Shampoobar
dinsdag 2 augustus 2022 om 12:33
Ja, ik heb deze.
Heb heel fijn haar en ik krijg echt steviger haar en meer volume en krul als ik deze gebruik.
Zou wel voor een natuurlijke kiezen zonder onnodige rommel.
https://www.haarshop.nl/product-flow-co ... gJZaPD_BwE
Heb heel fijn haar en ik krijg echt steviger haar en meer volume en krul als ik deze gebruik.
Zou wel voor een natuurlijke kiezen zonder onnodige rommel.
https://www.haarshop.nl/product-flow-co ... gJZaPD_BwE
dinsdag 2 augustus 2022 om 13:10
Ik gebruik al 10+ jaar shampoo bars. Diverse soorten geprobeerd.
Juist die natuurlijke werken voor mijn haar niet fijn (ook niet na wekenlang wennen of spoelen met appelazijn etc).
Wat voor mij goed werkt zijn de meeste bars van Lush en recent heb ik die van het huismerk van de (Duitse) DM ontdekt, Balea. Stúkken goedkoper dan Lush, zelfde gewicht en gaat net zo lang mee.
Wat voor de één goed werkt, is het voor de ander soms nét niet. Elke shampoo en elk haar is anders.
Als het laatste stukje afbrokkelt, kun je het in een afgeknipte panty doen en daarmee over je haar wrijven. Weggooien is jammer en zo kun je alles opmaken.
Juist die natuurlijke werken voor mijn haar niet fijn (ook niet na wekenlang wennen of spoelen met appelazijn etc).
Wat voor mij goed werkt zijn de meeste bars van Lush en recent heb ik die van het huismerk van de (Duitse) DM ontdekt, Balea. Stúkken goedkoper dan Lush, zelfde gewicht en gaat net zo lang mee.
Wat voor de één goed werkt, is het voor de ander soms nét niet. Elke shampoo en elk haar is anders.
Als het laatste stukje afbrokkelt, kun je het in een afgeknipte panty doen en daarmee over je haar wrijven. Weggooien is jammer en zo kun je alles opmaken.
dinsdag 2 augustus 2022 om 14:48
dinsdag 2 augustus 2022 om 15:14
Er zijn indehele dure te koop. Maar er zijn tegenwoordig ook veel huismerken, die van Kruidvat is zo'n 3 euro per stuk bijvoorbeeld. Of als je dichtbij de grens woont, in Duitsland bij DM zijn ze ook goedkoper.Creatieveling schreef: ↑02-08-2022 13:54Ja, ik ben fan. Vanwege de besparing op plastic flessen onder andere. Wel vind ik ze redelijk duur.
Daarnaast moet je bedenken dat zo'n shampoobar langer meegaat dan een fles shampoo. Ik doe met een DM Balea blok van 60 gram van €2,95 ongeveer 5 maanden.
dinsdag 2 augustus 2022 om 15:18
dinsdag 2 augustus 2022 om 16:23
Ik had dat met de bars van N.A.E en naturebox. Ze bewaren in een vochtig afsluitbaar bakje hielp.Suaimhneas schreef: ↑02-08-2022 14:19Ik bedoel dat het me te lang duurt voordat ik voldoende product van het blok heb afgeweekt om mijn haar mee te wassen.
De loving blends van garnier hebben dat niet. Maar die zijn maar 97% afbreekbaar (maar ruiken zo lekker)
Voor mij is, naast schoon haar, geen plastic en vegan belangrijk.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
dinsdag 2 augustus 2022 om 17:21
.Suaimhneas schreef: ↑02-08-2022 14:19Ik bedoel dat het me te lang duurt voordat ik voldoende product van het blok heb afgeweekt om mijn haar mee te wassen.
Ik heb ook lang haar en bij mij is de truc zorgen dat er genoeg water bij zit. Dan gaat het heel snel. Anders lukt het niet. En ik was niet de hele lengte. Alleen mijn hoofd. Daarna de lengte met conditioner.
dinsdag 2 augustus 2022 om 17:27
Hier sluit ik me bij aan. Vond het ook helemaal niks met mijn (lange) haar.
dinsdag 2 augustus 2022 om 22:56
Bedankt voor de tip! Misschien dat ik het toch nog een keer probeer, met het milieu in mijn hoofd.
dinsdag 2 augustus 2022 om 23:32
woensdag 3 augustus 2022 om 01:42
Ik vind deze heel fijn: https://www.erica.eu/SENSITIVE-SHAMPOO- ... 0001131380
Is gewoon een milde shampoo (geen zeep) maar dan zonder water erin en zonder plastic fles eromheen. (Op zeep gebaseerde shampoo bars vond ik vreselijk, walgelijk touwhaar kreeg ik daarvan, droog en vettig tegelijk, bah. Azijn hielp maar nauwelijks).
En ik heb een dingetje dat volgens mij een 'foaming net' heet. Ziet er zo uit: https://www.pemeshnet.com/uploads/20213 ... 217432.jpg. Het zijn een aantal lagen van een soort plastic (nylon?) net. Je doet de shampoo bar erin, maakt het nat en wrijft het tussen je handen of over je haar. Dan krijg je heel snel genoeg schuim. Je kunt na gebruik het ding (met de bar erin) ophangen aan het koordje en dan droogt de bar weer. Ik weet niet meer waar ik het vandaan heb (ik denk iets van tien jaar geleden uit Amerika), en als ik google op foaming net zie ik vooral hele dunne, ik denk wel dat het feit dat die van mij meerdere lagen heeft, helpt. Maar misschien is dat niet zo. In ieder geval, die dingen zijn handig.
Is gewoon een milde shampoo (geen zeep) maar dan zonder water erin en zonder plastic fles eromheen. (Op zeep gebaseerde shampoo bars vond ik vreselijk, walgelijk touwhaar kreeg ik daarvan, droog en vettig tegelijk, bah. Azijn hielp maar nauwelijks).
En ik heb een dingetje dat volgens mij een 'foaming net' heet. Ziet er zo uit: https://www.pemeshnet.com/uploads/20213 ... 217432.jpg. Het zijn een aantal lagen van een soort plastic (nylon?) net. Je doet de shampoo bar erin, maakt het nat en wrijft het tussen je handen of over je haar. Dan krijg je heel snel genoeg schuim. Je kunt na gebruik het ding (met de bar erin) ophangen aan het koordje en dan droogt de bar weer. Ik weet niet meer waar ik het vandaan heb (ik denk iets van tien jaar geleden uit Amerika), en als ik google op foaming net zie ik vooral hele dunne, ik denk wel dat het feit dat die van mij meerdere lagen heeft, helpt. Maar misschien is dat niet zo. In ieder geval, die dingen zijn handig.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in