Tactiek voor het terugwinnen van je ex

20-06-2009 12:08 561 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Maar wil hij wel contact met je dan? Ik kan me zo voorstellen dat je niet zo leuk bent geweest in de twee maanden dat je met hem rommelde en dat hij contact helemaal niet ziet zitten.

Wat ga je in je communicatie met hem veranderen? Hoe communiceerde je voorheen?
quote:Phiep schreef op 20 juni 2009 @ 12:44:

Ik vind het trouwens wel interessant om te lezen dat jullie dus blijkbaar niet experimenteren als je iets in je gedraging wilt veranderen. Zijn jullie dan allen al perfect? Maken jullie nooit een fout waarvan je niet direct weet hoe je het de volgende keer beter moet doen? En vraag je dan niet om advies van anderen?

Jawel hoor. Maar dan ga ik niet mensen bespelen of lastigvallen die daar niet op zitten te wachten.

Ik vind Wuiles advies eigenlijk heel zinnig.

Laat die jongen met rust en maak jezelf niet zo belachelijk. Hoe oud ben je? 16?
...
quote:Phiep schreef op 20 juni 2009 @ 12:57:

Noa, hoe denk je dat ooit geleerd hebt om met je medemens om te gaan? Dat wist je gewoon? Je kwam ter wereld en je wist precies wat je moest doen en zeggen in iedere situatie?Niet op deze manier in ieder geval, er zijn andere manieren hoor. Ik vind het gewoon iets engs hebben zoals jij erover denkt. Jij schijnt het maar heel normaal te vinden om zo met mensen te experimenteren.
Cum non tum age
Het lijkt me gezonder om te experimenteren met het kwijt raken van je obsessie. Lees je eigen tekst nu eens terug, vind je dit zelf ook niet een beetje eng klinken?

2 maanden, al maanden uit waarin jij hem op alle mogelijke manier hebt gestalkt, en nu denk je dat je met wat make-up en vriendelijke mailtjes kan 'experimenteren' ? Ik denk dat zijn reactie dichter in de buurt van een aangifte wegens stalking dan bij hernieuwde interesse gaat komen.

Je moet die jongen gewoon met rust laten.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Superstar, als ik mijn gedrag van zinloos stalken wil veranderen, dan zal ik zeker naar de psych gaan. Waar haal jij uit dat dat hier de situatie is?
Gatverdamme, wat ben jij een eng mens.

Heb gewoon medelijden met die knul! Snap wel heel goed dat hij het uitgemaakt heeft.

Get a life.
Ja, dat vind ik echt.
Wil hij contact met je Phiep? Of heeft hij aangegeven dat hij met rust gelaten wil worden?
quote:Phiep schreef op 20 juni 2009 @ 13:03:

Superstar, als ik mijn gedrag van zinloos stalken wil veranderen, dan zal ik zeker naar de psych gaan. Waar haal jij uit dat dat hier de situatie is?

Eh je leest zelf je OP niet?

Hier uit dus:

Daarbij wetende dat ik heel goed ben in het verpesten zodra het uitgaat (bellen, mailen, sms-en, net zolang totdat hij gek wordt). Hij is nu gek geworden van me, en nu wil ik weten hoe het WEL moet.
quote:Phiep schreef op 20 juni 2009 @ 13:03:

Superstar, als ik mijn gedrag van zinloos stalken wil veranderen, dan zal ik zeker naar de psych gaan. Waar haal jij uit dat dat hier de situatie is?Nou ehhh, hier uit? quote:Phiep schreef op 20 juni 2009 @ 12:08:

Jaja, je moet je ex laten voor wat het is, met je leven doorgaan, blablabla.

Maar... ik wil door met mij leven en ondertussen kijken of het lukt om hem inderdaad zo te 'bespelen' dat hij me weer terug zou willen. Daarbij wetende dat ik heel goed ben in het verpesten zodra het uitgaat (bellen, mailen, sms-en, net zolang totdat hij gek wordt). Hij is nu gek geworden van me, en nu wil ik weten hoe het WEL moet. Op internet staat allemaal interessant boeken over 'how to get your ex back' en 'make-up magic'. Ik wil dat wel eens testen, maar dan met jullie ideeen.

Dus de ex is er, de situatie is dat hij niet in de buurt woont en dat het nu een paar maanden uit is. De relatie heeft slechts 2 maand geduurd. En het is uitgegaan onder andere omdat ik niet geduldig genoeg was (hij heeft het uitgemaakt).

Het is geen ramp als het experiment uitloopt op dat het niet weer goedkomt, en ik ga het geduld hebben om het tijd te geven.

Ik heb hem deze week gemaild om te vragen hoe het was en snel en beleefd antwoord gehad. Met de afsluiter 'ik hoop dat het goed gaat met je...'.

Wat, hoe en wanneer zal mijn volgende stap zijn?

(Ik ben dus niet op zoek naar manieren om mijn ex los te laten, ik zie het als een experiment waar ik van kan leren, niet perse een manier om mijn ex terug te krijgen).
Ha Super, same thought.

TO, als jij je gedrag wil veranderen zou ik eerst maar eens goed kijken waar dat gedrag vandaan komt. Dan kun je bij je volgende 'verovering' met je nieuwe gedrag expreimenteren.
.
Poez heeft helemaal gelijk. Ga met een nieuwe verovering 'experimenteren'.
Phiep, je kiets er zelf voor om het in je OP steeds te hebben over een experiment.

Als je nou had geschreven: 'ik wil hier graag van leren hoe ik het volgende keer anders aan kan pakken, ik wil mijn gedrag veranderen en als dat gelukt is wil ik misschien zelfs kijken of het lukt opnieuw contact aan te gaan met mijn ex' had je echt totaal andere reacties gehad.

Maar jij hebt het over een experiment en hem bespelen, en dan kom je over als een geobsedeerd en berekenend iemand bij wie de gevoelens van de ex in kwestie niet zoveel uitmaken.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Maar dit is dus niet dezelfde man uit je vorige topic?
quote:Poezewoes schreef op 20 juni 2009 @ 13:13:

Ha Super, same thought.

TO, als jij je gedrag wil veranderen zou ik eerst maar eens goed kijken waar dat gedrag vandaan komt. Dan kun je bij je volgende 'verovering' met je nieuwe gedrag expreimenteren.De ene keer neem je de prei, de andere keer de sla.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
quote:Phiep schreef op 20 juni 2009 @ 12:44:

Tja, het is maar hoe je het leest.

Ik weet zeker dat ik hem wel terug zou willen terwijl je hem niet eens hebt gehad en ik weet ook zeker dat ik wel over hem heen kom als dat niet gebeurd (en nu ook al wel). Daarom open je er een topic over, ehm correctie. Daarom open je er 2 topics over en ga je ondertussen niet verder met je leven?

Overigens zie ik het niet als een 'officiele' ex (2 maanden vind ik daarvoor ook te kort), maar ik had er even geen betere benaming voor. Dat gaat snel bij jou.

Ik vind het trouwens wel interessant om te lezen dat jullie dus blijkbaar niet experimenteren als je iets in je gedraging wilt veranderen. Niet met anderen, als ik mijn gedrag wil veranderen ga ik me op mezelf richten ipv op mijn ex(scharrels). Als ik mijn gedrag niet oke vindt, dan ga ik mezelf niet ook nog eens gigantisch voor lul zetten of een nog slechter beeld van mezelf creëeren. Gek he Zijn jullie dan allen al perfect? Bijna Maken jullie nooit een fout waarvan je niet direct weet hoe je het de volgende keer beter moet doen? Natuurlijk wel, maar dat laat ik zo weinig mogelijk ten koste van een ander gaan. Een fout moet/kun je willen herstellen, niet erger maken. En vraag je dan niet om advies van anderen?

Je blijft er dus bij dat je je ex terug wilt winnen?

Advies 1; iemand 'terug' winnen bestaat niet.

Advies 2; spelen met een ander wordt niet gewaardeert tenzij je de ander op de hoogte stelt. Die kan daar dan voor kiezen dat te accepteren.

Advies 3; Als iemand moe van je is, moet je die met rust laten

Advies 4; jij gaat het meest gekwetst worden

Advies 5; grow up en ga verder met je leven.

Advies 6; Als je niet de antwoorden krijgt die je wilt hoef je je nog niet meteen als een huilie te gaan gedragen. Nergens voor nodig.
Leer eerst met jezelf leven. Leer afstand nemen van een situatie, juist als je de controle erover kwijt bent. Je verliest je zelf op het moment dat de ander je afwijst. Leer hier mee omgaan. Dan pas ben je toe aan een normaal contact met je ex. Niet eerder.
Eh....?
Superstar, dat heeft inderdaad enige verduidelijking nodig. Het ging niet zozeer om de hoeveelheid als wel om de inhoud waar hij gek van werd.

Dat verklaart in ieder geval waarom jullie allemaal denken dat ik hem gestalkt heb. Ik hoop dat dat misverstand bij dezen de wereld uit is.
Oke, ik heb de OP nog een keer gelezen en het komt er dus op neer dat jij je ex niet (eigenlijk wel) terug wil maar "gewoon" even een experiment wil uitvoeren op hem (lees: hem manipuleren) om te kijken of je hem terug kan krijgen.

Gij zijt een bizar vrouwtje Phiep....een zeer bizar vrouwtje...
quote:Phiep schreef op 20 juni 2009 @ 13:15:

Interessant dat iedereen uit mijn post schijnt de deduceren dat ik hem op allerlei manier heb gestalkt de afgelopen 2 maanden. Kan iemand mij uitleggen waaruit dat blijkt?

Je geeft zelf al antwoord.

Chardonnay, hij wil nog wel contact met me. Het is niet op een vervelende manier geeindigd. Het is ge-eindigd omdat hij niet in de buurt woont en hij telkens langs wilde gaan komen, en dan kon het toch weer niet (met altijd een goed excuus), en dat ik dat op een gegeven moment zat was en dat gezegd heb. Naar aanleiding daarvan vond hij me ongeduldig. Dat samen met het feit dat ik niet hetzelfde geloof aanhang als hij en dat we bij hetzelfde bedrijf werken, heeft hem er toe besluiten het verder niet te proberen.

Echter, ik had het daar moeilijk mee en dan ben ik gewoon niet het meest tactisch met communiceren. Dan ga ik voor iemand denken, en daar worden mensen niet blij van, en hij al helemaal niet. En in plaats van een goede relatie op te bouwen, ging ik toch telkens weer zeggen dat ik hem miste. En ik zocht op de verkeerde momenten contact.

Dat ter achtergrond. Ik wil nu graag proberen om in ieder geval (weer) vrienden te worden. Door op de goede manier te communiceren, op het juiste moment het juiste te zeggen, etc etc.

En het is dat ik niet mag quoten uit een ander topic, ander had ik je in een andere reactie van jou over deze man ook nog heel wat aan kunnen geven waar uit blijkt dat je hem lastig hebt gevallen.

Zie je het nu echt niet? Die man wil geen contact met je. Hij is er klaar mee en heeft geprobeerd dat vriendelijk te zeggen. Laat hem met rust.
quote:Phiep schreef op 20 juni 2009 @ 12:08:

. Daarbij wetende dat ik heel goed ben in het verpesten zodra het uitgaat (bellen, mailen, sms-en, net zolang totdat hij gek wordt). Hij is nu gek geworden van me, .Dit vind ik redelijk stalken hoor.
quote:Phiep schreef op 20 juni 2009 @ 12:55:

Chardonnay, vanwaar 'gebruik' ik hem? En waarom moet hij weet hebben dat ik me anders tegen hem ga gedragen?

Wat ik wil veranderen is mijn manier van communiceren met hem (ik focus het nu even op hem, omdat dat hier de situatie is, maar het geldt algemeen met mannen). Op zo'n manier dat het weer leuk is om met elkaar om te gaan.

Stel je voor. Hij reageert. Met de gedachten; joh, ze komt zelf terwijl ze weet dat ik haar niet meer wil, maar nog een keer neuken kan geen kwaad. Leuk die aandacht, goed voor mijn ego.. lekker laten doen. Let wel, hij gaat zich anders gedragen, omdat je hem anders door hebt (het is maar een experiment he, die kan niet doorgaan als jij dat weet).

Vind je dat dan allemaal maar kunnen onder het mom; Hij werkt aan zijn gedrag?

Daarbij, denk je echt dat hij je terug wil terwijl jij alleen maar een test voor jezelf aan het uitvoeren bent?
quote:Phiep schreef op 20 juni 2009 @ 13:15:

Het is ge-eindigd omdat hij niet in de buurt woont en hij telkens langs wilde gaan komen, en dan kon het toch weer niet (met altijd een goed excuus), en dat ik dat op een gegeven moment zat was en dat gezegd heb. Naar aanleiding daarvan vond hij me ongeduldig.

En in plaats van een goede relatie op te bouwen, ging ik toch telkens weer zeggen dat ik hem miste. En ik zocht op de verkeerde momenten contact.

Ik zou hem niet terug willen winnen. Dan moet je je anders voor gaan doen dan je bent. Enorm relaxt en alles ok vinden en contact opnemen op de juiste momenten... dat soort dingen spelen meestal bij relaties die hoe dan ook niet lekker werken. En die gewoon niet haalbaar zijn, je zegt weleens het verkeerde, je belt weleens op een onmogelijk moment, je hebt weleens pms en je wil best soms weten hoe het nou staat met de relatie. In een leuke relatie is dat gewoon ok.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven