18 jaar naar de .....

14-04-2009 13:53 2027 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man heeft van het weekend beslist dat hij van mij scheiden wil. Na 18 jaar huwelijk en 4 kinderen. Hij heeft hele verhalen over ; het gevoel is weg, zijn nu nog jong (ben 41 hoezo jong) en blah die blah die blah, Maar ben erachter wat de echte reden is hij heeft al een nieuw vriendinnetje klaar leggen.

( heb zijn mail gehackt en vriendinnetje ff duidelijk gemaakt dat hij getrouwd is, wat vriendinnetje dus nog niet wist ) Maar de problemen beginnen natuurlijk nu pas , ten eerste zit ik alleen nog maar te dromen dat ie zegt dat het een vergissing is ( kom op meid dat gaat nooit gebeuren) Ten tweede we hebben geen cent te makken dus meneer blijft voorlopig nog in "ons" huis (moet ik zitten toekijken hoe hij met zijn nieuwe liefje msn't) Ten derde en eigenlijk zou dit ten eerste moeten zijn , de kinderen . Wanneer vertellen we dit? Zit waarschijnlijk nog wel een paar maanden met hem opgescheept. En wat vertellen we? heb de neiging om ze duidelijk de waarheid te vertellen, dat we worden ingeruild voor een nieuwe d..s maar weet dat ik dit tegenover de kinderen niet kan maken.

De pijn die ik nu voel is echt onvoorstelbaar heb een blok beton op mijn borst en voel me lamlendig, kan ook nix doe nix en zit alleen maar te huilen (waar de kids niet bij zijn, dus mama moet heeeeeeel veel plassen)

Zal dit ooit nog beter worden en hoe kan ie zomaar 18 jaar huwelijk weggooien vind dit onbegrijpelijk.

Hehe dit lucht op, dank voor het luisteren (lezen)
Tja, hoe voel ik me ? Er zijn wat dingen aan de hand die ik hier nog niet verteld heb. En ben er niet zeker van waarom ik dat hier niet verteld heb. Ok met de billen bloot dan maar.

Ex is afgelopen maandag naar Amerika gegaan, niet naar haar, heeft hij gezegd. Hij heeft de kinderen laten zien waar hij heen wilde en als hij daar echt zit wens ik hem veel plezier. Als hij toch bij doos zit, weet eigenlijk niet goed hoe ik me daar bij voel. Aan de ene kant geeft het wel een hoop duidelijkheid, aan de andere kant doet dat ongelofelijk veel pijn. Heb al een paar dagen niets gehoord, ook de kinderen niet, vermoed dus dat hij niet bij doos zit. Klinkt misschien beetje vreemd wat ik nu zeg maar ken hem, en als hij bij de doos had gezeten hadden we allang wat gehoord, was hij al uitgebreid aan het mailen geweest met dochter 2. Ik weet niet hoe ik dit moet uitleggen maar ach als hij terug komt zullen we het wel horen. Het geen contact vind ik eigenlijk wel het prettigst, al vind ik het wel heel vervelend voor de kinderen, die willen graag wat van hun papa horen. Ook dat is een reden om te denken dat hij is waar hij heeft gezegd te zullen zijn. Ach laten we het er maar op houden dat ik het niet weet, en ik er van uit ga dat hij bij haar is. En hoe ik me daar onder voel ??? Dat weet ik dus niet, heel vreemd. Vandaar ook het niet er over schrijven, denk ik. Ach weet ik veel.

Morgen gaan we lekker weekend weg. Een vriend van ons viert zijn 50e verjaardag en geeft een bbq. Heb er zin in, lekker er even uit, gaan heel weekend, en eens even wat anders aan mijn hoofd.

Kinderen gaat het redelijk mee, zijn wat gevoeliger op dit moment maar hoop dat dat straks weer wat beter gaat. Denk dat het heeft te maken met het niets horen van hun papa, hij is tenslotte erg ver weg en ze maken zich een beetje ongerust. Vind het een sukkel (en dan zeg ik het netjes) dat hij niets van zich laat horen.

meiden
Wat een uiterst bijzonder verhaal van ex' Amerikatrip! En waarom dan Amerika en niet, eeeeh, Terschelling, of Guinee Bissau?
Omdat Amerika trip al betaald was, en hij niet dacht daar voorlopig nog heen te kunnen omdat hij niet zo heel veel over houd nadat hij voor de kinderen en mij heeft betaald. Ach dat zei ik net ook al denk dat hij bij haar zit maar dan is hij echt dom want kids zullen meer dan boos zijn omdat hij dan gelogen heeft.

meiden
Ik ben blij dat je zelf schrijft dat je denkt dat hij bij haar zit. Want waarom zou hij anders naar Amerika gaan? Voor de mooie natuur? De weidse uitzichten? De cultuur? Er is maar een reden waarom hij er naartoe is gegaan en die weet je al.

Maakt het niet minder makkelijk, maar je slaat je er echt wel doorheen.

Dat hij geen contact heeft met kids en of met jou is bewust. Hij weet dat ze dan vragen stellen waar hij geen antwoord op heeft. Want zat hij niet bij haar dan had hij ook contact kunnen opnemen. Amerika is het land van de mogelijkheden en internetcafe's (of hotels met internetverbindingen) te over. Hij wil geen contact vanwege de ellende die hij dan op zijn nek krijgt (van de kids bv)

Hou vol
Dushi, ik ga ook meer met jouw redenatie mee hoor, maar Sanne schrijft juist dat ze denkt dat hij niet bij haar is.

Eerlijk gezegd Sanne, denk ik wel dat hij haar opzoekt. Kom op, al zo lang mail en chat je met iemand ver weg, en dan heb je de mogelijkheid diegene op te zoeken, te leren kennen. Kom op, wat is dan realistisch om te doen?

Maar Sanne, misschien heb ik dit even gemist hoor, maar van wiens geld is die reis betaald? Want het is onzin dat hij straks jou moet betalen, het is zo dat jullie geld straks doormidden gaat. Dus feitelijk betaal jij nu mee aan zijn vakantie??
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Tja Spijker, eigenlijk wil ik het niet schrijven. Want het is natuurlijk pijnlijk voor Sanne om te lezen en leuk is anders. Maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat hij daarom in Amerika is.

Ik schrijf het niet om je een vervelend gevoel te geven hoor Sanne, dat is het laatste wat ik wil.
Ik hink dus op twee gedachten, aan de ene kant weet ik zeker dat hij bij haar is, aan de andere kant denk ik het niet omdat hij de kinderen heeft verteld dat het over is. Als hij nu dus toch bij haar is worden ze zwaar boos want dan heeft hij gewoon gelogen en ze pikken een hoop van hem maar dat niet. Ik heb voor mijzelf uitgemaakt dat hij bij haar is, maakt het niet makkelijker maar eigenlijk ook weer wel. Geeft een hoop duidelijkheid.

Spijker, zijn moeder heeft het reisje betaald of eigenlijk moet ik zeggen loeder, tegen mij heeft ze gezegd dat ze hoopte dat we het in harmonie zouden oplossen en dat ze zich er niet mee wil bemoeien. Twee dagen later heeft ze hem het geld geleend om naar Amerika te gaan.

meiden
Geleend of betaald? Zorg er voor dat jij hier geen cent aan meebetaalt hoor!
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Geleend en nee denk er niet over daar ook maar een stuiver aan mee te betalen. En ik bedoelde met mij betalen de kinderalimentatie en partner alimentatie, als dat er bij hem af is houd hij echt niet zo heel veel over. Mag ik wel met groot genoegen zeggen. Ach kleine pleziertjes he.

Straks lekker weekend weg, even de zinnen verzetten, echt heel veel zin in.

Ook weer kijkers voor het huis gehad, hoop dat dat nu eindelijk verkocht word hoor, heb het gevoel nu zo vast te zitten, zo niet vooruit en niet achteruit, er gebeurt niets en dat is ook niet goed voor me. Wil verder, wil vooruit kunnen kijken naar een nieuw huisje en 'nieuwe' spullen.Niet meer dit huis waar zoveel herinneringen aan vast zitten.

Nog 2 weken en dan lekker met vakantie, kijk ik ook naar uit, lekker andere omgeving en wil proberen dan gewoon te genieten van de kinderen en het vakantie gevoel, even helemaal niets.

meiden
Ai Sanne, wat een verhaal weer. Ik denk eerlijk gezegd, dat hij wel bij doos is. Misschien dat hij niet bij haar verblijft, maar na al die tijd internet contact op afstand, denk je niet dat ze at least met elkaar afspreken om elkaar IRL te ontmoeten en dingen eens face to face te bespreken. Kan de conclusie zijn, dat het verder niks gaat worden met die twee, maar ik geloof er oprecht geen reet van, dat hij niet naar haar is gegaan. Je bent dan een enorme lul, dat je dit voor je kinderen verzwijgt. Erover liegt. En hij zal er ongetwijfeld over blijven liegen.

Overigens, als het echt over was tussen hem en doos, had hij een manier kunnen vinden om de reis te annuleren. Desnoods verkoop je je ticket door, als de airline het ticket niet terugneemt. Je gaat niet in je uppie in de VS zitten, als je net een breuk hebt gehad met je internetliefde, lijkt me nogal zout in de wonden strooien dan. Lamlul is dus toch gewoon naar de doos, ondanks alle beloftes naar jou toe (en het gedraaikont omtrent die belofte). Deze man neemt zijn beloften naar jou en zijn kinderen niet serieus, en dat verdienen jullie niet!

Sanne, lekker genieten van de BBQ en ik duim voor de verkoop van het huis!
Hi Sanne, het is soms net alsof ik mijn eigen verhaal lees. Ook mijn ex had vorig jaar een ticket gekocht voor Zuid Africa en mocht wegens internetruzie niet naar haar toekomen. Omdat ticket al betaald was is hij wel gegaan maar had een heel ander programma. Uiteindelijk zit dochter op een avond op msn komt haar vader online, die had het toch zo gezellig bij zijn lesbische internetk*tje..... Nu gaat hij volgende week woensdag met haar trouwen, ze hebben elkaar inmiddels al zeker 8 weken in levende lijve meegemaakt. Ik ben er helemaal kapot van.

Ik hoop van harte dat het voor jou en de kinderen anders loopt, maar wordt echt misselijk als ik jou verhaal lees, al mijn pijn komt als gif naar boven.

Sterkte meis met alles weer
Wat een ellende, zeg. Sanne, geen woord van wat hij zegt is betrouwbaar, dus misschien zul je nooit weten waar hij heeft uitgehangen...

Noa, wat een l*l zeg. Ik kan echt niet geloven dat hij gaat trouwen. Maar hij kan natuurlijk niet anders (mag ik een bakje!!!).

Knuffels voor jullie
Noa,

Jij kan net zo goed vuil spel spelen als je wilt,geef gewoon anoniem aan de politie door dat jouw ex, nou ja dat je weet dat die en die op ilegale gronden wil trouwen om madame aan een verblijfsvergunning te helpen.......eens kijken of die bruiloft dan nog wel door gaat,je kan het ook anoniem aan de gemeente door geven...........
Sanne,

Jouw as exschoonloeder kan nog wel eens heel erg veel spijt krijgen dat ze hem het geld geleend heeft,helemaal als die dame een beetje gehaaid is en hem overhaald om in Amerika te gaan wonen,ik weet dat het pijnlijk is voor je kinderen en natuurlijk ook voor jou, maar jouw kinderen hebben nog het vooruitzicht dat ze op vakantie kunnen naar Amerika, en zijn moeder? die heeft straks helemaal niks,daarbij word jij straks als je klaar bent met verwerken van alles wat er gebeurd is,behalve sterker ook een gelukkiger mens en hij......ach ja karma meid
Wow, eindelijk bericht gehad, hij zegt nog steeds niet bij de doos te zijn. Nou het zal wel, geloof er niets van. Kinderen geloven hem wel en zijn blij dat hij wat heeft laten horen. Duurt nog een week voor hij weer terug is, en vind de rust wel lekker, zeker nu de kinderen niet meer elk uur vragen, "nog wat van papa gehoord?".

Goed weekend gehad maar ook een beetje vreemd. Feest was van een bevriend koppel, bevriend met ons alle twee, en om daar nu alleen met de kinderen te feesten is naar. Ook de vragen die je krijgt van mensen die je niet zo vaak spreekt. "goh waar is je wederhelft?", "hee waar is je man?". En ik maar uitleggen terwijl ik daar eigenlijk helemaal geen zin in had. Wilde er even niet aan denken maar dat mag nu nog niet zeker. Had het op bepaalde momenten wel even moeilijk, toch heb ik me vermaakt.

Nog 2 weken en dan 4 weken vakantie, moet zeggen kijk er steeds meer naar uit.

meiden
Lieve meid,

Het is heel normaal dat het even pijnlijk is om naar een bevriend koppel te gaan waar je a.s ex ook mee bevriend is, maarrrrrrr je bent er wel door heen, de volgende keren word het wel steeds makkelijker,probeer het positief te zien!!

ik kan het me reuze goed voorstellen dat je wat rust hebt nu hij zo ver weg zit en je kinderen niet steeds vragen of je wat gehoord hebt,maar je zou ook tegen je kinderen kunnen zeggen: jongens zodra ik iets van jullie vader hoor vertel ik het jullie direct,en als hij niks laat horen horen jullie ook niks van mij,op die manier geef je hun ook een beetje duidelijkheid,en creeer je ook een stukje rust voor jezelf,ik begrijp je kinderen wel hoor, behalve dat ze willen weten of hij wat heeft laten horen, zijn ze ook heel erg bezorgd om jou,want het gaat hun weer om jou dat hij jou wat heeft laten weten,jullie zijn nog maar kort uitelkaar en kinderen hopen nog lange tijd dat ouders weer bijelkaar komen, zelfs als 1 van hun ouders een andere partner hebben.

Geniet voor nu van alle zon die er is,ga gezellig met je kinderen in de tuin eten,maak een ritueel dat alleen van jullie is,dat versterkt de band alleen maar,en nee je hoeft echt niet altijd de gezellige moeder te zijn,kinderen begrijpen dat echt wel, en straks heerlijk genieten van alle vrije tijd en vrijheid met je kids
Ik had gezegd dat zou als ik iets zou horen ik het vertellen zou, maar het zijn kinderen, dus bleven vragen. Is nu gelukkig over.

Vind het vreemd zoals het werkt bij mij. Als ik veel contact heb ben ik verdrietig maar nu we geen contact hebben ben ik net zo verdrietig. Had gehoopt dat de huilbuien wat minder zouden worden maar dat is niet het geval. Het geeft wel rust, niet meer de stress van weer een mail en maar afwachten wat daar nu weer instaat. Vooral het niet bellen is erg prettig.

Maandag komt hij weer terug, mij benieuwen wanneer hij belt voor de kinderen. Misschien wel helemaal niet want tja hij moet dinsdag hier toch zijn wegens mediator afspraak. Is de dag dat ook de meiden daar heen moeten om hun voorkeur duidelijk te maken. Heb dat van de week met ze besproken, ze waren er gelukkig heel nuchter onder. Dochter 2 had natuurlijk al verteld wat ze het liefste wilde en dochter 1 zei "ow maar dat weet ik al hoor wil bij jou want papa is toch nooit thuis". Precies wat ik al dacht, heb wel gezegd dat ze er gewoon rustig over mogen nadenken en dat ze het dinsdag aan de mediator mogen vertellen.

meiden
quote:ronniemitchel schreef op 20 juni 2009 @ 01:29:

Noa,

Jij kan net zo goed vuil spel spelen als je wilt,geef gewoon anoniem aan de politie door dat jouw ex, nou ja dat je weet dat die en die op ilegale gronden wil trouwen om madame aan een verblijfsvergunning te helpen.......eens kijken of die bruiloft dan nog wel door gaat,je kan het ook anoniem aan de gemeente door geven...........

waarom zou Noa dit doen,MIZ verspilling van energie die ze beter voor zichzelf kan gebruiken.

over karma gesproken,het leven regeld zichzelf wel, ook voor Noa dr ex en zn heks.
Sanne,jou rust in je leven komt tzt wel weer,straks als je een eigen plekje hebt voor jou en de kids.
Desteny, daar zit ik zo...op te wachten eigenlijk. Zit nu in een huis waar we al 13 jaar wonen en die dus vol zit met herinneringen. Wil ook zo weinig mogelijk uit dit huis meenemen naar mijn volgende huisje, wil echt overnieuw beginnen en wil me niet omringen met meubels die we samen hebben uitgezocht.

Nog een weekje en dan lekker op vakantie. Heerlijk even uit dit huis. Volgens mij val ik in herhaling lol, maar kan me er zo op verheugen.

meiden
Lieve Sanne,

Je slaat je er weer dapper doorheen. En je hebt het helemaal goed. Als je in je volgend huisje zit, dan heb je die herinneringen niet meer (aan het huis) en kun je alle overige herinneringen een plekje gaan geven. (al doe je dat nu ook al)

Tel maar lekker alle dagen af tot de vakantie. Echt iets om naar uit te kijken.
Lieve Sanne,

Als er iemand is die haar vakantie dit jaar verdient heeft, dan ben jij het wel. Meid, wat zal het je goed doen om er even helemaal tussenuit te zijn straks...

Ga in de tussentijd alvast lekker wat rondkijken op welke manier je straks je nieuwe huis wilt inrichten. Kan beslist helpen voor een goeie mindset!

(enne...complimenten overigens voor hoe je je er nog altijd doorheen slaat! Goed ook hoe je het met de kinderen doet!)
Gisteravond had dansdochter een uitvoering in de schouwburg. Was helemaal geweldig, in totaal 160 kinderen van 6 tot 18 die verschillende dansen lieten zien. Nee niet allemaal tegelijk natuurlijk. lol. Had het heel even wel moeilijk dat ik daar zonder hem zat, vooral eigenlijk voor dd, dat is het papa kindje en heeft het er al weken moeilijk mee dat ze hem zo weinig ziet. Dat ze in de schouwburg gingen dansen was in oktober al bekend en dat hij er nu niet was was extra zuur. Maar goed het was een fantastische avond, dd was goed maar ook de ukkies waren heel leuk om te zien hoor, van die mini mensjes die nog niet alle pasjes kunnen onthouden maar een lol hebben, echt mega schattig. Ja, was een goed avond en erg leuk begin van het weekend.

meiden
Wat fijn zo'n begin van het weekend sanne.

Jammer voor je dochter, ik vrees dat ze ook niet goed weet waar ze aan begint, als ze bij papa wil gaan wonen straks. Ik ben bang dat zij hem bitter weinig zal zien en zal moeten terug komen op haar keuze.

Ach, cross that bridge when u get there.

Fijn weekend!
Hey Sanne, leuk he, dat dansen in de schouwburg. NewGirl zit ook een jaar op streetdance en vanmiddag ben ik met NewBoy naar de eerste uitvoering geweest. Samen met NewBoy, die schrok zich een rolberoerte van de aankondiging, het geluid ging echt hard en hij kwam wel 30 cm omhoog uit zijn rolstoel en moest het eerste kwartier huilen... tja, erg sneu maar ik kon niet weg natuurlijk, mn meissie moest dansen...Later ging het beter maar hij greep mijn handen en drukte die tegen zijn oren, ik heb dus bijna twee uur in een rare bocht gezeten met mijn handen tegen zijn oren aan.....Het zien dansen van die kleintjes was wel heel schattig, het hele groepje 6-jarigen was het dansje even kwijt en NewGirl keek dromerig en gaapte... tijdens de dans dus ha ha, heel schattig.

Nu, om 19 uur de tweede uitvoering en daar is ex heen, NG wist me te melden dat zij en haar kinderen ook meegaan, en noem me naief maar dat had ik dan weer niet echt verwacht en het doet me zeer, lul! De looser kan echt helemaal niets alleen!

Maar dat vertelde ze gisteren en ik ben inmiddels aan het idee gewend...

Ik sprak gisteren toevallig de zus van Vlam, een totaal ander type, ik kon altijd al erg goed met haar. Ze vind eigenlijk in grote lijnen hetzelfde als ik... Vlam is uitermate dom bezig... Inderdaad, en dat ze nog verschrikkelijk op de koffie gaan komen op de iets langere termijn... Tja, dat denk ik dus ook...

En toch is het prettig dat uit de mond te horen van iemand die er ook tegen wil en dank van zeer dichtbij mee geconfronteerd wordt... want haar familie vindt het ook vreselijk waar ze mee bezig zijn, die arme kinderen... alle 4! Inderdaad, helemaal mee eens...

Niet dat het ook maar iets veranderd maar ik ben dus niet helemaal geschoffeld blijkbaar..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven