afgekapt
dinsdag 9 augustus 2022 om 09:14
Ja lekker cliché onderwerp, ik weet het. Ik wil eigenlijk alleen mijn hart luchten. Ik ben single en er zijn onbedoeld wat gevoelens ontstaan met een man die hier veel over de vloer kwam, (er zijn vooral gevoelens van zijn kant). Hij is getrouwd en ik vind hem eigenlijk ook leuk, maar heb het contact heel rigoureus afgekapt omdat hij een gezin heeft. Er is verder niks gebeurd.
Het is de beste keus denk ik, maar ik heb het er wel moeilijk mee. Ik zit thuis met long covid en worstel al met eenzaamheid. Nu valt mijn maatje ook weg en door mijn beperkte energie is het lastig om afleiding te zoeken. Ik denk wel dat ik achteraf blij mag zijn met deze keuze, al voelt het nu gewoon nog niet zo.
Misschien verwijder ik wat later details ivm herkenbaarheid, al heb ik het aardig summier gehouden
Het is de beste keus denk ik, maar ik heb het er wel moeilijk mee. Ik zit thuis met long covid en worstel al met eenzaamheid. Nu valt mijn maatje ook weg en door mijn beperkte energie is het lastig om afleiding te zoeken. Ik denk wel dat ik achteraf blij mag zijn met deze keuze, al voelt het nu gewoon nog niet zo.
Misschien verwijder ik wat later details ivm herkenbaarheid, al heb ik het aardig summier gehouden
dinsdag 9 augustus 2022 om 17:48
De monogame relatie geldt nog steeds als norm. Ik vraag me af of iedere vrijgezelle vrouw die bijvoorbeeld tijdens een avondje stappen met een vent in bed beland zich eerst afvraagt of die man bepaalde normen heeft en checkt of hij gebonden is of niet. De kroeg is m.i. niet de beste plek om iemand op een diepere laag te leren kennen. Vaak gaat het zo dat je een soort aantrekkingskracht voelt en na de seks of date er pas achter komt dat iemand heel andere normen en waarden dan jijzelf blijkt te hebben.Singlejingle schreef: ↑09-08-2022 17:33Ook waar![]()
Moet je alleen wel van dat soort type mannen houden. Ik zou er geen trek in hebben (al zou het alleen seks zijn). Want ondanks dat het dan alleen om seks zou gaan, voel ik me aangetrokken tot mannen waarvan ik onbewust inschat dat deze bepaalde normen hebben. Daarmee kan ik fout zitten en als ik iemand leer kennen in een kroeg, weet ik er vrij weinig vanaf. Maar toch zegt uitstraling veel.
En to blijkbaar ook.
dinsdag 9 augustus 2022 om 17:50
Omdat het zoveel ellende brengt voor iedereen. Ook voor jou als minnares. Een “reguliere” relatie waarbij niets stiekem hoeft en iemand die er 100% voor je is is zoveel fijnerTaskmaster schreef: ↑09-08-2022 13:00Nou daar zijn alle hysterische vrouwen weer die blij zijn dat je van hun man bent afgebleven.
Dan zal ik maar de advocaat van de viva-verklaarde duivel spelen:
Als hij verliefd is op jou, en jij bent verliefd op hem.... waarom zou jij dan de boel afkappen?
dinsdag 9 augustus 2022 om 17:53
Dit is helemaal de reden. Wat iemand ergens anders ook zegt; hoe leuk ik hem ook vind en hoe leuk ons contact, het zou een recept voor drama zijn waar ik op dit moment de energie niet voor heb. En al zou hij weg gaan bij zijn partner, dan heb je nog de emotionele impact op het gezin en alle ellende die daarbij komt kijken. Dat zou ik niet trekken, en ook niet in de laatste plaats omdat ik niet op mijn geweten wil hebben dat een gezin uit elkaar valt.
Maar ja, het doet alsnog pijn nu, ik mis hem onwijs. Mijn dagen voelen lang en eenzaam omdat ik niet heel veel kan vanwege mijn gebrekkige gezondheid momenteel en hiervoor appten we de hele dag door, kwam hij om de dag even snel langs. Maar nu bespaar ik mezelf en hem op deze manier op de langere termijn wel een hoop gezeik, verdriet en ellende.
dinsdag 9 augustus 2022 om 18:03
Oh dit zijn hele goede tips, dankjewel!Singlejingle schreef: ↑09-08-2022 17:19Dit inderdaad. Knap dat je zo'n keuze uit zelfrespect weet te maken, ondanks dat je weet dat je daardoor ook verdriet hebt. Sta jezelf dat ook toe he. Verwacht niet dat de zon schijnt zodra je alleen maar wijze keuzes maakt. Ook wijze keuzes doen wel eens pijn. Jij kent jezelf het beste. Misschien kun je nu al een kleine voorspelling doen op basis van eerdere ervaringen hoe snel zoiets slijt? Wordt het beter na 1 maand? 2 Maanden? 3? Plak anders een post it ergens met een datum en sta jezelf verdriet toe. Want naast dat je afstand neemt van iemand die je leuk vindt, is het ook opnieuw een directe confrontatie met het gevoel wat eronder zit: eenzaamheid. Kijk of je voor jezelf of hier op het forum met ons een plannetje kan maken om je leven vorm te geven naar een richting waar je heen wilt. Geen directe garanties, maar het eraan werken kan al zo fijn zijn!
Sowieso worstel ik nu met het gevoel van 'hoe kom ik mijn dag door'. Het begon met hem al met 'goedemorgen, hoe voel je je vandaag' en dat mis ik onwijs. Ik heb best wat leuke vrienden en vriendinnen, maar die zijn nu veelal op vakantie of aan het werk overdag en reageren niet constant (dat wil en kan ik ook niet van ze verwachten). Zijn er dingen die weinig energie kosten waar ik toch wat afleiding mee kan creëren? Ik lees normaal veel maar kan daar nu mijn aandacht niet bij houden..
dinsdag 9 augustus 2022 om 18:04
Dat zou sowieso jouw schuld niet zijn geweest. Zijn gezin kan altijd uit elkaar vallen. Met of zonder minnares.viamia schreef: ↑09-08-2022 17:53Dit is helemaal de reden. Wat iemand ergens anders ook zegt; hoe leuk ik hem ook vind en hoe leuk ons contact, het zou een recept voor drama zijn waar ik op dit moment de energie niet voor heb. En al zou hij weg gaan bij zijn partner, dan heb je nog de emotionele impact op het gezin en alle ellende die daarbij komt kijken. Dat zou ik niet trekken, en ook niet in de laatste plaats omdat ik niet op mijn geweten wil hebben dat een gezin uit elkaar valt.
Als ongebonden vrouw doe je niks fout en ben je ook niet verantwoordelijk voor het leed dat zijn gezin dan overkomt.
Dat leed hebben ze dan aan hun echtgenoot en vader te danken die vreemdging.
dinsdag 9 augustus 2022 om 19:02
Jezus maar je hebt toch wel een geweten? lekker makkelijk zo.aardbei35 schreef: ↑09-08-2022 18:04Dat zou sowieso jouw schuld niet zijn geweest. Zijn gezin kan altijd uit elkaar vallen. Met of zonder minnares.
Als ongebonden vrouw doe je niks fout en ben je ook niet verantwoordelijk voor het leed dat zijn gezin dan overkomt.
dinsdag 9 augustus 2022 om 19:16
Dat is een kwestie van moreel principe, als je weet dat iemand gebonden is en zeker als er kinderen in het spel zijn, en je gaat er toch mee aan de gang, ben je in mijn ogen wel "medeplichtig" of faciliteer je de ellende die voor de bedrogen partij en de kinderen volgt, je kunt je niet zomaar vrijspreken of je ogen daar voor sluiten. Natuurlijk is het de vooral de keuze en de fout van de echtgenoot/ echtgenote om vreemd te gaan maar jij doet er dan wel aan mee en weet je dondersgoed wat voor nare consequenties dat voor de bedrogen partij kan hebben, ik zou daar niet mee kunnen leven en al helemaal niet van de relatie/seks kunnen genieten met dit in gedachten maar goed ieder zijn ideeën en ieder zijn eigen moreel en wel of niet geweten .aardbei35 schreef: ↑09-08-2022 18:04Dat zou sowieso jouw schuld niet zijn geweest. Zijn gezin kan altijd uit elkaar vallen. Met of zonder minnares.
dinsdag 9 augustus 2022 om 19:20
Je bespaart vooral jezelf veel ellende op dit moment en ook zijn vrouw en kinderen, hem hoef je niks te besparen, het is zijn eigen keuze, goed dat jij er voor jezelf iig niet in mee bent gegaan. Maar als hij zelf beslist om netjes zijn relatie af te sluiten om toch voor jou te gaan en jullie willen daarna als alles geregeld is en iedereen ze draai heeft gevonden gaan daten om te kijken hoe of wat, heb jij niks op je geweten hoor, dan betekent het gewoon dat hij idd geen gevoelens voor zijn vrouw meer heeft, kan gebeuren.viamia schreef: ↑09-08-2022 17:53Dit is helemaal de reden. Wat iemand ergens anders ook zegt; hoe leuk ik hem ook vind en hoe leuk ons contact, het zou een recept voor drama zijn waar ik op dit moment de energie niet voor heb. En al zou hij weg gaan bij zijn partner, dan heb je nog de emotionele impact op het gezin en alle ellende die daarbij komt kijken. Dat zou ik niet trekken, en ook niet in de laatste plaats omdat ik niet op mijn geweten wil hebben dat een gezin uit elkaar valt.
Maar ja, het doet alsnog pijn nu, ik mis hem onwijs. Mijn dagen voelen lang en eenzaam omdat ik niet heel veel kan vanwege mijn gebrekkige gezondheid momenteel en hiervoor appten we de hele dag door, kwam hij om de dag even snel langs. Maar nu bespaar ik mezelf en hem op deze manier op de langere termijn wel een hoop gezeik, verdriet en ellende.
dinsdag 9 augustus 2022 om 19:42
Ja, mee eens.Taskmaster schreef: ↑09-08-2022 13:00Nou daar zijn alle hysterische vrouwen weer die blij zijn dat je van hun man bent afgebleven.
Dan zal ik maar de advocaat van de viva-verklaarde duivel spelen:
Als hij verliefd is op jou, en jij bent verliefd op hem.... waarom zou jij dan de boel afkappen?
Uiteraard moet hij wil zijn relatie afronden, maar aan de andere kant ben jij aan niemand verantwoording verschuldigd.
Frankly my dear, I don"t give a damn
dinsdag 9 augustus 2022 om 22:46
Wat je voor jezelf iig in je hoofd kunt prenten, zolang het tegendeel niet bewezen is (met tegendeel bewijzen is dat hij tot de conclusie komt dat hij zijn gezin verlaat om een relatie met jou een kans te geven)viamia schreef: ↑09-08-2022 18:03Oh dit zijn hele goede tips, dankjewel!
Sowieso worstel ik nu met het gevoel van 'hoe kom ik mijn dag door'. Het begon met hem al met 'goedemorgen, hoe voel je je vandaag' en dat mis ik onwijs. Ik heb best wat leuke vrienden en vriendinnen, maar die zijn nu veelal op vakantie of aan het werk overdag en reageren niet constant (dat wil en kan ik ook niet van ze verwachten). Zijn er dingen die weinig energie kosten waar ik toch wat afleiding mee kan creëren? Ik lees normaal veel maar kan daar nu mijn aandacht niet bij houden..
De pijn waar je NU doorheen gaat, zou je anders over een tijd (weken, maanden of misschien zelfs jaren) alsnog hebben gehad. Het is dus niet zo dat blijven in de "relatie" jouw pijn gaat voorkomen. Het gaat 'm hooguit uitstellen. Want als je niet nu en vandaag de knoop had doorgehakt, dan zou je over x weken of x maanden alsnog met het gevoel gaan rondlopen dat je meer zou willen van deze man en niet op het 2e plan willen staan. Dat gevoel zal uiteindelijk zoveel verdriet en frustratie geven, dat je uiteindelijk alsnog noodgedwongen de handdoek in de ring gooit. Kortom, jouw keuze is geen keuze voor wel of geen pijn. Het is een keuze voor pijn nu of pijn straks (die mogelijk nóg harder gaat snijden).
Schrijf het ergens voor jezelf op, zodat je het kunt herlezen als je je zwak en alleen voelt. Het kan je net dat kleine beetje helpen om sterk te zijn als je ergens vanuit een moeilijk moment die kracht moet zien te vinden.
En kom ons anders elke ochtend vertellen hoe je dag is? Nee, we zijn niet die man en zeggen niet de juiste dingen. Maar we kunnen wel als forum een beetje aandacht geven waar je het zo hard kunt gebruiken.
En je eenzaamheid die je voelt en het liefst weg wilt hebben, probeer die te omarmen. Ok, ik klink zweverig nu, ik weet het. Maar de eenzaamheid zegt iets over jezelf en je behoeften die je nu niet kunt vervullen. Erken dat, dat heeft je liefde en aandacht nodig. Dat zegt nl. over jou dat je behoefte hebt aan nabijheid, vertrouwen en liefde en met een beetje compassie naar jezelf kun je hierop een plannetje gaan maken. Nogmaals, dat is geen kwestie van over een paar weken is het opgelost. Maar door ernaar te luisteren, ga je wel jezelf goed leren kennen en kun je op zoek gaan naar wat je nodig hebt. Waar haal je plezier uit? Kun je stapjes zetten? Ben je tevreden met je leven op andere vlakken? Waar kun je nu al trots op zijn (ik weet het al, dat je een enge én verdrietige keuze durfde maken. Heel veel mensen willen daar niet aan). Glimlach naar jezelf, denkbeeldig en in de spiegel. Geef jezelf daar beloning voor, zeg het anders rustig tegen je spiegelbeeld dat je trots bent op jezelf. En als je helemaal jeuk krijgt van wat ik zeg, dan doe je het niet. Maar wees bovenal lief en mild en zoek nu naar wat je kan helpen voor de komende week. Kijk niet verder dan deze week! Eerst deze week, daarna de rest. Dit kutgevoel kun je een week volhouden. Echt! Kutgevoel is slechts kutgevoel. Een week is slechts een week. Een week een kutgevoel. Ok, kut, maar kan ik!
dinsdag 9 augustus 2022 om 22:52
Ik zou zo afknappen op een vent/vrouw met een gezin die dan gaat rondneuken en niet een open relatie heeft en zijn partner ook verliefdheden prima vind.aardbei35 schreef: ↑09-08-2022 18:04Dat zou sowieso jouw schuld niet zijn geweest. Zijn gezin kan altijd uit elkaar vallen. Met of zonder minnares.
Ik droog daar echt zo hysterisch van op.
Maar ieder zijn type mens natuurlijk.
dinsdag 9 augustus 2022 om 22:56
woensdag 10 augustus 2022 om 12:46
Niet als je weinig eigenwaarde hebt. Misschien dat jij het met getrouwde mannen doet zonder enige normbesef of geweten dat je het daarom zo blijft verdedigen.aardbei35 schreef: ↑09-08-2022 17:48De monogame relatie geldt nog steeds als norm. Ik vraag me af of iedere vrijgezelle vrouw die bijvoorbeeld tijdens een avondje stappen met een vent in bed beland zich eerst afvraagt of die man bepaalde normen heeft en checkt of hij gebonden is of niet. De kroeg is m.i. niet de beste plek om iemand op een diepere laag te leren kennen. Vaak gaat het zo dat je een soort aantrekkingskracht voelt en na de seks of date er pas achter komt dat iemand heel andere normen en waarden dan jijzelf blijkt te hebben.
Ik spreek nu even voor mezelf maar ik voel mij echt te goed om als buitenvrouw te fungeren.
Ik zelf heb ook zo'n gast om mij heen draaien, gelukkig alleen online maar die beweert dat hij toestemming heeft van zijn vrouw om het eenmalig met een andere vrouw te doen, heb hem geadviseerd verder te zoeken.
woensdag 10 augustus 2022 om 14:48
Lief, dank je! Ik hoop het ook! Wie weet wat er allemaal nog gaat gebeuren de komende tijd, je weet maar nooit.LuciFee2022 schreef: ↑09-08-2022 22:56Mbt TO, thuis zitten met long covid en je eenzaam voelen is ook gewoon ruk.
Ik hoop dat je wat ander soort aanspraak gaat krijgen eerdaags, iemand die niet al een gezin heeft en ook echt aandacht aan jou alleen kan geven op liefdesgebied.
En dat je hopelijk beetje goed hersteld van de longcovid.
En ja ik probeer dat gevoel van eenzaamheid zogezegd te accepteren/omarmen zoals iemand hierboven ook schrijft. Maar veel meer dan slapen, boekje lezen en wat eten kan ik niet. En ik zie niet elke dag mensen want zelfs mijn familie/vrienden zijn (logischerwijs) niet op afroep beschikbaar haha. Dus hoewel ik positief probeer te denken - ik kan al wel wat meer dan een maand geleden bijvoorbeeld - breekt het niemand zien en gebrek aan reuring me op. Ik ben normaal gesproken het liefst 4 van de 5 werkdagen tussen de hectiek op kantoor en 's avonds lekker sporten of afspreken met vrienden. Stilzitten is niet mijn grootste talent en hoewel ik dat nu noodgedwongen aan het trainen ben, ben ik er ook af en toe wel goed klaar mee. Excuses voor deze klaagzang
viamia wijzigde dit bericht op 10-08-2022 14:52
0.61% gewijzigd
woensdag 10 augustus 2022 om 14:52
Yes, we zijn studievrienden en kennen elkaar al best wat jaren. Zijn vrouw ken ik ook, want we gingen regelmatig bij elkaar eten met ons groepje van de studie en dan waren evt partners er ook bij.Sjaantje37 schreef: ↑10-08-2022 12:06Weet zijn gezin van jouw bestaan TO? Want je schrijft hij kwam om de twee dagen even vluchtig langs?
Hoe ken jij hem eigenlijk?
Ik denk overigens wel dat zijn verliefdheid wel gemeend is - niet om mij puur het bed in te krijgen oid. Ik ben namelijk zo lamlendig dat ik daar ook niet echt de energie voor heb. (Daarmee bedoel ik: andere dingen in bed doen dan slapen.) Onze gesprekken zijn altijd heel persoonlijk en vaak ook gewoon luchtig geweest, maar nooit seksueel.
woensdag 10 augustus 2022 om 15:30
Maar heeft hij zijn verliefdheid naar jou uitgesproken? Wil hij daarvoor zijn vrouw en kinderen opgeven of een affaire ernaast beginnen met jou?viamia schreef: ↑10-08-2022 14:52Yes, we zijn studievrienden en kennen elkaar al best wat jaren. Zijn vrouw ken ik ook, want we gingen regelmatig bij elkaar eten met ons groepje van de studie en dan waren evt partners er ook bij.
Ik denk overigens wel dat zijn verliefdheid wel gemeend is - niet om mij puur het bed in te krijgen oid. Ik ben namelijk zo lamlendig dat ik daar ook niet echt de energie voor heb. (Daarmee bedoel ik: andere dingen in bed doen dan slapen.) Onze gesprekken zijn altijd heel persoonlijk en vaak ook gewoon luchtig geweest, maar nooit seksueel.
woensdag 10 augustus 2022 om 16:08
Ja en op het laatste heb ik geen antwoord, omdat ik toen gelijk heb gezegd dat het dan beter is om het contact voorlopig te verbreken. Hij weet ook niet hoe ik me hieronder voel, op dit moment.Sjaantje37 schreef: ↑10-08-2022 15:30Maar heeft hij zijn verliefdheid naar jou uitgesproken? Wil hij daarvoor zijn vrouw en kinderen opgeven of een affaire ernaast beginnen met jou?
woensdag 10 augustus 2022 om 16:25
Je mag klagen hè. Er zullen altijd mensen zijn die het erger hebben, maar dat maakt jouw situatie niet gelijk minder vervelend.viamia schreef: ↑10-08-2022 14:48Lief, dank je! Ik hoop het ook! Wie weet wat er allemaal nog gaat gebeuren de komende tijd, je weet maar nooit.
En ja ik probeer dat gevoel van eenzaamheid zogezegd te accepteren/omarmen zoals iemand hierboven ook schrijft. Maar veel meer dan slapen, boekje lezen en wat eten kan ik niet. En ik zie niet elke dag mensen want zelfs mijn familie/vrienden zijn (logischerwijs) niet op afroep beschikbaar haha. Dus hoewel ik positief probeer te denken - ik kan al wel wat meer dan een maand geleden bijvoorbeeld - breekt het niemand zien en gebrek aan reuring me op. Ik ben normaal gesproken het liefst 4 van de 5 werkdagen tussen de hectiek op kantoor en 's avonds lekker sporten of afspreken met vrienden. Stilzitten is niet mijn grootste talent en hoewel ik dat nu noodgedwongen aan het trainen ben, ben ik er ook af en toe wel goed klaar mee. Excuses voor deze klaagzangMaar wel heel fijn dat ik even bij jullie mag spuien!
![]()
Ik weet niet exact waar je door heen gaat, maar laatst ziekjes geweest en vervolgens een week vreselijk moe. Wat jij zegt, gewoon wat basic dingen was al een opgave. Ik kan mij nauwelijks voorstellen het voor jou moet zijn om al een hele tijd in deze situatie te zitten.
Ik hoop dat er snel een beetje verbetering in zit, maar het langzaam zijn? Misschien zou je eens bij moeten houden wat je allemaal wel kunt doen. Want vaak als je aan het herstellen bent, heb je zelf niet door hoe ver je soms al bent gekomen. Dat kan dan toch een boost geven.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
woensdag 10 augustus 2022 om 21:46
Klaag, alsjeblieft, doe dat. Het kan heel fijn zijn om even een luisterend oor of meerdere oren te hebben. Als je niet lekker in je vel zit en het stapelt, is dat niet goed voor je. Door te klagen krijg je ook weer ruimte voor andere dingen. Ten minste, dat is mijn ervaring.
Ik kan me ook moeilijk voorstellen hoe lastig het is. Ik had tijdens covid al het gevoel dat ik tegen de muren opliep en mijn sociale leven stond me veel te stil. Maar ik was wel fit genoeg om naar buiten te kunnen en buiten te sporten bijvoorbeeld. Zijn er dingen die je kunt doen die wel enige fysieke inspanning vraagt, maar niet je long covid herstel in de weg kan staan? Tuurlijk is dat duizendmaal leuker om dat met iemand samen te doen. Maar zolang die nog niet in een rij voor de deur staan vanwege drukte, is er iets nodig om jou toch genoeg gepaste uitdaging te geven. Dat is nl. ook die afleiding die je goed kunt gebruiken.
Ik kan me ook moeilijk voorstellen hoe lastig het is. Ik had tijdens covid al het gevoel dat ik tegen de muren opliep en mijn sociale leven stond me veel te stil. Maar ik was wel fit genoeg om naar buiten te kunnen en buiten te sporten bijvoorbeeld. Zijn er dingen die je kunt doen die wel enige fysieke inspanning vraagt, maar niet je long covid herstel in de weg kan staan? Tuurlijk is dat duizendmaal leuker om dat met iemand samen te doen. Maar zolang die nog niet in een rij voor de deur staan vanwege drukte, is er iets nodig om jou toch genoeg gepaste uitdaging te geven. Dat is nl. ook die afleiding die je goed kunt gebruiken.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in