Mode & Beauty alle pijlers

Kletsen over mode

09-08-2022 16:38 429 berichten
Ik ben gek op mode en vind het heel leuk dat de najaarscollecties weer langzaam de winkels binnendruppelen. Nu het weer zo warm wordt is het nog een beetje gek om er over na te denken maar ik kijk toch wel weer uit naar het weer kunnen dragen van wollige truien en mooie jassen. Ik vind zelf de Autumn/Winter mode vaak leuker dan de Spring/Summer.

Meer liefhebbers van mode hier? Wat staat er op jullie lijstje voor het komend seizoen?
TsumTsum schreef:
03-09-2022 15:32
Ik wil niet weer een nieuwe topic aanmaken maar hoe dragen jullie in de herft/winter jurkjes met korte mouw? Doe je er dan een longsleeve onder of een vestje erover? Ik heb wat zomer jurkjes die ik wat langer zou willen door dragen maar ook een sweater dress die mooi aansluit en me heel leuk lijkt met zwarte panty en laarsjes maar blote armen is mij te koud.
Het ligt echt aan het soort jurk. Niet alle modellen lenen zich voor combineren met een blazer, vest of leren jasje. Ik hou zelf niet van een longsleeve eronder.
Vest is tricky omdat dat sommige jurken snel tuttig kan maken. Bikerjackje of leren jasje maakt het wat stoerder, dat is leuk als je niet van tuttig houdt.
Ook een blazer kan lastig zijn, dat kan echt per blazer en jurk verschillen of dat wel of niet leuk is.
Spijkerjack kan in principe altijd wel, maar is dan weer niet de meest originele optie.
viamia schreef:
03-09-2022 09:55
Deze vind ik heel leuk! Ik draag dus wel vaak laarsjes, zoiets draag ik dan graag onder een rok of jurk tot op of net over de knieën. Ik heb ook lieslaarzen, die draag ik onder een midi of maxi rok in de winter. Is het alsnog lekker warm aan de benen :)

Ik vind pumps alleen zo elegant en ik vind het jammer dat ik ze niet zo vaak draag. Ik ga die siliconen dingen eens uitproberen.
Laat je weten of het werkt?

Ik vind de laarsjes ook mooi. Misschien toch weer eens uit de kast halen. En lieslaarzen zijn geweldig! Mijn portemonnee wordt niet beter van dit topic :biggrin:

TsumTsum schreef:
03-09-2022 15:32
Ik wil niet weer een nieuwe topic aanmaken maar hoe dragen jullie in de herft/winter jurkjes met korte mouw? Doe je er dan een longsleeve onder of een vestje erover? Ik heb wat zomer jurkjes die ik wat langer zou willen door dragen maar ook een sweater dress die mooi aansluit en me heel leuk lijkt met zwarte panty en laarsjes maar blote armen is mij te koud.
De meeste van mijn zomerjurken zijn met de beste wil van de wereld niet aan de passen naar een winterjurk. Vestjes vind ik vaak afdoen aan het model. Ik zou er eerder een trui over aan doen, dat doe ik op frissere zomeravonden ook als ik op pad ben. Dit idee, waardoor het een beetje op een rok lijkt:

Afbeelding

Apatura schreef:
03-09-2022 19:57
Ik weet niet wie t adviseerde maar heb een mooie zwarte top gekocht voor op mn leatherlook plissérok.

https://topvintage.nl/nl/vintage-retro/ ... p-in-black
Fijn! Ziet er mooi uit. Bijzondere halslijn voegt vaak wat extra’s toe.

Mijn groene satijnen rok en gebroken witte pantalon van Vinted zijn vandaag binnengekomen. Zien er beiden heel goed uit en passen ook. Heb er zin in ze te gaan dragen.
Jaa, jurk met trui eroverheen, dat is ook leuk! Niet aan gedacht, dat doe ik zelf regelmatig. Maar dan niet met blote benen zoals op de foto, brrrrr
Zoon begint zich heel voorzichtig te interesseren voor kleding. Net zestien jaar, en eigenlijk nooit iets anders gedragen dan T-shirts, hoodies en zwarte of donkergrijze jeans.
Nu kijkt hij filmpjes op TikTok hoe hij wat volumineuzer kan lijken. En warempel, hij begint er kijk op te krijgen. Hij heeft al bedacht: wit shirt met antracietgrijze iets getailleerde blouse (hadden we toevallig nog van zijn gala), open eroverheen en de mouwen iets opgestroopt. Shirt in de broek en een riem en horloge als accessoires. Het stond hem ontzettend leuk!
Nu gaan we maandag gezellig samen winkelen.

Tips zijn welkom, ook over welke winkels nou eigenlijk leuk zijn voor een knul van die leeftijd.
Ach wat leuk JufJoke! Ik kan me voorstellen dat je smelt :heart:

Mijn neef van ongeveer die leeftijd komt graag bij de Scotch & Soda.
Alle reacties Link kopieren Quote
The Sting wordt door mijn zoon ook veel geshopt. Daily paper en Patta zijn hier ook geliefde merken. Maar die worden over het algemeen online gekocht.

Leuk hè, als je kind ineens echt interesse krijgt.
Jufjoke schreef:
03-09-2022 21:17
Het ligt echt aan het soort jurk. Niet alle modellen lenen zich voor combineren met een blazer, vest of leren jasje. Ik hou zelf niet van een longsleeve eronder.
Vest is tricky omdat dat sommige jurken snel tuttig kan maken. Bikerjackje of leren jasje maakt het wat stoerder, dat is leuk als je niet van tuttig houdt.
Ook een blazer kan lastig zijn, dat kan echt per blazer en jurk verschillen of dat wel of niet leuk is.
Spijkerjack kan in principe altijd wel, maar is dan weer niet de meest originele optie.
Ik heb de sweater dress (beetje subtiele dierenprint met donkerblauw en zwart) met korte mouwen eens aangetrokken om te combineren met van alles maar de vesten die ik heb stonden er niet leuk bij. Heb ook nog een zwarte blazer die ik er wel leuk bij vond staan en dan vooral als die dicht is en een zwarte longsleeve eronder zag er bij nader inzien ook niet heel verkeerd uit mits die goed aansluit en niet te los zit bij de armen. Bij een ander jurkje staat een vestje of een trui erover weer wel leuk, En ja bij de echt heel zomers ogende jurkjes werkt het waarschijnlijk niet maar ik heb er ook een paar die qua stof en kleurtjes opzich wel kunnen als ik ze maar goed combineer met iets.

En wat leuk dat je zoon nu meer bezig is met kleding. Ik ken er nog genoeg die niet verder komen dan een broek, t-shirt en eventueel een hoodie of vest. En dan vooral zwart, donkergrijs en donkerblauw. En heel af en toe een wit shirt. Zo saai. En die laten vaak moeders of vriendin voor ze shoppen want ze hebben er zelf geen verstand van en hebben er geen zin in.

En qua winkel is misschien de Koopman ook wel iets is onderdeel van de Sting maar hebben toch wat andere dingetjes er tussen hangen en een grote afdeling met koopjes waar je voor weinig leuke dingen kan kopen.
Een witte bloes met mooie mouwen kan ook nog wel leuk staan onder een sweaterdress. Ligt een beetje aan de jurk en aan de bloes natuurlijk, maar kan echt wel leuk zijn.
Yes perfecte topic voor m'n vraag. Vannacht in een slapeloos moment deze laarzen gescoord.

Afbeelding

Nog mooie tips voor combinaties? Ik zoek nog een wollen jurk maar zoek ook nog andere inspiratie outfits.
Leuk Koettie! Nachtelijke shopping sessies zijn, in mijn ervaring althans, altijd de vruchtbaarste :P dit vind ik ook wel leuk, een edgy rok met knit:

Afbeelding
Koettie schreef:
04-09-2022 13:03
Yes perfecte topic voor m'n vraag. Vannacht in een slapeloos moment deze laarzen gescoord.

Afbeelding

Nog mooie tips voor combinaties? Ik zoek nog een wollen jurk maar zoek ook nog andere inspiratie outfits.
Leuk! Mooi bij een korte rok, beetje sixties stijl of wijde paperbag shorts met dikke panty.
Koettie schreef:

Afbeelding

O leuk dat dat weer mode is... Ik had zo'n paar eind jaren 70 en ik droeg ze overal en nergens bij. Nu zou ik er niet meer op kunnen lopen. Ik koop nooit dingen omdat ze in de mode zijn, ik koop dingen die ik mooi vind. Combineren is het toverwoord. Ik heb een prachtig model shirt met 3/4 mouwen dat heel mooi over mijn heupen valt. Ik heb dat shirt in 10 kleuren. Ik heb ook veel vestjes en jasjes in effen kleuren en ik ben dol op broeken met mooie patronen. Ik heb er bijvoorbeeld een in 3 kleuren bruin die ik kan combineren met 3 verschillende shirts en 3 vestjes. Ben blij dat bruin en hardblauw nu weer zo goed te krijgen zijn want ik heb daar al veel van dus ben ik met een paar nieuwe dingen weer klaar.
Ik ga denk ik op zoek naar een mooie donkergroene alijn rok.
Wat een coole laarzen! Daar past volgens mij heel veel onder! ik denk ook dat een korte zwarte broek met panty heel cool hierin kan staan, wel een beetje afhankelijk van je leeftijd.

Ik heb ze even opgezocht en ik vind de enkellaarsjes variant zo mogelijk nog geweldiger https://www.zalando.nl/mtng-setenta-enk ... a-q11.html
Leuke laarzen Koettie! Zulke modellen lopen ook lekker.
viamia schreef:
04-09-2022 19:15
Wat een coole laarzen! Daar past volgens mij heel veel onder! ik denk ook dat een korte zwarte broek met panty heel cool hierin kan staan, wel een beetje afhankelijk van je leeftijd.

Ik heb ze even opgezocht en ik vind de enkellaarsjes variant zo mogelijk nog geweldiger https://www.zalando.nl/mtng-setenta-enk ... a-q11.html
Oelallalaa. Ook heel mooi! Zoek ook nog korte. K ga m'n ogen openhouden. Mag van mezelf alleen tweedehands kopen.
Koettie schreef:

Afbeelding

Oh wat gaaf en zo seventies! Die zou ik onder een broek met wijde pijpen dragen en een maxijurk of rok. Of onder een korte rok of jurk in jaren ´60 stijl. :flirting:
Je pense donc je suis
Hmmm. Net keihard afgeblazen door zoon. Hij was even vergeten dat we zouden gaan winkelen en heeft voor morgen middag iets afgesproken met vrienden. Nou ben ik daar op zich wel blij mee omdat de sociale contacten van zoon niet altijd vanzelf gaan, maar toch...ik had me er echt op verheugd.
Zal nu pas op zijn vroegst de maandag erna zijn, omdat we niet eerder een heel dagdeel samen tijd hebben. Normaal gesproken wel, maar deze week is druk.
Dus enerzijds ben ik blij met alle contacten die hij heeft, anderzijds ben ik een beetje teleurgesteld.
Morgen dus in ieder geval nog geen update over wat we gekocht hebben.
Och wat jammer JufJoke. Het voordeel is dat het komende week dan wat minder warm zal zijn dan morgen. Wel zo lekker met winkelen. Gaan jullie naar een specifieke stad toe of is waar jullie wonen rijkelijk bedeeld met winkels? :)

Ik ga mijn nieuwe vegan Birkenstocks toch retourneren. Ik had mijn oog eigenlijk laten vallen op de suède versie maar die is overal uitverkocht. Na morgen kan ik ze waarschijnlijk toch niet meer aan en aangezien ze niet in de uitverkoop zijn kijk ik in de lente wel weer verder.

Voor de winter heb ik nog nieuwe zwarte enkellaarsjes staan met blokhak die lijken op die hierboven. Gekocht in de uitverkoop begin dit jaar en nog niet gedragen. Op mijn lijstje staan nog zwarte sneakers en lange wat nettere laarzen. Al weet ik nog niet zo goed waar ik die laatste mee wil gaan dragen omdat bijna al mijn broeken wijdere pijpen hebben. Rokken en jurken draag ik weinig.
Suaimhneas schreef:
04-09-2022 22:01
Och wat jammer JufJoke. Het voordeel is dat het komende week dan wat minder warm zal zijn dan morgen. Wel zo lekker met winkelen. Gaan jullie naar een specifieke stad toe of is waar jullie wonen rijkelijk bedeeld met winkels? :)

Ik ga mijn nieuwe vegan Birkenstocks toch retourneren. Ik had mijn oog eigenlijk laten vallen op de suède versie maar die is overal uitverkocht. Na morgen kan ik ze waarschijnlijk toch niet meer aan en aangezien ze niet in de uitverkoop zijn kijk ik in de lente wel weer verder.

Voor de winter heb ik nog nieuwe zwarte enkellaarsjes staan met blokhak die lijken op die hierboven. Gekocht in de uitverkoop begin dit jaar en nog niet gedragen. Op mijn lijstje staan nog zwarte sneakers en lange wat nettere laarzen. Al weet ik nog niet zo goed waar ik die laatste mee wil gaan dragen omdat bijna al mijn broeken wijdere pijpen hebben. Rokken en jurken draag ik weinig.
Ja, eigenlijk heb je ook gelijk, winkelen met iets minder hoge temperaturen is wel beter. We gaan naar Eindhoven, daar wonen we een kilometer of 18 vandaan.
Jufjoke schreef:
04-09-2022 22:27
Ja, eigenlijk heb je ook gelijk, winkelen met iets minder hoge temperaturen is wel beter. We gaan naar Eindhoven, daar wonen we een kilometer of 18 vandaan.
Leuk winkelen daar, ik kom er ook graag. Alles wat je nodig hebt zit er :)

Ik moet naar Vinted rehab :whistle: ik had een fijne broek gevonden en heb die nu in 3 kleuren gekocht. Nieuw zijn ze meer dan €100 en ik heb er nu 3 voor minder dan dat.
Suaimhneas schreef:
05-09-2022 20:56
Leuk winkelen daar, ik kom er ook graag. Alles wat je nodig hebt zit er :)

Ik moet naar Vinted rehab :whistle: ik had een fijne broek gevonden en heb die nu in 3 kleuren gekocht. Nieuw zijn ze meer dan €100 en ik heb er nu 3 voor minder dan dat.
Ik hoor meerdere vriendinnen enthousiast over Vinted. Is het aan te raden?
viamia schreef:
05-09-2022 20:58
Ik hoor meerdere vriendinnen enthousiast over Vinted. Is het aan te raden?
Ik vind van wel, zeker voor de wat meer prijzige merken. Ik mag bijvoorbeeld graag wollen of kasjmier truien dragen maar er niet €150 per stuk betalen. Via Vinted zoek ik op nieuw of vrijwel nieuw en koop diezelfde truien dan voor €35.

Als je weet wat je zoekt, wat je past en wat je staat kun je echt parels scoren.

Je moet wel geluk hebben met de verkoper en diens eerlijkheid, maar tot nu toe heb ik voor het overgrote deel goede ervaringen. Ik denk dat 1/3 tot de helft van mijn kleding, jassen en tassen inmiddels tweedehands is.
Ik moet Vinted ook echt weer even verwijderen voor m'n eigen bestwil. De laarzen die ik plaatste ook via Vinted gescoord. Ik koop naast ondergoed alles tweedehands.
Dat heb ik mezelf ook al vaker voorgenomen maar meestal is er wel een pakketje onderweg naar mij of van mij :biggrin: ik verkoop ook regelmatig dus vind het zonde om dan offline te gaan, al zou het wel beter zijn voor mijn portemonnee.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven