Kletsen over mode
dinsdag 9 augustus 2022 om 16:38
Ik ben gek op mode en vind het heel leuk dat de najaarscollecties weer langzaam de winkels binnendruppelen. Nu het weer zo warm wordt is het nog een beetje gek om er over na te denken maar ik kijk toch wel weer uit naar het weer kunnen dragen van wollige truien en mooie jassen. Ik vind zelf de Autumn/Winter mode vaak leuker dan de Spring/Summer.
Meer liefhebbers van mode hier? Wat staat er op jullie lijstje voor het komend seizoen?
Meer liefhebbers van mode hier? Wat staat er op jullie lijstje voor het komend seizoen?
woensdag 10 augustus 2022 om 08:52
Ik hou ook van contrast, maar niet van zwart. Dat draag ik zelden. Soms een zwarte broek. Ik heb wel een mooi zwart jasje, maar ik draag het eigenlijk niet vaak vanwege de kleur. Paar zwarte tops idem.It-is-joysjuhhh schreef: ↑09-08-2022 22:57Jas maatje groter?
Ik heb een donkerbordeaux rode jas, tot de knie. Nooit wapperende rokjes, heel fijn.
Ik heb een warme ondertoon, dus ben wel blij met oranje, rood.. en paars is mijn lievelingskleur, al zijn er soms wat te koele tinten.
Het moeilijke van herfstmode vind ik vaak de grote hoeveelheid kleding met zwart als ondergrond, veel donkere kleuren, vooral als ze vergrijsd en verbruind zijn, een koele ondertoon hebben. Daar val ik in weg, word er bleek van.
Midden/heldere kleuren staan beter. Helderbruin, crèmewit wel leuk. Al die colorblock truien staan goed, lekker opvallend en contrastrijk.
woensdag 10 augustus 2022 om 12:54
woensdag 10 augustus 2022 om 18:58
Ik heb vandaag deze gekocht:
https://sofashionitaly.com/susy-mix/#jp-carousel-5280
In de sale. Ik kon hem lastig vinden online, ik heb hem ook niet in deze kleur, maar in een heel bijzondere kleur die ik eigenlijk alleen maar kan omschrijven als curry groen. Het is een heldere warme, rijke maar niet donkere kleur groen. Groener dan mosterdgeel, en geler dan limegroen. Ik heb echt niets in deze kleur, maar het staat mooi.
Nadere inspectie van het plaatje: ik kan de jurk echt niet vinden. Dit is hem toch niet precies, hoewel hij er erg op lijkt. De mijne heeft ietwat transparante mouwen, knoopjes tot aan de tailleband en ook een klein beetje plissé in het bovenlijf. Maar die op het plaatje lijkt er wel heel erg op.
De winkelier vertelde dat dit merk op maar heel weinig plaatsen in Nederland verkocht wordt, misschien daarom moeilijk te vinden.
https://sofashionitaly.com/susy-mix/#jp-carousel-5280
In de sale. Ik kon hem lastig vinden online, ik heb hem ook niet in deze kleur, maar in een heel bijzondere kleur die ik eigenlijk alleen maar kan omschrijven als curry groen. Het is een heldere warme, rijke maar niet donkere kleur groen. Groener dan mosterdgeel, en geler dan limegroen. Ik heb echt niets in deze kleur, maar het staat mooi.
Nadere inspectie van het plaatje: ik kan de jurk echt niet vinden. Dit is hem toch niet precies, hoewel hij er erg op lijkt. De mijne heeft ietwat transparante mouwen, knoopjes tot aan de tailleband en ook een klein beetje plissé in het bovenlijf. Maar die op het plaatje lijkt er wel heel erg op.
De winkelier vertelde dat dit merk op maar heel weinig plaatsen in Nederland verkocht wordt, misschien daarom moeilijk te vinden.
woensdag 10 augustus 2022 om 19:05
Ik heb er ook weer zin in.
Heb een leatherlook bordeauxrode plissé rok hangen. Als iemand een idee heeft wat daar bij kan...
Ik heb er een hele warme roze gebreide trui bij maar de combi maakt me te massief.
Verder weer zin in laarzen en lekkere truien om weg te kruipen.
Heb een leatherlook bordeauxrode plissé rok hangen. Als iemand een idee heeft wat daar bij kan...
Ik heb er een hele warme roze gebreide trui bij maar de combi maakt me te massief.
Been there, done that, got the T-shirt.
woensdag 10 augustus 2022 om 19:47
Leuk topic dit! Ik hou zowel van de voorjaars/zomermode als ook van de herfst/wintermode. Zomerschoenen vind ik opzich leuk maar het makkelijkst vind ik schoenen die je in de herfst en winter draagt. Wat ik voor de herfst en winter ga kopen dat weet ik nog niet. Ik ga nog een beetje rondneuzen op internet,winkels en folders of ik laat me hier in dit topic inspireren. Oversized-truien vind ik leuk op zowel een spijkerbroek en een legging.
Je pense donc je suis
woensdag 10 augustus 2022 om 19:59
Ik vind mooi bij bordeaux rood:Apatura schreef: ↑10-08-2022 19:05Ik heb er ook weer zin in.
Crèmewit of poeder roze
Paars voor een wat meer onverwacht effect
Zwart als in altijd goed, maar het is niet mijn eerste keus
Bruin kan verrassend zijn hierbij, camel kleur ook
Qua stijl kan een wat aangesloten dunne blouse met kant of zo'n strikgeval aan de kraag. Of een aangesloten coltrui.
Ik hou zelf ook erg van prints, dus zoiets vind ik ook mooi
https://www.mayke.com/nl/clothes/ulla-johnson/43447/
woensdag 10 augustus 2022 om 20:06
Klinkt als een plaatje van een rokApatura schreef: ↑10-08-2022 19:05Ik heb er ook weer zin in.
Misschien een wat meer aangesloten (eventueel wollen) (col)truitje? Roze is leuk erbij denk ik: https://i.pinimg.com/originals/27/1d/39 ... e0cb00.jpg
Of ton sur ton dit idee: https://cdn.lookastic.com/looks/burgund ... -36384.jpg
vrijdag 12 augustus 2022 om 19:33
Oeh wat een leuk topic! Had ik nog niet voorbij zien komen.
Ik ben dol op zomermode. Ik heb een kast vol zomerjurkjes. Ze zijn allemaal zo mooi.
Ik droeg vandaag een witte jurk met open rug, zo mooi. Ik ga echt moeten afkicken wanneer straks de herfst weer begint. Ik vind het leuk als je een beetje huid kan laten zien. Blote benen ook echt prettig.
Veel sjansen, ijsjes eten, kleurrijke armbandjes dragen. De zomer
Ik ga straks alles super droevig inpakken, als de zomer voorbij is, haha.
Heb niks met de herfst mode.. Maar de winter vind ik wel iets leuker, als het écht koud is. Pluizige mutsen met 2 vlechten, mooie gebreide sjaals. Rokjes/laarzen/dikke panty.
Het is die tussenin tijd die ik qua mode niet zo leuk vind. Het voorjaar vind ik ook een beetje saai qua mode.
Oh, en mijn haar doet het ook gewoon veel beter in de zomer.
Maar wel weer lekker slapen straks, deze plaknachten
Ik ben dol op zomermode. Ik heb een kast vol zomerjurkjes. Ze zijn allemaal zo mooi.
Veel sjansen, ijsjes eten, kleurrijke armbandjes dragen. De zomer
Ik ga straks alles super droevig inpakken, als de zomer voorbij is, haha.
Heb niks met de herfst mode.. Maar de winter vind ik wel iets leuker, als het écht koud is. Pluizige mutsen met 2 vlechten, mooie gebreide sjaals. Rokjes/laarzen/dikke panty.
Het is die tussenin tijd die ik qua mode niet zo leuk vind. Het voorjaar vind ik ook een beetje saai qua mode.
Oh, en mijn haar doet het ook gewoon veel beter in de zomer.
Maar wel weer lekker slapen straks, deze plaknachten
vrijdag 12 augustus 2022 om 21:00
Wat een mooie jurken
Lekker hè, nog even scoren zo aan het einde van het seizoen!
Ik heb vanmiddag deze bloezen nog in mijn digitale mandje gegooid:
https://www.fabiennechapot.nl/indra-blo ... ummer-2022
https://www.fabiennechapot.nl/mira-boho ... ummer-2022
Ik vind dit een prachtig merk maar ik koop het alleen in de allerlaatste ronde uitverkoop. Ik zag alweer prachtige dingen in hun najaarscollectie dus dat wordt even de hand op de knip..
Ik vind dit een prachtig merk maar ik koop het alleen in de allerlaatste ronde uitverkoop. Ik zag alweer prachtige dingen in hun najaarscollectie dus dat wordt even de hand op de knip..
vrijdag 12 augustus 2022 om 21:19
Prachtig! Zelf zou ik absoluut voor de tweede gaan. Prachtige sprekende kleuren (de kleur van die eerste zou mij niet staan, maar dat is natuurlijk voor iedereen anders) en veelzijdiger. De trend met de pofmouwen en/of pofschouders vind ik niet vaak mooi. Het neemt ook een stukje combinatiemogelijkheden weg, omdat je over zo'n enorme mouw/schouder geen vest, blazer of trui kan dragen. Je kunt er dus niet zo veel kanten mee op, en ik ben dol op kleding met combinatiemogelijkheden.Suaimhneas schreef: ↑12-08-2022 21:00Wat een mooie jurkenLekker hè, nog even scoren zo aan het einde van het seizoen!
Bovendien is zo'n wijde pofmouw lang niet bij iedereen flatteus. Ik vind het alleen mooi als het silhouet rondom de taille min of meer aangesloten is, anders is het gewoon één grote massa van stof en volume.
zaterdag 13 augustus 2022 om 14:32
Ohh die eerste staat bij mij ook al tijden op m’n lijstje samen met de wit zwarte Josie blouse. Prachtig merk maar ik shop het inderdaad ook alleen in de sale. Ze hebben nu -50% en de (eveneens prachtige) najaarscollectie is al uit, zou het wishful thinking zijn om te wachten op -60%?Suaimhneas schreef: ↑12-08-2022 21:00Wat een mooie jurkenLekker hè, nog even scoren zo aan het einde van het seizoen!
zaterdag 13 augustus 2022 om 16:46
Er komt geen 60%. Hierna is het voorbij. Je kunt het wel proberen bij resellers zoals Anna van Toor of Wehkamp, die gaan soms iets verder met de kortingen.Ljubavi schreef: ↑13-08-2022 14:32Ohh die eerste staat bij mij ook al tijden op m’n lijstje samen met de wit zwarte Josie blouse. Prachtig merk maar ik shop het inderdaad ook alleen in de sale. Ze hebben nu -50% en de (eveneens prachtige) najaarscollectie is al uit, zou het wishful thinking zijn om te wachten op -60%?![]()
Er was wel via de nieuwsbrief een code waarmee je nog 10% extra kreeg maar die verliep gisteren helaas.
zondag 14 augustus 2022 om 10:09
Ik vind het ook altijd leuk om te zien wat voor kleuren er weer komen. Hou wel van voorjaar/zomermode, kleuren zijn vrolijker. En ik heb momenteel (te) veel lange wikkeljurken. Ben behoorlijk lang en recht. Jaren waren jurken tot op de knie in de mode, die bij mij een stukje boven de knie komen, daarom zijn die lange jurken voor mij ideaal. Sandaaltje erbij en klaar.
Hou ook van contrasten, stoere jeans met mooie blazer bijv. of een satijnen slip skirt met een pluizige trui.
Ben nog op zoek naar een witte blouse, ruimvallend maar niet te oversized, en geen kreukstof. Kun je ook op zoveel manieren combineren.
Nadeel van de winter vind ik inderdaad laagjes onder een jas, heb bijv. een soort kimono blazer van Yaya, door de lage mouwinzet past het niet onder een jas.
En het schoenenprobleem, in de zomer smokkel ik een maatje met sandalen, sta dan net op het randje. In maat 42 is genoeg leuks te vinden. Met maat 43 maar wel een smalle voet en smalle kuiten is dat best lastig. En schoenen kunnen een outfit maken of breken.
De bordeauxtinten die ik al heb gezien vind ik geweldig, paars iets minder behalve heel donker paars. Violet wordt ik lijkbleek in.
Hou ook van contrasten, stoere jeans met mooie blazer bijv. of een satijnen slip skirt met een pluizige trui.
Ben nog op zoek naar een witte blouse, ruimvallend maar niet te oversized, en geen kreukstof. Kun je ook op zoveel manieren combineren.
Nadeel van de winter vind ik inderdaad laagjes onder een jas, heb bijv. een soort kimono blazer van Yaya, door de lage mouwinzet past het niet onder een jas.
En het schoenenprobleem, in de zomer smokkel ik een maatje met sandalen, sta dan net op het randje. In maat 42 is genoeg leuks te vinden. Met maat 43 maar wel een smalle voet en smalle kuiten is dat best lastig. En schoenen kunnen een outfit maken of breken.
De bordeauxtinten die ik al heb gezien vind ik geweldig, paars iets minder behalve heel donker paars. Violet wordt ik lijkbleek in.
zondag 14 augustus 2022 om 19:00
Klinkt als een fantastische rok! Ik zou het combineren met een coltrui zoals deze. https://images.wehkamp.nl/i/wehkamp/295 ... jpg?w=1024 Ook leuk in helemaal zwart, of gebroken wit/beige.Apatura schreef: ↑10-08-2022 19:05Ik heb er ook weer zin in.
zondag 14 augustus 2022 om 20:43
Suaimhneas schreef: ↑14-08-2022 20:27Mijn blouses zijn gisteren binnengekomen en ze zijn zo leuk dat ik ze allebei houdnu hopen dat de temperatuur snel wat daalt zodat ik ze ook aan kan
![]()
zondag 14 augustus 2022 om 21:10
Dat nog niet, maar als ik mijn fleurige tomaatrode blazer met driekwart mouwen weer aan kan, ben ik een gelukkig mens. Dan kunnen de wollen truien nog wel heel even wachten.Suaimhneas schreef: ↑14-08-2022 20:56Hebben jullie ook zo’n zin om te verdwijnen in oversized wollen wintertruien?![]()
Oh, en temperaturen die acceptabel zijn om panty's te dragen. Dan draag ik namelijk ook weer meer rokken en jurken.
zondag 14 augustus 2022 om 21:49
Ja, blazers! Ik heb nog een nieuwe gele in de kast hangen die ik in de uitverkoop heb gescoord een paar weken geleden. Ik draag ze met temperaturen zo rond de 20-25 graden ook vaak als jas als ik in de ochtend naar mijn werk ga.Jufjoke schreef: ↑14-08-2022 21:10Dat nog niet, maar als ik mijn fleurige tomaatrode blazer met driekwart mouwen weer aan kan, ben ik een gelukkig mens. Dan kunnen de wollen truien nog wel heel even wachten.
Oh, en temperaturen die acceptabel zijn om panty's te dragen. Dan draag ik namelijk ook weer meer rokken en jurken.
Hoe komt het dat je meer rokken en jurken draagt als het gecombineerd kan worden met panty’s? Ik vind het juist ondingen en een extra laag die ik steeds moet hijsen. Al moet ik bekennen dat heb er nooit meer dan €4 per stuk voor heb willen betalen
Ik vind wel dat ze (mijn niet zo strakke billen) mooi glad strijken onder een dunner stofje.
zondag 14 augustus 2022 om 22:11
Ik vind het makkelijker om een mooie combinatie met rokken en jurken te maken als ik er geen zomerschoenen bij hoeft te dragen. Meer keuze bij koeler weer uit wat beter bij mijn stijl past: cognac kleurige laarzen met hoge hak, cowboy laarzen, broques met plateauzool, laser cut beige laarzen, enkellaarsjes. Plus: ik vind mijn benen niet lelijk van vorm, maar ze zijn wel oogverblindend wit. Niet leuk om daar met blote benen steeds opmerkingen over te krijgen. Ik voel me dus prettiger met een panty.Suaimhneas schreef: ↑14-08-2022 21:49Ja, blazers! Ik heb nog een nieuwe gele in de kast hangen die ik in de uitverkoop heb gescoord een paar weken geleden. Ik draag ze met temperaturen zo rond de 20-25 graden ook vaak als jas als ik in de ochtend naar mijn werk ga.
Hoe komt het dat je meer rokken en jurken draagt als het gecombineerd kan worden met panty’s? Ik vind het juist ondingen en een extra laag die ik steeds moet hijsen. Al moet ik bekennen dat heb er nooit meer dan €4 per stuk voor heb willen betalen![]()
Ik vind wel dat ze (mijn niet zo strakke billen) mooi glad strijken onder een dunner stofje.
zondag 14 augustus 2022 om 23:39
Dat begrijp ik dan weer volkomen. In de zomer grijp ik met echt warm weer toch snel ook naar platte sandalen, slippers of sneakers.Jufjoke schreef: ↑14-08-2022 22:11Ik vind het makkelijker om een mooie combinatie met rokken en jurken te maken als ik er geen zomerschoenen bij hoeft te dragen. Meer keuze bij koeler weer uit wat beter bij mijn stijl past: cognac kleurige laarzen met hoge hak, cowboy laarzen, broques met plateauzool, laser cut beige laarzen, enkellaarsjes. Plus: ik vind mijn benen niet lelijk van vorm, maar ze zijn wel oogverblindend wit. Niet leuk om daar met blote benen steeds opmerkingen over te krijgen. Ik voel me dus prettiger met een panty.
Heb je tips voor fijne panty’s?
maandag 15 augustus 2022 om 18:18
Leuke bloesjes,vooral de eerste! Die kan ik prima met een broek met wijde pijpen combineren en dan met cognackleurige Cowboylaarzen die ik al thuis heb eronder.Suaimhneas schreef: ↑12-08-2022 21:00Wat een mooie jurkenLekker hè, nog even scoren zo aan het einde van het seizoen!
Je pense donc je suis
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in