Kletsen over mode
dinsdag 9 augustus 2022 om 16:38
Ik ben gek op mode en vind het heel leuk dat de najaarscollecties weer langzaam de winkels binnendruppelen. Nu het weer zo warm wordt is het nog een beetje gek om er over na te denken maar ik kijk toch wel weer uit naar het weer kunnen dragen van wollige truien en mooie jassen. Ik vind zelf de Autumn/Winter mode vaak leuker dan de Spring/Summer.
Meer liefhebbers van mode hier? Wat staat er op jullie lijstje voor het komend seizoen?
Meer liefhebbers van mode hier? Wat staat er op jullie lijstje voor het komend seizoen?
dinsdag 9 augustus 2022 om 17:04
dinsdag 9 augustus 2022 om 17:10
Hetjuistebesluit schreef: ↑09-08-2022 17:04Hier![]()
Ik vind die wollen truien op een lange aansluitende (maxi) rok heel mooi staan.
Voor een dag thuis is het niet zo praktisch, zag ook veel mooie maxiwinterjurken. Niet oudbollig, zit een stuk lekkerder, maar blote benen eronder in de winter..
Het zal tegen het zere been van mode liefhebbers zijn, maar een mooie, dunne, wollen/thermo legging doet wonderen. Als je hem 7/8 draagt zie je het niet onder een maxi jurk.
dinsdag 9 augustus 2022 om 17:15
Hetjuistebesluit schreef: ↑09-08-2022 17:13Nouja, dan maar modieus aan de buitenkant en niet eronder![]()
Goede tip zo'n 7/8e legging.
Outdoor zaken hebben vaak goede, bijvoorbeeld de Bever. Die zijn echt warm. Trekt je hem gewoon iets hoger op bij de pijp, of je laat m iets korter maken bij een kleermaker.
dinsdag 9 augustus 2022 om 17:59
Ja super leuk! Ik heb lieslaarzen, dat lijkt ordi maar is in de winter zoooo heerlijk warm aan je benen onder idd een maxi rok. Warmer dan een broek!Hetjuistebesluit schreef: ↑09-08-2022 17:04Hier![]()
Ik vind die wollen truien op een lange aansluitende (maxi) rok heel mooi staan.
Voor een dag thuis is het niet zo praktisch, zag ook veel mooie maxiwinterjurken. Niet oudbollig, zit een stuk lekkerder, maar blote benen eronder in de winter..
Ik wil alleen op de een of andere manier mijn trui in mijn rok kunnen stoppen, of op een andere manier toch een beetje taille creëren en dat gaat met een dikke wollen trui vaak lastig. Hoe doen jullie dat?
dinsdag 9 augustus 2022 om 18:27
Ligt eraan hoe dik de trui is, maar sommige stoffen, zoals jeansstof, kun je wat toegeeflijker stof in 'proppen' dan een dunne viscose rok, want dan zie je direct dat er veel te veel stof in zit. En kijken of hoofdzakelijk de rand in de rok/broek kan en de rest laten bloezen. Ik heb ook eens een tip gelezen/gezien dat je de trui naar binnen opvouwt en met enkele spelden vast zet tot gewenste lengte, dan hoeft ie niet in de rok. Wel handig om een dunne top eronder te dragen zodat er geen wind en kou onder komt natuurlijk.
dinsdag 9 augustus 2022 om 18:31
Wat gezellig dat jullie er ook zo naar uitkijken!
Met een maxirok kun je toch een maillot of dikke panty dragen? Of inderdaad een thermolegging. Afhankelijk van de schoen zie die toch helemaal niet? Ik draag meestal (enkel)laarzen in de winter.
Ik heb de Pantone kleuren weer even opgezocht en we gaan veel rood zien. Ook zijn oranje en paars nog steeds van de partij, die laatste een diepere kleur dan het lila wat je veel zag de afgelopen tijd.
Ik heb vorig jaar veel gekocht dus niet echt wat nodig maar meestal kan ik me toch niet beheersen als het het eenmaal koud en druilerig wordt
Met een maxirok kun je toch een maillot of dikke panty dragen? Of inderdaad een thermolegging. Afhankelijk van de schoen zie die toch helemaal niet? Ik draag meestal (enkel)laarzen in de winter.
Ik heb de Pantone kleuren weer even opgezocht en we gaan veel rood zien. Ook zijn oranje en paars nog steeds van de partij, die laatste een diepere kleur dan het lila wat je veel zag de afgelopen tijd.
Ik heb vorig jaar veel gekocht dus niet echt wat nodig maar meestal kan ik me toch niet beheersen als het het eenmaal koud en druilerig wordt
dinsdag 9 augustus 2022 om 18:32
Wat je kunt doen is een railleriem omdoen onder de trui en die er dan onder ‘tucken’viamia schreef: ↑09-08-2022 17:59Ja super leuk! Ik heb lieslaarzen, dat lijkt ordi maar is in de winter zoooo heerlijk warm aan je benen onder idd een maxi rok. Warmer dan een broek!
Ik wil alleen op de een of andere manier mijn trui in mijn rok kunnen stoppen, of op een andere manier toch een beetje taille creëren en dat gaat met een dikke wollen trui vaak lastig. Hoe doen jullie dat?
Zie dit plaatje: https://10dlq823u3q32ztyku1fnglg-wpengi ... titled.png
dinsdag 9 augustus 2022 om 18:41
Ik weet niet wat het is met oranje, elke kleur heeft wel een tint die ik mooi vind. Maar oranje lijkt wel of pionoranje of dieper pompoenoranje. Mwah, modieus is het gewoon niet bij mij
Bruin altijd al mooi gevonden, zoveel tinten. Zeker icm offwhite zoals Limoen schreeft, mooie combi!
Ik vind die trend van magere 'genderneutrale' modellen mwoah,
De kleding lijkt sneller saai en vormloos, achteraf met meer 'inhoud' en vrouwelijkheid blijkt het een gemiste kans.
Bruin altijd al mooi gevonden, zoveel tinten. Zeker icm offwhite zoals Limoen schreeft, mooie combi!
Ik vind die trend van magere 'genderneutrale' modellen mwoah,
De kleding lijkt sneller saai en vormloos, achteraf met meer 'inhoud' en vrouwelijkheid blijkt het een gemiste kans.
hetjuistebesluit wijzigde dit bericht op 09-08-2022 19:28
Reden: Beetje genuanceerder gemaakt :)
Reden: Beetje genuanceerder gemaakt :)
24.13% gewijzigd
dinsdag 9 augustus 2022 om 20:15
Ik doe een elastiekje aan de binnenkant van een trui of bloes die ik te lang vind, maar niet in een rok of broek wil proppen. Pak aan de binnenkant in het midden wat stof en doe er een haarelastiekje om. Werkt supergoed en dan ziet het er uit zoals op het laatste plaatje van de link die eerder in dit topic door iemand gepost is.
Ik ben ook al aan het kijken voor de herfst en winter. Online vooral. Ik wil een mooie wijde pantalon, een mooie creme trui en witte/creme lange laarzen. Ik draag altijd veel jurken maar wil eigenlijk juist wat meer broeken gaan dragen. Vind het alleen altijd lastig om te bedenken wat er op moet.
Ik ben ook al aan het kijken voor de herfst en winter. Online vooral. Ik wil een mooie wijde pantalon, een mooie creme trui en witte/creme lange laarzen. Ik draag altijd veel jurken maar wil eigenlijk juist wat meer broeken gaan dragen. Vind het alleen altijd lastig om te bedenken wat er op moet.
dinsdag 9 augustus 2022 om 20:22
Heerlijk straks weer de najaarsmode. Ik heb niet zo veel met zomermode, maar het najaar
Ik ben dol op contrasten creëren, wat in de zomer niet zo makkelijk gaat. Ik hou bijvoorbeeld van:
Zachte wollen truien, met een afzakkende schouder, een kanten hemdje eronder en een smalle leren broek.
Een blazer, die heb ik ook veel. Een geruite wijde double breasted, of juist een getailleerde in tomatenrood. Ik hou van de variatie die je met een blazer kan maken. Gecombineerd met een kokerrok, of een bandshirt, of een flared jeans, of juist een rommelige wijde broek. Met hakken of legerkistjes.
Ja, ik verheug me op het najaar als het om mode gaat. Ik heb geen wensenlijst; ik ben altijd ook weer verheugd om de dingen die ik heb weer te mogen dragen. Maar desalniettemin komt er vast wel wat bij.
Ook schoenen vind ik eindeloos veel makkelijker in het najaar. Platte schoenen, enkellaarsjes, hoge laarzen, boots, met hakken, zonder hakken. Zit ook allemaal veel lekkerder dan mijn zomerschoenen.
Ik ben dol op contrasten creëren, wat in de zomer niet zo makkelijk gaat. Ik hou bijvoorbeeld van:
Zachte wollen truien, met een afzakkende schouder, een kanten hemdje eronder en een smalle leren broek.
Een blazer, die heb ik ook veel. Een geruite wijde double breasted, of juist een getailleerde in tomatenrood. Ik hou van de variatie die je met een blazer kan maken. Gecombineerd met een kokerrok, of een bandshirt, of een flared jeans, of juist een rommelige wijde broek. Met hakken of legerkistjes.
Ja, ik verheug me op het najaar als het om mode gaat. Ik heb geen wensenlijst; ik ben altijd ook weer verheugd om de dingen die ik heb weer te mogen dragen. Maar desalniettemin komt er vast wel wat bij.
Ook schoenen vind ik eindeloos veel makkelijker in het najaar. Platte schoenen, enkellaarsjes, hoge laarzen, boots, met hakken, zonder hakken. Zit ook allemaal veel lekkerder dan mijn zomerschoenen.
dinsdag 9 augustus 2022 om 20:25
Ik draag juist in de winter meer rokken en jurken dan in de zomer, omdat ik dan gewoon lekker een dikke panty aan kan doen.
dinsdag 9 augustus 2022 om 20:29
Ik vind de mode leuk maar ik hoef zelf niet echt in de laatste mode te lopen. Heb laatst wel wat dingen in de sale gekocht en 2de hands die voor nu te warm zijn en echt meer voor herfst/winter. Kan niet wachten tot ik het aankan. En ik ga kijken of ik dit jaar wel leuke laarsjes kan vinden en wellicht hoge laarzen, was vorige winter echt een drama met winkels die dicht gingen enzo.
En ik heb de kunst van het mooi instoppen en knopen nog niet onder de knie. Vind het bij een ander heel leuk als een trui of blouse half ingestopt is of als er een knoopje in een shirt zit maar als ik het zelf doe is het het allemaal net niet. Dus het is helemaal instoppen of helemaal niet instoppen. Ik merk wel dat ik nu steeds vaker shirts en bloesjes instop omdat ik dat mooier vind bij highwaist.
Maar dat highwaist, mid waist of low waist vind ik nu zowiezo verwarrend. Ik draag nu het liefst highwaist of in ieder geval wat hoger zodat er niks overheen kan vallen. Low waist vond ik vroeger echt een ramp, vooral als je dan ging zitten en je halve onderbroek/bilnaad zichtbaar was. Laatst een broek gekocht die low waist zou moeten zijn volgens de naam en labels maar toch echt een highwaist is.
En ik heb de kunst van het mooi instoppen en knopen nog niet onder de knie. Vind het bij een ander heel leuk als een trui of blouse half ingestopt is of als er een knoopje in een shirt zit maar als ik het zelf doe is het het allemaal net niet. Dus het is helemaal instoppen of helemaal niet instoppen. Ik merk wel dat ik nu steeds vaker shirts en bloesjes instop omdat ik dat mooier vind bij highwaist.
Maar dat highwaist, mid waist of low waist vind ik nu zowiezo verwarrend. Ik draag nu het liefst highwaist of in ieder geval wat hoger zodat er niks overheen kan vallen. Low waist vond ik vroeger echt een ramp, vooral als je dan ging zitten en je halve onderbroek/bilnaad zichtbaar was. Laatst een broek gekocht die low waist zou moeten zijn volgens de naam en labels maar toch echt een highwaist is.
dinsdag 9 augustus 2022 om 20:38
Helemaal eens dat schoenen ook veel makkelijker zijn in het najaar. Ik vind de materialen en fitting van herfst- en wintermode ook veel prettiger dan zomermode. Dat laatste is vaak heel dun en flodderig en ik heb op sommige plekken wat meer ondersteuning of verhulling nodig. Dat doet (nep)leer of wol toch wat beter dan zijde of viscose. Ik ben ook weg van oversized wollen gebreide truien.
Ik loop er ook zeker niet helemaal bij volgens de laatste mode, maar mag je wel graag inlezen in de trends en trendkleuren.
Ik loop er ook zeker niet helemaal bij volgens de laatste mode, maar mag je wel graag inlezen in de trends en trendkleuren.
dinsdag 9 augustus 2022 om 20:39
Ik heb dan juist weer een hekel aan panty’s en maillots in de winter. Zoveel laagjes vind ik vervelend. Ik draag ook geen vesten tenzij gesloten of jasjes als het niet als echte jas voor buiten dient. Gewoon lekker 1 ding. Makkelijk
dinsdag 9 augustus 2022 om 21:17
Dat vind ik nou net het voordeel van niet maar 1 ding dragen: je kunt er veel meer creativiteit in kwijt. In de zomer is het flodderjurk óf dunne wijde broek met shirt. In de winter ben ik veel creatiever met combineren van kleuren, stijlen en materialen.Suaimhneas schreef: ↑09-08-2022 20:39Ik heb dan juist weer een hekel aan panty’s en maillots in de winter. Zoveel laagjes vind ik vervelend. Ik draag ook geen vesten tenzij gesloten of jasjes als het niet als echte jas voor buiten dient. Gewoon lekker 1 ding. Makkelijk![]()
dinsdag 9 augustus 2022 om 21:32
Ik ben het helemaal met je eens! Maar mijn voorkeur voor comfort overwint echter altijd.
Ik reis veel met het OV dus dan moet ik door weer en wind. Met teveel laagjes vind ik dat vervelend. Zo vind ik van die lange, wollen, gebreide vesten heel leuk maar daar moet dan wel weer een lange jas overheen vind ik. En dan moet er ook nog wat onder.. wat mijn armen weer afknelt onder mijn jas. Te veel nadenken voor mij
dinsdag 9 augustus 2022 om 22:11
Ja, dat is waar, dat is het enige nadeel van najaarsmode, dat je elke keer weer moet piekeren over hoe je jas eroverheen kan zonder in stijl in te boeten of eruit te gaan zien als een gestopte worst.Suaimhneas schreef: ↑09-08-2022 21:32Ik ben het helemaal met je eens! Maar mijn voorkeur voor comfort overwint echter altijd.
Ik reis veel met het OV dus dan moet ik door weer en wind. Met teveel laagjes vind ik dat vervelend. Zo vind ik van die lange, wollen, gebreide vesten heel leuk maar daar moet dan wel weer een lange jas overheen vind ik. En dan moet er ook nog wat onder.. wat mijn armen weer afknelt onder mijn jas. Te veel nadenken voor mij![]()
dinsdag 9 augustus 2022 om 22:57
Jas maatje groter?
Ik heb een donkerbordeaux rode jas, tot de knie. Nooit wapperende rokjes, heel fijn.
Ik heb een warme ondertoon, dus ben wel blij met oranje, rood.. en paars is mijn lievelingskleur, al zijn er soms wat te koele tinten.
Het moeilijke van herfstmode vind ik vaak de grote hoeveelheid kleding met zwart als ondergrond, veel donkere kleuren, vooral als ze vergrijsd en verbruind zijn, een koele ondertoon hebben. Daar val ik in weg, word er bleek van.
Midden/heldere kleuren staan beter. Helderbruin, crèmewit wel leuk. Al die colorblock truien staan goed, lekker opvallend en contrastrijk.
Ik heb een donkerbordeaux rode jas, tot de knie. Nooit wapperende rokjes, heel fijn.
Ik heb een warme ondertoon, dus ben wel blij met oranje, rood.. en paars is mijn lievelingskleur, al zijn er soms wat te koele tinten.
Het moeilijke van herfstmode vind ik vaak de grote hoeveelheid kleding met zwart als ondergrond, veel donkere kleuren, vooral als ze vergrijsd en verbruind zijn, een koele ondertoon hebben. Daar val ik in weg, word er bleek van.
Midden/heldere kleuren staan beter. Helderbruin, crèmewit wel leuk. Al die colorblock truien staan goed, lekker opvallend en contrastrijk.
dinsdag 9 augustus 2022 om 23:33
Ik hou ook van kleur, zeker in de winter. Geel is hier favoriet.
Jassen heb ik in alle soorten en maten maar welke ik draag kies ik liever op basis van het weer, niet op basis van wat er onder wordt gedragen. Dat ik niet net met mijn wollen mantel naar buiten wil stappen en ik me helemaal moet omkleden voordat mijn regenjas aan kan omdat hetgeen ik er onder draag anders niet lekker zit.
Jassen heb ik in alle soorten en maten maar welke ik draag kies ik liever op basis van het weer, niet op basis van wat er onder wordt gedragen. Dat ik niet net met mijn wollen mantel naar buiten wil stappen en ik me helemaal moet omkleden voordat mijn regenjas aan kan omdat hetgeen ik er onder draag anders niet lekker zit.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in