Verliefd op een niet-single collega

17-06-2009 23:05 132 berichten
.
Alle reacties Link kopieren
liefje, ik zeg gewoon doen, ga er voor! De collega van mijn ex heeft mij precies hetzelfde geflikt, bij mij was de situatie misschien nog iets erger omdat ik ten tijde van het verleiden en vreemdgaan zwanger was. Mijn ex is uiteindelijk definitief voor haar charmes gezwicht toen ons kind 1,5 maand oud was.

En ik ben haar nu, enkele maanden later, zo ontzettend dankbaar dat ik van die manipulatieve, vrouwenversierderige idioot af ben! Eerst kon ik haar wel wurgen, nu heb ik zelfs een beetje medelijden met haar dat zij met hem opgescheept zit...

wat iemand anders al zei: what goes around comes around..
quote:Brown_Eyes schreef op 19 juni 2009 @ 19:49:

Hartstikke leuk!

Hij heeft een vriendin, so what?

Hij is niet getrouwd en kinderloos, dus geen vuiltje aan de lucht.

Ik zou niet in zijn oksel, snuffelen....

Gewoon beetje flirten, niet veel..

Ik denk dat het vanzelf goed komt, jullie zullen steeds meer met elkaar optrekken en dan komt van het 1 het ander.

Als hij gek op je is, zal hij voor jou kiezen.Sja je bent oppervlakkig en weet niet echt wat houden van is,dan reageer je idd zo dom als jij BE,eigenlijk zou je hetzelf moeten voellen hoe het zou zijn, maar dat gaat mijn voorstellingsvermogen te boven, jij kan en zal dat nooit voellen,anders zou je nooit deze bullshit neerplempen!
Idd chantall wat jouw voorgangers al zeiden over karma,what come's around goes around en terrecht!
quote:Liefje83 schreef op 17 juni 2009 @ 23:05:

Sinds drie maanden heb ik een nieuwe baan. Leuk, maar het allerleukste is mijn collega.

Vanaf het eerste moment wekte hij, door zijn uiterlijk, interesse bij me op. Dit liet ik echter niet merken. Het begon mij toen op te vallen dat hij altijd wel naar me zat te kijken. Hier reageerde ik niet op, daar ben ik te verlegen voor. Tot we sinds twee weken via via met elkaar in contact zijn en echt heel veel lol hebben. Van 'een onwijs lekker ding' is hij gepromoveerd tot een hele leuke jongen! Elke dag/nacht denk ik aan hem, ik dróóm echt over hem! Verheug me er onwijs op om hem te zien, voel dat ik echt straal als ik hem zie.. vind em gewoon super.. dus jullie raden het al.. Liefje heeft een heftige crush. Big times.

Het probleem is dat hij een vriendin heeft. Ja. Hij.heeft.een.vriendin.

Hoorde van andere collega�s dat het een paar maanden geleden al niet goed ging, voor ik er werkte dus, maar ze gaan nog wel met elkaar. Zelf zegt hij er weinig over, alleen bijvoorbeeld dat hij wel kinderen wil maar zij absoluut niet, dat hij veel meer ruimte wil in een relatie dan dat zij geeft en .. nou jah.. ik krijg niet het idee dat het een geweldige relatie is waar hij volledig gelukkig in is.

Ik wil zeker niet gaan bemoeien in een relatie maar ik vind hem wel echt heel erg leuk. Wat moet ik doen?

Eerlijk gezegd.. ik wil hem gewoon! Wordt niet alleen geil van hem, maar verlang er ook naar in zn oksel te snuffen en te ontspannen met zijn armen om me heen. Mijn dag met hem delen. Voor hem koken en lief zijn. Enz. Het is niet puur fysiek dus.

En hoe hij op mij reageert? Ja, hij zoekt me regelmatig op. Kijkt vaak naar me. Toont interesse. We bespreken veel. Lachen veel. Houden niet van allemaal dezelfde dingen maar respecteren elkaars interesses en mening. Andere mensen zien ook dat we goed met elkaar kunnen opschieten.

Wat zouden jullie doen? Wat moet ik doen?

Hoe moet ik me dat voorstellen? Zij mag baren terwijl hij de buurvrouw van twee huizen verder bepotelt? Wat je aantrekkelijk vindt.
Als hij echt zo ongelukkig is met haar, dan zet hij er zelf wel een punt achter.

Om nu actief achter hem aan te zitten, vind ik not done. Fijne manier om aan 'de liefde van je leven' te komen.

Mijn ex heeft mij verlaten voor een collega. Dat is nu ruim 5 jaar geleden en ze zijn inmiddels getrouwd, hoorde ik via-via.

Ik kende haar overigens niet maar dat maakte voor de pijn weinig uit. De manier waarop hij is vertrokken, zonder enige uitleg of gesprek, heeft mij heel diep gekwetst.

Probeer je eens te verplaatsen in die vriendin van hem.

Verdient zij het om op die manier aan de kant te worden gezet?
Ik kan alleen maar zeggen dat je zeer egoistisch bent! Blijf met je poten van een ander af. Wat gij niet wil dat u geschiedt doe dat ook bij een ander niet.. Eens kijken hoe hard je staat te janken als dit jouw vriend was
Gevoelens kun je krijgen, dat heb je niet in de hand maar je kunt ze ook onderdrukken. Als alle vrouwen zo dachten als jij...

Werk je voor een groot of klein bedrijf?
Liefje83, ik herken je verhaal. Ik zit zelf nu ook in hetzelfde bootje... Collega heeft een dochtertje en woont samen. Hij en ik kunnen het goed met elkaar vinden en enkele collega's hebben al geuit dat hij erg anders is als ik in de buurt ben en dat hij me wel erg aardig vindt. Toch merk ik ook dat ik het belangrijk vindt niet te stoken in zijn relatie en dat ik me eigenlijk automatisch in de zelfverdediging stand ga plaatsen als het gesprek of onderwerp te dichtbij komt..

Zeker weten of hij ook gevoelens heeft voor mij weet ik niet maar mijn intuitie zegt van wel... Toch ga ik er niet mee verder en hij ook niet. Hij probeert ook afstand tussen ons te bewaren door allerlei kleinigheden die dan juist opvallen als je gek op iemand bent.

Wat ik je zou adviseren? Tja moeilijk omdat ik er ook elke dag dat ik hem zie mee worstel... Is het een bijbaan of een vaste baan? Zijn er nog bepaalde dingen waarvan jij weet (intuitief) dat hij echt in je geinteresseerd is?

Hoe zou het zijn als je het hem verteld? Wat vor bedrijf werk je? Op kantoor met veel mensen en dat je hem kan ontlopen?

Probeer als je er voor wilt gaan, eens te peilen hoe hij op een flirt reageert...

Over sommige reacties hier moet ik je gelijk geven... sommige zijn echt kattig... Daarom zet je je verhaal niet neer toch? Je weet zelf ook wel dat het fout is om tussen een relatie in te komen te staan... Helaas is het niet zo makkelijk je gevoel uit te schakelen ook al weet je dat ze er niet horen te zijn....
Overigens moet ik wel zeggen dat ik ook de kattige opmerkingen begrijp voordat iedereen op mij gaat vitten... Ik heb ook een keer aan de bedrogen kant gestaan, en dat is niet leuk. Maar als de relatie niet goed zit (zoals bij de collega van liefje is zoals hij zelf al aangeeft) neem ik aan dat zijn vriendin het ook weet... Lijkt me niet dat je zo over je relatie praat tegen iemand zonder dat je je dat tegen je vriendin dit verteld.
Hij heeft niet aangegeven dat zijn relatie niet goed zit dat maakt Liefje ervan, aldus dr eigen OP

Zelf zegt hij er weinig over, alleen bijvoorbeeld dat hij wel kinderen wil maar zij absoluut niet, dat hij veel meer ruimte wil in een relatie dan dat zij geeft en .. nou jah.. ik krijg niet het idee dat het een geweldige relatie is waar hij volledig gelukkig in is.

Hierboven beschrijft ze zelf hoe zij dat ziet. Maar iemand die niet gelukkig is in de relatie maakt het uit en blijft niet bij een partner. Of valt het dan met dat ongelukkig zijn binnen de relatie wel mee.
quote:Dushi74 schreef op 20 juni 2009 @ 20:07:

Maar iemand die niet gelukkig is in de relatie maakt het uit en blijft niet bij een partner. Of valt het dan met dat ongelukkig zijn binnen de relatie wel mee.Helemaal met je eens dat het zó zou moeten zijn. Helaas wachten maar al te veel mensen af totdat ze wat (in hun ogen) beters voorbij zien komen voordat ze de eigen veilige haven opgeven, al is die haven al heel lang echt niet leuk als ligplaats voor ze. Gemakkelijk, veilig...
Sorry, had het verkeerd begrepen/gelezen. Tja als Liefje het zelf aan had genomen, is de enige manier er naar te vissen bij hem. Maar ja dan is het risico weer aanwezig dat ze zich met zijn relatie gaat bemoeien en dat is natuurlijk geen goed plan. Ik zelf heb ook het idee dat de relatie tussen mijn collega en zijn vriendin niet goed zit, maar ik hou me er juist buiten (wat juist extra op zou kunnen vallen omdat ik altijd open sta voor andermans verhalen en problemen maar goed).

Ben het helemaal eens met Tia Dalma, dat probeerde ik ook te zeggen. Maar aan zo'n man heb je ook niks, dan doet hij het straks ook bij Liefje als hij haar niet meer leuk genoeg vindt of niet meer happy in zijn relatie met haar zou zitten (mochten ze een relatie krijgen dan he).

Het is een moeilijke situatie waarin Liefje zit dat herken ik echt heel duidelijk. Aan de ene kant wil je weten of je intuitie goed zit en hij ook gevoelens heeft voor jou maar aan de andere kant kan dat niet want hij is gebonden (en in mijn geval vader).

Mocht je besluiten hem niks te vertellen Liefje, heb je in elk geval het geluk dat je hem straks niet meer elke dag ziet en dan kan je verliefdheid rustig afzwakken
quote:Tia Dalma schreef op 20 juni 2009 @ 20:12:

[...]

Helemaal met je eens dat het zó zou moeten zijn. Helaas wachten maar al te veel mensen af totdat ze wat (in hun ogen) beters voorbij zien komen voordat ze de eigen veilige haven opgeven, al is die haven al heel lang echt niet leuk als ligplaats voor ze. Gemakkelijk, veilig...Daar heb je gelijk in TD. Dat ondeschat ik nog wel eens temeer omdat ik zelf niet zo in elkaar steek.
Jammer dat TO niet meer reageert.
.
----
Dat staat in jouw eigen OP. Lees maar eens terug
quote:wuiles schreef op 20 juni 2009 @ 11:00:

[...]

Hoe moet ik me dat voorstellen? Zij mag baren terwijl hij de buurvrouw van twee huizen verder bepotelt? Wat je aantrekkelijk vindt.Wat bedoel je? Ik zeg dat hij wel kinderen wil en zij niet. Begrijp je reactie niet zo goed.
===
En Liefje, Hoe gaat het nu? Heb je nog wel een beetje kunnen genieten van je gevoel ;)
.
Niet doen. Ik was ook heel lang verliefd op een bezette collega maar dat gaat vanzelf over als je het niet meer voedt.

Ik ben nu vooral zo blij dat er niets is gebeurd. Echt, je houdt je zelf voor de gek met dat gedoe.

Oke, het kostte tijd maar ik ben er he le maal over heen en dat is zo'n heerlijk gevoel.
I am Spaaartaaacus.
quote:Liefje83 schreef op 25 juni 2009 @ 00:10:

hoi hoi, lief dat je er naar vraagt

genieten.. sjah, ik geniet als ik hem zie. het gevoel maakt het alleen maar moeilijker. dan zeg ik savonds tegen mezelf.. 'ok liefje, als je hem ziet voel je niks!' en dan sochtends als ik hem zie wil ik me gewoon tegen hem aan vleien en zijn kus op mijn slaap voelen...pfff echt klote!Pfff, je kijkt teveel BH90210 volgens mij.....
Ik denk dat als je je snel aangetrokken voelt tot mensen / mannen er in ieder bedrijf wel een leuek vent rondloopt. Ik heb ook altijd wel een collega die ik 'het leukst' vind. Gewoon leuk / lief tegen doen, niet over privé dingen hebben en niet verliefd worden / niets met verliefdheid doen. Het is maar net hoe je er mee omgaat. In fantasie kan natuurlijk alles maar je moet je fantasie niet als werkelijkheid gaan beschouwen.
Liefje ik ken je gevoel van meer willen dan eigenlijk kan... Mijn oplossing hiervoor is afstand nemen van hem. Ik heb net als Suzeli zei niet meer over persoonlijke dingen gepraat en eigenlijk alleen over heel luchtige dingen. Elk persoonlijk gesprek (te persoonlijk dan he) heb ik afgekapt door over een ander onderwerp over te gaan. Dit heb ik gedaan vanaf het moment dat ik bewust me bewust werd van mijn gevoelens voor hem. Is wel moeilijk want tja als hij er is praat je toch het liefst met hem maar ik heb gelukkig genoeg andere leuke collega's naar wie ik toe kan gaan En dan zie ik hem wel kijken van he wat is gebeurt maar daar kan je je niet druk om maken...

Alhoewel in jouw geval het al niet goed gaat met zijn relatie... Misschien kan je gewoon vrienden blijven als je straks weg bent en kijken hoe het dan gaat met je gevoel... Hoe lang moet je er nog werken? Je had toch een andere baan die binnenkort begon? Hoe gedraagt hij zich nu naar je, nog steeds hetzelfde?

Tjilla, het is niet altijd zo dat alleen naieve en jonge meiden die naar BH90210 kijken verliefd worden op collega's en daar meer mee willen... Ik heb ook als ik mijn collega zie wil ik ook dat hij zijn armen om me heen slaat en een kus geeft.. alleen is het wat je ermee doet wat belangrijk is...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven