopt omdat ik schrok van mezelf op foto's.. Na twee maanden begonnen de haartjes terug te groeien en heb mezelf eyeliner (definitieve make up) cadeau gedaan.. Mijn ogen, mijn hele gezicht, t spreekt nou zoveel meer als zonder wenkbrauwen en wimpers.. Overigens betrap ik mezelf er wel op dat ik nog wel eens 'pluk', vooral op momenten dat ik erg nerveus ben...
Als je voor jezelf kiest, krijg je er altijd iets mooiers voor terug..
donderdag 18 juni 2009 om 21:23
vrijdag 19 juni 2009 om 13:44
Herkenning!
Ik pluk al jaren aan m'n wenkbrauwen. Doe het vooral tijdens ingespannen lezen/studeren of verveling tijdens het t.v. kijken. Ik ben me er meestal wel van bewust, maar kan het niet laten. Inmiddels komen de haartjes ook niet meer terug (heb wel héél hardnekkig zitten plukken...)
Wat wel iets helpt is m'n nagels heel kort houden en irritante stekelhaartjes met een pincet weghalen, anders pluk ik de rest ook weg.
Ik teken m'n wenkbrauwen al jaren bij...
Ik pluk al jaren aan m'n wenkbrauwen. Doe het vooral tijdens ingespannen lezen/studeren of verveling tijdens het t.v. kijken. Ik ben me er meestal wel van bewust, maar kan het niet laten. Inmiddels komen de haartjes ook niet meer terug (heb wel héél hardnekkig zitten plukken...)
Wat wel iets helpt is m'n nagels heel kort houden en irritante stekelhaartjes met een pincet weghalen, anders pluk ik de rest ook weg.
Ik teken m'n wenkbrauwen al jaren bij...
vrijdag 19 juni 2009 om 15:03
Wat fijn te lezen dat ik niet de enige ben, ik baal er echt zo ontzetend van.
Ik pluk ook meestal aan mijn mascara en dan komen er wimpers mee.
Soms zit er een haartje verkeerd of het jeukt en dan trek ik er ook zo maar een paar wimpers uit.
Heb nog wel wat over, daar doe ik 2 lagen mascara op om ze wat voller te laten lijken.
Wenkbrauwen teken ik bij.
Verder doe ik eyeliner langs mijn wimperrand dan lijkt het nog wat.
Ik doe het ook vaak als ik lees of tv kijken.
Uit verveling of als ik gestresst ben.
Hoop zo dat ik er ooit vanaf kom, maar doe het al zeker 15 jaar.
Ik pluk ook meestal aan mijn mascara en dan komen er wimpers mee.
Soms zit er een haartje verkeerd of het jeukt en dan trek ik er ook zo maar een paar wimpers uit.
Heb nog wel wat over, daar doe ik 2 lagen mascara op om ze wat voller te laten lijken.
Wenkbrauwen teken ik bij.
Verder doe ik eyeliner langs mijn wimperrand dan lijkt het nog wat.
Ik doe het ook vaak als ik lees of tv kijken.
Uit verveling of als ik gestresst ben.
Hoop zo dat ik er ooit vanaf kom, maar doe het al zeker 15 jaar.
vrijdag 19 juni 2009 om 22:34
Ik doe het ook al erg lang, ruim 15 jaar denk ik. Het is wel een eye-opener voor me dat er echt meer mensen zijn die dit doen, en ook dat er bij zijn die ermee zijn gestopt. Ik heb mezelf vandaag al meerdere keren tegengehouden toen ik mezelf erop betrapte aan mijn wimpers te plukken.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
zaterdag 20 juni 2009 om 11:42
Het is een gewoonte geworden en dat is erg moeilijk af te leren. Ik ga het toch maar eens proberen, wie weet lukt het wel!
Kippie, dan moet je wel wimpers over hebben om ze aan vast te plakken lijkt me. Bovendien denk ik dat ik dan ook aan die nepwimpers ga plukken...
Kippie, dan moet je wel wimpers over hebben om ze aan vast te plakken lijkt me. Bovendien denk ik dat ik dan ook aan die nepwimpers ga plukken...
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
zondag 28 juni 2009 om 17:16
Fijn om dit te lezen, ik heb me altijd kapotgeschaamd. Vooral als iemand er ineens over begon (vaak mensen die langer zijn als ik want die kijekn van bovenaf op je winpers).
Dan mompelde ik altijd maar iets van een allergie voro mascara of zo.
Ik ben ermee begonnen op de lagereschool en betrap mezelf er nu soms nog op. Vooral als ik last van m;n ogen heb door de hooikoorts dan pluk ik er graag nog een paar uit want die pijn overheerst dan even de jeuk.
Het is wel die pijn die het een soort van 'lekker' maakt om haartjes te plukken, hebben jullie dat ook?
Ik compenseer het plukken aan m'n hoofdharen nu door m'n benen en bikinilijn met een pincet te doen. Dit weet niemand en ik schaam me er best een beejte voor. Maar zo kan ik die drang tenminste een beetje kwijt.
Dan mompelde ik altijd maar iets van een allergie voro mascara of zo.
Ik ben ermee begonnen op de lagereschool en betrap mezelf er nu soms nog op. Vooral als ik last van m;n ogen heb door de hooikoorts dan pluk ik er graag nog een paar uit want die pijn overheerst dan even de jeuk.
Het is wel die pijn die het een soort van 'lekker' maakt om haartjes te plukken, hebben jullie dat ook?
Ik compenseer het plukken aan m'n hoofdharen nu door m'n benen en bikinilijn met een pincet te doen. Dit weet niemand en ik schaam me er best een beejte voor. Maar zo kan ik die drang tenminste een beetje kwijt.