Mode & Beauty alle pijlers

Kletsen over mode

09-08-2022 16:38 429 berichten
Ik ben gek op mode en vind het heel leuk dat de najaarscollecties weer langzaam de winkels binnendruppelen. Nu het weer zo warm wordt is het nog een beetje gek om er over na te denken maar ik kijk toch wel weer uit naar het weer kunnen dragen van wollige truien en mooie jassen. Ik vind zelf de Autumn/Winter mode vaak leuker dan de Spring/Summer.

Meer liefhebbers van mode hier? Wat staat er op jullie lijstje voor het komend seizoen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Trouwens, nu de herfst er weer aan komt, hoe doen jullie dat met panty's en pumps? Ik heb pumps (voor werk) waar ik met blote voeten perfect in pas. Met panty's ook. Maar omdat panty's glad zijn en de binnenkant van de pumps ook, glijd ik sneller uit de hak, of voelt het wat minder stabiel in ieder geval.. Een maat kleiner heb ik al geprobeerd, maar dan knellen mijn tenen weer. Hoe doen jullie dat?
Suaimhneas schreef:
12-08-2022 21:00
Wat een mooie jurken :hyper: Lekker hè, nog even scoren zo aan het einde van het seizoen!

Ik heb vanmiddag deze bloezen nog in mijn digitale mandje gegooid:

https://www.fabiennechapot.nl/indra-blo ... ummer-2022

https://www.fabiennechapot.nl/mira-boho ... ummer-2022

Ik vind dit een prachtig merk maar ik koop het alleen in de allerlaatste ronde uitverkoop. Ik zag alweer prachtige dingen in hun najaarscollectie dus dat wordt even de hand op de knip..
Die tweede had ik ook gekocht, want ik ben ook fan van de bloezen van dit merk en vooral de kleur vond ik mooi. Ik vond alleen de stof wat stijfjes en het viel minder soepel dan ik van FC gewend ben. Hoe vind jij ze zitten?
viamia schreef:
01-09-2022 09:48
Trouwens, nu de herfst er weer aan komt, hoe doen jullie dat met panty's en pumps? Ik heb pumps (voor werk) waar ik met blote voeten perfect in pas. Met panty's ook. Maar omdat panty's glad zijn en de binnenkant van de pumps ook, glijd ik sneller uit de hak, of voelt het wat minder stabiel in ieder geval.. Een maat kleiner heb ik al geprobeerd, maar dan knellen mijn tenen weer. Hoe doen jullie dat?
Knellende tenen, kies ik dan. Dat moet ik sowieso doen, want ik klap heel makkelijk uit pumps omdat ik hele dunne voeten heb.
Prettig is het niet :-P
Tvp
viamia schreef:
01-09-2022 09:50
Die tweede had ik ook gekocht, want ik ben ook fan van de bloezen van dit merk en vooral de kleur vond ik mooi. Ik vond alleen de stof wat stijfjes en het viel minder soepel dan ik van FC gewend ben. Hoe vind jij ze zitten?
Ik heb alleen ander soorten bloezen van dit merk dus heb niet echt vergelijkingsmateriaal. Bij mij valt hij redelijk soepel maar ik weet dus niet of het vroeger nog soepeler was.
viamia schreef:
Ik plakte vroeger van die silliconen kussentjes in de hiel, dat hield mijn pumps-met-panty aan de voeten. Kun je ook makkelijk weer verwijderen.
viamia schreef:
Ik draag maar zeer zelden pumps met panty's. Onder andere om die reden inderdaad. Als ik geen pumps met blote voeten meer aan kan, dan is het tijd voor laarzen. Heerlijk, ik heb ze in alle mogelijke varianten: wijd, smal, elegant, grof, allerlei kleuren, enkellaarsjes, laarzen met hoge hakken....Ik kies dan eigenlijk niet meer voor pumps tot aan het voorjaar.
viamia schreef:
01-09-2022 09:50
Ik had die ook gekocht, maar ik vond hem ook stijf, vooral de kraag. Ik heb hem teruggestuurd.
Ik heb de pumps afgezworen. Het enige wat ik nog met een hak heb zijn winterlaarzen en gelegenheidsschoenen voor bijvoorbeeld een bruiloft. En dat blijft ook beperkt tot een niet al te hoge blokhak. Al vond ik achterin de kast nog een paar Italiaanse zwarte enkellaarsjes met spitse neus en stilettohak, lijkend op deze hieronder. Alleen weet ik nooit hoe ik ze moet combineren. Ik reis met de trein naar het werk dus dat is al een obstakel.

Afbeelding
Fabienne Chapot heeft leuke kleding, maar ik vind de kwaliteit er van zo slecht
broodtrommel schreef:
02-09-2022 16:43
Fabienne Chapot heeft leuke kleding, maar ik vind de kwaliteit er van zo slecht
Echt waar? Ik heb die ervaring helemaal niet. Ik heb 1 vest waar veel acryl in zit wat me tegenviel maar verder verscheidene items van dit merk en alles blijft erg mooi.
Mag ik iets vragen: ik heb een wijde bruine broek gekocht. Ik weet dat het dan mooi is om er iets straks op te doen. Maar ik moet mijn buikje een beetje verhullen. Is het ook OK om er een iets langer/losser topje op te doen?
Cootjecatootje schreef:
02-09-2022 17:16
Mag ik iets vragen: ik heb een wijde bruine broek gekocht. Ik weet dat het dan mooi is om er iets straks op te doen. Maar ik moet mijn buikje een beetje verhullen. Is het ook OK om er een iets langer/losser topje op te doen?
Ja hoor! Ik denk wel dat dat kan:

Afbeelding

Je zou er ook een wat wijdere crop trui/top kunnen dragen:

Afbeelding

En het is misschien ook een idee om er een wat wijdere top in te tucken?

Afbeelding
O ja, dat ziet er inderdaad leuk uit.
Dank je.
Ik vind het altijd zo grappig hoe mijn smaak veranderd. In de lente een jeans met wijde pijpenstelen gepast (echt wijd, niet een flare) en ik vond het niks. Oncharmant. Wat niet erg is, als het dan wel edgy ofzo is. Maar dat vond ik het allemaal niet, ik vond het echt plomp en alleen leuk eventueel met een strak t-shirt, maar dat is ook niet charmant met maat 46 en een buik.

En nu komt de herfst eraan en heb ik diezelfde broek in de uitverkoop voor een habbekrats gekocht en vind ik hem superleuk. Met een wijd bloesje erop, lekker oversized alles.

Hebben jullie dat ook, dat je ff moet wennen aan nieuwe stijlen of ineens toch iets leuk vind, wat je eerst niks vond?
Cootjecatootje schreef:
02-09-2022 21:46
O ja, dat ziet er inderdaad leuk uit.
Dank je.
Graag gedaan! De modellen op de foto’s zijn wel allemaal maatje zero. Daarom hier nog wat andere maten ideeën voor iedereen die meeleest:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
dannas schreef:
02-09-2022 22:43
Ik vind het altijd zo grappig hoe mijn smaak veranderd. In de lente een jeans met wijde pijpenstelen gepast (echt wijd, niet een flare) en ik vond het niks. Oncharmant. Wat niet erg is, als het dan wel edgy ofzo is. Maar dat vond ik het allemaal niet, ik vond het echt plomp en alleen leuk eventueel met een strak t-shirt, maar dat is ook niet charmant met maat 46 en een buik.

En nu komt de herfst eraan en heb ik diezelfde broek in de uitverkoop voor een habbekrats gekocht en vind ik hem superleuk. Met een wijd bloesje erop, lekker oversized alles.

Hebben jullie dat ook, dat je ff moet wennen aan nieuwe stijlen of ineens toch iets leuk vind, wat je eerst niks vond?
Wat leuk dat je zo hebt kunnen slagen en dat voor een prikkie! :cheer:

Ik herken het zeker. Ik moest bijvoorbeeld ook erg wennen aan de chunky dad sneaker. Nu vind ik het erg leuk staan.

Ondanks dat ik niet echt iets nodig had heb ik toch weer wat dingen via Vinted gekocht :P een donkergroene satijnen rok, voor met een chunky sweater, een gestreepte basic top van een fijn kwaliteitsmerk en een lichte wijde pantalon zodat ik wat vrolijkere outfits kan maken in de winter. Ik ben van plan hem te gaan dragen met een grijze wollen trui. En nu maar hopen dat het allemaal heel aan komt en past :)
Ik vind heel veel dingen wel leuk maar gewoon niet voor mij. Die chunky schoenen bijvoorbeeld. Ik ben 1.58 en heb maat 36. Dan lijkt het net of ik klompvoeten heb of Klein Duimpje ben. Idem met die wijde broeken. Ik smeer het collega’s wel graag aan :-) (maar die hebben ook allemaal genoeg lengte).

Die groene satijnen rok klinkt leuk.
dannas schreef:

Ja dat had ik deze zomer ook dat ik dingen kocht die ik eerder niet zou kopen. Zoals croptops. Tot dat ik er voor de gein eens een ging passen en ik zag dat het best leuk was. En ik heb laatst een jeans gekocht in een leuke pastel kleur met rafels aan de onderkant. In de sale en ik dacht ik ga het gewoon proberen. Echt leuk en de broek zit heerlijk. Voor aankomende herfst/winter wil ik een gebreide jurk of rok gaan proberen dus daar ben ik naar op zoek in de kringloop. Vond het lang niks voor mij maar nu denk ik, waarom niet? Met panty en leuke laarsjes.

Maar ik kan nog steeds niet wennen aan die wijde hoog water broeken. Zitten vaak wel heerlijk maar heb het idee dat ik daar kleiner en breder door lijk. En dat de broek teveel gekrompen is in de was.
dannas schreef:

Ik heb precies hetzelfde met de broeken! Ik moest er echt aan wennen want ik woonde in skinny jeans. Maar nu heb ik twee bootcut jeans en een mom jeans en daar ben ik uiteindelijk heel erg blij mee! Wat leuk trouwens dat je exact dezelfde broek hebt gekocht uiteindelijk in de sale, was het toch meant to be ;)
Suaimhneas schreef:
02-09-2022 09:54
Ik heb de pumps afgezworen. Het enige wat ik nog met een hak heb zijn winterlaarzen en gelegenheidsschoenen voor bijvoorbeeld een bruiloft. En dat blijft ook beperkt tot een niet al te hoge blokhak. Al vond ik achterin de kast nog een paar Italiaanse zwarte enkellaarsjes met spitse neus en stilettohak, lijkend op deze hieronder. Alleen weet ik nooit hoe ik ze moet combineren. Ik reis met de trein naar het werk dus dat is al een obstakel.

Afbeelding
Deze vind ik heel leuk! Ik draag dus wel vaak laarsjes, zoiets draag ik dan graag onder een rok of jurk tot op of net over de knieën. Ik heb ook lieslaarzen, die draag ik onder een midi of maxi rok in de winter. Is het alsnog lekker warm aan de benen :)

Ik vind pumps alleen zo elegant en ik vind het jammer dat ik ze niet zo vaak draag. Ik ga die siliconen dingen eens uitproberen.
Ik wil niet weer een nieuwe topic aanmaken maar hoe dragen jullie in de herft/winter jurkjes met korte mouw? Doe je er dan een longsleeve onder of een vestje erover? Ik heb wat zomer jurkjes die ik wat langer zou willen door dragen maar ook een sweater dress die mooi aansluit en me heel leuk lijkt met zwarte panty en laarsjes maar blote armen is mij te koud.
TsumTsum schreef:
03-09-2022 15:32
Ik wil niet weer een nieuwe topic aanmaken maar hoe dragen jullie in de herft/winter jurkjes met korte mouw? Doe je er dan een longsleeve onder of een vestje erover? Ik heb wat zomer jurkjes die ik wat langer zou willen door dragen maar ook een sweater dress die mooi aansluit en me heel leuk lijkt met zwarte panty en laarsjes maar blote armen is mij te koud.
Ja een lang vest erover of een spijkerjasje bijvoorbeeld. Ik heb ook een cropped leren jasje met mouwen tot net over de elleboog, die draag ik ook vaak over dat soort jurkjes
Ik weet niet wie t adviseerde maar heb een mooie zwarte top gekocht voor op mn leatherlook plissérok.

https://topvintage.nl/nl/vintage-retro/ ... p-in-black
Been there, done that, got the T-shirt.
Apatura schreef:
03-09-2022 19:57
Ik weet niet wie t adviseerde maar heb een mooie zwarte top gekocht voor op mn leatherlook plissérok.

https://topvintage.nl/nl/vintage-retro/ ... p-in-black
Mooi! Simpel en chic.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven