Mode & Beauty alle pijlers

Shampoobar

02-08-2022 12:27 38 berichten
Hoi,

Iemand ervaring met shampoobars? Ben benieuwd :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb tijdens mijn vakantie voor het eerst een shampoobar en conditioner gebruikt. Mijn haar werd er vet van, terwijl ik normaal gesproken echt nooit vet haar hebt. Dus weer thuis van vakantie is de bar weer de kast in gegaan en nu gebruik ik weer mijn 'oude' shampoo uit een fles. Ik wil het wel weer gaan proberen, want ik heb wel de wens om (veel) minder plastic te gaan gebruiken in de badkamer. Maar ik zie er tegenop om met vet haar rond te lopen, in de hoop dat het op den duur beter wordt. Ik heb ook nog eens heel dik haar, dus wassen en drogen is vrij tijdrovend. Ik wil het niet vaker dan twee keer per week wassen en met die bar lukt dat zeker niet.
Ik heb ze van lush, KMS en eentje van happy soaps. Bevallen me allemaal goed. Vooral handig op vakantie vind ik.
Ri-anne schreef:
04-08-2022 14:12
Ik heb tijdens mijn vakantie voor het eerst een shampoobar en conditioner gebruikt. Mijn haar werd er vet van, terwijl ik normaal gesproken echt nooit vet haar hebt. Dus weer thuis van vakantie is de bar weer de kast in gegaan en nu gebruik ik weer mijn 'oude' shampoo uit een fles. Ik wil het wel weer gaan proberen, want ik heb wel de wens om (veel) minder plastic te gaan gebruiken in de badkamer. Maar ik zie er tegenop om met vet haar rond te lopen, in de hoop dat het op den duur beter wordt. Ik heb ook nog eens heel dik haar, dus wassen en drogen is vrij tijdrovend. Ik wil het niet vaker dan twee keer per week wassen en met die bar lukt dat zeker niet.
Bijzonder dat het zo kan verschillen: ik kan nu eindelijk naar 1 keer per week met haren wassen, terwijl dat vroeger altijd twee keer per week moest.
Ben er blij mee want heb met mijn pijnlijke handen een ontiegelijke hekel aan haren wassen.
Ik gebruik Happy Soaps - de conditioner ben ik mee gestopt, dat vond ik weinig toevoegen. Maar de shampoo vind ik prima. Ik hoef mijn haar nog maar 1 keer per week te wassen en vroeger echt wel minimaal 2 keer. Ik hou ook wel van dat stugge, effect, heb van mezelf weinig volume en van gewone shampoo en conditioner wordt mijn haar glad en slap. En je doet er ook nog eens 100 jaar mee. Dus ik ben fan.
Nothing happens for a reason
Emma95 schreef:
02-08-2022 12:33
Ja, ik heb deze.
Heb heel fijn haar en ik krijg echt steviger haar en meer volume en krul als ik deze gebruik.
Zou wel voor een natuurlijke kiezen zonder onnodige rommel.

Ik heb precies hetzelfde, ik wil niet van dat slappe zachte haar! Hiermee heb ik eindelijk mijn eigen haar terug, met natuurlijke slag.

Dat het zacht moet zijn en glanzend is ook maar een marketingidee he.
Such fun!1
HappySoaps klinkt goed, maar ik ga ze toch niet gebruiken en wel hierom:

Op zich een goede duurzaamheidsscore, al zitten er wel wat discutabele ingrediënten in de shampoozeep. Zo ­gebruikt het bedrijf schoonmaakstof ­sodium coco sulfaat, nauw verwant aan het inmiddels beruchte sodium lauryl sulfaat (SLS), dat ook in afwasmiddel en allesreiniger zit. Verder zit de agressieve schoonmaakstof cocamidopropylbetaïne in de shampoozeep.

Beide stoffen zijn volgens Van Someren milder dan SLS. “Ze zorgen voor het schuim en ontvetten. Zonder deze eigenschappen ervaren klanten het niet als een goed ­product. Onze shampoozepen zijn hetzelfde als gewone shampoo, maar dan zonder water.”

Verder zitten er geur- en kleurstoffen in de shampoozepen die volgens de ingrediëntendatabase van de Amerikaanse Environmental Working Group als gematigd tot zeer gevaarlijk worden beoordeeld vanwege hun persistente en hormoonverstorende ­eigenschappen.

https://www.trouw.nl/duurzaamheid-natuu ... b1a94b6ac/

Ik wil niet alleen minder plastic, ik wil ook geen troep op mijn hoofdhuid en in mijn lichaam.
Such fun!1
stippensokken schreef:
02-08-2022 15:14
Er zijn indehele dure te koop. Maar er zijn tegenwoordig ook veel huismerken, die van Kruidvat is zo'n 3 euro per stuk bijvoorbeeld. Of als je dichtbij de grens woont, in Duitsland bij DM zijn ze ook goedkoper.

Voor wie niet dicht bij de grens woont of geen zin heeft heen te rijden: https://www.dmdrogistonline.nl

Heb net 2 besteld. Dankzij dit topic besloten het toch maar weer eens te proberen.

https://www.dmdrogistonline.nl/p/balea- ... elmelk-60g
https://www.dmdrogistonline.nl/p/balea- ... mette-60-g
SjaanRoeispaan schreef:
09-08-2022 13:41
Voor wie niet dicht bij de grens woont of geen zin heeft heen te rijden: https://www.dmdrogistonline.nl

Heb net 2 besteld. Dankzij dit topic besloten het toch maar weer eens te proberen.

https://www.dmdrogistonline.nl/p/balea- ... elmelk-60g
https://www.dmdrogistonline.nl/p/balea- ... mette-60-g
Die is 4,47 bij die Nederlandse site! :-o
In Duitsland kost deze vaste shampoo 2,95.
Dan zou je ook de vaste shampoo, van Kruidvat kunnen proberen, die is ook voordelig.

Het ziet eruit alsof iemand die producten in Duitsland koopt en met winst op een Nederlandse website weer verkoopt...
stippensokken schreef:
09-08-2022 14:55
Die is 4,47 bij die Nederlandse site! :-o
In Duitsland kost deze vaste shampoo 2,95.
Dan zou je ook de vaste shampoo, van Kruidvat kunnen proberen, die is ook voordelig.

Het ziet eruit alsof iemand die producten in Duitsland koopt en met winst op een Nederlandse website weer verkoopt...

Beetje dramatisch vind je niet? Het is gewoon de officiële website van DM in Nederland. BTW is in Dld. 5% op zeep en in Nld 21% Dat maakt onder andere het verschil.
SjaanRoeispaan schreef:
09-08-2022 15:33
Beetje dramatisch vind je niet? Het is gewoon de officiële website van DM in Nederland. BTW is in Dld. 5% op zeep en in Nld 21% Dat maakt onder andere het verschil.
Ik vind mijn opmerking niet heel dramatisch nee.
Die website heeft geen enkele link met de echte DM in Duitsland. Er zit een bedrijfje in Kerkrade achter.
Daarmee beschuldig ik niemand, ik geef alleen aan dat het er niet uitziet alsof je direct met de Duitse DM Drogerie zaken doet.
Ik heb er meerdere geprobeerd maar vond het toch minder fijn voor mijn haar dan shampoo uit een fles.
Voor degenen die het niet weten, er zijn 2 soorten shampoobars, gemaakt met dezelfde ingrediënten als vloeibare shampoo maar dan zonder water, of echte zeepbars. De laatste heeft een hoge PH waarde en er wordt dan vaak geadviseerd na te spoelen met azijn om je haar minder stug te maken.
itsjustmi wijzigde dit bericht op 10-08-2022 10:20
0.38% gewijzigd
RainyDays schreef:
02-08-2022 14:48
Ik vind het niks. M'n haar wordt stroef en moeilijk doorkambaar. Het voelt ook vies aan. Ook na weken gebruiken. Dus ik ben weer terug bij goede en fijne shampoo uit een fles waar m'n haar een stuk zachter en lichter van wordt.
helaas hier dezelfde ervaring. ik heb het opgegeven.
En doooooor!
Ik gebruik ze van shampoobars.nl
Super blij mee.

Soms alleen shampoo, soms ook met conditioner. Shampoo uiteraard alleen op de hoofdhuid en conditioner alleen in de lengtes.
Met alleen shampoo voelen de haren wel stug aan tijdens het wassen, maar als het droog is niet meer. En met conditioner helemaal niet meer.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven