Kan ineens niet meer bij ZARA met Klarna betalen

26-08-2022 17:44 11 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Goedenavond allemaal,

Ik heb een vraagje. (Misschien hebben meerdere mensen hier last van)

Ik bestel met enige regelmaat bij ZARA. Hierbij kon ik altijd voor de optie kiezen om met Klarna achteraf te doen betalen. Maar sinds vandaag zie ik die betaaloptie er niet meer tussen staan als ik wil afrekenen.

Ik heb wel gisteren de ZARA app ook geüpdatet naar de nieuwste versie. En vandaag wilde ik dus wat bestellen en zag de optie Klarna er niet meer tussen staan. Nu is dit uiteraard geen wereld probleem. Maar ik vind het zelf wat fijner om eerst te doen passen ect. En wat ik dan niet houd te retourneren. Ik heb verder NIETS bij Klarna o.i.d openstaan of schulden of iets in die richting. En ik heb ALTIJD ALLES netjes op tijd betaalt als ik wel via Klarna had besteld. Daarom vind ik het ook zo raar dat de optie Klarna bij ZARA ineens weg is. (Ze staan wel bij andere webshops als betaalmiddel enkel bij ZARA niet meer.

Hebben hier meer mensen last van? Dat de optie Klarna er niet meer tussen staat? Sinds de nieuwe update? (Lijkt me sterk dat het aan de update ligt)
Maar mochten meer mensen hier last van hebben dan weet dat ik het niet alleen bij mij is. En nogmaals het is geen groot probleem hoor! Maar ik weet niet anders dan dat Klarna altijd mogelijk was bij ZARA.
Alvast enorm bedankt voor het lezen van mijn bericht. En bedankt voor de eventuele reacties.
Fijn avond allemaal!

Liefs!
Stuur je veel retour?
Ik kan bij een bepaalde kledingwebshop niet meer achteraf betalen omdat ik, volgens hun, teveel retour stuur. Kan kloppen want ik zit tussen 2 maten in en bestel dus vaak beide maten. Gaat er dus minimaal 1 van terug.
Vind het een beetje flauw want ik kocht ook gewoon (heel) veel. Ik bestel daar nu dus minder/nauwelijks of alleen als ik echt bijna zeker weet dat ik het ga houden (cadeautjes bijvoorbeeld).
Ik heb even voor je gekeken, maar bij mij staat de optie met Klarna gewoon beschikbaar in de Zara app.
Ook wel eens gehad hier, scheen iets met het bedrag te maken te hebben. Iets te hoog bedrag oid.
Voor iedereen een groene tuin
Ik heb het zelf nog nooit gehad. Maar een vriendin wel bij Wehkamp, bij haar had het ook te maken met dat ze teveel terugstuurde. Niet omdat ze te laat betaalde. Ik betaal meestal gelijk. Alleen bij grote bestellingen achteraf.
AnnaElsa schreef:
26-08-2022 17:58
Stuur je veel retour?
Ik kan bij een bepaalde kledingwebshop niet meer achteraf betalen omdat ik, volgens hun, teveel retour stuur. Kan kloppen want ik zit tussen 2 maten in en bestel dus vaak beide maten. Gaat er dus minimaal 1 van terug.
Vind het een beetje flauw want ik kocht ook gewoon (heel) veel. Ik bestel daar nu dus minder/nauwelijks of alleen als ik echt bijna zeker weet dat ik het ga houden (cadeautjes bijvoorbeeld).
Hey,

Super bedankt voor je reactie! Ik wist helemaal
niet dat dat eventueel te maken kon hebben met teveel retour sturen! Echt flauw inderdaad! Gewoon belachelijk vind ik! Juist om een van de redenen die jij benoemd. Bedoel
Iemand kan er toch niks aan doen als hij/zij tussen 2 maten zit? Echt te belachelijk! Ik stuur wel dingen retour maar ga dan meestal naar een Zara winkel om te retourneren. Nooit geen problemen mee gehad. Nu heb ik wel toevallig heb een retour lopen via Zara maar buiten mijn ‘schuld’ om. Ik kocht wat nieuws maar bij het openen van de bestelling bleek dat er geen knoop aan een broek zat. Hierop contact gehad met Zara (Whatsapp) en op hun verzoek retour gestuurd via Homerr omdat er dus geen knoop aanwezig was.

Dit maakt het bestellen ervan echt minder leuk. Bedoel is toch normaal dat je voor iets betaalt wat je wilt houden. En retourneert wat je wilt houden? En Zara hanteert daarbij zelf binnen 30 dagen ruilen/ retourneren. Nogmaals super bedankt voor je antwoordt.
Liefs!
ChloeJ schreef:
26-08-2022 17:59
Ik heb even voor je gekeken, maar bij mij staat de optie met Klarna gewoon beschikbaar in de Zara app.
Super dankjewel dat je het even voor me wilde nakijken! En super bedankt voor je antwoord. Ik hou het in de gaten. En mocht die optie niet meer terugkomen dan jammer dan. :-)
Fijne avond!

Liefs!
Pelle schreef:
26-08-2022 18:50
Ik heb het zelf nog nooit gehad. Maar een vriendin wel bij Wehkamp, bij haar had het ook te maken met dat ze teveel terugstuurde. Niet omdat ze te laat betaalde. Ik betaal meestal gelijk. Alleen bij grote bestellingen achteraf.
Bedankt voor je reactie! Ik wist niet dat teveel
retourneren een rede kon zijn. Weer wat geleerd. Maar ik retourneer weleens maar ga dan vaak naar een Zara winkel toe. Nooit geen problemen mee gehad. Maar ik hou het in de gaten en anders maar jammer de bammer! :-) Nogmaals enorm bedankt voor je reactie! Fijne avond!
Liefs!
Little_Stars_Angel schreef:
26-08-2022 20:08
Hey,

Dit maakt het bestellen ervan echt minder leuk. Bedoel is toch normaal dat je voor iets betaalt wat je wilt houden. En retourneert wat je wilt houden? En Zara hanteert daarbij zelf binnen 30 dagen ruilen/ retourneren. Nogmaals super bedankt voor je antwoordt.
Liefs!
Ja klopt, echt niet leuk. En het was ook niet zo dat als ik dan 10 items had ik er dan 9 terugstuurde, ik hield gewoon de juiste maat en de andere maat ging weer terug. Mja, wordt blijkbaar niet op prijs gesteld. Prima maar het gevolg is inderdaad wel dat ik er bijna niets meer koop.
AnnaElsa schreef:
26-08-2022 20:18
Ja klopt, echt niet leuk. En het was ook niet zo dat als ik dan 10 items had ik er dan 9 terugstuurde, ik hield gewoon de juiste maat en de andere maat ging weer terug. Mja, wordt blijkbaar niet op prijs gesteld. Prima maar het gevolg is inderdaad wel dat ik er bijna niets meer koop.
Hey!

Wederom bedankt voor je reactie!
Echt heel stom! Ik bedoel je hebt toch je wettelijk retourrecht? Dus snap niet dat Zara zo moeilijk doet. En bedoel Klarna je hebt bij Klarna ook gewoon je recht van binnen 30 dagen betalen. En zolang je je daar aanhoudt zie ik het probleem echt niet!

Maar weet je jij hebt niks fout of verkeerd gedaan hoor! Blijkbaar wilt Zara geen vaste klanten behouden en bedoel waarom is Zara dan aangesloten bij Klarna? Vinden ze dat maar lastig dan moeten ze daar maar niet mee in zee gaan. Nu wordt je zonder pardon of waarschuwing of mailtje weg geknikkerd van Klarna. Ik begrijp jou hoor! Dat je daar dan nauwelijks nog wat koopt. Bedoel als het zo moet? Dan maar niet. En juist bij Zara vind ik de maten soms zo vreemd. Ene maat is super klein en de andere maat kan je zowat in zwemmen bijvoorbeeld. Dus ik snap je keuze voor Klarna heel goed hoor! Maar kun je nu alsnog niet (weer) met Klarna betalen? Aangezien je daar al even niet meer hebt bestelt? Of kun je dan gewoon helemaal niet (meer) met Klarna meer betalen bij de Zara?
Was ik even benieuwd naar. Maar als ik daar écht wat wil kopen betaal ik wel met iDeal ipv zomaar uitgesloten te worden. Ben er eerlijk gezegd helemaal klaar mee hahaha!

Nogmaals super bedankt voor je reactie! Fijne avond!
Liefs!
De kosten van retouren verwerken zijn voor bedrijven soms hoger dan de kosten voor het product zelf waardoor deze bij het afval terecht komen.

Voor mij een reden om zo min mogelijk online te kopen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven