Mode & Beauty alle pijlers

Shampoobar

02-08-2022 12:27 38 berichten
Hoi,

Iemand ervaring met shampoobars? Ben benieuwd :)
Alle reacties Link kopieren Quote
ja. Werkt prima hoor. De een is wat lekkerder dan de ander, maar dat is met elke shampoo zo.
Ja, ik heb deze.
Heb heel fijn haar en ik krijg echt steviger haar en meer volume en krul als ik deze gebruik.
Zou wel voor een natuurlijke kiezen zonder onnodige rommel.

https://www.haarshop.nl/product-flow-co ... gJZaPD_BwE
Ik gebruik al jaren een shampoo bar van de Lush (honey I washed my hair). Wel in combinatie met een conditioner anders voel je dat stugge van een zeep. Hoewel dat ook wel weer weg is als je haar opgedroogd is.
Dat stugge vind ik juist fijn.
Ik vind het niks. Heb verschillende merken geprobeerd maar met mijn lange haar duurt het heel lang voordat ik voldoende schuim van het blok heb om mijn haar echt schoon te krijgen.
Schuim wil niet zeggen dat je haar schoner wordt.
Als je hem een flink stuk hebt gebruik brokkelen er stukjes af die je dan uit je haar moet pulken.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik gebruik al 10+ jaar shampoo bars. Diverse soorten geprobeerd.
Juist die natuurlijke werken voor mijn haar niet fijn (ook niet na wekenlang wennen of spoelen met appelazijn etc).
Wat voor mij goed werkt zijn de meeste bars van Lush en recent heb ik die van het huismerk van de (Duitse) DM ontdekt, Balea. Stúkken goedkoper dan Lush, zelfde gewicht en gaat net zo lang mee.

Wat voor de één goed werkt, is het voor de ander soms nét niet. Elke shampoo en elk haar is anders.

Als het laatste stukje afbrokkelt, kun je het in een afgeknipte panty doen en daarmee over je haar wrijven. Weggooien is jammer en zo kun je alles opmaken.
Ik gebruik die van Lavera (moisture) en sinds kort af en toe die van Foamie voor blond haar. Ook net de conditioner van Foamie een keer geprobeerd. Bevalt boven verwachting goed.
Ja, ik ben fan. Vanwege de besparing op plastic flessen onder andere. Wel vind ik ze redelijk duur.
Emma95 schreef:
02-08-2022 13:04
Schuim wil niet zeggen dat je haar schoner wordt.
Ik bedoel dat het me te lang duurt voordat ik voldoende product van het blok heb afgeweekt om mijn haar mee te wassen.
Ik vind het niks. M'n haar wordt stroef en moeilijk doorkambaar. Het voelt ook vies aan. Ook na weken gebruiken. Dus ik ben weer terug bij goede en fijne shampoo uit een fles waar m'n haar een stuk zachter en lichter van wordt.
Here am I in my little bubble
Creatieveling schreef:
02-08-2022 13:54
Ja, ik ben fan. Vanwege de besparing op plastic flessen onder andere. Wel vind ik ze redelijk duur.
Er zijn indehele dure te koop. Maar er zijn tegenwoordig ook veel huismerken, die van Kruidvat is zo'n 3 euro per stuk bijvoorbeeld. Of als je dichtbij de grens woont, in Duitsland bij DM zijn ze ook goedkoper.

Daarnaast moet je bedenken dat zo'n shampoobar langer meegaat dan een fles shampoo. Ik doe met een DM Balea blok van 60 gram van €2,95 ongeveer 5 maanden.
Ik had een hele fijne van de Lush maar die bestaat niet meer en alles wat ik daarna probeerde maakt mijn haar stug. Dus dan kon ik alsnog met een conditioner aan de slag, zeker omdat de conditioner bar die ik had heel snel oploste en dus zo op was.
Die van Marcel's soap ben ik uiteindelijk aan blijven hangen. Zuinig en ruikt lekker. Die van de DM zijn ook prima. Conditioner bar vind ik wat lastiger op de een of andere manier,nog niet de ideale gevonden.
Suaimhneas schreef:
02-08-2022 14:19
Ik bedoel dat het me te lang duurt voordat ik voldoende product van het blok heb afgeweekt om mijn haar mee te wassen.
Ik had dat met de bars van N.A.E en naturebox. Ze bewaren in een vochtig afsluitbaar bakje hielp.
De loving blends van garnier hebben dat niet. Maar die zijn maar 97% afbreekbaar (maar ruiken zo lekker)

Voor mij is, naast schoon haar, geen plastic en vegan belangrijk.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Suaimhneas schreef:
02-08-2022 14:19
.
Ik heb ook lang haar en bij mij is de truc zorgen dat er genoeg water bij zit. Dan gaat het heel snel. Anders lukt het niet. En ik was niet de hele lengte. Alleen mijn hoofd. Daarna de lengte met conditioner.
RainyDays schreef:
02-08-2022 14:48
Ik vind het niks. M'n haar wordt stroef en moeilijk doorkambaar. Het voelt ook vies aan. Ook na weken gebruiken. Dus ik ben weer terug bij goede en fijne shampoo uit een fles waar m'n haar een stuk zachter en lichter van wordt.
Hier sluit ik me bij aan. Vond het ook helemaal niks met mijn (lange) haar.
Lush, schuimt als een malle. Heerlijk glanzend haar, die ik maar 1 keer per week hoef te wassen.
"Boring conversation anyway"
sailship schreef:
02-08-2022 17:21
.
Ik heb ook lang haar en bij mij is de truc zorgen dat er genoeg water bij zit. Dan gaat het heel snel. Anders lukt het niet. En ik was niet de hele lengte. Alleen mijn hoofd. Daarna de lengte met conditioner.
Bedankt voor de tip! Misschien dat ik het toch nog een keer probeer, met het milieu in mijn hoofd.
Ik heb ze nu een paar jaar, ik vond het best even wennen. Maar de milieuwinst weegt voor mij zwaarder. En nu weet ik niet meer beter, m'n haar reageert er prima op, alleen dat brokkelen is nog wat minder. Ik ga de tip van de panty eens uitproberen!
Ik vind deze heel fijn: https://www.erica.eu/SENSITIVE-SHAMPOO- ... 0001131380

Is gewoon een milde shampoo (geen zeep) maar dan zonder water erin en zonder plastic fles eromheen. (Op zeep gebaseerde shampoo bars vond ik vreselijk, walgelijk touwhaar kreeg ik daarvan, droog en vettig tegelijk, bah. Azijn hielp maar nauwelijks).

En ik heb een dingetje dat volgens mij een 'foaming net' heet. Ziet er zo uit: https://www.pemeshnet.com/uploads/20213 ... 217432.jpg. Het zijn een aantal lagen van een soort plastic (nylon?) net. Je doet de shampoo bar erin, maakt het nat en wrijft het tussen je handen of over je haar. Dan krijg je heel snel genoeg schuim. Je kunt na gebruik het ding (met de bar erin) ophangen aan het koordje en dan droogt de bar weer. Ik weet niet meer waar ik het vandaan heb (ik denk iets van tien jaar geleden uit Amerika), en als ik google op foaming net zie ik vooral hele dunne, ik denk wel dat het feit dat die van mij meerdere lagen heeft, helpt. Maar misschien is dat niet zo. In ieder geval, die dingen zijn handig.
Ik gebruik al een tijdje shampoobars. Die van Marcel's Green Soap vind ik het fijnst.
Ik heb die van Kruitvat eigen merk, zowel shampoo als de conditioner en die bevallen beide verrassend goed.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven